Εφαρμόστηκε ο νέος νόμος για τους Ιεροψάλτες;

Ψάλτης εν Χίω

Νέο μέλος
Σεβαστέ Δάσκαλε (αναφέρομαι στην ιδιότητα του Δημήτρη ως μουσικοδιδάσκαλου που "απ' τα χέρια του" έχουν περάσει δεκάδες δόκιμοι ψάλτες και λιγότερο ως Διευθυντή μιας απ' τις παλιότερες Δημόσιες βιβλιοθήκες της Χώρας), ας μου επιτρέψετε μια "εικονοκλαστική" ματιά στο νέο νόμο. Δεν γνωρίζω αν είναι προοδευτικότερος, αν πανηγυρίζουν για το "δώρο του Χριστόδουλου" οι Πρωτοψάλται των Αθηνών ή αν επιχαίρουν οι ηγέτες του κλάδου, συνδεόμενοι με ποικίλα προνόμια με την κληρικαλιστική εξουσία. Έχετε δίκιο ότι ο πανδαμάτωρ χρόνος κομίζει την απάντηση της βιολογικής φθοράς. Όχι για τους έλληνες ψάλταρους όμως! Οι οποίοι, παρά την προϊούσα, συχνά καλπάζουσα παρακμή (ευτυχώς για τη Χίο, όχι η δική σας η περίπτωση. Κάποτε οφείλετε να μοιραστείτε με τους μαθητές σας το μυστικό της αειθαλούς, χαλκέντερης απόδοσής σας!) δεν εννοούν να αφήσουν αν όχι τα ψαλτικά, τουλάχιστον τα συνδικαλιστικά οφίτσια..
Περί της ταμπακιέρας λοιπόν: Η ύπαιθρος ερημώνεται.. Δεν υπάρχουν ψάλτες στα χωριά, να πούνε έστω ένα "άγιος ο Θεός"! Τί προτείνει περί αυτού ο νέος νόμος;
Υπάρχουν Ψάλτες (συχνά δεξιοί) που αμοίβονται με ένα μπουκάλι ουίσκι, Χριστούγεννα-Πάσχα! Δεν πρέπει να υπάρχει μια κατώτατη σύμβαση εργασίας;
Είναι δυνατόν ένας δάσκαλος α/θμιας εκπαίδευσης να καταγγέλεται για "ασύμβατη διπλοθεσία" σύμφωνα με το νέο νόμο όταν ο μισθός δεν καλύπτει ούτε τις βενζίνες του και όταν ο ρουφιάνος είναι αποχωρήσας λόγω ηλικίας Ψάλτης; (Δεν συνέβη στη Χίο αλλά σε νησί των Κυκλάδων..)
Με όλη μου την καρδιά πιστεύω αγαπητέ Δάσκαλε ότι κινείστε προς την σωστή κατεύθυνση. Πιστεύω να δικαιολογείτε την εσωστρέφεια και την αναμονή των νεωτέρων. "Μέτρησα τους καιρούς και είδα να περιμένουν κάτι.."
 

Ψάλτης εν Χίω

Νέο μέλος
Όοοόχι μη σταματήσεις! Κυρ-Βαγγέλη διασώζεις την αρχαϊκή κρητική παρρησία και ντομπροσύνη! Αν και στον καθένα εκτός από αυτά θα χρειαζόταν και μια γερή θεωρητική σκευή (την έχεις..) για να απαντήσει γ ι α τ ί τα νέα ψαλτάκια ενδιαφερόμαστε περισσότερο για τις έλξεις και τα διαστήματα και λιγότερο για το..ξύλο που τρώμε, π.χ: τις τρομερά άδικες μισθολογικές ανισότητες και την χρεοκοπία ορθολογικών κριτηρίων εξαιτίας του πελατειακού συστήματος πατρωνείας. Για άλλη μια φορά το μείζον ζήτημα είναι οι ν έ ο ι ψάλτες και όχι οι συνταξιούχοι που αποφασίζουν να βελτιώσουν το εισόδημά τους μαθαίνοντας ψαλτική μετά τα 50 και που έχουν κυριολεκτικά σ ώ σ ε ι την βαθιά Ελλάδα επανδρώνοντας τα αναλόγια ("απ' το ολότελα καλή κι η Παναγιώτενα":D)
Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε όμως την σημαντική κληρονομιά που μας αφήνουν οι αγώνες της προηγούμενης γενιάς:Χάρη στον Λιναρδάκη, τον Δημητρακόπουλο, και σε άλλους στυλοβάτες, αφανείς και μη, ο ψάλτης αναγνωρίζεται ως επαγγελματίας (professional) που διαθέτει ένα σώμα γνώσεων και έχει την ευθύνη να το διατηρήσει και ίσως να το πάει κι ένα βήμα μπροστά, χωρίς να έχει την τύχη του..φούρνου στο ανέκδοτο με το Χότζα. Πάντως δεν είναι ούτε υπάλληλος ούτε λειτουργός.(Ας εννοηθεί το τελευταίο ως δωρεάν υ π ο χ ρ ε ω τ ι κ ή αμισθί υπηρεσία. Γερουσία, σας ευχαριστούμε!:wink:
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Φιλε Δημητρη εχεις δικιο . Εγω εχω απογοητευθει απο την συνδικαλιστικη διαθεση των περισσοτερων μελων του φορουμ . Ταχω πει αλλα φοβαμαι εις ωτα μη ακουωντων . Τα ενδιαφερωντα εξαντλουνται στο ''ποσο ειναι το ταδε
διαστημα'' ή ''ποσα μορια ειναι η ταδε ελξη'' κλπ παρομοια , για τα οποια εχουν
γραφει μηνυματα επι μυνηματων . Τα συνδικαλιστικα ειναι ο φτωχος εως ανυπαρκτος συγγενης των θεωρητικων . Και παρατηρειται αυτο ΚΥΡΙΩΣ απο
νεωτερες ηλικιες που αντι οπως πολυ σωστα λες να μπουν μπροστα , περι αλλων τυρβαζουν . Κριμα . Καλα λοιπον τα παθαινουμε . Σταματαω εδω .

Θα συμφωνήσω με τον κ. Λιναρδάκη. Όπως είχα γράψει ευκαίρως ακαίρως σε άλλο θέμα, τσακωνόμαστε για το τι χρώμα θα βάψουμε το νεοκλασσικό και τι έπιπλα θα βάλουμε πριν καν το αναστηλώσουμε και είναι έτοιμο να πέσει να μας πλακώσει... Τα κατά καιρούς συνέδρια κατά τα άλλα αποτελούν μάλλον φιλολογικά μνημόσυνα της Βυζ. Μουσικής, χωρίς να αγγίζουν την ταμπακέρα, ήτοι τα προβλήματα του Κλάδου και κατ' επέκταση την επιβίωση της Μουσικής μας.
Όσον αφορά στο συνδικαλιστικό φρόνημα των νεωτέρων πιστεύω πως έχει καμφθεί λόγω της απαξίωσης της όλης ιστορίας από μέρους της κρατούσας Εκκλησίας αλλά και από τις πρακτικές κάποιων κατά καιρούς "ταγών" του Ιεροψαλτικού Κλάδου οι οποίοι εκ του ασφαλούς και έχοντας την καρέκλα βιδωμένη στον τοίχο ασχολήθηκαν πλημμελώς με τις προσπάθειες δημοσιοϋπαλληλίας κλπ. κινήσεις του Κλάδου, ή και "έκλιναν γόνυ και οσφύν" αντί να παλέψουν στην πρώτη γραμμή όταν χρειάστηκε. Ευτυχώς όχι όλοι...
Όσον αφορά στις πρακτικές μεταξύ μας, όπως αυτή που ανέφερε ο φίλος (και μαχητικός) Ψάλτης εν Χίω, οι υποσκελισμοί δίνουν και παίρνουν. Αντί να έχουμε ενιαία γραμμή, ο καθένας κάνει ό,τι μπορεί προκειμένου να βγει πιο μπροστά, άσχετα αν οι κινήσεις του αυτές βλάπτουν τον Κλάδο.

Θα δώσω ένα απλό παράδειγμα: Ένα από τα "κεκτημένα" (ο Θεός να τα κάνει δλδ....) που αποκτήσαμε με τον Κανονισμό είναι η υποχρεωτική ασφάλισή μας στο ΙΚΑ. Άσχετα από το αν είμαστε ήδη ασφαλισμένοι ή όχι λόγω κύριας εργασίας είναι αναφαίρετο δικαίωμά μας εφ' όσον εργαζόμαστε ιεροψαλτικά έστω κάποιες ώρες στον ναό, ή και κάποιες περισσότερες σε περιπτώσεις όπως του γράφοντος. Πόσοι το ΑΠΑΙΤΟΎΝ ως δικαιούνται αλλά και ως οφείλουν ώστε να καταστεί ενιαίο, κοινό, σταθερό, πάγιο κεκτημένο μας; Από την άλλη, πόσοι παραιτούνται αυτού του δικαιώματος από αδιαφορία αν έχουν άλλη εργασία ή και (ακόμα χειρότερα) από σκοπιμότητα προκειμένου να "ξεπεράσουν" οικονομικά κάποιον ανθυποψήφιό τους για την θέση και να καταστούν πιο "ελκυστικοί" προς πρόσληψη; Διότι κακά τα ψέματα, στην πλειονότητα των ναών και ο Στανίτσας να ξακανακατέβαινε, άμα ζήταγε ΙΚΑ κλπ. στο τέλος θα προσελάμβαναν τον Σακελλαρίδη.... :p
Αυτά τα ολίγα και από εμένα, και επανερχόμαστε αν χρειαστεί...
 

Bασίλης

Παλαιό Μέλος
Φωτιά και λαύρα είστε όλοι!!!! Ωραία!!

Τα έχω πει και κάπου αλλου στο forum..... γιατί πάμε κα ψέλνουμε για 300 ευρω και ανασφάλιστοι;;;; ΓΙΑΤΙ;;;; Γιατι;;;;;; Μπορέι κάποιοσ να μου εξηγήσει!! Σε μια μουσική που αργοπεθαίνει αυτοι που την υπηρετούν θα πρέπει να αναγνωριζονται ως θεματοφυλακές κτλ κτλ όλα τα γνωστά που ακολουθούν...... και εμείς υποτιμάμε τη τέχνη! και μετά μιλάμε για συνδικαλισμό!!!! Μα βασική προυπόθεση επιτυχούς συνδικαλισμού είναι στοιχειώδης παιδεία η οποία θα μας επιτρέπει να αντιληφθούμε για ποιο λόγω συνδικαλιζόμεθα ( δεν έιμαι σίγουρος για το ρημα...).... Τώρα πια ο συνδικαλισμός δεν έχει νόημα και είναι αναποτελεσματικός!!
Ο κάθε δάσκαλος είναι υπεύθυνος μετά το μάθημα των έλξεων να διδάσκει των μαθητή εκτίμηση της τέχνης του (appreciation of art γιατι δεν είμαι βέβαιως αν χρησιμοποιώ τα σωστά ελληνικά)

