Πρέπει να θυμιατίζει ο κληρικός και κατά την ανάγνωση του Απόστολου;

sardam

Νέο μέλος
Πρέπει να θμιατίζει ο κληρικός και κατα την ανάγνωση του Απόστολου;
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Πρέπει να θμιατίζει ο κληρικός και κατα την ανάγνωση του Απόστολου;

Κατά την διάρκεια του Αποστόλου όχι.
Πρέπει να θυμιάζει μετά τον Απόστολο και κατά την διάρκεια των Αλληλουιαρίων.
(Όπως ορθά - και μετά από εισηγήσεις τυπικολόγων και μουσικολόγων! - έκαμε και ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλους)
Η ψαλμωδία τους - κατά την γραφή του κ. Γρηγορίου Στάθη- δεν ξεπερνάει τα 3 λεπτά- χρόνος που νομίζω αρκεί να θυμιάσει ο Διάκονος και να ανέβει στον Άμβωνα.
Η μή ψαλμωδία του Αλληλουιαρίου μετά των στίχων έφερε κι άλλα δεινά στην ορθή τάξη.
Θυμίαση κατά τον Απόστολο
(έτσι υποβιβάζεται ο Απόστολος σαν κάτι το πολύ δευτερεύον και αποσπάται η προσοχή του πιστού από την ανάγνωση του Αποστόλου)
Μετάβαση του Διακόνου στον άμβωνα
(ισχύουν και εδώ τα άνω- ενώ διδασκόμαστε ότι στο Ευαγγέλιο ΜΙΛΑ Ο ΘΕΟΣ και δεν κινούμαστε μέσα στον Ναό, στους μαθηταίς του -Αποστολικό ανάγνωσμα- οι ίδιοι οι λειτουργούντες δίνουν το κακό παράδειγμα...)

Υ.Γ.
Βέβαια κάποιος μπορεί να σας πεί ότι αυτό δεν προβλέπεται από το ΤΜΕ ή ότι είναι λάθος να έχουμε άλλη τάξη από το Πατριαρχείο
(ως και αίρεση μπορούν να το αποκαλέσουν).
Επειδή έχω ακούσει και έχω διαβάσει τέτοιου είδους αθλιότητες θα συνηστούσα να ρίξεται και μια ματιά εδώ:
http://www.saintlucas.gr/_arthra_meletes/leitourgika3.html
Αφορά το Εωθινό Ευαγγέλιον αλλά γίνεται αναφορά σε διατάξεις που δεν συνηθίζονται.
 
Last edited by a moderator:

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
...
Θυμίαση κατά τον Απόστολο
(έτσι υποβιβάζεται ο Απόστολος σαν κάτι το πολύ δευτερεύον και αποσπάται η προσοχή του πιστού από την ανάγνωση του Αποστόλου)
Μετάβαση του Διακόνου στον άμβωνα
(ισχύουν και εδώ τα άνω- ενώ διδασκόμαστε ότι στο Ευαγγέλιο ΜΙΛΑ Ο ΘΕΟΣ και δεν κινούμαστε μέσα στον Ναό, στους μαθηταίς του -Αποστολικό ανάγνωσμα- οι ίδιοι οι λειτουργούντες δίνουν το κακό παράδειγμα...)
....
Στὸ χωριό μου ὅλο τὸ ἐκκλησίασμα στέκεται ὄρθιο κατὰ τὴν ἀνάγνωσι τοῦ ἀποστόλου, δὲν σηκώνονται τότε ποὺ θυμιᾷ ὁ ἱερεύς, ἀλλὰ εἶναι ὄρθιοι ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τοῦ ἀναγνώσματος. ἀκριβῶς ὅπως καὶ κατὰ τὸ εὐαγγέλιον. στέκονται ὅρθιοι ἀκόμη καὶ ὅταν λειτουργῇ ἱερεὺς ποὺ δὲν θυμιᾷ (νεώτεροι «τινὲς» ἔχουν καταργήσει παντελῶς καὶ αὐτοβούλως καὶ αὐθαιρέτως πᾶσαν θυμίασιν σ᾿ ἐκεῖνο τὸ σημεῖον, ἐνεργῶντας καὶ ὡς σοφοὶ «λειτουργιολόγοι»). ἐπειδὴ στοὺς ναοὺς τῶν πόλεων ἔβλεπα ἄλλες συνήθειες, ὅταν ἤμουν μικρός, εἶχα ἀπορία γιατί τὸ ἔκαναν αὐτὸ οἱ «χωριᾶτες» συμπατριῶτές μου. ἀργότερα, πολὺ ἀργότερα, κατάλαβα...
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Ἡ θεία λειτουργία ἀνήκει στὸ ᾀσματικὸ τυπικό, κατὰ τὸ ὁποῖο πρὸ τῆς ἐνάρξεως τῶν ἀκολουθιῶν γινόταν προθυμίαση ἐν σιγῇ. Ἡ λειτουργία μέχρι τὸν ε' αἰ. ἄρχιζε μὲ τὰ ἀναγνώσματα καὶ ἡ ἀρχαϊκὴ προθυμίαση σήμερα γίνεται πρὸ τοῦ Εὐαγγελίου.
 
