[Ερώτηση] 8-16-6 ή 8-14-8 στο μαλακό χρώμα;

Έχω ένα προβληματισμό που θέλω να μοιραστώ με τους λίαν εκλεκτούς συναδέλφους του Ψαλτολογίου - Θεωρητικούς και μη. Ποιος ο λόγος να χρησιμοποιούμε το τετράχορδο 8-16-6 στο μαλακό χρώμα (αντί του 8-14-8) αφού από τη μία η διαφορά έγκειται στα 2 μόρια (μη εκτελέσιμη) αφετέρου η διαφορά της με τη σκληρή χρωματική (6-18-6) είναι πάλι στα 2 μόρια (αμελητέα - επίσης μη εκτελέσιμη);
Περιμένω σχόλια-απαντήσεις.
Ευχαριστώ.
 

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
Μουσελίμης Χρήστος;16648 said:
Έχω ένα προβληματισμό που θέλω να μοιραστώ με τους λίαν εκλεκτούς συναδέλφους του Ψαλτολογίου - Θεωρητικούς και μη. Ποιος ο λόγος να χρησιμοποιούμε το τετράχορδο 8-16-6 στο μαλακό χρώμα (αντί του 8-14-8) αφού από τη μία η διαφορά έγκειται στα 2 μόρια (μη εκτελέσιμη) αφετέρου η διαφορά της με τη σκληρή χρωματική (6-18-6) είναι πάλι στα 2 μόρια (αμελητέα - επίσης μη εκτελέσιμη);
Περιμένω σχόλια-απαντήσεις.
Ευχαριστώ.

Με την ίδια ακριβώς λογική ποιός ο λόγος να χρησιμοποιούμε στη διατονική κλίμακα 12 10 8 αντί 12 12 6 αφού ''η διαφορά ειναι αμελητέα και μη εκτελέσιμη'' Επίσης τι να λέμε 6 18 6 αντί 6 20 4 . Μήπως να το δούμε αλλιώς όχι δηλαδή να αποκόβουμε τους τόνους χωριστά αλλά σαν ποιότητα τετραχόρδου; Ένα κανονάκι ή ένας ταμπουράς θα βοηθούσε πολυ στο άκουσμα και την κατανόηση των τετραχόρδων .Θα μπορούσε κάποιος που ασχολήται με όργανα να μας ανεβάσει να ακουσουμε τα ποιό πάνω διαστήματα;
Ευχαριστώ.
 
Last edited:
Σίγουρα θα το δούμε ως ποιότητα τετραχόρδου. Αυτό εννοώ. Το τετράχορδο 8-16-6 δεν προσεγγίζει ποιοτικά το τετράχορδο της σκληρής χρωματικής 6-18-6; Κατά την άποψή μου αρκετά. Ενώ το 8-14-8 διαφέρει σημαντικά από το της σκληρής χρωματικής 6-18-6. Για το λόγο αυτό πιο ορθό μου φαίνεται το 8-14-8 για τη μαλακή χρωματική κλίμακα. :rolleyes:
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
πιο ορθό μου φαίνεται το 8-14-8 για τη μαλακή χρωματική κλίμακα.

Φίλε μου Χρήστο, όλο σκαλίζεις, όλο σκαλίζεις. Κι εγώ φρονώ ότι το τετράχορδο του δευτέρου ήχου είναι 8 - 14 - 8. Αφού η Πατριαρχική Επιτροπή του 1881 το καθόρισε έτσι, σίγουρα έτσι θα 'ναι. Προσωπικά έχω πολύ περισσότερη εμπιστοσύνη σ' αυτούς, παρά σ' εμάς τους σύγχρονους όσον αφορά διαστήματα, έλξεις κ.λ.π. Για τη σωστή απόδοση πάντως βοηθά ο δάσκαλος με τη σωστή φωνή ή ένα μουσικό όργανο, ώστε να ακούσουμε ακριβώς τα διαστήματα.
 
