Δεν ξέρω που να ανοίξω αυτό το θέμα, ας το βάλουν οι συντονιστές όπου νομίζουν οτι είναι καλύτερο.
Σε αυτό το θέμα νομίζω μπορούν να βοηθήσουν οι παλαιότεροι ψάλτες εμάς τους νεότερους. Είναι θέμα καθαρά τεχνικό.
Εστω οτι ψάλλω σε μια ενορία όπου ο δεύτερος ψάλτης είναι εμπειρικός πιάνει την μελωδία στο "περίπου" και ψάλλετε για παράδειγμα τις καταβασίες του Πάσχα και διαπιστώνεται οτι έχει "κρεμάσει" η φωνή του άλλου ψάλτη βρίσκεται δηλαδή τουλάχιστον 2 τόνους πιο κάτω. Πως το γυρνάμε στο φυσιολογικό χωρίς να κάνουμε απήχημα συνέχεια;
Και δεύτερο ερώτημα, όταν οι ήχοι εναλλάσονται πολύ γρήγορα μες την θεία λειτουργία, παράδειγμα "αναστάσεως ημέρα" σε πρώτο- "ει και εν τάφω" σε πλάγιο του δ- συνέχεια καταβασιών σε πρώτο- "σαρκί υπνώσας" σε β ήχο- αίνοι σε α ήχο- δοξαστικό πλάγιος του α, πως τους αλλάζουμε γρήγορα χωρίς να δημιουργηθεί χάσμα χρονικό;
Σε αυτό το θέμα νομίζω μπορούν να βοηθήσουν οι παλαιότεροι ψάλτες εμάς τους νεότερους. Είναι θέμα καθαρά τεχνικό.
Εστω οτι ψάλλω σε μια ενορία όπου ο δεύτερος ψάλτης είναι εμπειρικός πιάνει την μελωδία στο "περίπου" και ψάλλετε για παράδειγμα τις καταβασίες του Πάσχα και διαπιστώνεται οτι έχει "κρεμάσει" η φωνή του άλλου ψάλτη βρίσκεται δηλαδή τουλάχιστον 2 τόνους πιο κάτω. Πως το γυρνάμε στο φυσιολογικό χωρίς να κάνουμε απήχημα συνέχεια;
Και δεύτερο ερώτημα, όταν οι ήχοι εναλλάσονται πολύ γρήγορα μες την θεία λειτουργία, παράδειγμα "αναστάσεως ημέρα" σε πρώτο- "ει και εν τάφω" σε πλάγιο του δ- συνέχεια καταβασιών σε πρώτο- "σαρκί υπνώσας" σε β ήχο- αίνοι σε α ήχο- δοξαστικό πλάγιος του α, πως τους αλλάζουμε γρήγορα χωρίς να δημιουργηθεί χάσμα χρονικό;