Ὄρθρος & Θ.Λειτουργία Κυριακής 29-11-2009

nektar

νεοαρχάριος
Ἀποστέλλεται συνημμένως ἔγγραφο περιέχον Ὄρθρον καὶ τροπάρια ψαλλόμενα στὴ Θ. Λειτουργία, μὲ μορφοποίηση καὶ διασκευὴ Συναξαρίου ὑπὸ π.Θ.Α., πρὸς τοῦ ὁποίου τὸ ὠφέλιμο ἱστολόγιο «περὶ ψυχῆς», σύνδεσμος ἐδῶ.

Ἂς εἶναι συνημμένα στὸ παρὸν θέμα καὶ τὰ ἀντίστοιχα ἀρχεῖα ἄλλων Κυριακῶν γιὰ τὴν πλήρη ἐνημέρωση ἀπὸ ἀρχὴ τῆς δραστηριότητος.
 

Attachments

  • 15_noe_09_h_louka1.pdf
    262.3 KB · Views: 115
  • 22nov09_th_louk1.pdf
    264.8 KB · Views: 87
  • 01noe09elouk.pdf
    252.7 KB · Views: 36
  • 08_noe_09_z_louka.pdf
    246.5 KB · Views: 29
  • 29noe09.pdf
    301.3 KB · Views: 221
  • 13_Dek_09.pdf
    262.5 KB · Views: 109
  • 12_13_agios_martys_eystratios.jpg
    431.8 KB · Views: 11
  • 20_Dek.09_pro_Christou_Genn.pdf
    311.8 KB · Views: 94
Last edited:

choros

ΔΙΟΝΥΣΗΣ dmp
Σας παραθέτω την ακολουθία της Κυριακής (βάσει του τυπικού που χρησιμοποιούμε) παρακαλώ για τυχόν παραλείψεις ή λάθη, ενημερώστε με για να την διορθώσω.

Διονύσιος Μπόσιακας
 

Attachments

  • -Akoloythia29Noe-.pdf
    226.1 KB · Views: 150
Last edited by a moderator:

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Ὁ α' στίχος τοῦ «Θεὸς Κύριος» εἶναι «Ἐξομολογεῖσθε τῷ Κυρίῳ ὅτι ἀγαθός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ» (ψ. ριζ'· χφ. Βατοπεδίου 1248 ὡρολόγιο ια’ αἰ. φ. 32r, Ἰ. Φουντούλη Αἱ ἀκολουθίαι τῶν ὡρῶν τοῦ νυχθημέρου κατὰ τὸ ὡρολόγιον τῆς Κρυπτοφέρρης ἐν συγκρίσει πρὸς τὸ Κωνσταντινουπολιτικὸν ὡρολόγιον στὸ La chiesa greca in Italia dall’ VIII al XVI secolo ( = Italia Sacra 21 Padua 1972) σ. 582, χφφ. Σινὰ 865 ὡρολόγιο ιβ’ αἰ., Λειμῶνος 295 ὡρολόγιο β’ ἥμισυ ιβ’ αἰ. σ. 7, ὡρολόγια ἐκδ. 1509, 1520, 1801 σ. 69, 1830 σ. 66, Π. Τρεμπέλα Μικρὸν Εὐχολόγιον ἔκδ. β’ 1998 τ. 2 σσ. 210, 226, Ἰ. Φουντούλη Ἀπαντήσεις τ. 3 σσ. 281-287).
Στὸ πασαπνοάριο τοῦ ἑωθινοῦ εὐαγγελίου ψάλλεται ὁ στίχος «Αἰνεῖτε τὸν Θεὸν ἐν τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ, αἰνεῖτε αὐτὸν ἐν στερεώματι τῆς δυνάμεως αὐτοῦ» (τυπικὸ μονῆς ἁγ. Παντελεήμονος Ἄθῳ τοῦ ἔτους 1841 ἔκδ. Dmitrievskij τ. 3 σ. 566 καὶ Ἰ. Φουντούλη Ἀπαντήσεις τ. 3 σ. 17).
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Και τις δύο αυτές διορθώσεις (και αρκετές άλλες) τις προβλέπει και το Νέο Εγκόλπιο του Αναγνώστου, της «Αποστολικής Διακονίας».
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Συγχωρέστε με αλλά δεν το έχω δει αλλού και ως τώρα τουλάχιστον δεν το λέγαμε (θα μου πείτε λάθος) και θα ήθελα κάποιες λεπτομέριες σχετικά αν γίνετε σε παρακαλώ.
τελικά όσο ζεις μαθαίνεις τελικά:eek::wink::)
να σται καλά πάντως θα το έχω υπόψιν μου κάποια άλλη φορά



Σωστά λάθος έχει επικρατήσει να λέγετε αυτός ο στίχος πάντως στο Συλλειτουργικόν της Σίμωνος Πέτρας έχει αυτήν την παρατήρηση που λέτε και καλά είναι να υπάρξουν κάποιες τοποθετήσεις σχετικά από άτομα που γνωρίζουν καλά το τυπικό να μας πουν τι πρέπει και τι όχι.