Καλή του ώρα ένας δάσκαλος μου το 1998 με έστειλε σε μια εκκλησία αριστερο όπου μου προτείνανε να μου δίνουν 60,000 δραχμες. Μου λέει δεν θα πάς είναι λίγα!!, Μετα με έστειλε σε μιαν άλλη..... που δίνανε 90,000. Το πήρα τηλέφωνο χαρούμενος!!! μου λεέι πάλι πήγαινε και σε μια τρ΄΄ιτη και μετά βλέπουμ. Εκεί μου ΄δωσανε τελικά 105,000 με ΙΚΑ εν έτη 1998!!! Εκέινος ήταν΄τότε πρωτοψάλτης σε μητρόπολη του Πειραιά και έπαιρνε λιγότερα όπως και οι περισότεροι ιεροψάλτεσ εκέινο το καιρό!!! Δεν χρειαστηκε περισσότερο μάθημα!!! το μήνυμα μου είχε γίνει σαφές!!

Πολλά έίπα και τα προσωπικά μου φαντάζομαι σας είναι αδιάφορα.. άλλα ειναι παραδειγματα που αποδεικνύουν οτι δεν μιλάω θεωρίες....
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Έτσι, μιας και οι σφυγμομετρήσεις έχουν ενδιαφέρον, προτείνω μια νέα δημοσκόπηση στο forum με τίτλο:
Τι προτείνετε για τον εν Ελλάδι κανονισμό «περί Ιεροψαλτών και της καταστάσεως αυτών» ...

Ανοίχτηκε εδώ.
 

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
Θα συμφωνήσω με τον κ. Λιναρδάκη. Όπως είχα γράψει ευκαίρως ακαίρως σε άλλο θέμα, τσακωνόμαστε για το τι χρώμα θα βάψουμε το νεοκλασσικό και τι έπιπλα θα βάλουμε πριν καν το αναστηλώσουμε και είναι έτοιμο να πέσει να μας πλακώσει... Τα κατά καιρούς συνέδρια κατά τα άλλα αποτελούν μάλλον φιλολογικά μνημόσυνα της Βυζ. Μουσικής, χωρίς να αγγίζουν την ταμπακέρα, ήτοι τα προβλήματα του Κλάδου και κατ' επέκταση την επιβίωση της Μουσικής μας.
Όσον αφορά στο συνδικαλιστικό φρόνημα των νεωτέρων πιστεύω πως έχει καμφθεί λόγω της απαξίωσης της όλης ιστορίας από μέρους της κρατούσας Εκκλησίας αλλά και από τις πρακτικές κάποιων κατά καιρούς "ταγών" του Ιεροψαλτικού Κλάδου οι οποίοι εκ του ασφαλούς και έχοντας την καρέκλα βιδωμένη στον τοίχο ασχολήθηκαν πλημμελώς με τις προσπάθειες δημοσιοϋπαλληλίας κλπ. κινήσεις του Κλάδου, ή και "έκλιναν γόνυ και οσφύν" αντί να παλέψουν στην πρώτη γραμμή όταν χρειάστηκε. Ευτυχώς όχι όλοι...
Όσον αφορά στις πρακτικές μεταξύ μας, όπως αυτή που ανέφερε ο φίλος (και μαχητικός) Ψάλτης εν Χίω, οι υποσκελισμοί δίνουν και παίρνουν. Αντί να έχουμε ενιαία γραμμή, ο καθένας κάνει ό,τι μπορεί προκειμένου να βγει πιο μπροστά, άσχετα αν οι κινήσεις του αυτές βλάπτουν τον Κλάδο.

Θα δώσω ένα απλό παράδειγμα: Ένα από τα "κεκτημένα" (ο Θεός να τα κάνει δλδ....) που αποκτήσαμε με τον Κανονισμό είναι η υποχρεωτική ασφάλισή μας στο ΙΚΑ. Άσχετα από το αν είμαστε ήδη ασφαλισμένοι ή όχι λόγω κύριας εργασίας είναι αναφαίρετο δικαίωμά μας εφ' όσον εργαζόμαστε ιεροψαλτικά έστω κάποιες ώρες στον ναό, ή και κάποιες περισσότερες σε περιπτώσεις όπως του γράφοντος. Πόσοι το ΑΠΑΙΤΟΎΝ ως δικαιούνται αλλά και ως οφείλουν ώστε να καταστεί ενιαίο, κοινό, σταθερό, πάγιο κεκτημένο μας; Από την άλλη, πόσοι παραιτούνται αυτού του δικαιώματος από αδιαφορία αν έχουν άλλη εργασία ή και (ακόμα χειρότερα) από σκοπιμότητα προκειμένου να "ξεπεράσουν" οικονομικά κάποιον ανθυποψήφιό τους για την θέση και να καταστούν πιο "ελκυστικοί" προς πρόσληψη; Διότι κακά τα ψέματα, στην πλειονότητα των ναών και ο Στανίτσας να ξακανακατέβαινε, άμα ζήταγε ΙΚΑ κλπ. στο τέλος θα προσελάμβαναν τον Σακελλαρίδη.... :p
Αυτά τα ολίγα και από εμένα, και επανερχόμαστε αν χρειαστεί...
Για τα "κεκτημένο" του κανονισμού "υποχρεωτική ασφάλιση στο ΙΚΑ" έχω να πω, προς το παρόν, μόνο τούτο.
Αν το ΙΚΑ κάποτε!! θελήσει να κάνει καλά τη δουλειά του!! τότε θα κλάψουν "μανούλες, παιδιά και ....συνταξιούχοι".
Και ο νοών νοείτω.....
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Για τα "κεκτημένο" του κανονισμού "υποχρεωτική ασφάλιση στο ΙΚΑ" έχω να πω, προς το παρόν, μόνο τούτο.
Αν το ΙΚΑ κάποτε!! θελήσει να κάνει καλά τη δουλειά του!! τότε θα κλάψουν "μανούλες, παιδιά και ....συνταξιούχοι".
Και ο νοών νοείτω.....