Φίλε μου Χρήστο, όλο σκαλίζεις, όλο σκαλίζεις. Κι εγώ φρονώ ότι το τετράχορδο του δευτέρου ήχου είναι 8 - 14 - 8. Αφού η Πατριαρχική Επιτροπή του 1881 το καθόρισε έτσι, σίγουρα έτσι θα 'ναι. Προσωπικά έχω πολύ περισσότερη εμπιστοσύνη σ' αυτούς, παρά σ' εμάς τους σύγχρονους όσον αφορά διαστήματα, έλξεις κ.λ.π. Για τη σωστή απόδοση πάντως βοηθά ο δάσκαλος με τη σωστή φωνή ή ένα μουσικό όργανο, ώστε να ακούσουμε ακριβώς τα διαστήματα.
Λεωνίδα, να σου θυμίσω αλάθητος είναι μόνον ο Θεός (κατ' άλλους κι ο Πάπας). Τώρα, όσον αφορά την εμπιστοσύνη στους νεώτερους (όποιοι κι αν είναι αυτοί), προσωπικά εμπιστεύομαι τον μετά επιχειρημάτων ομιλούντα και μάλιστα επιστημονικά τεκμηριωμένων.
Αφού η Πατριαρχική Επιτροπή του 1881 το καθόρισε έτσι, σίγουρα έτσι θα 'ναι. Προσωπικά έχω πολύ περισσότερη εμπιστοσύνη σ' αυτούς, παρά σ' εμάς τους σύγχρονους όσον αφορά διαστήματα, έλξεις κ.λ.π.
Ποτέ μη λες...ποτέ!!!:D
Ελπίζω να μας βοηθήσει και κανένα από τα υπόλοιπα μέλη...ή αν έχει γραφεί κάτι σχετικό να μας καθοδηγήσουν...
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Συνάδελφε να ξέρεις ότι το ερώτημά σου θ' ανάψει φωτιές αν συζητηθεί, αφού πρόκειται για βασική διαφωνία μεταξύ Καρά και Πατριαρχικής Επιτροπής... Δεν θα αναλύσω το θέμα γιατί μάλλον δεν θα βγούμε πουθενά, απλά θα πω ότι η διαφωνία φαίνεται να είναι στη θέση του ΖΩ΄. Οι μεν το θέλουν κοντά στο ΝΗ (ΖΩ'-ΝΗ'=6), οι δε πιο μαλακό (ΖΩ'-ΝΗ'=8). Και οι δύο περιπτώσεις πάντως απαντώνται στην πράξη, η πρώτη κυρίως όταν δεσπόζει ο ΝΗ και η δεύτερη κυρίως στην πορεία του μέλους. Ο μεν Καράς προτίμησε να αποτυπώσει την κλίμακα στηριζόμενος περισσότερο στο πρώτο, η δε Πατριαρχική στο δεύτερο, αυτή είναι η ιστορία.

Παρομοίως συνέβη και στο θέμα του πλ. β', καθώς απαντάται στην πράξη και το ΓΑ κοντά στο ΔΙ όταν ο ΔΙ δεσπόζει (ΓΑ-ΔΙ=4), αλλά και το ΓΑ πιο μακρυά από το ΔΙ στην πορεία του μέλους (ΓΑ-ΔΙ=6). Εδώ όμως συνέβη το αντίθετο: η Πατριαρχική Επιτροπή προέταξε το πρώτο και αποτύπωσε έτσι την κλίμακα, ενώ ο Καράς το δεύτερο!

Όπως και να' χει το πράγμα, ας μην το βλέπουμε με μόρια: η θεωρητική διαφορά 2 μορίων δεν είναι μαθηματική. Εκτελείται και παραεκτελείται, γιατί θέλει να περιγράψει ένα φαινόμενο που συμβαίνει στην πράξη. Προσωπικά πιστεύω ότι μια πιο συνεπής θεωρητική προσέγγιση θα ήταν ένας συνδυασμός των δύο: 6-18-6 για τον πλ. Β' και 8-14-8 για τον Β'. Αυτό σημαίνει ότι γενικά οι ενδιάμεσοι φθόγγοι των τετραχόρδων στο μεν σκληρό χρώμα είναι πιο κοντά στις άκρες, στο δε μαλακό πιο μακρυά. Τώρα, στην πράξη σαφώς θα υπάρχουν μεταβολές, ανάλογα με τις έλξεις και τους δεσπόζοντες φθόγγους, άλλο θέμα αυτό.

