«Yπερευλογημένη υπάρχεις θεοτόκε» σε διάφορους ήχους εκτός του κλασσικού Β'

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Αν δεν με απατά η μνήμη μου η Πανδέκτη της ΖΩΗΣ (όρθρος) έχει το "Υπερευλογημένη" στους οκτω ήχους. Δεν το έχω αυτό το βιβλίο για να σας πω σίγουρα!
 
Το τυπικό δεν ορίζει οτι πρέπει να ψάλλεται σε Β' ήχο μόνο;
Στην ενορία μου όπου ο πρωτοψάλτης εφαρμόζει το τυπικό του Βιολάκη, το Υπερευλογημένη ακολουθεί τον ήχο του δοξαστικού.
Το ίδιο και η δοξολογία.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Στην ενορία μου όπου ο πρωτοψάλτης εφαρμόζει το τυπικό του Βιολάκη, το Υπερευλογημένη ακολουθεί τον ήχο του δοξαστικού.
Το ίδιο και η δοξολογία.

Όταν λέτε εφαρμόζει το Τυπικό του Βιολάκη;
Οι υπόλοιποι ναοί πιο εφαρμόζουν;
Προβλέπει ο Βιολάκης το "Υπερευλογημένη" σε άλλο ήχο;
Ας προσέχουμε τί γράφουμε στο Forum!!!
Ας μήν κάψουμε το "σκληρό μας δίσκο" με αυτά που διαβάζουμε!!!
 
Last edited:
Όταν λέτε εφαρμόζει το Τυπικό του Βιολάκη;
Οι υπόλοιποι ναοί πιο εφαρμόζουν;
Προβλέπει ο Βιολάκης το "Υπερευλογημένη" σε άλλο ήχο;
Ας προσέχουμε τί γράφουμε στο Forum!!!
Ας μήν κάψουμε το "σκληρό μας δίσκο" με αυτά που διαβάζουμε!!!

Δεν γνωρίζω τι εφαρμόζουν άλλοι ναοί, διότι δεν είμαι σε θέση να ξέρω αν γνωρίζουν καν τυπικό. Ο προηγούμενος ψάλτης μας συγκεκριμένα ,δεν ακολουθούσε απολύτως τίποτα και αυτό αποτελούσε πρόβλημα για τον ιερέα και όσους γνώριζαν από ψαλτικά.
Απλώς μετέφερα το τι μου έχει εξηγήσει ο νέος ψάλτης.
Πιστεύω ότι έχουμε το δικαίωμα της έκφρασης και του διαλόγου στο σπουδαίο αυτό forum, εφόσον δεν θίγεται κάποιος φίλος από αθέμιτα μέσα που ο κανονισμός λειτουργίας απογορεύει ρητά.
Η ειρωνεία μάλλον δεν συνάδει με το εξαίρετο μέχρι τώρα πνεύμα του forum και πιστεύω πως είναι καταδικαστέα, ενώ ο σοβαρός και ευγενής διάλογος κοινά αποδεκτός.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Απλώς μετέφερα το τι μου έχει εξηγήσει ο νέος ψάλτης.
Πιστεύω ότι έχουμε το δικαίωμα της έκφρασης και του διαλόγου στο σπουδαίο αυτό forum, εφόσον δεν θίγεται κάποιος φίλος από αθέμιτα μέσα που ο κανονισμός λειτουργίας απογορεύει ρητά.
Η ειρωνεία μάλλον δεν συνάδει με το εξαίρετο μέχρι τώρα πνεύμα του forum και πιστεύω πως είναι καταδικαστέα, ενώ ο σοβαρός και ευγενής διάλογος κοινά αποδεκτός.

Δεν ειρωνεύτηκα αγαπητέ ΑΝΩΝΥΜΕ φίλε.
Δικαίωμα της έκφρασης και του διαλόγου έχουμε αλλά δεν έχουμε δικαίωμα να λέμε ανακρίβειες!!!
 