Συνάδελφε, οἱ παραπάνω ἀλλαγὲς ἐμφανίζονται στὴν τελευταία ἔκδοση τοῦ Ἐγκολπίου Ἀναγνώστου καὶ Ψάλτου τῆς 'Αποστ. Διακονίας, σὲ ἐπιμέλεια τοῦ γνωστοῦ π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη. Καὶ μόνο τὸ ὄνομα τοῦ ἐπιμελητοῦ ἀποτελεῖ ἐγγύηση ἀξιοπιστίας τῶν ἀλλαγῶν ὅπως καὶ βελτίωσης κάποιων συνηθειῶν ποὺ ὅλοι εἴχαμε καὶ πρέπει νὰ ἀλλάξουμε, ἄν θέλουμε νὰ εἴμαστε συνεπεῖς στὸ ἀναλόγιό μας.
Συνέχισε τὴν καλὴ σου προσπάθεια καὶ καλὴ δύναμη.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Μήπως τελικά ὅλο τό «στήσιμο» λαμβάνεται ἀπό κάπου ἀλλοῦ, πού δίνεται μόνον σέ συνδρομητές (πρβλ. ἐδῶ —ἄν καί δέν λειτουργοῦν τώρα οἱ σύνδεσμοι· φαίνεται ὅμως ἡ συνδρομητική προέλευση);
Κάτι ἀνάλογο προφανῶς γίνεται ἐδῶ κι ἐδῶ κι ἐδῶ.
Ἄν καί ἔχει ἐπικριθεῖ ἡ συνδρομητική «προσφορά», ἀπ᾿ τήν ἄλλη ὀφείλουμε νά τό λέμε, ἄσχετα ἄν βάζουμε κάποιες «πινελιές» δικές μας. Τότε πρέπει νά μπαίνει ἡ ὑπογραφή μας; Στήν «ἀντιγραφή» καί «ἐπικόλληση» βέβαια κάποια μᾶς μένουν καί ἀπό τά προηγούμενα...
Καλή ἡ προσπάθεια, ἀρκεῖ νά «ξεκαθαρίζονται» καί κάποια πράγματα...


 

choros

ΔΙΟΝΥΣΗΣ dmp

Μήπως τελικά ὅλο τό «στήσιμο» λαμβάνεται ἀπό κάπου ἀλλοῦ, πού δίνεται μόνον σέ συνδρομητές (πρβλ. ἐδῶ —ἄν καί δέν λειτουργοῦν τώρα οἱ σύνδεσμοι· φαίνεται ὅμως ἡ συνδρομητική προέλευση);
Κάτι ἀνάλογο προφανῶς γίνεται ἐδῶ κι ἐδῶ κι ἐδῶ.
Ἄν καί ἔχει ἐπικριθεῖ ἡ συνδρομητική «προσφορά», ἀπ᾿ τήν ἄλλη ὀφείλουμε νά τό λέμε, ἄσχετα ἄν βάζουμε κάποιες «πινελιές» δικές μας. Τότε πρέπει νά μπαίνει ἡ ὑπογραφή μας; Στήν «ἀντιγραφή» καί «ἐπικόλληση» βέβαια κάποια μᾶς μένουν καί ἀπό τά προηγούμενα...
Καλή ἡ προσπάθεια, ἀρκεῖ νά «ξεκαθαρίζονται» καί κάποια πράγματα...


Πάτερ μου την ευχή σας!
Σχετικά με την ακολουθία που παρέθεσα δεν περίμενα να διαβάσω κάτι τέτοιο και ομολογώ πως με στεναχωρεί αυτό, εδώ και καιρό προσπαθώ χωρίς κάποιο κέρδος να προσφέρω όπως μπορώ και πολλοί θα το γνωρίζουν και μέσα από άλλα site σχετικά με την Βυζαντινή μουσική όσο αναφορά την συγκεκριμένη φυλλάδα:
1)την έκανα μόνος μου μέσα από μια βιβλιοθήκη ψηφιακή που έχω φτιάξει κατα καιρούς στον Η/Υ και
2)όταν ανέβασα την δικιά μου φυλλάδα-ακολουθία δεν υπήρχαν άλλες αναρτημένες και μάλιστα την ανέβασα και υπήρχαν κάποια λαθη τα οποία και διόρθωσα την άλλη μέρα που ακόμα δεν είχαν βγει οι άλλες φυλλάδες και τέλος τέλος ας μας πει κάποιος φίλος αν θεωρεί ανέβασα κάτι δικό του για δικό μου και την να κερδίσω δηλαδή η να κερδίσει κάποιος άλλος φίλος αφού μοναδικός σκοπός πιστεύω είναι η προσφορά (αφιλοκερδώς) για βοήθεια σε κάποιους φίλους συγχωρέστε με σας παρακαλώ θα προσπαθήσω να μην γίνω η αιτία να σκανδαλιστείτε πάντως θεωρώ λίγο άδικη την επίθεση που μου κάνετε (αν μπορώ να την πω έτσι).
πέρα από αυτά σίγουρα κάποια κείμενα που έχω φυλαγμένα και από πολλούς και διάφορους όπως και κάποιοι άλλοι μπορεί να έχουν και κάτι από μένα π.χ από το π. Leo Schefe να ναι καλά και το ευχαριστώ πολύ τουλάχιστον προσωπικά έχω οφηλεθεί πάρα πολύ, έχει κάνει μια τεράστια και επίπονη εργασία με τα εκκλησιαστικά βιβλία και ποιος δεν αναγνωρίζει το καλό που έχει κάνει αυτήν και άν είναι προσφορά όπως προσφορά είναι και αυτό που κάνει κάθε εβδομάδα ο tsak77 και άλλοι πολλοί (όπως και σεις πάτερ μου με τις συμβουλές σας και τις γνώσεις σας) σίγουρα όχι εγώ όμως
δεν νιώθω με μιά φυλλάδα ή με κάτι άλλο ότι κάνω και κάτι μεγάλο αλλά ίσως λεω να βοηθήσω κάπως αν θα βοηθήσω, να σται σίγουρος όμως όμως δεν θέλω να βλάψω ή να καρποθώ κάτι.
την ευχή σας ευλογήτε!
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Πάτερ μου την ευχή σας!
Σχετικά με την ακολουθία που παρέθεσα δεν περίμενα να διαβάσω κάτι τέτοιο και ομολογώ πως με στεναχωρεί αυτό, εδώ και καιρό προσπαθώ χωρίς κάποιο κέρδος να προσφέρω όπως μπορώ και πολλοί θα το γνωρίζουν και μέσα από άλλα site σχετικά με την Βυζαντινή μουσική όσο αναφορά την συγκεκριμένη φυλλάδα:
1)την έκανα μόνος μου μέσα από μια βιβλιοθήκη ψηφιακή που έχω φτιάξει κατα καιρούς στον Η/Υ και
2)όταν ανέβασα την δικιά μου φυλλάδα-ακολουθία δεν υπήρχαν άλλες αναρτημένες και μάλιστα την ανέβασα και υπήρχαν κάποια λαθη τα οποία και διόρθωσα την άλλη μέρα που ακόμα δεν είχαν βγει οι άλλες φυλλάδες και τέλος τέλος ας μας πει κάποιος φίλος αν θεωρεί ανέβασα κάτι δικό του για δικό μου και την να κερδίσω δηλαδή η να κερδίσει κάποιος άλλος φίλος αφού μοναδικός σκοπός πιστεύω είναι η προσφορά (αφιλοκερδώς) για βοήθεια σε κάποιους φίλους συγχωρέστε με σας παρακαλώ θα προσπαθήσω να μην γίνω η αιτία να σκανδαλιστείτε πάντως θεωρώ λίγο άδικη την επίθεση που μου κάνετε (αν μπορώ να την πω έτσι).
πέρα από αυτά σίγουρα κάποια κείμενα που έχω φυλαγμένα και από πολλούς και διάφορους όπως και κάποιοι άλλοι μπορεί να έχουν και κάτι από μένα π.χ από το π. Leo Schefe να ναι καλά και το ευχαριστώ πολύ τουλάχιστον προσωπικά έχω οφηλεθεί πάρα πολύ, έχει κάνει μια τεράστια και επίπονη εργασία με τα εκκλησιαστικά βιβλία και ποιος δεν αναγνωρίζει το καλό που έχει κάνει αυτήν και άν είναι προσφορά όπως προσφορά είναι και αυτό που κάνει κάθε εβδομάδα ο tsak77 και άλλοι πολλοί (όπως και σεις πάτερ μου με τις συμβουλές σας και τις γνώσεις σας) σίγουρα όχι εγώ όμως
δεν νιώθω με μιά φυλλάδα ή με κάτι άλλο ότι κάνω και κάτι μεγάλο αλλά ίσως λεω να βοηθήσω κάπως αν θα βοηθήσω, να σται σίγουρος όμως όμως δεν θέλω να βλάψω ή να καρποθώ κάτι.
την ευχή σας ευλογήτε!
Ἁγαπητέ μου,
Πολύ χαίρομαι μέ ὅλες τίς πρωτοβουλίες καί τίς ἐνασχολήσεις καί τά ἐνδιαφέροντα τῶν μελῶν καί ἰδίως μέ τήν προσφορά τους. Ποιός μίλησε γιά κέρδη καί ὀφέλη καί «δῶρα, δόματα, καρπώματα». Ἀναφέρθηκα στό «στήσιμο» ἄν καταλαβαίνεις τί σημαίνει, στήν μορφοποίηση, στήν σύνολη διάταξη. Αὐτή ὅπως ὁμολογεῖς εἶναι ἀποθηκευμένη στήν ψηφιακή σου βιβλιοθήκη (ἀφοῦ τήν ἔψαχνες ἐδῶ) καί τήν ἔχεις πάρει καί ἀπό τίς προηγούμενες ἀναρτήσεις, πού πάλι βασίζονται στήν συνδρομητική ἔκδοση τοῦ Σ.Μ.Κ. (cmkon), ὅπως ἔδειξα καί μέ τίς παραπομπές. Κάποια πράγματα εἶναι ἐμφανῆ· καί ὁ α΄ στίχος τοῦ Θεός Κύριος καί τό «Καὶ νῦν. Ἦχος β´ (πάντοτε) Ὑπερευλογημένη ὑπάρχεις», οἱ χρωματισμοί κ.λπ.. Τώρα ἡ ἀντιγραφή καί ἐπικόλληση ἀπό τά κείμενα τοῦ π. Leo εἶναι εὔκολη. Ἀπαιτεῖ βέβαια δουλειά καί γι᾿ αὐτό σέ συγχαίρουμε. Ἴσως μέ πείραξε ἡ λεζάντα (δέν ξέρω πῶς τό λένε) σέ κάθε σελίδα τοῦ ὀνόματός σου. Δικαίωμά σου... ἀλλά καί τά δικαιώματά τους...
Τό ὅτι ἔβαλες λιγώτερα πράγματα ἀπό τά προαναρτηθέντα καί ἀπό «κάποια κείμενα που έχω φυλαγμένα» (κατά τήν ὀμολογία σου) πάλι εἶναι ὁρατό ἀπό τήν κενή σελίδα στό τέλος.
Τέλος πάντων ὅμως, ἴσως ἔχω καί κάποιες εὐαισθησίες τῆς ἀποδόσεως «τά Καίσαρος Καίσαρι καί τά τοῦ Θεοῦ τῷ Θεῷ».