Τέλος πάντων, μην πέσετε πάνω μου και πείτε ότι αυτό δεν το γράφει πουθενά, δεν είμαι δα και κανάς μέγας θεωρητικός, την άποψή μου λέω, που είναι ένας συγκερασμός των ήδη υπαρχόντων διαφορετικών απόψεων.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Υποθέτω ότι στην επιτροπή είχαν μια χορδή π.χ. 1 μέτρου και με μαθηματικά (με χιλιοστά) καθόριζαν αυτό που άκουγαν (από τις υποδιαιρέσεις της χορδής).
Εάν συμφώνησαν οι 3 της επιτροπής και οι βοηθοί τους σε αυτό που άκουγαν, είναι νόμος.

Αν το παίξω με ταμπουρά ή κομπιούτερ και αλλάξω το νόμο , γιατί έτσι το ακούω θα μου πουν άλλοι ότι, εμείς το ακούμε διαφορετικό.

Αλλά ποιος είμαι εγώ που θα διορθώσω τον Γρηγόριο, τον Χουρμούζιο κ.α. Μ. Δασκάλους;

Κι ας υποθέσουμε ότι η παράδοση είναι ζώσα και αλλάζει. Αν έχουν αλλάξει τα ακούσματα από την επιτροπή μέχρι σήμερα, (σε 2 αιώνες) κατά 2% , βγαίνει το λογικό συμπέρασμα ότι σήμερα δεν ψάλλουμε βυζαντινή μουσική αλλά κάτι άλλο γιατί σε τόσους αιώνες έχει αλλάξει 100%.

Αλλά πιστεύω ότι ζώσα παράδοση σημαίνει κίνηση. Μπροστά, πίσω δεν έχει σημασία. Τα ίδια που συζητούμε σήμερα θα συζητούσε και η επιτροπή για 2 αιώνες πίσω από αυτήν.

Παραβολή του Ασώτου.
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Έχω ένα προβληματισμό που θέλω να μοιραστώ

Αγαπητέ Χρήστο. Είναι πολύ εύκολο να προσδιορίσει κανείς θεωρητικά την αλλαγή του γένους κατά τα γραφόμενα του Χρυσάνθου και των θέσεων των παλαιοτέρων. Αλλαγή γένους έχουμε όταν αλλοιώνονται δύο φθόγγοι σε ένα τετράχορδο. Επομένως στο τετράχορδο π.χ. Δι_Νη' που θέτεις η αλλοίωση μόνο του φθόγγου Κε (από 12 σε 8) συνιστά χρόα και όχι γένους. Άρα, το 8-14-8 δε συνιστά χρωματικό γένος. Απλώς, "χρωματίζεται" ένα διατονικό τετράχορδο (αλλοίωση μόνιμη ενός φθόγγου).

Ευχαριστώ.

Υ.Γ.Πάντως τα περί έλξεων και υφεσοδιέσεων στην πορεία της μελωδίας δεν έχουν να κάνουν με το βασικό τετράχορδο ενός ήχου. Εκτός κι αν οι αλλοιώσεις είναι ....εφ' όλης της ύλης και προς τα πάνω και προς τα κάτω.
 

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Αγαπητέ Χρήστο. Είναι πολύ εύκολο να προσδιορίσει κανείς θεωρητικά την αλλαγή του γένους κατά τα γραφόμενα του Χρυσάνθου και των θέσεων των παλαιοτέρων. Αλλαγή γένους έχουμε όταν αλλοιώνονται δύο φθόγγοι σε ένα τετράχορδο. Επομένως στο τετράχορδο π.χ. Δι_Νη' που θέτεις η αλλοίωση μόνο του φθόγγου Κε (από 12 σε 8) συνιστά χρόα και όχι γένους. Άρα, το 8-14-8 δε συνιστά χρωματικό γένος. Απλώς, "χρωματίζεται" ένα διατονικό τετράχορδο (αλλοίωση μόνιμη ενός φθόγγου).

Ευχαριστώ.

Υ.Γ.Πάντως τα περί έλξεων και υφεσοδιέσεων στην πορεία της μελωδίας δεν έχουν να κάνουν με το βασικό τετράχορδο ενός ήχου. Εκτός κι αν οι αλλοιώσεις είναι ....εφ' όλης της ύλης και προς τα πάνω και προς τα κάτω.

