Βιβλιοθήκη Σίμωνος Καρά

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Πληροφορήθηκα ότι ερευνήθηκε η βιβλιοθήκη του Σίμωνος Καρά και καταλογραφήθηκαν τα χειρόγραφα τα οποία είναι 200! Ξέρει κανείς περισσότερα γι αυτό το θέμα?
 

greek487

Tasos N.
Δεν ξερω για αυτο το θεμα, αλλα ειδα προσφατα στα βιβλιοπωλια της Απ. Διακονιας (και ισως αλλου) να εχουν βγανει καμια 15 βιβλια χειρογραφα του Καρα. Πολλα απ αυτα στην γραφη ειναι καπως δυσκολα να τα διαβασω, αλλα θα μπορουσε κανεις να κανει πολλη ωφελιμη δουλεια να τα δουλεψει και να ξανα-εκδοθουν πιο καθαρα. Μου αρεσει πολλη την εργασια του Καρα οπως βαζει τα παλαια σημαδια, τις ελξεις, χωριζει της φρασεις του κειμενου και τους ρυθμους για να τονιζονται σωστα τα μαθηματα. Ψελνω πιο σιγουρα απ τα κειμενα αυτα.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Δεν ξερω για αυτο το θεμα, αλλα ειδα προσφατα στα βιβλιοπωλια της Απ. Διακονιας (και ισως αλλου) να εχουν βγανει καμια 15 βιβλια χειρογραφα του Καρα. Πολλα απ αυτα στην γραφη ειναι καπως δυσκολα να τα διαβασω, αλλα θα μπορουσε κανεις να κανει πολλη ωφελιμη δουλεια να τα δουλεψει και να ξανα-εκδοθουν πιο καθαρα. Μου αρεσει πολλη την εργασια του Καρα οπως βαζει τα παλαια σημαδια, τις ελξεις, χωριζει της φρασεις του κειμενου και τους ρυθμους για να τονιζονται σωστα τα μαθηματα. Ψελνω πιο σιγουρα απ τα κειμενα αυτα.
Τάσο δεν εννοώ δικά του χειρόγραφα...άλλα είναι αυτά..εννοώ τα χειρόγραφα της συλλογής του τα οποία είναι 200!:)
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Ο μουσικολόγος Μανώλης Γιαννόπουλος αν θυμάμαι καλά αναφέρει κάπου οτι μελέτησε (μέρος από; ) τη βιβλιοθήκη του Καρά αλλά δεν γνωρίζω εάν αυτός την καταλογογράφησε.
 

kaelthas

Νεκτάριος Ρ.
Να με συγχωρεσεται, αλλά δεν πιστεύω πως η καταλογραφήσεις αποτελούν πραγματική έρευνα ή μελέτη. Μια απλή καταγραφή των περιεχομένων ενος χειρογράφου είναι.
Κι αν δεν καθήσει κάποιος να τις ψηφιοποιήσει, είναι παντελώς άχρηστες.
Αντε τωρα να βρεις το τάδε μάθημα σε ποιο χειρόγραφο είναι.
Ενώ μία αναζήτηση με τη βοήθεια του Η/Υ κάνει πραγματικά θαύματα!
Να δούμε πότε θα γίνει αυτό...

γνωρίζετε αν ασχολείται κανείς με κάτι τέτοιο, αν όχι, μήπως ήρθε η ώρα να το κάνει καποιος;
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Να με συγχωρεσεται, αλλά δεν πιστεύω πως η καταλογραφήσεις αποτελούν πραγματική έρευνα ή μελέτη. Μια απλή καταγραφή των περιεχομένων ενος χειρογράφου είναι.
Αυτό είναι αλήθεια, αλλά δεν πάει να πει ότι δεν είναι χρήσιμο... Ας μην είχε κάνει π.χ. ο Στάθης (τυχαία τον αναφέρω κι άλλοι εργάστηκαν πάνω σε αυτό) τους καταλόγους του Αγ.Όρους, να δεις τι ψύλλο στ' άχυρα θα ψάχναμε...
Κι αν δεν καθήσει κάποιος να τις ψηφιοποιήσει, είναι παντελώς άχρηστες.
Αντε τωρα να βρεις το τάδε μάθημα σε ποιο χειρόγραφο είναι.
Ενώ μία αναζήτηση με τη βοήθεια του Η/Υ κάνει πραγματικά θαύματα!
Να δούμε πότε θα γίνει αυτό...

γνωρίζετε αν ασχολείται κανείς με κάτι τέτοιο, αν όχι, μήπως ήρθε η ώρα να το κάνει καποιος;
Κάτι έχει πάρει το αυτί μου ότι ετοιμάζει το Παν.Αθηνών με την βιβλιοθήκη του Ψάχου. Μακάρι! Και ακόμα πιο "μακάρι" να βγεί δωρεάν στο internet!
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Μετά από όσα γράφτηκαν στο παρόν θέμα και από αυτή την δημοσίευση του διαχειριστού από την προσωπική μου ιστοσελίδα, και επειδή βλέπω ότι περιφέρονται διάφορα, ενημερώνω απλά ότι στην ήδη ετοιμαζόμενη έκδοση των Πρακτικών του συνεδρίου για την Ελληνική Παλαιογραφία το οποίο πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2008 στην Μαδρίτη θα δημοσιευτεί η ημέτερη εισήγηση σε αυτό με πλήρη βιβλιογραφική αναφορά, συνοδευόμενη από μια συνοπτική αναγραφή όλων των χειρόγραφων κωδίκων της συλλογής Σίμωνος Καρά με τις βασικές πληροφορίες για τον καθένα. Παράλληλα, η εργασία για την συγγραφή του καταλόγου συνεχίζεται.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
200 χειρόγραφα... ούτε μοναστήρι να ταν. Ξέρει κανείς που τα βρήκε τόσα πολλά?
 
200 χειρόγραφα... ούτε μοναστήρι να ταν. Ξέρει κανείς που τα βρήκε τόσα πολλά?

Ο Καράς στις 4 Φεβρουαρίου 1939 επισκέφθηκε το Ναυπλιώτη, ως αρχαιολόγος επί των μουσικών χειρογράφων βυζαντινής μουσικής και με συστατική επιστολή από τον Μανουήλ Γεδεών και ζήτησε από τον Πρωτοψάλτη να τον βοηθήσει στην περισυλλογή όλων των χειρογράφων της Πόλης και στη φωτογράφησή τους, όπως επίσης και να του δώσει τα χειρόγραφα που είχε στη συλλογή του ο Ναυπλιώτης (της εποχής Μανουήλ Πρωτοψάλτου), όπερ και εγένετο. Μετά από λίγο καιρό εστάλησαν στην Αθήνα, για να παραδοθούν στην ΕΒΕ.
Ο Καράς "έλαβεν επί επιστροφή" και φωτογραφίες του Λαμπαδαρίου Νικολάου Στογιάννου. Ο Ναυπλιώτης ανέφερε στον Βουδούρη ότι ο Καράς ήταν "λόγιος επιθυμών να ασχολήτε με τα ζητήματα της μουσικής ημών ης τυγχάνει θιασώτης και υποστηρικτής, αν και δεν την γνωρίζει".
Δες Βουδούρη (Πρωτοψαλτικά 1940 παρ.468-473)
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
200 χειρόγραφα... ούτε μοναστήρι να ταν. Ξέρει κανείς που τα βρήκε τόσα πολλά?

194 μουσικά και 18 μη μουσικά.
Η προέλευση των περισσοτέρων διαπιστώθηκε. Θα γραφτούν τα σχετικά στον κατάλογο.
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Ο Ναυπλιώτης ανέφερε στον Βουδούρη ότι ο Καράς ήταν "λόγιος επιθυμών να ασχολήτε με τα ζητήματα της μουσικής ημών ης τυγχάνει θιασώτης και υποστηρικτής, αν και δεν την γνωρίζει".
Δες Βουδούρη (Πρωτοψαλτικά 1940 παρ.468-473)

Τα κουτσομπολιά του ενός και του άλλου και οι υποκειμενικές γνώμες ακόμη και ενός Ναυπλιώτη (μεγάλος και περίφημος εκτελεστής, αλλά μέχρις εκεί), δεν νομίζω ότι στέκουν στην περίπτωση αυτή, αλλά και σε άλλες, όπως φαίνεται στις ποικίλες πληροφορίες που παρέχει ο Βουδούρης.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
200 χειρόγραφα... ούτε μοναστήρι να ταν. Ξέρει κανείς που τα βρήκε τόσα πολλά?

Mερικά τουλάχιστον έχουν την ένδειξη με το μολύβι ότι τους αγόρασε.
 
Last edited:
Τα κουτσομπολιά του ενός και του άλλου και οι υποκειμενικές γνώμες ακόμη και ενός Ναυπλιώτη (μεγάλος και περίφημος εκτελεστής, αλλά μέχρις εκεί), δεν νομίζω ότι στέκουν στην περίπτωση αυτή, αλλά και σε άλλες, όπως φαίνεται στις ποικίλες πληροφορίες που παρέχει ο Βουδούρης.

