tsak77
Χρῆστος Τσακίρογλου
Το παρόν αφορά και τον Εσπερινό και τον Όρθρο.
Σε δεσποτικές και θεομητορικές εορτές, το απολυτίκιο ψάλλεται τρις άνευ δόξα και νυν (τουλάχιστον αυτό κάνουμε οι περισσότεροι). Υπάρχει κάποια μαρτυρία του τυπικού επ' αυτού; Για ποιο λόγο το αναστάσιμο απολυτίκιο που αναφέρεται και στην "Εορτή των εορτών" όταν διπλασιάζεται (στον Όρθρο) υποκύπτει σε αυτό τον κανόνα και ψάλλεται με δόξα, αλλά εξαιρούνται τα προαναφερθέντα;
Παρακαλώ, εάν υπάρχουν τυπικές διατάξεις που να το προβλέπουν, παρακαλώ αναφέρετέ τις, διότι εάν δεν υπάρχουν, θεωρώ ότι θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν επιχειρήματα απλής λογικής και προσωπικά έχω πολλά για να υποστηρίξω ότι υπάρχουν λόγοι να λέγονται τα απολυτίκια αυτά με δόξα και νυν. Εάν προβλέπεται από το τυπικό, κάνω ταπεινά υπακοή, εάν όχι...
Σε δεσποτικές και θεομητορικές εορτές, το απολυτίκιο ψάλλεται τρις άνευ δόξα και νυν (τουλάχιστον αυτό κάνουμε οι περισσότεροι). Υπάρχει κάποια μαρτυρία του τυπικού επ' αυτού; Για ποιο λόγο το αναστάσιμο απολυτίκιο που αναφέρεται και στην "Εορτή των εορτών" όταν διπλασιάζεται (στον Όρθρο) υποκύπτει σε αυτό τον κανόνα και ψάλλεται με δόξα, αλλά εξαιρούνται τα προαναφερθέντα;
Παρακαλώ, εάν υπάρχουν τυπικές διατάξεις που να το προβλέπουν, παρακαλώ αναφέρετέ τις, διότι εάν δεν υπάρχουν, θεωρώ ότι θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν επιχειρήματα απλής λογικής και προσωπικά έχω πολλά για να υποστηρίξω ότι υπάρχουν λόγοι να λέγονται τα απολυτίκια αυτά με δόξα και νυν. Εάν προβλέπεται από το τυπικό, κάνω ταπεινά υπακοή, εάν όχι...
Last edited: