tsak77
Χρῆστος Τσακίρογλου
Ο ήχος για το Κοντάκιο του Πάσχα "Εἰ καὶ ἐν τάφῳ κατῆλθες ἀθάνατε" όπως αναφέρεται στα Ωρολόγια και στα Πεντηκοστάρια, είναι ο πλάγιος του τετάρτου. Κι όμως, στη συλλογή του Πρωγάκη που θεωρείται πλεον, ως συλλογή κλασικών μελών, αναγράφεται σε ήχο πλάγιο του δευτέρου, όπως φαίνεται και στην 18η σελίδα αυτού. Υπάρχουν στοιχεία για αυτή την διαφωνία; Μήπως και αυτό να εντάσσεται στην αδυναμία κάποιων Ιερέων (και ψαλτών ενδεχομένως) να αποδώσουν το Κοντάκιο κατά τα συλλείτουργα στον οικείο του ήχο, ώστε με την πάροδο των χρόνων να επικράτησε από πολλούς η ψαλμώδησή του με αυτή την μορφή;
Υ.Γ. 1 Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τα προκείμενα του Εσπερινού, όπου ενώ το καθένα έχει τον ήχο του, βλέπουμε πλέον ότι τα μουσικά βιβλία προβλέπουν να ψάλλονται όλα σε μαλακό χρώμα.
Υ.Γ. 2 Ζητώ συγγνώμη αν το θέμα έχει συζητηθεί κάπου αλλού, πραρακαλώ κατευθύνετέ με... (Ελληνιστί linkάρετέ με).
Υ.Γ. 3 Πάντως ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Τιμόθεος, αν και δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστός για τις μουσικές του γνώσεις, έψαλλε το Κοντάκιο αυτό πάντα στον πλάγιο του τετάρτου.
Υ.Γ. 4 Sorry για τα πολλά υστερόγραφα... :wink:
Υ.Γ. 1 Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τα προκείμενα του Εσπερινού, όπου ενώ το καθένα έχει τον ήχο του, βλέπουμε πλέον ότι τα μουσικά βιβλία προβλέπουν να ψάλλονται όλα σε μαλακό χρώμα.
Υ.Γ. 2 Ζητώ συγγνώμη αν το θέμα έχει συζητηθεί κάπου αλλού, πραρακαλώ κατευθύνετέ με... (Ελληνιστί linkάρετέ με).
Υ.Γ. 3 Πάντως ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Τιμόθεος, αν και δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστός για τις μουσικές του γνώσεις, έψαλλε το Κοντάκιο αυτό πάντα στον πλάγιο του τετάρτου.
Υ.Γ. 4 Sorry για τα πολλά υστερόγραφα... :wink:
Last edited: