giorgosgoudi
Νέο μέλος
Η δεξαμενή ακαθαρσιών είναι μια ειδικότερη χρήση του όρου βόθρος αλλά η λέξη δε σημαίνει μόνο αυτό. Σημαίνει την οποιαδήποτε κοιλότητα.
Από τον Όρθρο του δασκάλου Παϊκοπούλου:
View attachment 115294
Από τον Όρθρο του δασκάλου Παϊκοπούλου:
View attachment 115294
Δεν είναι ακριβές αυτό. Δεν ισχύει π.χ. στις δισύλλαβες λέξεις όταν ακολουθούνται από εγκλιτική. Εκείαγνοείται ο πρόσθετος τονισμός. Αλλά και στις τρισύλλαβες (όπως στο συγκεκριμένο παράδειγμα) τονίζεται ΚΑΙ η τελευταία συλλαβή , όχι ΜΟΝΟΝ αυτή. Αυτά τουλάχιστον στον προφορικό λόγο... όταν μία λέξη είναι εγκλιτική «ἤγειράς με», στο μέτρο υπερισχύει ο τονισμός του εγκλιτικού και όχι ο κανονικός τόνος. ....
Δεν είναι ακριβές αυτό. Δεν ισχύει π.χ. στις δισύλλαβες λέξεις όταν ακολουθούνται από εγκλιτική. Εκείαγνοείται ο πρόσθετος τονισμός. Αλλά και στις τρισύλλαβες (όπως στο συγκεκριμένο παράδειγμα) τονίζεται ΚΑΙ η τελευταία συλλαβή , όχι ΜΟΝΟΝ αυτή. Αυτά τουλάχιστον στον προφορικό λόγο
Μα έτσι ακριβώς το έχει ο άρχων, αφού τοποθετεί το ρας ως θέση του (τρίσημου) μουσικού πόδα.Στην πραγματικότητα η λέξη με το εγκλιτικό είναι ενιαία γλωσσολογικά και ρυθμικά· ηγειράσμε.
Μα έτσι ακριβώς το έχει ο άρχων, αφού τοποθετεί το ρας ως θέση του (τρίσημου) μουσικού πόδα.
Ὁ Ἰωάννης Πρωτοψάλτης παίρνοντας ἴσως ὑπ’ όψιν του καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι μὲ τὸ ἐγκλιτικὸ ἀρχίζει ἡ πρόταση, πέραν τοῦ σημαντικότατου ῥηματικοῦ τύπου, προσπάθησε νὰ ἰσοῤῤοπήσει τὸν δεύτερο τόνο μὲ τὴν χρήση τοῦ ψηφιστοῦ. Μία πρόταση ποὺ ἴσως ὑπακούει αὐστηρότερα στὴν λογικὴ τοῦ κ. Γαλάνη, μὲ τὴν ὁποία δὲν διαφωνῶ διότι φαίνεται ὅτι διατηρεῖ τὰ καλῶς ἢ κακῶς κείμενα τῶν παλαιῶν, εἶναι αὐτή·
Πέτρο, δεν καταλαβαίνω γιατί τόσο απόλυτες και απαξιωτικές θέσεις;
Υπάρχουν παλαιότερα παραδείγματα όπου το συγκεκριμένο κομμάτι αντιμετωπίζεται μουσικά με διαφορετικό τρόπο;
Η επισύναψη είναι από την Μουσική Βιβλιοθήκη (1868)
View attachment 115300