Akis Liliopoulos
Βυζαντινή Μουσική
"Άξιον εστίν...πολίτικο " οκτάηχον" εκ της παραδόσεως. Από την ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ του κ. Βασιλείου Μαυράγκανου.
Συνάδελφε, συγχαρητήρια για την προσπάθεια και για τον άψογο χρόνο σας."Άξιον εστίν...πολίτικο " οκτάηχον" εκ της παραδόσεως. Από την ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ του κ. Βασιλείου Μαυράγκανου.
Σας ευχαριστώ για το σχόλιό σας,Πρέπει να συμφωνήσω απόλυτα με τον Νεκτάριο σχετικά με τον β' ήχο. Το διάστημα ΔΙ-ΚΕ (στις συλλαβές "μα-κα" τις λέξης "μακαρίζειν") το ψαίλνεις διατονικά, και έχει άκουσμα σαν να είσαι κάπου στον πρώτο ήχο, μέχρι που φτάνεις στις λέξεις "την Θεοτόκον", όπου η μουσική φράση δίνει άκουσμα δευτέρου. (Όμως, να έχουμε υπ' όψιν μας ότι τα διαστήματα ΔΙ-ΓΑ-ΒΟΥ στην μαλακή χρωματική κλίμακα είναι ακριβώς ΙΔΙΑ με αυτά της διατονικής κλίμακας, οπότε το "μυστικό" είναι στο ΔΙ-ΚΕ. Δυστιχώς, ΔΕΝ το ψαίλνεις αρκετά μικρό για να ακούγεται το χρώμα.)
Η μόνη άλλη παρατήρηση που θα ήθελα να κάνω είναι ότι η όλη ηχογράφηση ακούγεται πολύ... πως να το πω.... "ηλεκτρονική"... κάπως σαν να "τραγούδαγε" ένα κομπιούτερ ή ένα συνθεσάϊζερ.... με άλλα λόγια, "ψεύτικο". Εγώ σου συνιστώ να το ξαναψάλλεις στον ναό σου, μόνος σου, ίσως με ένα ισοκράτη να σε συνοδεύει (η, καλύτερα, με ζωντανές φωνές) για να ακούσουμε και την φωνούλα σου και την εκτέλεση από το λαρύγγι σου, και όχι να έχουμε την αίσθηση ότι ακούμε μια ηλεκτρονική φωνή με reverb και αλλοιωμένο ήχο. Σου βάζω στίχημα μια δραχμή ότι το αποτέλεσμα θα είναι πιο καθαρό, πιο γνήσιο και πιο ωραίο.
Απόστολος
Μία δική μου παρατήρηση τώρα με όλη την καλοπροαίρεση, τα κείμενα που, να τα περνάτε από ορθογράφο. Είναι ανεπίτρεπτο ένα κείμενο τέτοιο να έχει τόσα ορθογραφικά!γράφεται