Ψαλτική και Τραγούδι

Giannis1234

Νέο μέλος
[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Μεταφέρθηκε μαζί με τα επόμενα μηνύματα από το θέμα Κυριαζής Δασκαλούδης.

Αντωνης Μιχελουδακης;30193 said:
Χωρίς καμμιά διάθεση απάντησης σε ανώνυμους χρήστες που έχουν παγιωμένες απόψεις, αλλά με γνώμονα την εποικοδομητική ανταλλαγή σκέψεων,θα ήθελα να πώ ότι δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει σε πιό ουρανό βρίσκεται ο ψάλτης ,αν θα σώσει την ψυχή του η όχι, ή αν έχει την τέλεια φωνή,ή αν έχει πτυχία και διπλώματα.Αυτό που πρέπει να μας απασχολεί είναι αν έχει Εκκλησιαστική Παιδεία η οποία κάνει και τον πραγματικό ψάλτη.Αν δεν υπάρχει αυτή τότε υπάρχει άγνοια περί της λατρείας της εκκλησίας και αναπόφευκτα φυτρώνει η επίδειξη και ο βεντετισμός.Ας ευχηθούμε μακριά απ όλους εμάς.Ευχαριστώ

Ο Δασκαλούδης είναι μεγάλο κεφάλι και οφείλουν όλοι οι ψάλτες να ακούν τα μακάμια του για να βελτιώνουν τα διαστήματά τους. Τώρα όσοι δεν θεωρούν τη βυζαντινή μουσική τραγούδι, μάλλον έχουν υποστεί σύγχυση από τη πολλή θεοσέβεια.

Η βυζαντινή μουσική είναι τραγούδι και ψάλλουμε όχι για να υμνήσουμε το θεό - άλλωστε ο θεός δεν έχει ανάγκη από άσματα - αλλά για τους ανθρώπους, εν ολίγοις για να φτιαχτούν "θρησκευτικοσυναισθηματικά".

Δεν είναι κάτι άλλο η βυζ. μουσική και κάτι άλλο το τραγούδι. Εντάσσεται και αυτή σ' αυτό που λέμε μουσική. Το ίδιο στόμα που τραγουδά, το ίδιο στόμα και ψέλνει.
 
Last edited by a moderator:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Εχει ομως συγκεκριμενο τροπο εκφρασης ο τροπος του ψαλλειν,που δεν εχει το τραγουδι.Εκει ειναι η διαφορα.Και οταν μαλιστα λεμε οτι συνεχιζουμε και μια παραδοση... ε, δεν μπορουμε να λεμε ο,τι μας κατεβει στο αναλογιο...!:wink:
Αν και εμενα εδω που τα λεμε,μ'αρεσουν οι ψαλτες που ριχνουν ''γκαζι''!...:cool: Τυπου Δασκαλουδης,δηλ.!...Και σε στιγμες οιστρου,ριχνουμε και κανενα στροφιλικι!!...:wink:
(Οχι ομως συνεχεια,γιατι θα καταντησουμε να εκτελουμε τη θεση....για τη θεση(επιδειξη)!...:D)
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Η βυζαντινή μουσική είναι τραγούδι και ψάλλουμε όχι για να υμνήσουμε το θεό - άλλωστε ο θεός δεν έχει ανάγκη από άσματα -

(Κατ' αρχήν να με συχωρείτε αν υπερτονίζω κάτι που μόνο εν τη ρύμη του λόγου είπατε, αλλά διευκρινίστε το).

Τα δυο παραπάνω σκέλη δεν είναι ταυτόσημα. Δεν υμνούμε τον Θεό γιατί έχει Εκείνος ανάγκη από άσματα. Εμείς το έχουμε ανάγκη και είναι ανάγκη ζωής, εντελώς άσχετη από το "να φτιαχτούμε" απλώς. Τώρα αν θα το κάνεις τραγουδιστικά ή ψαλτικά ή παραδοσιακά ή σε κλιτόν κ.λπ., ο τρόπος δηλαδή, μπορεί να είναι κάτι δευτερεύον, κι εκεί πολλές εκτιμήσεις και αναλύσεις μπορούν να γίνουν και γίνονται, εξ ου και οι πολλοί καβγάδες εδώ μέσα.

Αλλά ο σκοπός είναι αναμφισβήτητος και καλό είναι να μη συζητάμε τα αυτονόητα, τουλάχιστον εδώ. Αν με τη μουσική δεν υμνούμε τον Θεό, παραφράζοντας τον απόστολο, "ματαία ἄρα ἡ μουσικὴ ἡμῶν"...
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Κατόπιν συνενοήσεως και με τους λοιπούς συντονιστές διέγραψα όλα τα εκτός θέματος μηνύματα. Παρακαλώ στο εξής, όσους θέλουν να απαντήσουν και να αντιπαραθέσουν τις απόψεις τους, να το κάνουν με κόσμιο τρόπο, χρησιμοποιώντας επιχειρήματα και μη παραπέμποντας σε άσχετο με τη θεματολογία του forum υλικό.
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Μεταφέρθηκε μαζί με τα επόμενα μηνύματα από το θέμα Κυριαζής Δασκαλούδης.
Ο Δασκαλούδης είναι μεγάλο κεφάλι και οφείλουν όλοι οι ψάλτες να ακούν τα μακάμια του για να βελτιώνουν τα διαστήματά τους. Τώρα όσοι δεν θεωρούν τη βυζαντινή μουσική τραγούδι, μάλλον έχουν υποστεί σύγχυση από τη πολλή θεοσέβεια.
Η βυζαντινή μουσική είναι τραγούδι και ψάλλουμε όχι για να υμνήσουμε το θεό - άλλωστε ο θεός δεν έχει ανάγκη από άσματα - αλλά για τους ανθρώπους, εν ολίγοις για να φτιαχτούν "θρησκευτικοσυναισθηματικά".
Δεν είναι κάτι άλλο η βυζ. μουσική και κάτι άλλο το τραγούδι. Εντάσσεται και αυτή σ' αυτό που λέμε μουσική. Το ίδιο στόμα που τραγουδά, το ίδιο στόμα και ψέλνει.

Η Εκκλησία έχει δική της μουσική, η οποία έχει ένα στοιχείο (από τα πολλά) που ΔΕΝ το έχουν τα τραγούδια. Ποιο είναι αυτό; Το στοιχείο της προσευχής. Όταν λέμε ‘’Κύριε ελέησον’’, ‘’Παράσχου Κύριε’’, ‘’Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς’’ , τι άλλο κάνουμε εκείνη τη στιγμή από το να προσευχόμαστε; Αλλά και όλοι οι υπόλοιποι ύμνοι αυτό το στοιχείο εμπεριέχουν, της προσευχής . Είναι νομίζω άδικο έως επικίνδυνο να τα βάζουμε όλα στο ίδιο σακί. Επομένως, ας αφήσουμε έξω από την Εκκλησία τα τραγούδια και τα τσιφτετέλια και οτιδήποτε αλλότριο και ας ψάλλουμε σωστά, σύμφωνα με αυτό που μας παραδόθηκε. Όσον αφορά τώρα αυτά που αναφέρετε για την πολλή θεοσέβεια, θα μου επιτρέψετε να σας πω πως κανείς μα κανείς δεν ξέρει την ψυχή του άλλου τι κρύβει μέσα της, επομένως αυτό είναι πολύ τραβηγμένο που γράφετε. Μπορεί κάποιος να ψέλνει απλά, μα η ψυχή του εκείνη τη στιγμή να είναι αλλού, μπορεί όμως κάποιος να κάνει εξεζητημένους λαρυγγισμούς, να λες τι ωραία που ψέλνει, αλλά μέχρι εκεί. Ή και το αντίστροφο ακόμη, δεν αντιλέγω.
Η βυζαντινή μουσική δεν είναι τραγούδι, είναι προσευχή.
ΦΙΛΙΚΑ.
 

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Θα ήθελε να λάβω θέση και γω στο θέμα κανοντας μερικες ερωτήσεις στην αγάπησας :
1.Τι σημαίνει ''φτιάχνομαι'';
2. Μήπως ο τρόπος που ''φτιάχνεται'' ο καθένας δείχνει και την καλιέργεια της ψυχής του την εργασία που έχει κάνει ο καθένας απο εμάς πάνω σ΄αυτή;
3.Πως ''φτιαχνόταν'' ο π.Παισιος ,Πορφυριος ,Αγιορίτες και λοιποι;
4.Η προσευχή δεν είναι αρκετή για να μας ''φτιάξει'' και μάλιστα σε όλα τα επίπεδα;
5.Είμαστε σίγουροι οτι ο πιστός έρχεται στο ναό για να ακούσει γυρίσματα κλαρίνου από ανθρώπινη φωνή...(τα οποία τα έχει ''μπουχτίσει'' και εκτος ναού...)..ή..ψαλμοις και ύμνοις και ωδες Πνευματικες για να μπορεσει να κατανυγεί και να πει και αυτός ενα Κύριε Ελέησον;
6.Η ευσέβεια είναι κακό ειδικά για έναν Ιεροψάλτη; (η ψευτοευσέβεια ...ίσως αλλά δεν θα το κρίνουμε εμείς αυτό).
7.Μήπως αυτοί οι 25-30 πόντοι που ανεβαίνουμε ψηλότερα(εννοώ το στασίδι) από τον ''λαό'' μας κάνει να ιππευουμε ένα άλλο φυτό που φυτρώνει στις όχθες των ποταμών;

......και 'αλλα ακόμη...
Πιστεύω ο καθένας από εμάς που είναι τίμιος με τον εαυτό του μέσα του ξέρει τις απαντήσεις ...γιατί όλο τον κόσμο μπορούμε να ξεγελάσουμε εκτός του Θεού και του εαυτού μας .
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Τον Π. Λαμπαδάριο τον κατηγορούσαν κι αυτόν ότι έψελνε "ανατολιστί".

Τα κείμενα του Πέτρου διαφορετικά τα εκτελούσε ο Πέτρος και σήμερα διαφορετικά τα εκτελεί αυτός που τον εκφράζει η ευρωπαϊκή μουσική και ορθοφωνία από αυτόν που αναπαύεται με ανατολίτικα ακούσματα.

Το ίδιο και ο λαός. Άλλος θα τρέξει να ακούσει 4φωνη χορωδία και άλλος δεξιοτέχνη ψάλτη.
Κάπου πιστεύω το σωστό είναι ενδιάμεσα. Όμως ο ψάλτης δεν είναι μουσικό όργανο και θα εκφραστεί με τον α ή β τρόπο, θα παρεκκλίνει ανατολικά ή δυτικά ή και κέντρο επηρεασμένος από τη δημώδη μουσική.

Ίσως να μην είναι και τόσο τραγικό αλλά το αντίθετο γιατί το αίσθημα συνήθως αναβλύζει από τα βάθη της καρδιάς.

Παραδείγματα μεγάλων ψαλτών υπάρχουν άπειρα.
 

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Τον Π. Λαμπαδάριο τον κατηγορούσαν κι αυτόν ότι έψελνε "ανατολιστί".

Τα κείμενα του Πέτρου διαφορετικά τα εκτελούσε ο Πέτρος και σήμερα διαφορετικά τα εκτελεί αυτός που τον εκφράζει η ευρωπαϊκή μουσική και ορθοφωνία από αυτόν που αναπαύεται με ανατολίτικα ακούσματα.

Το ίδιο και ο λαός. Άλλος θα τρέξει να ακούσει 4φωνη χορωδία και άλλος δεξιοτέχνη ψάλτη.
Κάπου πιστεύω το σωστό είναι ενδιάμεσα. Όμως ο ψάλτης δεν είναι μουσικό όργανο και θα εκφραστεί με τον α ή β τρόπο, θα παρεκκλίνει ανατολικά ή δυτικά ή και κέντρο επηρεασμένος από τη δημώδη μουσική.

Ίσως να μην είναι και τόσο τραγικό αλλά το αντίθετο γιατί το αίσθημα συνήθως αναβλύζει από τα βάθη της καρδιάς.

Παραδείγματα μεγάλων ψαλτών υπάρχουν άπειρα.

Για να χαρακτηρίσουμε κάτι τις τραγικο θα πρεπει να ξέρουμε τα εσωψυχα του άλλου....δηλαδή με τι λογισμό στην καρδιά πράττει αυτό που πράττει...αλλά και πάλι αυτό δεν είναι δική μας δουλειά.....
Το θέμα είναι τι γίνετε όταν πρόκειται για δημόσιο πρόσωπο που επηρεάζει,και 'αλλους θέλοντας και μη παρόλο που το κάνει με καλό λογισμό(σπάνιο φαινόμενο) .......είναι ....πρόβλημα.
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Τον Π. Λαμπαδάριο τον κατηγορούσαν κι αυτόν ότι έψελνε "ανατολιστί".

Τα κείμενα του Πέτρου διαφορετικά τα εκτελούσε ο Πέτρος και σήμερα διαφορετικά τα εκτελεί αυτός που τον εκφράζει η ευρωπαϊκή μουσική και ορθοφωνία από αυτόν που αναπαύεται με ανατολίτικα ακούσματα.

Το ίδιο και ο λαός. Άλλος θα τρέξει να ακούσει 4φωνη χορωδία και άλλος δεξιοτέχνη ψάλτη.

Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής και όποιος θέλει απαντάει, γιατί εγώ αυτό το ακούω κάπως περίεργα : Είναι δυνατό οι παλιοί μεγάλοι δάσκαλοι της Β.Μ. (Πέτρος Λαμπαδάριος, Πέτρος Εφέσιος, Κωνσταντίνος Πρωτοψάλτης, Θεόδωρος Φωκαέας, και τόσοι άλλοι, να έγραφαν άλλα και άλλα να έψελναν; Κάποιοι υποστηρίζουν ότι από την στιγμή που δεν υπάρχουν ηχητικές μαρτυρίες από αυτούς, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι βάδιζαν πάνω σ’ αυτά που έγραψαν. Ναι σίγουρα, ηχητικές μαρτυρίες δεν έχουμε, αλλά πως γίνεται να γίνει μια τέτοια άποψη αποδεκτή; Μήπως θέλουν να προκαλέσουν σύγχυση, οι μεν επηρεασμένοι με μια άκρατη δυτικοφιλία , οι δε με έναν άκρατο αμανεδισμό εξ’ ανατολής;
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Συμφωνώ, εντός ναού λογικά θα έψαλλαν ότι έγραφαν. Παράδειγμα σήμερα όπου όλοι οι γνωστοί πρωτοψάλτες που έχουν εκδόσει τα δικά τους μουσικά βιβλία, ψάλλουν από αυτά. Καμμιά φορά το επιβάλλουν και στον αριστερό τους.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Είναι δυνατό οι παλιοί μεγάλοι δάσκαλοι της Β.Μ. (Πέτρος Λαμπαδάριος, Πέτρος Εφέσιος, Κωνσταντίνος Πρωτοψάλτης, Θεόδωρος Φωκαέας, και τόσοι άλλοι, να έγραφαν άλλα και άλλα να έψελναν; Κάποιοι υποστηρίζουν ότι από την στιγμή που δεν υπάρχουν ηχητικές μαρτυρίες από αυτούς, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι βάδιζαν πάνω σ’ αυτά που έγραψαν. Ναι σίγουρα, ηχητικές μαρτυρίες δεν έχουμε, αλλά πως γίνεται να γίνει μια τέτοια άποψη αποδεκτή; Μήπως θέλουν να προκαλέσουν σύγχυση, οι μεν επηρεασμένοι με μια άκρατη δυτικοφιλία , οι δε με έναν άκρατο αμανεδισμό εξ’ ανατολής;
Νομίζω ότι το κλασικό κείμενο δεν είναι τόσο περιοριστικό όσο η αναλυτική γραφή στα βιβλία συγχρόνων ψαλτών.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το "Θεοτόκε" του Μπερεκέτη.
Κανείς παλαιός δεν το λέει ίδια με τον άλλον και φυσικά κανείς νότα νότα.
Οι σύγχρονοι παλαιότεροι δάσκαλοι δίδασκαν και απάγγελλαν από το πρωτότυπο κλασικό (οι περισσότεροι).Άλλος περισσότερο ανατολίτικα και άλλος λιγότερο, άλλος με ποικίλματα και αίσθημα και άλλος περιορισμένος στο κείμενο. Δεν θα μπορούσε να το αποδώσει ο Χατζημάρκος από το βιβλίο του Καραμάνη όπως το απέδιδε από το κλασικό, ενώ άλλος νεότερος για να το ψάλλει καλά χρειάζεται τρίγοργα κλπ.
Παράδειγμα ο Σουρλατζής στο αινείτε σε β' ήχο ενώ διαβάζει από τον Φωκαέα δίνει μια δική του ανάλυση. Παρόλα αυτά στα βιβλία του προσπάθησε να κρατήσει την παραδοσιακή γραμμή (με λίγες ή περισσότερες αναλύσεις).
Κάτι ανάλογο ίσως συνέβαινε και με τον Πέτρο.
Δεν έχουμε φυσικά ηχητικές αποδείξεις αλλά μαρτυρίες από ανατολικούς Πολίτες ότι ανατόλιζε, άρα για μας τους δυτικούς ίσως υπερανατόλιζε στο ψάλσιμό του.

Τι να πω; δεν είναι, ότι μάθαμε, αλλά ότι, πρέπει να μαθαίνουμε.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Οι σύγχρονοι παλαιότεροι δάσκαλοι δίδασκαν και απάγγελλαν από το πρωτότυπο κλασικό (οι περισσότεροι).Άλλος περισσότερο ανατολίτικα και άλλος λιγότερο, άλλος με ποικίλματα και αίσθημα και άλλος περιορισμένος στο κείμενο. Δεν θα μπορούσε να το αποδώσει ο Χατζημάρκος από το βιβλίο του Καραμάνη όπως το απέδιδε από το κλασικό, ενώ άλλος νεότερος για να το ψάλλει καλά χρειάζεται τρίγοργα κλπ.
Κάνω quote στο δικό μου για να συνεχίσω.

Επισυνάπτω από το "Θεοτόκε" του Μπερεκέτη δύο κείμενα.
Το ένα είναι από το κλασικό απ το βιβλίο Νεκταρίου Μοναχού και το άλλο αναλελυμένο από τον Α. Σύρκα.
Οι αναλύσεις πάνω στο κλασικό είναι γράμματα του Σύρκα και δεν θα τα έγραφε αν εγώ σαν μαθητής καταλάβαινα καλύτερα.

Παραθέτω και το επεξηγηματικό (αναλυτικότερη γραφή) το οποίο δεν χρησιμοποιούσε στα μαθήματα. Ίσως ήταν χρήσιμο για χορωδίες.

Θέλω να πω ότι οι παλαιοί δάσκαλοι είχαν όρεξη να διδάξουν τον μαθητή πως να αναλύει και όχι να του δίνουν μασημένη τροφή.

Το να διαβάζει κάποιος τρίγοργα είναι το εύκολο.
Ομως δεν είναι το παν και δεν σημαίνει ότι ψάλλει παραδοσιακά.

Πιστεύω ότι και η υπερανάλυση, κάπου έκανε ζημιά στην μουσική.
Εδώ στην ανατολή έχουμε δασκάλους. Αυτοί που επιμένουν στη δύση πώς να το καταλάβουν;
 

Attachments

  • klasiko.PDF
    25.3 KB · Views: 27
  • analysi.PDF
    62.1 KB · Views: 30

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Το μυστικό είναι να παίρνεις το κλασσικό κείμενο και να το ζωντανεύεις αναλύοντας το σύμφωνα με την παιδεία σου τις γνώσεις από τον δάσκαλό σου τα ακούσματά σου και φυσικά την διάθεση της στιγμής.
Στην χειρότερη περίπτωση να το πεις ''αλφαβητάρι'' 'οπως είναι γραμμένο.
Για να μην παρεξηγούμαι όμως διευκρινίζω ότι οι αναλύσεις που θα κάνει κανεις δεν είναι αυθαίρετες αλλά βασίζονται επάνω στη παλαιά παρασημαντική σε συνδοιασμό με τα ακούσματα των τελευταίων μεγάλων διδασκάλων.
Το θέμα είναι ότι οι σχολές που πρευσβευουν την κλασσική γραφή μετά αναλύσεων ...δεν συμφωνουν στις ονομασίες αυτών, λογου χάρη ο ένας εκτελεί οξύα και λέει οτι είναι πεταστή η΄το αντίθετο ...η΄ο άλλος εκτελεί κρατημουπόρροο και λέει οτι εκτελεί τσακισμα με ισάκι κ.ο.κ...και αυτό γίνετε γιατί κανένας παλαιός (...και κατ΄επέκταση ούτε νεος ...) δεν τα έχει διδαχτεί με συγκεκριμενο τρόπο,... αλλά όλοι πάνε να τα εκμαιευσουν από τις ψαλτικές θέσεις των διδασκάλων τους και όχι μόνο , ως εκ τούτο λοιπόν δημιουργήθηκε η '''super'' αναλυτική γραφή (..ας μου επιτραπει ο όρος...)και εννοώ αυτή με τα πολλά διγοργοτρίγοργα....που δεν είναι τίποτε αλλο παρά η εκδοχή του εκάστοτε συγγραφέως η οποία στην εκτέλεσήτης σε περιορίζει αφάνταστα....εξαίρεση απο του νεώτερους συνθέτες-συγγραφείς αποτελει ο Αθ.Καραμάνης πού είχε την ιδέα εκτός από αναλύσεις να καταγραψει και κλασσικές θέσεις 'ετσι ώστε να δίνει την δυνατότητα στον εκτελεστη να βάλει την προσωπικήτου σφραγίδα....τα κείμενα δε του Καραμάνη θεωρούνται κλασσικά.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Εγω αγαπητοι συναδελφοι,θα ηθελα να σταθουμε σε σημεια,ακομη πιο ουσιωδη για την διαφορα αυτη.
Ας πουμε,στην προσωπικη μας ερμηνεια....δεν τυχαινει καποιες φορες,αν γνωριζουμε καλα και το μαθημα,:wink:σε καποια σημεια του,να δημιουργουμε με την φαντασια μας,δικες μας θεσεις;
Σιγουρα συμβαινει σε ολους,δεν νομιζω να υπαρχει κανεις να καταπιεζει τον εαυτο του,την ωρα που ψαλλει!....:D
Το παρατηρουμε ακομα και σε μεγαλους ψαλτες.
Θα πουν στην πρωτη εκτελεση,π.χ. το χερουβικο σε α' ηχο πιστα απο το μουσικο,μαζι με τις σχετικες αναλυσεις και στην επομενη εκτελεση,το ιδιο χερουβικο,στον ιδιο ηχο να του αλλαξουν την ''προκα''!...:wink: κ.ο.κ
Προσοχη ομως για να εξηγουμαι,δεν μιλαω για τη συνεχη τραγουδοποιηση του μελους,καταντα βαρετη και εν πολλοις,σαχλαμαρα.:rolleyes:
Αναφερομαι κυριως για τη διαθεση μας κατα την ωρα της ερμηνειας μας,που καποιες φορες,μπορει και να μας ανεβασει στα ουρανια,αν υπακουσουμε στη φαντασια της στιγμης-ομως με μετρο.:wink::)
Εγω παντως τασομαι υπερ και δαγκωτο μαλιστα:D,μιας και αυτο με εκφραζει.
Εσεις τι λετε; Ποια η γνωμη σας;
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
αν γνωριζουμε καλα και το μαθημα,.........................................σε καποια σημεια του,να δημιουργουμε με την φαντασια μας,δικες μας θεσεις;