Last edited:

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Τὸ εὐχέλαιο ἀρχικὰ ἦταν δύο εὐχὲς καὶ ἕνα ἀποστολοευαγγέλιο γιὰ τὴν ἀκόλουθη λειτουργία, καὶ ἦταν ᾀσματικοῦ τύπου. Ὅταν προστέθηκε τὸ εἰσαγωγικὸ μέρος (ἑσπερινός, ὄρθρος, τροπάρια ἁγίων) αὐτὸ ἦταν μοναστικό. Οἱ λειτουργίες ἔγιναν ἑπτά. Σήμερα συνηθίζεται ἡ θυμίαση πρὸ τῶν ἑπτὰ Εὐαγγελίων τοῦ Εὐχελαίου καὶ τοῦ μικροῦ ἁγιασμοῦ ὡς κεκτημένη συνήθεια ἀπὸ τὴ λειτουργία καὶ ἐπιῤῥοὴ ἀπὸ τὴν ἐκ τῶν ὑστέρων συμβολικὴ ἑρμηνεία τοῦ θυμιάματος ὡς συμβόλου τῆς τοῦ Θεοῦ ἐπιδημίας.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Ἡ θεία λειτουργία ἀνήκει στὸ ᾀσματικὸ τυπικό, κατὰ τὸ ὁποῖο πρὸ τῆς ἐνάρξεως τῶν ἀκολουθιῶν γινόταν προθυμίαση ἐν σιγῇ. Ἡ λειτουργία μέχρι τὸν ε' αἰ. ἄρχιζε μὲ τὰ ἀναγνώσματα καὶ ἡ ἀρχαϊκὴ προθυμίαση σήμερα γίνεται πρὸ τοῦ Εὐαγγελίου.

Άλλο αυτό, άλλο η τιμητική θυμίαση του Ευαγγελίου.
 

Attachments

  • 63ED8BA1-BC3D-42E1-B0D7-537091C68A53.jpeg
    63ED8BA1-BC3D-42E1-B0D7-537091C68A53.jpeg
    87.9 KB · Views: 25

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Άλλο αυτό, άλλο η τιμητική θυμίαση του Ευαγγελίου.
Βλ. επίσης εδώ.
Ἀναφέρεται σέ ἀρχαϊκότητα. Καί ἡ σημερινή εἴσοδος τοῦ ἀρχιερέως, πού δηλώνει πιό παλιά ἔναρξη, καί θυμίαση τότε ὑπ᾿ αὐτοῦ τῆς ἐνάρξεως, ταυτίζεται μέ τή θυμίαση στό ἀλληλουιάριο, ὑπό τοῦ πρώτου!!! καί ὄχι διακόνου (πρβλ. θ. λειτουργία ἁγ. Ἰακώβου).
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ἀναφέρεται σέ ἀρχαϊκότητα. Καί ἡ σημερινή εἴσοδος τοῦ ἀρχιερέως, πού δηλώνει πιό παλιά ἔναρξη, καί θυμίαση τότε ὑπ᾿ αὐτοῦ τῆς ἐνάρξεως, ταυτίζεται μέ τή θυμίαση στό ἀλληλουιάριο, ὑπό τοῦ πρώτου!!! καί ὄχι διακόνου (πρβλ. θ. λειτουργία ἁγ. Ἰακώβου).
Καί μή σοῦ πῶ ὄτι καί ἡ θυμίαση στήν 1η σου εἰκόνα στό τέλος τῆς Προθέσεως, ταυτίζεται μέ τή θυμίαση τῆς ἐνάρξεως, πού ταυτίζεται μέ τή θυμιάση τοῦ ἀρχιερέως, πού ταυτίζεται μέ τή θυμίαση τοῦ Εὐαγγελίου... :LOL::love::ROFLMAO:
(πρβλ.)
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Πάντως τα περισσότερα και αρχαϊκότερα Γεωργιανά χφφ. της λειτουργίας του αγ. Ιακώβου την ευχή του θυμιάματος προ του Ευαγγελίου δεν την έχουν.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Πάντως τα περισσότερα και αρχαϊκότερα Γεωργιανά χφφ. της λειτουργίας του αγ. Ιακώβου την ευχή του θυμιάματος προ του Ευαγγελίου δεν την έχουν.
Χαμός γίνεται μέ τά χφφ ὅπως ἔχω δεῖ κι ἐδῶ (https://www.books2u.gr/Product/138277/Instance/138277/Page/787/)
Πάντως «εὐχὴ τοῦ θυμιάματος τῆς εἰσόδου» θά ἔχουν...
 
Top