Οι συνταξιούχοι σε αυτήν την περίπτωση μάλλον θα κλάψουν από τη χαρά τους :D
 

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
Οι συνταξιούχοι σε αυτήν την περίπτωση μάλλον θα κλάψουν από τη χαρά τους :D
Αγαπητέ μου, μιας και ανέφερα το "προς το παρόν" στο προηγούμενό μου μήνυμα, με προτρέπεις να πάω παρακάτω.
Μάλλον δεν αντιλήφθηκες το νόημα του. 'Εχεις όμως δίκιο. Η ασφαλιστική νομοθεσία είναι πέλαγος και δεν μπορεί για πολλούς και ευνόητους νομίζω λόγους, να αναλυθεί εδώ περαιτέρω.
Πάντως, για να γίνω κάπως πιο σαφής, σε περίπτωση εφαρμογής του σχετικού με την ασφάλιση άρθρου του κανονισμού, θα χτυπήσει "μεγάλη καμπάνα" για τους ψάλτες, συνταξιούχους από άλλη αιτία. Δηλαδή θα συμβεί εκείνο που προείπα.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Αγαπητέ μου, μιας και ανέφερα το "προς το παρόν" στο προηγούμενό μου μήνυμα, με προτρέπεις να πάω παρακάτω.
Μάλλον δεν αντιλήφθηκες το νόημα του. 'Εχεις όμως δίκιο. Η ασφαλιστική νομοθεσία είναι πέλαγος και δεν μπορεί για πολλούς και ευνόητους νομίζω λόγους, να αναλυθεί εδώ περαιτέρω.
Πάντως, για να γίνω κάπως πιο σαφής, σε περίπτωση εφαρμογής του σχετικού με την ασφάλιση άρθρου του κανονισμού, θα χτυπήσει "μεγάλη καμπάνα" για τους ψάλτες, συνταξιούχους από άλλη αιτία. Δηλαδή θα συμβεί εκείνο που προείπα.

Νομίζω πως τώρα κατάλαβα τι εννοείτε... Είναι προφανώς ένα ακόμα από τα κενά, τα τεράστια κενά, τις "μισοσοβατισμένες χαραμάδες" όπως τις είχε χαρακτηρίσει φίλος, του Κανονισμού. Εκεί σαφώς θα έπρεπε να υπάρχει ένας διαχωρισμός. Εσείς βέβαια εξετάζετε τις πιο ειδικές περιπτώσεις, οι οποίες όμως συμφωνώ πως είναι σημαντικές και πρέπει τα ανοιχτά ζητήματα επ' αυτών να διευθετηθούν.
Βέβαια μακάρι να ήταν το μόνο "γκρίζο" σημείο. Υπάρχουν στο συγκεκριμένο θέμα (ασφαλιστικό) πάμπολλες "χαραμάδες" όπως φυσικά και σε άλλα θέματα που εύκολα μπορεί να θίξει κανείς με αφορμή τις διατάξεις του Κανονισμού.
Κλείνοντας, επειδή πρέπει να φύγω (πλην όμως δεν μπορούσα να αντισταθώ στον πειρασμό να γράψω:)...) νομίζω πως συμφωνούμε πως όλα αυτά τα κενά τα οποία όλοι μας (εσείς πιο εμπεριστατωμένα λόγω γνώσεων και εμείς οι περισσότεροι πιο απλοϊκά) αντιλαμβανόμαστε φαίνεται πως δεν απασχόλησαν καθόλου ούτε τους εκπροσώπους μας ούτε τους Αρχιερείς όταν υπέγραφαν τον Κανονισμό. Και παρά τις εξαγγελίες για προϊόν ενδελεχούς μελέτης, αγάπης και πρόνοιας της Εκκλησίας, καταλήγουμε δυστυχώς στο συμπέρασμα ότι τελικά ο Κανονισμός έγινε "στο πόδι", μόνο και μόνο για να πούμε ότι έγινε...
Κάποιος συνάδελφος είχε πει ότι ήταν μεγάλη επιτυχία το γεγονός ότι επιτέλους περάσαμε τις πόρτες της Βουλής και απασχόλησε το ζήτημά μας την Κυβέρνηση... Και που περάσαμε; Από την μια μπήκαμε, από την άλλη βγήκαμε...
Πολλές ευχαριστίες για τα θέματα που θίγετε από άγνωστες στους περισσότερους πλευρές. Αλήθεια, γιατί η Ομοσπονδία δεν ζήτησε τη συνδρομή Ψαλτών όπως εσείς, με γνώσεις επί των προαναφερθέντων ζητημάτων; Φιλοσοφική η ερώτηση... Καλό σας βράδυ!
 

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
stapaman;8702[TAB said:
[/TAB]Πολλές ευχαριστίες για τα θέματα που θίγετε από άγνωστες στους περισσότερους πλευρές. Αλήθεια, γιατί η Ομοσπονδία δεν ζήτησε τη συνδρομή Ψαλτών όπως εσείς, με γνώσεις επί των προαναφερθέντων ζητημάτων; Φιλοσοφική η ερώτηση... Καλό σας βράδυ!