Ἐπίσης καί κάτι ἄλλο· γιατί δίνεις τό Πληρωθήτω σέ πλ. α΄;

Τήν εὐχή τοῦ Κυρίου νἄχεις!!!


 

ATHAN

Αθανάσιος Μπακαλούδης
Καλή ἡ προσπάθεια, ἀρκεῖ νά «ξεκαθαρίζονται» καί κάποια πράγματα...


[/SIZE]

Τό γεγονός ὅτι πρίν λίγο σχετικά καιρό, δέν ὑπῆρχε σχεδόν τίποτε ἐν Ἑλλάδι στόν τομέα αὐτό, καί ἐνθυμοῦμαι τότε σέ συζήτηση πού ἐνεπλάκημεν ὁ πατέρας Μάξιμος μαζί μου, καί ἐγώ λόγω της . . . νεαρῆς μου ἡλικίας,:D ἐκφράστηκα κάπως ἀπότομα θεωρώντας τόν ἑαυτό μου προσβεβλημένο. Εἶναι ἀλήθεια ὅτι ἐπιζητοῦσα κάποιο τέτοιο βοήθημα ὄχι μόνον γιά τόν ἑαυτό μου, ἀλλά καί γιά ἄλλους συναδέλφους πού γνώριζα ὅτι δυσκολεύονταν καί ἀναλογιζόμουν τήν ἀνακούφιση πού θά εὕρισκαν στήν ἐκτέλεση τῶν καθηκόντων τους μέ τή βοήθεια μίας τέτοιας φυλλάδας. Ξαφνικά ἐνεφανίσθησαν στό Ψαλτολόγιο καί γενικά στό διαδίκτυο ὄχι μόνον ἕνα ἀλλά ἀρκετά φυλλάδια Ὄρθρου καί Λειτουργίας, πράγμα πού μέ χαροποίησε ἀφάνταστα. Τό γεγονός τῆς ταυτόχρονης σχεδόν ἐμφάνισής τους, καί τῆς ἐν πολλοίς ὁμοιομορφίας τους, εἶναι φυσικό νά ἐμβάλει ὁρισμένους σέ σκέψεις…Ὅμως βασιζόμενος εἰς πολλές μεγάλες καί ἱστορικές ἀνακαλύψεις τῆς χημείας, τῆς φυσικῆς της ἰατρικῆς καί ἄλλων ἐπιστημῶν πού σχεδόν ταυτόχρονα συνέβησαν τούς δύο περασμένους αἰῶνες, μέχρι σημείου νά ἐρίζουν πολλοί ἐφευρέτες γιά τήν πατρότητα τῶν ἀνακαλύψεών τους, σκέπτομαι ὅτι καί στήν περίπτωσή μας, τά πράγματα (ὅσο καί ἄν δείχνουν ὅτι σκανδαλίζουν) συνέβησαν διότι ἦλθε τό πλήρωμα τοῦ χρόνου, καί ἦταν καιρός νά ἔχουμε πλέον καί ἐν Ἑλλάδι τέτοια βοηθήματα, πρός χρήση εἴτε τῶν ἱεροψαλτῶν, εἴτε τῶν ἐκκλησιαζομένων, καί νά μήν ζηλεύουμε στόν τομέα αὐτό τό eMatinς Site τοῦ St.Gregory Palamas Monastery τοῦ Pittsburgh.
Τώρα ἐάν εἶναι περισσότερα ἀπό ἕνα, αὐτό δέν βλάπτει ἀλλά μᾶλλον ὠφελεῖ, διότι ὁ καιρός ἀπέδειξε ὅτι πολλά ἄρχισαν καί ὑπόσχονταν μία συνέχεια, ἀλλά δυστυχῶς ἡ πορεία τούς ἦταν βραχύβιος. Κατόπιν ἡ ἅμιλλα τῆς καλύτερης παρουσίασης θά δώσει πάντα γλυκούς καρπούς. Καί ἐγώ νομίζω ὅτι μέχρι στιγμῆς οἱ κοπιάσαντες στόν τομέα αὐτό δέν παρουσίασαν ἀνώνυμα τήν ἐργασία τους καί ἀναφέρω τόν πατέρα Θεολόγο Ἀμπόνη (μέ τήν ἐξαιρετική του δουλειά πού παρουσιάζει μέ τά συναξάρια, τά ἀπολυτίκια γιά ὅλους τους ἁγίους της ἡμέρας, καί τά μεγαλυνάρια, πού δέν βρίσκονται εὔκολα, καί πού εἶναι πολύ χρήσιμα, ἰδίως σέ ἐμένα πού ψάλω σέ Μοναστήρι). Ἐπίσης ἡ ἐργασία τοῦ κ. Κώντ/νου Βαγενά, καί τῆς ἐσχάτως ἐμφανισθείσης τοῦ κ. Διονύση Μπόσιακα. Τούς εὐχαριστῶ θερμά καί τούς εὔχομαι καλή δύναμη καί συνέπεια στό ἔργο πού ἄρχισαν. Νά ἔχουν κατά νοῦν ὅτι πολλοί συνάδελφοι περιμένουν κάθε ἑβδομάδα τή νέα τους δουλειά. Μόνον μία παρατήρηση ἀπό μέρους μου…Πρίν δημοσιεύσουν τήν ἐργασία τους, νά ξαναμελετοῦν τό κείμενο, διότι κάποιο λάθος, (ἀσήμαντο γιά πολλούς), ἴσως νά ἀποβεῖ σοβαρό (γιά παράδειγμα ἀναφέρω τό λάθος πού ἔκανε κάποιος ἀπό τούς προαναφερθέντας πού ἀντί νά γράψει τό ὄνομα τοῦ μάρτυρος Παράμονος ἔγραψε …Παράνομος !)
Μέ ἀγάπη Χριστοῦ
Αθανάσιος Μπακαλούδης
 