Δεν ειρωνεύτηκα αγαπητέ ΑΝΩΝΥΜΕ φίλε.
Δικαίωμα της έκφρασης και του διαλόγου έχουμε αλλά δεν έχουμε δικαίωμα να λέμε ανακρίβειες!!!

Και πάλι σας απαντώ ότι ΑΠΛΩΣ μεταφέρω συζήτηση και γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στην ενορία μου δίχως να είμαι εγώ αυτός που εφαρμόζει το τυπικό καθότι δεν εκτελώ χρέη πρωτοψάλτου, έτσι ώστε να μεταφέρω δική μου άποψη και να οδηγώ σε λάθος και ανακριβή πληροφόρηση τους φίλους του forum.
Εάν υπάρχει κάποιο λάθος,τότε μπορείτε αν έχετε την καλοσύνη να μου το επισημάνετε ώστε και να μεταφέρω την ορθότητα του θέματος στον ψάλτη και να αποφευχθεί παρόμοιο λάθος στο μέλλον.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Απαντήσεις πάντως δεν πήρα:

Όταν λέτε εφαρμόζει το Τυπικό του Βιολάκη;

Οι υπόλοιποι ναοί πιο εφαρμόζουν;
[Διότι και τα Δίπτυχα το ΤΜΕ τηρούν]

Προβλέπει ο Βιολάκης το "Υπερευλογημένη" σε άλλο ήχο;
[Η απάντηση φυσικά υπάρχει στο ΘΕΜΑ που παραπέμπει ο π. Μάξιμος]
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Πάντως ζητώ συγγνώμη εάν πρόσβαλα οποιονδήποτε με την έκφραση
"θα κάψουμε τον σκληρό μας δίσκο".

Απλά αυτό θα συμβεί εάν δεν αντιδράσουμε σε αυτά που κατά καιρούς γράφονται:

π.χ. Λειτουργικά πλ α' Πέτρου Μπερεκέτη!!!!!!!!!!!
ή ο πρωτοψάλτης τηρεί το Τυπικό του Βιολάκη λέγοντας το "Υπερευλογημένη" στον ήχο του Δοξαστικού.
Εάν δεν υπάρχει αντίδραση ο αναγνώστης του ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟΥ
θα έχει την εντύπωση ότι ο Βιολάκης γράφει αυτό ή ότι ο Πέτρος ο Βυζάντιος Μπερεκέτης έχει γράψει λειτουργικά...
 
Last edited:
Πάντως ζητώ συγγνώμη εάν πρόσβαλα οποιονδήποτε με την έκφραση
"θα κάψουμε τον σκληρό μας δίσκο".

Απλά αυτό θα συμβεί εάν δεν αντιδράσουμε σε αυτά που κατά καιρούς γράφονται:

π.χ. Λειτουργικά πλ α' Πέτρου Μπερεκέτη!!!!!!!!!!!
ή ο πρωτοψάλτης τηρεί το Τυπικό του Βιολάκη λέγοντας το "Υπερευλογημένη" στον ήχο του Δοξαστικού.

Σας μεταφέρω τα εξής προς απάντηση των όσων ζητάτε και λύση ευελπιστώ του όλου θέματος: Σε ερώτηση-της οποίας ήμουν αυτήκοος μάρτυρας -τρίτου προς τον πρωτοψάλτη για το τι τυπικό εφαρμόζει είχε απαντήσει ''του Βιολάκη''.
Εν συνεχεία οφείλω να σας πω πως ο πρωτοψάλτης ΠΡΟΤΙΜΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑ από τον αριστερό να ακολουθεί τον ήχο που προηγήθηκε στο ''Υπερευλογημένη'' και έτσι μέχρι σήμερα το έχω ακούσει σε όλους τους ήχους και εν συνεχεία ακολουθεί η ομόηχη δοξολογία. Δοξαστικό-Υπερευλογημένη-Δοξολογία στον ίδιο ήχο.Σωστό ή λάθος προκύπτει από το τυπικό-επαναλαμβάνω: μεταφέρω γεγονός όχι άποψη!!!!!
Αλλά και λάθος να είναι που προφανώς είναι, θα συμφωνήσω με την παλαιότερη γνώμη του κου Λιναρδάκη στο θέμα, πως ''δεν χάλασε και ο κόσμος''.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Αν και ο π. Μάξιμος μας παραπάμπει στις συζητήσεις για το θέμα αυτό, επισυνάπτω το σημείο που η προθεωρία του Τυπικού του Βιολάκη αναφέρει περί του "Υπερευλογημένη" και σε αυτή την κουβέντα.