Αγαπητέ μου,
Θα σου απαντήσω γενικά, από προσωπικές εμπειρίες, στην ερώτηση σου, για πράγματα που μπορεί να συμβούν, όταν μετέχεις σε συλλογικά όργανα.

* Όταν λες την αλήθεια κάποιους, σίγουρα, θα πικράνεις.
* Όταν τολμάς να καταθέτεις διαφορετική άποψη από εκείνη των πολλών ή αμφισβητείς, τότε κινδυνεύεις από ορισμένους να θεωρηθείς «αιρετικός».
* Όταν εσύ μπορείς να ξεχωρίσεις, ότι διαπροσωπικές σχέσεις δεν μπορεί και δεν πρέπει να επηρεάζουν τη γνώμη και απόψεις σου σε συλλογικά όργανα, και κάποιοι άλλοι δεν μπορούν, τότε θα έχεις πρόβλημα.
* Όταν ψάχνεις τα πράγματα, είσαι ενημερωμένος, έχεις θέσεις τεκμηριωμένες, τότε κάποιοι θα σε φοβηθούν.
* Όταν αυτοί που θα σε φοβηθούν έχουν τα μέσα, τότε θα προσπαθήσουν με «καλές» μεθόδους να σε κάνουν να αγανακτήσεις ώστε να τα παρατήσεις.
* Όταν αγανακτήσεις, μη τα παρατήσεις. Να σιωπήσεις εύγλωττα όσο χρειαστεί. Να θυμάσαι πάντα το «οργίζεσθε και μη αμαρτάνετε» και το «ο υπομείνας εις τέλος ούτος σωθήσεται».
Σε χαιρετώ.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Αγαπητέ μου,
Θα σου απαντήσω γενικά, από προσωπικές εμπειρίες, στην ερώτηση σου, για πράγματα που μπορεί να συμβούν, όταν μετέχεις σε συλλογικά όργανα.

* Όταν λες την αλήθεια κάποιους, σίγουρα, θα πικράνεις.
* Όταν τολμάς να καταθέτεις διαφορετική άποψη από εκείνη των πολλών ή αμφισβητείς, τότε κινδυνεύεις από ορισμένους να θεωρηθείς «αιρετικός».
* Όταν εσύ μπορείς να ξεχωρίσεις, ότι διαπροσωπικές σχέσεις δεν μπορεί και δεν πρέπει να επηρεάζουν τη γνώμη και απόψεις σου σε συλλογικά όργανα, και κάποιοι άλλοι δεν μπορούν, τότε θα έχεις πρόβλημα.
* Όταν ψάχνεις τα πράγματα, είσαι ενημερωμένος, έχεις θέσεις τεκμηριωμένες, τότε κάποιοι θα σε φοβηθούν.
* Όταν αυτοί που θα σε φοβηθούν έχουν τα μέσα, τότε θα προσπαθήσουν με «καλές» μεθόδους να σε κάνουν να αγανακτήσεις ώστε να τα παρατήσεις.
* Όταν αγανακτήσεις, μη τα παρατήσεις. Να σιωπήσεις εύγλωττα όσο χρειαστεί. Να θυμάσαι πάντα το «οργίζεσθε και μη αμαρτάνετε» και το «ο υπομείνας εις τέλος ούτος σωθήσεται».
Σε χαιρετώ.

Μαζι Σου .
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Αγαπητέ μου,
Θα σου απαντήσω γενικά, από προσωπικές εμπειρίες, στην ερώτηση σου, για πράγματα που μπορεί να συμβούν, όταν μετέχεις σε συλλογικά όργανα.

* Όταν λες την αλήθεια κάποιους, σίγουρα, θα πικράνεις.
* Όταν τολμάς να καταθέτεις διαφορετική άποψη από εκείνη των πολλών ή αμφισβητείς, τότε κινδυνεύεις από ορισμένους να θεωρηθείς «αιρετικός».
* Όταν εσύ μπορείς να ξεχωρίσεις, ότι διαπροσωπικές σχέσεις δεν μπορεί και δεν πρέπει να επηρεάζουν τη γνώμη και απόψεις σου σε συλλογικά όργανα, και κάποιοι άλλοι δεν μπορούν, τότε θα έχεις πρόβλημα.
* Όταν ψάχνεις τα πράγματα, είσαι ενημερωμένος, έχεις θέσεις τεκμηριωμένες, τότε κάποιοι θα σε φοβηθούν.
* Όταν αυτοί που θα σε φοβηθούν έχουν τα μέσα, τότε θα προσπαθήσουν με «καλές» μεθόδους να σε κάνουν να αγανακτήσεις ώστε να τα παρατήσεις.
* Όταν αγανακτήσεις, μη τα παρατήσεις. Να σιωπήσεις εύγλωττα όσο χρειαστεί. Να θυμάσαι πάντα το «οργίζεσθε και μη αμαρτάνετε» και το «ο υπομείνας εις τέλος ούτος σωθήσεται».
Σε χαιρετώ.



Με έχετε υπερ-καλύψει!!!! Σας ευχαριστώ και σας συγχαίρω για την παρρησία σας.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
στο τέλος θα προσελάμβαναν τον Σακελλαρίδη.... :p
Αυτά τα ολίγα και από εμένα, και επανερχόμαστε αν χρειαστεί...