Συγνώμη για τη "...Σφήνα..."στην ενδιαφέρουσα κουβέντα σας, αλλά μου δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες:
.1. Τελικά μετά τη μαρτυρία του δευτέρου (....βου,δι,ζω..κτλ..)..τι διαστήματα λέμε και γιατι;
.2. Στο τετραχορδο για παράδειγμα....του διατονικού γενους γα-ζω(..12-12-10)όταν ο ζω παιρνει την εναρμόνια φθορά
(..επέρχετε δηλ. μόνο μία αλλοίωση στο τετράχορδο) γίνεται(12-12-6)έχουμε αλλαγή γένους;;;ή όχι και γιατί;...
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
παναγιωτης;17320 said:
Συγνώμη για τη "...Σφήνα..."στην ενδιαφέρουσα κουβέντα σας, αλλά μου δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες:
.1. Τελικά μετά τη μαρτυρία του δευτέρου (....βου,δι,ζω..κτλ..)..τι διαστήματα λέμε και γιατι;
.2. Στο τετραχορδο για παράδειγμα....του διατονικού γενους γα-ζω(..12-12-10)όταν ο ζω παιρνει την εναρμόνια φθορά
(..επέρχετε δηλ. μόνο μία αλλοίωση στο τετράχορδο) γίνεται(12-12-6)έχουμε αλλαγή γένους;;;ή όχι και γιατί;...
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Αφού επέρχεται μια μόνο μόνιμη αλλοίωση στο τετράχορδο δεν υπάρχει αλλαγή γένους. Το γιατί, αναφέρθηκε παραπάνω.
Αυτή η χαμηλομένη κορυφή του τετραχόρδου (για το σχηματισμό τελείου τετραχόρδου από τη βάση του ήχου) δηλώθηκε στη νέα μέθοδο είτε με το "ατζέμ"(οπίλαφο) όταν η μελωδία έφτανε μέχρι τον άνω Ζω ή και λίγο παραπάνω (ανάλογα με τη γραμμή), είτε με τη φθορά του διατονικού Νη στη βάση, όταν η έκταση της μελωδίας ήταν συνεχώς προς τα άνω.

Τώρα, εξαιτίας της συχνότατης δίεσης του Βου προς τον Γα (βάση) και του Κε προς τον Ζω (κορυφή τετραχόρδου) το διάστημα έγινε "εναρμόνιο" (εναρμόνια δίεση), επικράτησε οι ήχοι που έχουν τέτοιο τετράχορδο να λέγονται εναρμόνιοι. Όμως η δίεση γράφεται. Για να φανταστούμε και να υπολογίσουμε την απλή (κατ' εμάς) δίεση αλλά ημιτόνου κατά τον Χρύσανθο και προ της Επιτροπής στα κείμενα του Γρηγορίου και του Χουρμουζίου στο 3 που δίνει στο Θεωρητικό του ο Χρύσανθος!!!!! "Καβάλα πάν στην εκκλησιά" που λέει και ένα τραγούδι. Θα πρέπει να φτάσουμε κοντά στο Δι!!!!!

Αλλά πρέπει να ειπωθούν εναρμόνιοι και όλοι οι άλλοι σημερινοί ήχοι που έχουν τα ίδια διαστήματα (έστω και με ανακατεμένη σειρά)!! Και θα πρέπει να πούμε ότι το 6 (κατά προσέγγιση) "συνιστά" εναρμόνιο γένος!!! Είναι λίγο "οξύμωρο το σχήμα"!!!!

Ευχαριστώ.
 
Last edited:

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
"Σφήνα" στη .... "σφήνα".
Αφού επέρχεται μια μόνο μόνιμη αλλοίωση στο τετράχορδο δεν υπάρχει αλλαγή γένους. Το γιατί, αναφέρθηκε παραπάνω.
Αυτή η χαμηλομένη κορυφή του τετραχόρδου (για το σχηματισμό τελείου τετραχόρδου από τη βάση του ήχου) δηλώθηκε στη νέα μέθοδο είτε με το "ατζέμ"(οπίλαφο) όταν η μελωδία έφτανε μέχρι τον άνω Ζω ή και λίγο παραπάνω (ανάλογα με τη γραμμή), είτε με τη φθορά του διατονικού Νη στη βάση, όταν η έκταση της μελωδίας ήταν συνεχώς προς τα άνω.

Τώρα, εξαιτίας της συχνότατης δίεσης του Βου προς τον Γα (βάση) και του Κε προς τον Ζω (κορυφή τετραχόρδου) το διάστημα έγινε "εναρμόνιο" (εναρμόνια δίεση), επικράτησε οι ήχοι που έχουν τέτοιο τετράχορδο να λέγονται εναρμόνιοι. Όμως η δίεση γράφεται. Για να φανταστούμε και να υπολογίσουμε την απλή (κατ' εμάς) δίεση αλλά ημιτόνου κατά τον Χρύσανθο και προ της Επιτροπής στα κείμενα του Γρηγορίου και του Χουρμουζίου στο 3 που δίνει στο Θεωρητικό του ο Χρύσανθος!!!!! "Καβάλα πάν στην εκκλησιά" που λέει και ένα τραγούδι. Θα πρέπει να φτάσουμε κοντά στο Δι!!!!!

Αλλά πρέπει να ειπωθούν εναρμόνιοι και όλοι οι άλλοι σημερινοί ήχοι που έχουν τα ίδια διαστήματα (έστω και με ανακατεμένη σειρά):eek:!! Και θα πρέπει να πούμε ότι το 6 (κατά προσέγγιση) "συνιστά" εναρμόνιο γένος:eek::eek:!!! Είναι λίγο "οξύμωρο το σχήμα":eek::eek::eek:!!!!

(τέλος "σφήνας").


Ευχαριστώ.

Aυτά ...τα λέτε....και ....και φωναχτά....;
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Αγαπητέ Παναγιώτη που σε έχω συμπαθήσει και πολύ, αντί να προβαίνεις σε εύκολες και αβίαστες κρίσεις στα λεγόμενα του κ. Κωνσταντίνου, γιατί δεν καταθέτεις τα δικά σου αντεπιχειρήματα ώστε να μας αποδείξεις τη θέση σου; Φιλικά στο λέω:)
 
Last edited:

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Αγαπητέ Παναγιώτη που σε έχω συμπαθήσει και πολύ, αντί να προβαίνεις σε εύκολες και αβίαστες κρίσεις στα λεγόμενα του κ. Κωνσταντίνου, γιατί δεν καταθέτεις τα δικά σου αντεπιχειρήματα ώστε να μας αποδείξεις τη θέση σου; Φιλικά στο λέω:)

Φίλε Πέτρο...δεν κατέκρινα κανέναν.
Απλώς έκανα δύο ερωτήσεις απλές περιμένοντας δύο απαντήσεις εξίσου απλές...δε τις πήρα.
Το επίπεδό μου μάλλον δεν είναι τόσο υψηλό ....γιαυτό θα με βοηθούσε ένα ηχητικό ντοκουμέντο με τη φωνή του ιδίου του δάσκαλου από το ναό του...πως εκτελεί το μαλακό χρώμα και πως την εναρμόνια φθορά....
Και εάν τα πράγματα έχουν έτσι..(...περί του χαμηλού μου επιπέδου ομιλώ..)..η Βυζ.Μουσ. είναι για τους λίγους;;
...Δηλαδή...για παράδειγμα.. σε ένα νέο παιδί και επίδοξο ιεροψάλτη πως θα του διδάξομε β΄ήχο ....ο τάδε λέει 8 μόρια δείνα 6 ο άλλος7 και μεις να του τραγουδάμε 6,5...δεν υπάρχει τίποτα σταθερό σαυτή τη μουσική; δεν έχει θεωρήματα και αξιώματα όπως άλλες επιστήμες;...όλα είναι υπό αμφισβήτηση;
...Καλοπροαίρετα τα λέω αυτά ....
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
παναγιωτης;17956 said:
Aυτά ...τα λέτε....και ....και φωναχτά....;

Μάλλον θα ήθελες συγκεκριμένες απαντήσεις. Συγνώμη, που έχω άλλη άποψη.
 
Last edited:

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Απλώς έκανα δύο ερωτήσεις απλές περιμένοντας δύο απαντήσεις εξίσου απλές...δε τις πήρα.
Πρώτον. Οι ερωτήσεις που έκανες δεν ήταν απλές. (κι όσοι κατάλαβαν-κατάλαβαν)

Και δεύτερον απαντήσεις πήρες. Προφανώς άλλο ήθελες ν' ακούσεις; Δεν κατάλαβες τι σου απάντησαν; Δεν γνωρίζω.

Γνωρίζω όμως ότι είχες απαξιωτική συμπεριφορά προς άνθρωπο που έκατσε και σου απάντησε έστω και λανθασμένα αν το θες. (που δεν είναι και λανθασμένα-κατα την προσωπική μου άποψη)

Απάντηση του στιλ:
Aυτά ...τα λέτε....και ....και φωναχτά....;
Σημαίνει δύο τινά. Ή ότι δεν έχεις κανένα σκοπό να μάθεις και απλά κάνεις πλάκα με όποιον ασχολείται μαζί σου ή ότι έχεις αντίθετη άποψη και ότι την ερώτηση την έκανες ρίχνοντας "άδεια" για να πιάσεις "γεμάτα".

Αφού λοιπόν δεν σε ικανοποίησε η απάντηση, πες μας κι εσύ αυτά που λες φωναχτά, γιατί από μουλωχτά και στην ζούλα έχει γεμίσει ο τόπος ...

Τα υπόλοιπα περι χαμηλού επιπέδου και καλοπροαιρέτων ερωτήσεων, εκ των έργων φαίνονται. Κάνε μια καλοπροαίρετη συζήτηση από δω και πέρα, να δω κι εγώ τι εννοείς καλή προαίρεση.
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
Δεν είμαι δικηγόρος, αλλά νομίζω παρεξηγήσατε τον Παναγιώτη Γαλάνη από το Άργος. Αυτό που έγραψε ότι "τα λέτε και φωναχτά;", σημαίνει "γίνονται αυτά τα διαστήματα;". Δηλαδή, ο ένας λέει το διάστημα είναι 6 μόρια, ο άλλος λέει 7. Πως πετυχαίνει τέτοια διαφορά; Γι' αυτό, σας ζήτησε ηχητικά ντοκουμέντα. Τουλάχιστον εγώ αυτό κατάλαβα. Πως το έλεγε ο αείμνηστος π. Παΐσιος; "Βάλτε καλούς λογισμούς".
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Ίσως έχω λάθος εγώ. Μπορεί. Μακάρι να κατάλαβα λάθος.

Ευχαριστώ για την οπτική σου Λεωνίδα.
 

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Ίσως έχω λάθος εγώ. Μπορεί. Μακάρι να κατάλαβα λάθος.

Ευχαριστώ για την οπτική σου Λεωνίδα.