Όλες οι Εκκλησίες ακολουθούν το Τυπικό του Βιολάκη, όσο και όλοι οι ψάλτες ακολουθούμε την θεωρία του Χρυσάνθου...
 

Attachments

  • Υπερευλογημένη.jpg
    282.5 KB · Views: 230

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Αν και ο π. Μάξιμος μας παραπάμπει στις συζητήσεις για το θέμα αυτό, επισυνάπτω το σημείο που η προθεωρία του Τυπικού του Βιολάκη αναφέρει περί του "Υπερευλογημένη" και σε αυτή την κουβέντα.

Όλες οι Εκκλησίες ακολουθούν το Τυπικό του Βιολάκη, όσο και όλοι οι ψάλτες ακολουθούμε την θεωρία του Χρυσάνθου...
Ἀφοῦ παραθέτεις ἀπόσπασμα ἀπό τό ΤΜΕ πήγαινε καί στήν διπλανή σελίδα (29) ὅπου ἀναφέρεται στόν ἦχο τῆς δοξολογίας (ὅπως καί σ᾿ αὐτό τό θέμα ἔγινε ἀναφορά).
Ἐδῶ ὅμως εἴδαμε ὅτι δέν τηρεῖται αὐτό, εἰδικά ἀπό τούς ὑπεραμυνώμενους τῆς πατριαρχικῆς παραδόσεως.

Μοῦ ἄρεσε στό ἄλλο θέμα ἡ ἄποψή σου γιά τήν διατήρηση παγιωμένων τρόπων ἐκτελέσεων ὡρισμένων τροπαρίων προκειμένου οἱ πιστοί νά ἔχουν «μία πιο ενεργητική στάση μέσα στην ακολουθία». Συμφωνῶ μέ αὐτό.
Ὅμως ἀναφορικά μέ τό Ὑπερευλογημένη ἀφενός δέν πρέπει νά τό συγκρίνουμε (ὅπως εἶδα) μέ τό Ἀναστάσεως ἡμέρα π.χ., τό Χριστός ἀνέστη ἤ τό Ἡ Ζωή ἐν τάφῳ κ.ἄ., καί ἀφετέρου πρέπει μᾶλλον νά τό ἐντάξουμε στήν περίπτωση τοῦ Ἄξιόν ἐστι (πάντοτε β΄ ἦχος) καί ἐξ αὐτοῦ τοῦ Τὴν τιμιωτέραν ἤ τῶν λειτουργικῶν.
Ἴσως καί δύο ἐναλλαγές ἤχων —μία τοῦ Ὑπερευλογημένη καί μία τῆς Δοξολογίας— νά εἶναι κάτι πιό ἀδόκιμο ἀκουστικά.
Ὅσο γιά τό ἐπιχείρημα τοῦ ὅτι εἶναι κάθισμα β΄ ἤχου, μήν ξεχνᾶμε ὅτι τό ἴδιο εἶναι καί τό Ἀναστάς ἐκ τοῦ μνήματος.

Τελικῶς σέ κάποια πράγματα πρέπει νά εἴμαστε πιό αὐστηροί μέ τήν παράδοση σέ κάποια ἄλλα ἴσως μποροῦμε νά «ρίχνουμε λίγο νερό στό κρασί μας» χωρίς νά χάνουμε οὐσιαστικές δομές τῆς λατρείας.


 
Top