:D Δύσκολο... Ο Σ. ήταν γνωστός για τον οξύ τρόπο που αντιμετώπιζε κακόφωνους και άμουσους κληρικούς (μηδέ των υψηλοβάθμων εξαιρουμένων) οπότε δύσκολο να του έδιναν θέση... :rolleyes:
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Κύριοι, σε κάθε χωριό ανά την επικράτεια υπάρχει κ ένας ψάλτης.
Αλήθεια πιστεύτε ότι τον κάθε ψάλτη της κωμόπολης ή του χωριού τον ενδιαφέρει η κατηγοριοποίηση των ψαλτών σε Α΄ ή Β΄ κατηγορία; Στατιστικά κ αριθμητικά υπερτερουν οι ψάλτες της επαρχίας από αυτους των πόλεων με τα 500, 600, 1000€ κ βάλε!!! Δηλαδή όσοι είναι ψάλτες με δίπλωμα κ όχι μουσικολόγοι κ μπούνε στη 2η κατηγορία, τί θα πάθουν; Α, ξέχασα! δεν μπορεί να ανήκουν στη 2η κατηγορία, είναι ντροπή. Πόσο απασχολεί το συγκεκριμένο θέμα αυτούς που προανέφερα; Ελάχιστα εως καθόλου. (Ιστορικά: ο Στανίτσας όταν ήρθε στην Ελλάδα δεν είχε πτυχίο κ εδώ μπόρεσε να πάρει μόνο το πτυχίο Ιεροψάλτου, διότι οι γραμματικές του γνώσεις περιοριζόταν σ' αυτές της 2ας γυμνασίου. Για πτυχίο Βυζαντινής και Δίπλωμα χρειάζεται τουλάχιστον απολυτήριο Λυκείου)
Το ζήτημα είναι ότι υπάρχουν συνάδελφοι πρακτικοί ή με πτυχίο που φυλάττουν Θερμοπύλες στην επαρχία, που μοχθούν να ακουστεί το "Δόξα εν υψίστοις Θεώ κ επί γης ειρήνη" κάθε Κυριακή, κάθε γιορτή, σε κάθε ιδιωτική λειτουργία κ δεν μπορούν να μην πάνε να ψάλλουν είτε γιατί αισθάνονται το λειτούργημά τους, είτε γιατί αισθάνονται ντροπή απέναντι στον προϊστάμενο και στους ενορίτες, που πολλές φορές είναι φίλοι κ γνωστοί. Εδώ λοιπόν έρχεται η εκμετάλευση αυτών των συναδέλφων που ψάλλουν με μηδαμινή αποζημείωση (40€ το μήνα, γράφτηκε σε κάποια άλλη συζήτηση), χωρίς άδεια, χωρίς επιδόματα, και χωρίς το χαμάλη-αριστερό που είναι για τις ψιλές εορτές, ενώ οι πρωτοψάλτες μόνο για Κυριακές.
Γι' αυτούς τους ανθρώπους θα γίνει κάτι, ή όπως συμβαίνει και με τους πολιτικούς, δεν φτάνουν τα προβλήματα των απλών ψαλτων στα ώτα της ΟΜΣΙΕ;;;
Πόσοι ψάλτες δεν έχουν αριστερό ψάλτη; Όλοι αυτοί ψάλλουν μόνοι τους κάθε φορά που τους καλεί το καθήκον. Κι αυτοί χαμάληδες είναι.
Θα απαιτηθεί ποτέ κατώτατος μισθός ιεροψάλτου που θα ξεκινά από τα ... χωρις να λαμβάνονται υπόψη τα οικονομικά της ενορίας;;;που πάντα ειναι πενιχρά!!!!!!!!
Θα απαιτηθεί διορισμός και δεύτερου ψάλτου σε κάθε ενορία;;;
Κυριοι των Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου και άλλων μεγάλων πόλεων σας αγγίζουν τα προβλήματα των ιεροψαλτων της περιφέρειας-αγροτικών περιοχών;;; (μην απαντήσει κάποιος. η ερώτηση είναι ρητορική και δεν αφορά προσωπικά κανένα μελος του φόρουμ).

σημ: κι όταν γεράσουμε μετά από πολλά χρόνια, πάλι τα ίδια θα συζητούμε.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Κύριοι, σε κάθε χωριό ανά την επικράτεια υπάρχει κ ένας ψάλτης. ..............................................................................

σημ: κι όταν γεράσουμε μετά από πολλά χρόνια, πάλι τα ίδια θα συζητούμε.

Νικο τα ειπες ή μαλλον τα εγραψες πολυ ωραια . Μπραβο .
Εγω βεβαια ''ψιλογερασα'' συζητωντας τα .
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Κύριοι, σε κάθε χωριό ανά την επικράτεια υπάρχει κ ένας ψάλτης.
Αλήθεια πιστεύτε ότι τον κάθε ψάλτη της κωμόπολης ή του χωριού τον ενδιαφέρει η κατηγοριοποίηση των ψαλτών σε Α΄ ή Β΄ κατηγορία; Στατιστικά κ αριθμητικά υπερτερουν οι ψάλτες της επαρχίας από αυτους των πόλεων με τα 500, 600, 1000€ κ βάλε!!! Δηλαδή όσοι είναι ψάλτες με δίπλωμα κ όχι μουσικολόγοι κ μπούνε στη 2η κατηγορία, τί θα πάθουν; Α, ξέχασα! δεν μπορεί να ανήκουν στη 2η κατηγορία, είναι ντροπή. Πόσο απασχολεί το συγκεκριμένο θέμα αυτούς που προανέφερα; Ελάχιστα εως καθόλου. (Ιστορικά: ο Στανίτσας όταν ήρθε στην Ελλάδα δεν είχε πτυχίο κ εδώ μπόρεσε να πάρει μόνο το πτυχίο Ιεροψάλτου, διότι οι γραμματικές του γνώσεις περιοριζόταν σ' αυτές της 2ας γυμνασίου. Για πτυχίο Βυζαντινής και Δίπλωμα χρειάζεται τουλάχιστον απολυτήριο Λυκείου)
Το ζήτημα είναι ότι υπάρχουν συνάδελφοι πρακτικοί ή με πτυχίο που φυλάττουν Θερμοπύλες στην επαρχία, που μοχθούν να ακουστεί το "Δόξα εν υψίστοις Θεώ κ επί γης ειρήνη" κάθε Κυριακή, κάθε γιορτή, σε κάθε ιδιωτική λειτουργία κ δεν μπορούν να μην πάνε να ψάλλουν είτε γιατί αισθάνονται το λειτούργημά τους, είτε γιατί αισθάνονται ντροπή απέναντι στον προϊστάμενο και στους ενορίτες, που πολλές φορές είναι φίλοι κ γνωστοί. Εδώ λοιπόν έρχεται η εκμετάλευση αυτών των συναδέλφων που ψάλλουν με μηδαμινή αποζημείωση (40€ το μήνα, γράφτηκε σε κάποια άλλη συζήτηση), χωρίς άδεια, χωρίς επιδόματα, και χωρίς το χαμάλη-αριστερό που είναι για τις ψιλές εορτές, ενώ οι πρωτοψάλτες μόνο για Κυριακές.
Γι' αυτούς τους ανθρώπους θα γίνει κάτι, ή όπως συμβαίνει και με τους πολιτικούς, δεν φτάνουν τα προβλήματα των απλών ψαλτων στα ώτα της ΟΜΣΙΕ;;;
Πόσοι ψάλτες δεν έχουν αριστερό ψάλτη; Όλοι αυτοί ψάλλουν μόνοι τους κάθε φορά που τους καλεί το καθήκον. Κι αυτοί χαμάληδες είναι.
Θα απαιτηθεί ποτέ κατώτατος μισθός ιεροψάλτου που θα ξεκινά από τα ... χωρις να λαμβάνονται υπόψη τα οικονομικά της ενορίας;;;που πάντα ειναι πενιχρά!!!!!!!!
Θα απαιτηθεί διορισμός και δεύτερου ψάλτου σε κάθε ενορία;;;
Κυριοι των Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου και άλλων μεγάλων πόλεων σας αγγίζουν τα προβλήματα των ιεροψαλτων της περιφέρειας-αγροτικών περιοχών;;; (μην απαντήσει κάποιος. η ερώτηση είναι ρητορική και δεν αφορά προσωπικά κανένα μελος του φόρουμ).

σημ: κι όταν γεράσουμε μετά από πολλά χρόνια, πάλι τα ίδια θα συζητούμε.

Αγαπητέ συνάδελφε,

Δεν νομίζω ότι οι γράφοντες εδώ, "έχουμε σωθεί" όντες ψάλτες Αθηνών κλπ... Ούτε παραγνωρίζουμε την προσφορά αλλά και τα προβλήματα των ψαλτών της επαρχίας. Κι εμένα, παππούς μου παίρνει κάτι λιγότερο από 100€ το μήνα στο χωρίο μου... Και φυσικά ένα μελανό σημείο είναι η όποια κατηγοριοποίηση" των ψαλτών που παραμένει ένα από τα πολλά "γκρίζα" σημεία του Κανονισμού, ο οποίος εν τέλει έχει αφερμοσθεί πλημελώς κατά τα "συμφέροντα ταις ψυχαίς αυτών (σ.σ. των κρατούντων)" ή και καθόλου...
Επιζητώντας λοιπόν μια λύση, είναι φυσικό και αυτονόητο νομίζω ότι επιζητούμε μια ενιαία λύση, ώστε να υπάρχει μέριμνα και γι' αυτούς, αλλά και για τον τρόπο πληρωμής τους στις ενδεχομένως φτωχές ενορίες που υπηρετούν.
Η αλήθεια είναι ότι κάθε ενορία μπορεί αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση και να μην δύνανται οι ιδιαιτερότητές της να καλύπτονται από τις διατάξεις του κείμενου ή ενός άλλου ενδεχομένως στο μέλλον κανονισμού. Πρέπει να υπάρχει γενικότερη μέριμνα, η οποία δεν υπάρχει προς το παρόν, κι ας έχουμε κανονισμό...
Εν ολίγοις δε, το τελευταίο σου ερώτημα, έστω και ρητορικό δεν θα έπρεπε να απευθύνται στους κ.κ. ψάλτες των πόλεων αλλά στην ίδια την Ιεραρχία η οποία ψήφισε τον Κανονισμό. Δυστυχώς οι εκπρόσωποι της ΟΜΣΙΕ που διαπραγματεύτηκαν και υπέγραψαν τον κανονισμό δεν βρίσκονται εδώ να σου απαντήσουν στα ερωτήματά σου, και πιστεύω πως η θέσηξ τους θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα.... :wink::wink::D:D ...
Δεν είναι οι γράφοντας εδώ ή οι υπόλοιποι αυτοί που "πέταξαν σαν την τρίχα από το προζύμι" ψάλτες και ενορίες των χωριών, αλλά η ίδια η Ιεραρχία εν τέλει, η οποία δεν φάνηκε να εφαρμόζει εδώ το περίφημο "κατ' οικονομίαν" που εφαρμόζεται αλλού. Ας αναλογιστούμε εδώ ότι για τους μικρούς, φτωχούς ναούς της υπαίθρου με την μόλις μερικές δεκάδες ή και λιγότερα ευρώ είσπραξη του παγκαρίου της Κυριακής ( ο ναός του χωριού μου δεν ξεπερνά τα 50€ παγκάρι κάθε Κυριακή...) ισχύει για εισφορές κλπ ότι ισχύει και για τους μεγάλους ναούς των πόλεων. Ευτυχώς, κάποιοι (ελάχιστοι πλην αξιέπαινοι Μητροπολίτες) ἐχουν απαλλάξει τους ναούς αυτούς από τις εισφορές τους...
Νομίζω πως γι' αυτό πλέον κάποιοι μιλάμε για οριστική ανάκληση και κατάρτιση νέου, ουσιαστικού, ρεαλιστικού (και ανθρωπιστικού) κανονισμού, και όχι επεξεργασία και αναμόρφωση του υπάρχοντος...
Εν κατακλείδι σου αξίζουν συγχαρητήρια για την τοποθέτηση και τις ερωτήσεις σου οι οποίες όμως δύνανται να απαντηθούν μόνο από όσους προανέφερα και που είναι υπεύθυνοι και από τις δύο ενδιαφερόμενες πλευρές για τον κανονισμό. Να είσαι πάντα καλά.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Εχω γραψει σε παλαιωτερα μηνυματα μου για τον κανονισμο-εκτρωμα .
Επανερχομαι μονο και μονο για να ξανατονισω το εξης : ΔΗΣΤΥΧΩΣ ο αθλιος
αυτος κανονισμος (το Ηρακλειω τον απερριψε πανηγυρικα αλλα η τοτε ΟΜΣΙΕ
προχωρησε το θεμα σαν ''εργω ζωης'' !!!) ΕΧΕΙ ΓΕΙΝΕΙ ΝΟΜΟΣ του κρατους .
Ετσι αν προκυψει σε καποιο συναδελφο κατι που θα πρεπει να επιλυθει στα
δικαστηρια , οι δικαστες ειναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΔΙΚΑΣΟΥΝ βασει αυτου του
κανονισμου . Νομιζω δεν χρειαζεται να το αναλυσω περισσοτερο .
ΕΠ' ΕΥΚΑΡΕΙΑ : Στο φορουμ μετεχουν αξιολογωτατοι ιερεις . ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ : Μηπως θα ηθελαν να μας πουν τις αποψεις τους σχετικα , υποβαλλωντας και
σχετικες προτασεις ; Ευχαριστω .
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Φίλε Σταπαμαν, δεν έγραψα για να αντιδικίσω με κανένα.
Αναφερθηκα γενικά σε Ψάλτες μεγάλων πόλεων που λίγο πολύ καλύπτονται οι οικονομικές τους απαιτήσεις για τις ψαλτοώρες που γράφει το κοντέρ τους.
Με λυπεί το γεγονός ότι και εδώ σε συζητήσεις αλλά και από ραδιοφώνου όταν αναφέρονται στον κανονισμό κολλάνε οι περισσότεροι στη διαβάθμιση των ιεροψαλτών(αναφέρθηκα σε προηγούμενο μήνυμα). Γι' αυτούς τους σκαπανείς και αφανείς (όχι πρωτοκλασσάτα ονόματα) εργάτες του αναλογίου που δε μιλούν αλλά σκύβουν το κεφάλι και περιμένουν πάνω απ' όλα να παρουν την ευλογία του προϊσταμένου για τον κόπο τους και δειλά δειλά "εχουν το θράσος να κάνουν τη σκέψη και οικονομικη ευλογία", ποιός θα μιλήσει;; ποιός θα φωνάξει;;

Συγχώρεσέ με, αλλά όχι αυτός που παίρνει 8 ή 10 κατοστάρικα...

Την Παρασκευή που μας πέρασε συνεδρίασε η ΟΜΣΙΕ. Ξέρει κανένας τι έγινε;;;

δεν τους βάζω όλους σ' ένα τσουβάλι...
μη με αναγκάζετε να απαντώ με την εντύπωση της απολογίας. για κάτι καινούργιο, ναι.

κε Λυναρδάκη, μιας που είστε από Ηράκλειο, έκανα κάποτε μαθήματα με τον Α. Γιακουμάκη. ελπιζω να είναι καλά.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
κε Λυναρδάκη, μιας που είστε από Ηράκλειο, έκανα κάποτε μαθήματα με τον Α. Γιακουμάκη. ελπιζω να είναι καλά.

Νικο ο Ανδρεας ειναι πολυ καλα . Ψαλλει ως προτοψαλτης στον Ιερο Ναο Του
Αγιου Τιτου (πρωτος επισκοπος Κρητης) Ηρακλειου . Διδασκει Β.Μ. και οργανα
(παιζει φοβερη πολιτικη λυρα) . Οπως ισως θα ξερεις ειναι μαθητης του κ. Βασιλη Νονη . Προχθες Σαββατο ο κ. Νονης ηταν στο Ηρακλειο και του πηρα
συνεντευξη (θα μεταδοθει εκτος απροοπτου στην εκπομπη του προσεχους Σαββατου 28-6-08) . Συμετειχε και ο Ανδρεας . Να του πω τους χαιρετισμους σου , αλλα δεν ξερω το επιθετο σου κλπ . Αν θελεις ενημερωσε με σχετικα με προσωπικο μηνυμα .
 
Last edited:
Top