choros

ΔΙΟΝΥΣΗΣ dmp
Ἐπειδή δέν θά ἤθελα μέ κανένα λόγο νά γίνω ξαφνικά αἰτία σκανδαλισμοῦ καί εἰδικά μέ θέματα Ἐκκλησιαστικά, δέν ταιριάζουν ἐδῶ στο φόρουμ ἀλλά καί γενηκότερα σέ μάς τους ὀρθοδόξους "πόλεμοι" δηλώσεων μεταξύ μας πέρα τοῦ ὅτι εἶμαι ὁ τελευταῖος τῶν τελευταίων, δέν θά ἤθελα ἐγώ λοιπόν νά ἔρθω σέ ἀντιπαλότητα μέ τό Ἀγαπητό καί Σεβαστό καθ' ὅλα (καί τό ἐννοῶ) π. Μάξιμο γιά αὐτό σας παρακαλῶ ἄς τελειώσει τό Θέμα ἐδῶ γιατί πολύ μέ πληγώνει καί μέ στεναχωρεῖ καί μίας καί σᾶς σκαντάλισε ἀγαπητέ μου καί Σεβαστέ Πατέρα πρῶτα θά σᾶς ζητήσω ταπεινά συγνώμη καί λέω νά μήν ξανά ἀναρτήσω παρόμοια φυλλάδα γιατί πέρα ἀπό τό χρόνο πού σπατάλησα τό μόνο πού τελικά πού βγῆκε ἦταν Νά πάρω Στεναχώρια ὅποτε δέν ἀξίζει τόν κόπο, ἐγώ τό μόνο πού ἤθελα ἦταν νά βοηθήσω (τό ξαναλέω) μέ κάτι ἁπλό ἀλλά γιά πολλούς ἕνα καλό βοήθημα πιστεύω.
Προσπάθησα νά κάνω μία δοκιμή νά ἑτοιμάσω μία φυλλάδα γιά τό φόρουμ ὅπως καί κάποια ἄλλα πράγματα ἀλλά πιστεύω νά εἶναι καί ἡ τελευταία, Ἀπογοητεύτηκα!!
καί πάλι Συγχωρέστε μέ
εὐλογεῖτε!

Υ.Γ.
γιά τό "πληρωθήτω" π. Μάξιμε πού λέτε, ἐγώ τουλάχιστον τό λέω σέ πλ. α΄ἐκ τοῦ ΚΕ ἔτσι τουλάχιστον τό πρωτοέμαθα καί ἔτσι τό λέω (ἀπό τό βιβλίο τῆς Σίμωνος πέτρας-ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ τόμ. Ε σελίδα 302)
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... ἀναφέρω τόν πατέρα Θεολόγο Ἀμπόνη (μέ τήν ἐξαιρετική του δουλειά πού παρουσιάζει μέ τά συναξάρια, τά ἀπολυτίκια γιά ὅλους τους ἁγίους της ἡμέρας, καί τά μεγαλυνάρια, πού δέν βρίσκονται εὔκολα, ...