άλλο το να, άλλο τ άλλο!

άλλο να το γνωρίζεις καλά και να "του αλλάζεις την πρόκα" όπως είπες, κι άλλο να δημιουργείς δικές σου θέσεις...

Κατά τ άλλα συμφωνώ.

Μόνο που για να δημιουργήσουμε δικές μας θέσεις (που δεν πρέπει να είναι δικές μας αλλά να "στέκουν") πρέπει να μπορούμε να το κάνουμε και όχι να νομίζουμε ότι μπορούμε. Και αυτό επιτυγχάνεται μετά από μεγάλη τριβή και εμπειρία στο αναλόγιο και -βέβαια-με την ανάλογη γνώση. Και είναι πολύ δύσκολο.

Απ την άλλη, αν δεν προσπαθήσουμε πώς θα το πετύχουμε (κάποτε)?
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
άλλο το να, άλλο τ άλλο!

άλλο να το γνωρίζεις καλά και να "του αλλάζεις την πρόκα" όπως είπες, κι άλλο να δημιουργείς δικές σου θέσεις...

Κατά τ άλλα συμφωνώ.

Μόνο που για να δημιουργήσουμε δικές μας θέσεις (που δεν πρέπει να είναι δικές μας αλλά να "στέκουν") πρέπει να μπορούμε να το κάνουμε και όχι να νομίζουμε ότι μπορούμε. Και αυτό επιτυγχάνεται μετά από μεγάλη τριβή και εμπειρία στο αναλόγιο και -βέβαια-με την ανάλογη γνώση. Και είναι πολύ δύσκολο.

Απ την άλλη, αν δεν προσπαθήσουμε πώς θα το πετύχουμε (κάποτε)?

Πολυ σωστα κε Κωστα.
Πρεπει να εχουμε ''δουλεψει'' και πολλες θεσεις απο μεγαλους ψαλτες,να αποκτησουμε πολλα ακουσματα,φυσικα το ''γνωθι σ'αυτον'' και συν τω χρονω,ωριμαζουμε και κουμανταρουμε καλυτερα την ερμηνεια μας.
Και εκει πανω στον οιστρο μας....ωπα!!!...:D:wink:
Για ακουστε εδω και συγκρινετε δυο πολυ ομορφες ερμηνειες απο τον Σπ. Μα'ι'δανογλου.Η πρωτη ειναι ''ολα τα λεφτα'' που λεμε,αρκετα κεφατη,ενω η δευτερη σοβαρη.Ετσι,προσωπικα και εγω λειτουργω,αναλογα την διαθεση:
 

Attachments

  • NPsalmos_PLD_SMaid.rm
    1.2 MB · Views: 3
  • Ainoi_A_SMaid.rm
    1.1 MB · Views: 2

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Να ενας λογος,που οι μεγαλοι ψαλτες μας ειχανε και εχουν καποιοι(ευτυχως) και σημερα, μεγαλα....κοτσια!...:cool::)
 
Top