Ως μαθητής θεωρώ πως από τα δυσκολότερα σημεία της Βυζαντινής μουσικής είναι η σωστή ερμηνεία των διαστημάτων, όταν όλα πάνε σύμφωνα με τον ήχο είναι μια χαρά. Αλλά όταν αρχίζουν παραχορδές με δικές τους επιπλέον αλλοιώσεις... εκεί γίνεται χαμός. Ο δάσκαλος είναι αυτός που θα μας δείξει το σωστό δρόμο για να μας βγάλει από το αδιέξοδο αλλά και οι σωστές ηχογραφήσεις.
Όμως δε θα ταν ιδανικό να πάρεις ένα όργανο μια λάφτα ή ένα κανονάκι έτσι ώστε να σιγουρέψεις τα πατήματα της φωνής, μπαίνεις βέβαια σε φασαρία αλλά τι θα κάνεις αν είσαι άτυχος και δεν έχεις βρεί ένα εξαίσιο δάσκαλο (σα και τον δικό μου ) να σου μεταφέρει τη προφορική παράδοση.
Καλό θα ταν βεβαια να ηχογραφήσει κάποιος αξιόλογος ψάλτης μερικά μαθήματα διαστηματικής για να βοηθηθούμε και οι νέοι. Δείτε το και σαν πρόταση προς το forum, γιατί όπως έχω ακούσει μέσα από το τεράστιο αρχείο ηχογραφήσεων έχουμε αρκετά διαμάντια μεταξύ μας.
Όμως δε θα ταν ιδανικό να πάρεις ένα όργανο μια λάφτα ή ένα κανονάκι έτσι ώστε να σιγουρέψεις τα πατήματα της φωνής, μπαίνεις βέβαια σε φασαρία αλλά τι θα κάνεις αν είσαι άτυχος και δεν έχεις βρεί ένα εξαίσιο δάσκαλο (σα και τον δικό μου ) να σου μεταφέρει τη προφορική παράδοση.
Καλό θα ταν βεβαια να ηχογραφήσει κάποιος αξιόλογος ψάλτης μερικά μαθήματα διαστηματικής για να βοηθηθούμε και οι νέοι. Δείτε το και σαν πρόταση προς το forum, γιατί όπως έχω ακούσει μέσα από το τεράστιο αρχείο ηχογραφήσεων έχουμε αρκετά διαμάντια μεταξύ μας.