Για ποια ιστοσελίδα πρόκειται ;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ἐπειδή δέν θά ἤθελα μέ κανένα λόγο νά γίνω ξαφνικά αἰτία σκανδαλισμοῦ καί εἰδικά μέ θέματα Ἐκκλησιαστικά, δέν ταιριάζουν ἐδῶ στο φόρουμ ἀλλά καί γενηκότερα σέ μάς τους ὀρθοδόξους "πόλεμοι" δηλώσεων μεταξύ μας πέρα τοῦ ὅτι εἶμαι ὁ τελευταῖος τῶν τελευταίων, δέν θά ἤθελα ἐγώ λοιπόν νά ἔρθω σέ ἀντιπαλότητα μέ τό Ἀγαπητό καί Σεβαστό καθ' ὅλα (καί τό ἐννοῶ) π. Μάξιμο γιά αὐτό σας παρακαλῶ ἄς τελειώσει τό Θέμα ἐδῶ γιατί πολύ μέ πληγώνει καί μέ στεναχωρεῖ καί μίας καί σᾶς σκαντάλισε ἀγαπητέ μου καί Σεβαστέ Πατέρα πρῶτα θά σᾶς ζητήσω ταπεινά συγνώμη καί λέω νά μήν ξανά ἀναρτήσω παρόμοια φυλλάδα γιατί πέρα ἀπό τό χρόνο πού σπατάλησα τό μόνο πού τελικά πού βγῆκε ἦταν Νά πάρω Στεναχώρια ὅποτε δέν ἀξίζει τόν κόπο, ἐγώ τό μόνο πού ἤθελα ἦταν νά βοηθήσω (τό ξαναλέω) μέ κάτι ἁπλό ἀλλά γιά πολλούς ἕνα καλό βοήθημα πιστεύω.
Προσπάθησα νά κάνω μία δοκιμή νά ἑτοιμάσω μία φυλλάδα γιά τό φόρουμ ὅπως καί κάποια ἄλλα πράγματα ἀλλά πιστεύω νά εἶναι καί ἡ τελευταία, Ἀπογοητεύτηκα!!
καί πάλι Συγχωρέστε μέ
εὐλογεῖτε!
Δέν καταθέτουν ἔτσι τά ὅπλα ἀγαπητέ μου ἀπό μιά γενομένη παρατήρηση τήν ὁποία καί σύ ὁμολόγησες. Οὔτε ἡ ἀπογοήτευση εἶναι ἴδιον τοῦ χριστιανοῦ καί δή τοῦ ἱεροψάλτου. Αὐτές εἶναι παιδιάστικες ἀντιδράσεις.
Οὐδόλως σκανδαλίστηκα· δέν μίλησα ἐγώ περί σκανδαλισμοῦ· ἄλλων τέτοιες διαπιστώσεις. Δέν σκανδαλίζομαι τόσο εὔκολα. Ποῦ ὁ σκανδαλισμός καί μάλιστα «εἰδικά μέ θέματα Ἐκκλησιαστικά»; Ποῦ εἶδες «πολέμους»καί «ἀντιπαλότητες»;
Πραγματικά παραξενεύομαι μέ δηλώσεις τοῦ τύπου «πολύ μέ πληγώνει καί μέ στεναχωρεῖ» καί «τό μόνο πού τελικά πού βγῆκε ἦταν νά πάρω στεναχώρια».
Ποιός ἀρνήθηκε τή βοήθεια σου. Ἀλλά ὅ,τι δημοσιεύεται τίθεται αὐτόματα καί στήν κρίση. Ποιός ἔχει ἀντίρρηση σ᾿ αὐτό. Δηλαδή μόνον τά χειροκροτήματα πρέπει νά δεχόμαστε; Γι᾿ αὐτό μίλησα γιά μπεμπεκίστικη ἀντίδραση. Κᾶνε ὅ,τι καταλαβαίνεις. Προσωπικῶς θά ἤθελα νά συνεχίσεις. Δέν νομίζω ὅτι πρέπει νά δεχθῶ τή συγγνώμη σου, γιατί ἀκριβῶς δέν ὑπάρχει λόγος κατ᾿ ἐμέ νά ζητᾶς συγγνώμη ἀπό μένα. Δέν μοῦ ἔκανες τίποτε· τό ἐξήγησα. Ἄν παρανοήθηκα ἐγώ γιά ὁποιουσδήποτε λόγους πού δέν εἶναι πρέπον νά ἀναλύσω, τότε ζητῶ ἐγώ συγγνώμη, ἀλλά δέν μπορῶ καί νά σιωπῶ. Τότε δέν ἔχει λόγο ὕπαρξης αὐτό τό βῆμα διαλόγου. Οὔτε πιστεύω ὅτι παρέβην κάποιους κανόνες.

Παρεμβάλλοντας καί σχόλια μου στό μήνυμα τοῦ ἀγαπητοῦ κ. Μπακαλούδη ἀλλά καί συμμετέχοντας στόν γενικότερο προβληματισμό, θέλω να σχολιάσω (ὅπως εἶχα κάνει καί παλαιότερα) ὅτι ἰδιωτικές πρωτοβουλίες πού δίνουν καί κατευθύνσεις σέ θέματα τυπικοῦ καί ὑμνολογίας φυσικά δέν εἶχαν θέση σέ ἐπίσημο χῶρο καί καλῶς πάραυτα ἐξῆλθον (πρβλ. ἐδῶ). Δέν εἶδα παρόμοιες ἀντιδράσεις, ὅπως σ᾿ αὐτό τό θέμα, πού τέλος πάντων δέν ἔδωσαν καμμία κατεύθυνση προσαρμογῆς διά χρήσεως ἀκολουθητέου ἐντύπου, προέκριναν ὅμως σεβαστές ἀρχαιότερες διατάξεις πού ἁρμόζουν περισσότερο στήν λογική λατρεία τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ καί ὄχι ἐκτροπές σέ «λατρεῖες» ἁγίων. Δέν καταλαβαίνω κ. Μπακαλούδη πῶς μία Μονή μπορεῖ νά εἶναι δεκτική σέ τέτοιες παρατυπίες καί νά ἐπιβραβεύεται ὡς φορέας «παραδόσεως» ἀπό ἕνα ἐνοριακό Ναό. Ἀλλά δέν πρόκειται νά συνεννοηθοῦμε γιατί ἔχουμε τελείως διαφορετική ἀντίληψη τῶν πραγμάτων καί θεμάτων. Ἄλλωστε ἐσεῖς τό μόνο σφάλμα πού διαπιστώσατε εἶναι τό «Παράνομος»...

Υ.Γ.
γιά τό "πληρωθήτω" π. Μάξιμε πού λέτε, ἐγώ τουλάχιστον τό λέω σέ πλ. α΄ἐκ τοῦ ΚΕ ἔτσι τουλάχιστον τό πρωτοέμαθα καί ἔτσι τό λέω (ἀπό τό βιβλίο τῆς Σίμωνος πέτρας-ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ τόμ. Ε σελίδα 302)
Μπορεῖς νά τό λές ὅπως θέλεις· δέν μπορεῖς ὅμως νά τό γράφεις καί νά τό δίνεις ὡς κατεύθυνση. Οὐδόλως διαφωνῶ μέ αὐτήν τήν προτίμηση, ἀλλά σέ τέτοιου εἴδους φυλλάδια δέν νομίζω ὅτι πρέπει νά δίνονται οἱ ἤχοι. Ὁ Σ.Μ.Κ. καλά κάνει ἀφοῦ θέλει νά «περάσει» κάποια πράγματα πού ἔχουν καθιερωθεῖ στήν Πόλη ἤ στόν Πατριαρχικό Ναό, ἄν καί νομίζω ὅτι ἀφοῦ ἀπευθύνεται σέ μεγαλύτερη ἀκτίνα ψαλτῶν δέν θά ἔπρεπε. Πολλῷ δέ μᾶλλον ἄλλες προσπάθειες δέν πρέπει νά τό κάνουν, ἀφοῦ ἀπευθύνονται σέ εὐρύτερο ψαλτικό σῶμα ἤ ἐκκλησιαζομένους κυρίως. Ἀλλά αὐτά ἔχει ἡ ἀντιγραφή...


 

ATHAN

Αθανάσιος Μπακαλούδης



Παρεμβάλλοντας καί σχόλια μου στό μήνυμα τοῦ ἀγαπητοῦ κ. Μπακαλούδη ἀλλά καί συμμετέχοντας στόν γενικότερο προβληματισμό, θέλω να σχολιάσω .
Δέν καταλαβαίνω κ. Μπακαλούδη πῶς μία Μονή μπορεῖ νά εἶναι δεκτική σέ τέτοιες παρατυπίες καί νά ἐπιβραβεύεται ὡς φορέας «παραδόσεως» ἀπό ἕνα ἐνοριακό Ναό. Ἀλλά δέν πρόκειται νά συνεννοηθοῦμε γιατί ἔχουμε τελείως διαφορετική ἀντίληψη τῶν πραγμάτων καί θεμάτων. Ἄλλωστε ἐσεῖς τό μόνο σφάλμα πού διαπιστώσατε εἶναι τό «Παράνομος»...







Πατέρα Μάξιμε, εὐλογεῖτε!
Γράφεις καί ἀπευθύνεσαι πρός τόν Διονύση…. Σέ βλέπω νά τεντώνεις τό τόξο σου καί νά ρίχνεις…ἀλλά κάπου βλέπεις καί ἐμένα, καί χωρίς νά τό σκεφθεῖς καλά- καλά ρίχνεις καί σέ μένα μία σαϊτιά……. Βέβαια μέ πῆρες ξώφαλτσα, γιατί διαπιστώνεις:
«Ἀλλά δέν πρόκειται νά συνεννοηθοῦμε γιατί ἔχουμε τελείως διαφορετική ἀντίληψη τῶν πραγμάτων καί θεμάτων.»
Ο.K. ἀνακουφίστηκα……..Τώρα πλέον δέν κινδυνεύω. Ἔλαβα χάρη… Ἀλλά ποιός ξέρει ἄν αὔριο μεθαύριο δέν δεχτῶ ἰοβόλα βέλη ??????????? :confused:
Γράφεις:
«Δέν καταλαβαίνω κ. Μπακαλούδη πῶς μία Μονή μπορεῖ νά εἶναι δεκτική σέ τέτοιες παρατυπίες καί νά ἐπιβραβεύεται ὡς φορέας «παραδόσεως» ἀπό ἕνα ἐνοριακό Ναό.»
Τό ὅτι κοπίασε ὁ εὐλογημένος γιά νά συλλέξει ἀπολυτίκια, μεγαλυνάρια, καί τόσα ἄλλα, αὐτό εἶναι κατακριτέο; Ἐγώ δέν μπορῶ νά καταλάβω τό ΄σκεπτικό σου. Τήν δέ Ἱερά Μονή στήν ὁποία ψάλλω γιατί τήν ἐμπλέκεις;
Γράφεις:
«Ἄλλωστε ἐσεῖς τό μόνο σφάλμα πού διαπιστώσατε εἶναι τό «Παράνομος»...»
Νά εἶσαι σίγουρος ὅτι εἶδα καί διεπίστωσα πολλά, γί αὐτό ἐξ ἄλλου τούς προέτρεψα στό μήνυμά μου (Ἀριθ. 20):
«Πρίν δημοσιεύσουν τήν ἐργασία τους, νά ξαναμελετοῦν τό κείμενο,»
Δέν ἦταν τό «μόνο» ὅπως γράφεις, ἀλλά αὐτό ἦταν προσβλητικό γιά τόν μάρτυρα καί ἔστεκε σάν παράδειγμα. Σκοπός μου δέν ἦταν νά ἐξάρω τά σφάλματα καί νά τονίσω τά λάθη, ἀλλά νά ἐνθαρρύνω τοιούτου εἴδους προσπάθειες.
Γί αὐτό ἔγραψα:
“γιά παράδειγμα ἀναφέρω τό λάθος πού ἔκανε κάποιος”
Ἁπλά ἀναφέρω κάποιο παράδειγμα πού θεώρησα χαρακτηριστικό, καί εἶχα τήν λεπτότητα νά μήν ἀναφέρω τό ὄνομα τοῦ διαπράξαντος, ἀλλά ἀόριστα νά γράψω, … κάποιος.
Εὔχομαι ὁ ἀγαπητός Διονύσης Μπόσιακας νά ἀναθεωρήσει τήν ἐν θερμῷ ληφθεῖσα ἀπόφασή του νά μήν ξαναπροσπαθήσει πλέον καί νά δοῦμε καί πάλι βελτιωμένη τήν φυλλάδα του μέ τήν ἀκολουθία τῆς ἑπομένης Κυριακῆς.
Μέ ἀγάπη Χριστοῦ
Αθανάσιος Μπακαλούδης
Υ.Γ.
Προτίμησα να χρησιμοποιήσω τον ενικό, όπως μιλούσα με τον πατέρα μου, αν δεν το δέχεσαι τότε να διορθώσω.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Πατέρα Μάξιμε, εὐλογεῖτε!
Γράφεις καί ἀπευθύνεσαι πρός τόν Διονύση…. Σέ βλέπω νά τεντώνεις τό τόξο σου καί νά ρίχνεις…ἀλλά κάπου βλέπεις καί ἐμένα, καί χωρίς νά τό σκεφθεῖς καλά- καλά ρίχνεις καί σέ μένα μία σαϊτιά……. Βέβαια μέ πῆρες ξώφαλτσα, γιατί διαπιστώνεις:
«Ἀλλά δέν πρόκειται νά συνεννοηθοῦμε γιατί ἔχουμε τελείως διαφορετική ἀντίληψη τῶν πραγμάτων καί θεμάτων.»
Ο.K. ἀνακουφίστηκα……..Τώρα πλέον δέν κινδυνεύω. Ἔλαβα χάρη… Ἀλλά ποιός ξέρει ἄν αὔριο μεθαύριο δέν δεχτῶ ἰοβόλα βέλη ??????????? :confused:
Τί πράγματα εἶναι αὐτά; Οὔτε νά σκέπτεστε τέτοια πράγματα. Θέλω δέ νά διευκρινήσω (ὅπως καί ἄλλοτε ἔχω δηλώσει) ὅτι τά φαινομενικά προσωπικά μηνύματα δέν εἶναι προσωπικά. Εἶναι γιά προβληματισμό ὅλων. Ἄλλωστε τά ΠΜ ἀπαγορεύονται, ὅπως ἀπαγορεύονται καί οἱ προσωπικές ἐρωτήσεις.

Γράφεις:
«Δέν καταλαβαίνω κ. Μπακαλούδη πῶς μία Μονή μπορεῖ νά εἶναι δεκτική σέ τέτοιες παρατυπίες καί νά ἐπιβραβεύεται ὡς φορέας «παραδόσεως» ἀπό ἕνα ἐνοριακό Ναό.»
Τό ὅτι κοπίασε ὁ εὐλογημένος γιά νά συλλέξει ἀπολυτίκια, μεγαλυνάρια, καί τόσα ἄλλα, αὐτό εἶναι κατακριτέο; Ἐγώ δέν μπορῶ νά καταλάβω τό σκεπτικό σου. Τήν δέ Ἱερά Μονή στήν ὁποία ψάλλω γιατί τήν ἐμπλέκεις;
Ἐσεῖς γράψατε «τά ἀπολυτίκια γιά ὅλους τους ἁγίους της ἡμέρας, καί τά μεγαλυνάρια, πού δέν βρίσκονται εὔκολα, καί πού εἶναι πολύ χρήσιμα, ἰδίως σέ ἐμένα πού ψάλω σέ Μοναστήρι». Καί ἐρώτησα ἄν σέ Μονή κάποιες παρατυπίες εἶναι δεκτές καί ἔτσι ξεχωρίζει μιά Μονή.

Εὔχομαι ὁ ἀγαπητός Διονύσης Μπόσιακας νά ἀναθεωρήσει τήν ἐν θερμῷ ληφθεῖσα ἀπόφασή του νά μήν ξαναπροσπαθήσει πλέον καί νά δοῦμε καί πάλι βελτιωμένη τήν φυλλάδα του μέ τήν ἀκολουθία τῆς ἑπομένης Κυριακῆς.
Μέ ἀγάπη Χριστοῦ
Αθανάσιος Μπακαλούδης
Υ.Γ.
Προτίμησα να χρησιμοποιήσω τον ενικό, όπως μιλούσα με τον πατέρα μου, αν δεν το δέχεσαι τότε να διορθώσω.
Αὐτό εὔχομαι ὁλοκάρδια κι ἐγώ!!!
Ὅσο γιά τόν ἑνικό δέν ἔχω πρόβλημα ἀπό ἕναν τόσο μεγαλύτερό μου.
Ὁ Κύριος νά σᾶς εὐλογεῖ!!!


 
Top