Κατ΄αρχην κ.Ζάχαρη δεν θα πρέπει να κριτικάρετε την συμπεριφορά μου διότι δεν είμαι εγώ αυτος που έβαλε
..11.. φατσούλες τρανταχτού γέλιου για να επικροτήσει το μύνημα του κ.Κωνσταντίνου και κατά συνέπεια να μειώσει
τον συνομιλητή του...
.2ον. Οτι γράφω το γράφω χωρίς φατσούλες....και το εννοώ και πέρνω όλη την ευθήνη...(αυτό παει για το καλοπροαίρετα....άλλωστε το χαμηλό μου επίπεδο μπορεί να φανεί και από την ορθογραφία μου...)..
.3ον. Ο κ.Λεωνίδαςπου έχει ως φαίνεται αγαθό λογισμό έδωσε μια ερμηνεία στο μυνημά μου που ισχύει σε μεγάλο ποσοστό...
.4ον.Δεν σας πέρασε απ το μυαλό;..(..πρωτού πέσετε επάνω μου να με ΄΄φάτε΄΄ ...και να υπερασπιστήτε με ορμή τον δάσκαλο...)..ότι πράγματι μπορεί να μην κατάλαβα, και ότι το μύνημά μου ήταν ένα μίγμα, επιφωνήματος, μπερδέματος,θαυμασμού ίσως αντιρήσεως και βασικά χιούμορ..(..από το οποίο μάλλον δε διαθέτετε και πολύ..)..όπως κάνομε στις ψαλτοπαρείστικες συζητήσεις.
Εσείς φοβηθήκατε μήπως είμαι από ΄΄κείνους΄΄ τους ΄΄πολεμίους΄΄και είπατε κατσε να του πάρουμε τον αέρα....χαλαρώστε λιγάκι...ο άνθρωπος που υπερασπίζεστε ΄΄ηλικίαν έχει΄΄αν ενοχλήθηκε για κάτι είμαι έτοιμος να ανακαλέσω ...αλλά νομίζω ότι αυτός εχει καταλάβει καλύτερα το πνεύμα μου.
Ήμουν είμαι και θα είμαι σπουδαστής της Βυζ.Μουσ. θα ρωτώ θα μαθαίνω μα ΄΄Οπαδός΄΄ θα είμαι μόνο του
Χριστού μας.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
παναγιωτης;17983 said:
Κατ΄αρχην κ.Ζάχαρη δεν θα πρέπει να κριτικάρετε την συμπεριφορά μου διότι δεν είμαι εγώ αυτος που έβαλε
..11.. φατσούλες
12 ήταν. (και μια επάνω)
τρανταχτού γέλιου για να επικροτήσει το μύνημα του κ.Κωνσταντίνου και κατά συνέπεια να μειώσει
τον συνομιλητή του...
Οι φατσούλες δεν ήταν για εσάς. Ήταν για την έκφραση "καβάλα παν στην εκκλησιά" που αναφερόταν σε ενέργεια έλξης και μου φάνηκε πολύ αστεία.:D (δεν νομίζω να μείωσα με αυτό τον κ.Κων/νου)
.2ον. Οτι γράφω το γράφω χωρίς φατσούλες....και το εννοώ και πέρνω όλη την ευθήνη...
Κι εγώ το γράφω με φατσούλες αλλά επίσης παίρνω όλη την ευθύνη. Δεν νομίζω να διαφωνούμε σε αυτό.
.3ον. Ο κ.Λεωνίδαςπου έχει ως φαίνεται αγαθό λογισμό έδωσε μια ερμηνεία στο μυνημά μου που ισχύει σε μεγάλο ποσοστό...
Χαίρομαι που έπεσα έξω. Αν θέλετε να διορθώσω και το αρχικό μου μήνυμα στα σημεία που νομίζετε ότι σας αδικώ. Σας ζητώ και συγνώμη για την παρεξήγηση.
.4ον.Δεν σας πέρασε απ το μυαλό;..(..πρωτού πέσετε επάνω μου να με ΄΄φάτε΄΄ ...και να υπερασπιστήτε με ορμή τον δάσκαλο...)..ότι πράγματι μπορεί να μην κατάλαβα, και ότι το μύνημά μου ήταν ένα μίγμα, επιφωνήματος, μπερδέματος,θαυμασμού ίσως αντιρήσεως και βασικά χιούμορ..(..από το οποίο μάλλον δε διαθέτετε και πολύ..)..όπως κάνομε στις ψαλτοπαρείστικες συζητήσεις.
Όχι δεν μου πέρασε. (να υπερασπιστώ με ορμή τον δάσκαλο δεν νομίζω πάντως...)

Ίσως εγώ να μην έχω χιούμορ, κι εσείς από διατύπωση δεν τα πάτε καλά όμως. Εμένα δεν με βοήθησε να καταλάβω το νόημα των γραφομένων σας η διατύπωσή σας.
Εσείς φοβηθήκατε μήπως είμαι από ΄΄κείνους΄΄ τους ΄΄πολεμίους΄΄και είπατε κατσε να του πάρουμε τον αέρα....
Αυτό είναι δική σας διαπίστωση.

Εγώ γενικά έτσι απαντώ όταν κάτι δεν μου φαίνεται σωστό. Δεν το κάνω επι τούτου κι επειδή σε ξέρω ή έχω κάτι μαζί σου. Κάνε μια γύρα στο φόρουμ και θα το διαπιστώσεις...
χαλαρώστε λιγάκι...ο άνθρωπος που υπερασπίζεστε ΄΄ηλικίαν έχει΄΄αν ενοχλήθηκε για κάτι είμαι έτοιμος να ανακαλέσω ...αλλά νομίζω ότι αυτός εχει καταλάβει καλύτερα το πνεύμα μου.
Μακάρι. Κι εγώ ήδη σας ζήτησα συγνώμη που δεν κατάλαβα το νόημα των γραφομένων σας.
Ήμουν είμαι και θα είμαι σπουδαστής της Βυζ.Μουσ. θα ρωτώ θα μαθαίνω μα ΄΄Οπαδός΄΄ θα είμαι μόνο του
Χριστού μας.
Και καλά θα κάνετε.

Τώρα αν θέλετε πείτε μας και τι δεν καταλάβατε στην απάντηση του κ. Κων/νου ή σε τι διαφωνείτε για να το συζητήσουμε.
 
Last edited:
Top