Σκεφτείται να ζούσε ο Ναυπλιώτης και να έβλεπε την πορεία του Καρά τί θα έλεγε.
Δε νομίζω ότι είναι κουτσομπολιό, μία άποψη. Αν μερικοί διαφωνούν είναι αναφαίρετο δικαίωμά τους, όπως και δικό μας να πιστεύουμε ότι ο Καράς δεν γνώριζε αυτό που λέμε εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική κατά το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας. Άλλοι προτιμούν το ιλαροχορευτικό, άλλοι όχι. Σεβαστές όλες οι απόψεις.
Τα παραπάνω τα παρέθεσα πληροφοριακά, δεν είχα σκοπό να δημιουργήσω ένταση.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Σκεφτείται να ζούσε ο Ναυπλιώτης και να έβλεπε την πορεία του Καρά τί θα έλεγε.
Δε νομίζω ότι είναι κουτσομπολιό, μία άποψη. Αν μερικοί διαφωνούν είναι αναφαίρετο δικαίωμά τους, όπως και δικό μας να πιστεύουμε ότι ο Καράς δεν γνώριζε αυτό που λέμε εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική κατά το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας. Άλλοι προτιμούν το ιλαροχορευτικό, άλλοι όχι. Σεβαστές όλες οι απόψεις.
Τα παραπάνω τα παρέθεσα πληροφοριακά, δεν είχα σκοπό να δημιουργήσω ένταση.

Αγαπητέ Νικόλαε
Χωρίς να θέλω να δημιουργήσω κι εγώ ένταση, θα ήθελα να δώσω μιαν απάντηση.
Η παρατήρηση η σχετική με την γνώση του Καρά είναι άσχετη με το παρόν θέμα, έτσι άσχετη θα είναι και η απάντηση. Επίτρεψ'ε μου όμως να πώ κάτι.
Για το τί θα έλεγε ο Ναυπλιώτης για την πορεία του Καρά δεν το ξέρουμε, όμως επικρότησε την ορθογραφία του Βουδούρη, η οποία πηγάζει από την παλαιά γραφή, όπως και του Καρά, και είναι ανάλογη μ' αυτή, λέγοντας μάλιστα ότι αυτή αποδίδει το πατριαρχικό ύφος. Επίσης, βλ. τί γράφει ο κ. Α. Αλυγιζάκης για τις εκφωνήσεις του Καρά και του Ναυπλιώτη στον τόμο των Πρακτικών του Α΄ Συνεδρίου Ψαλτικής Τέχνης (σ. 101, σημ. 22).
Επίσης, σύμφωνα με τον Βουδούρη, τον οποίο επικαλείσαι, "αυτό που λέμε εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική κατά το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας" δεν το γνώριζαν ούτε οι άλλοι ψάλτες τη Κων/πολης, αυτοί δηλ. που ζούσαν δίπλα στην Μ. Εκκλησία και που ίσως παρακολουθούσαν και μαθήματα και πρόβες από τους πατριαρχικούς ψάλτες. Πόσο μάλλον ο Καράς ή οποιοσδήποτε άλλος δεν είχε άμεση επαφή με την Μ. Εκκλησία, σε μια εποχή που ηχογραφήσεις και ΜΡ3 κλπ δεν υπήρχαν. Επίσης, σύμφωνα με όσα λένε οι ίδιοι οι ελθόντες σε επαφή με τον Στανίτσα και που, δικαίως, τον υπερασπίζονται και τον αγαπούν, "αυτό που λέμε εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική κατά το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας" δεν το ήξερε ούτε αυτός, πριν πάει στον πατριαρχικό Ναό και διδαχθεί από τον Αν. Μιχαηλίδη (τόν οποίο είχε προτείνει ο Καράς όταν το '39 ήταν στην Πόλη, για να πάρει για λίγο έστω το οφίκιο του Άρχοντος Λαμπαδαρίου, και μετά να προσληφθεί ο Στανίτσας) ή τριφτεί με την διαρκή του παρουσία εκεί.

Επειδή όμως το θέμα μας εδώ είναι τα χειρόγραφα, να πώ ότι την προέλευση των χφφ του Καρά θα μας την πεί ο Μ. Γιαννόπουλος, όταν με το καλό ολοκληρώσει την εργασία του. Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι ο Καράς στερούνταν και στοιχειωδών πραγμάτων, για να εξοικονομήσει χρήματα να αγοράσει κάποια χφφ. Στο δε Άγιον Όρος έκανε "διπλωματικά" αντίγραφα με πεννάκι ολόκληρων θεωρητικών συγγραφών και μελών, για να τα μελετήσει και τα διασώσει. Το αν "υπεξαίρεσε" κάτι, το οποίο φαίνεται να υπονοείς, δεν το ξέρουμε, όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι αυτός που φρόντισε να έρθει στην Ελλάδα ολόκληρη η συλλογή χφφ του Μετοχίου Παναγίου Τάφου με τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου. Αυτά τουλάχιστον δεν τα "υπεξαίρεσε". Έχω γράψει ξανά γι' αυτό, όπως και για την προσφορά του Κ. Ψάχου και του κ. Γρ. Στάθη στην διάσωση των αυτογράφων των 3 Διδασκάλων. Μπορεί κανείς να διαφωνεί σε κάτι ή σε πολλά με αυτούς. Ωστόσο αυτή τους την προσφορά δεν μπορεί να την αρνηθεί και, επειδή η προσφορά αυτή είναι σημαντική, επιβάλλει οι κρίσεις μας γι' αυτούς και για πράγματα στα οποία δεν συμφωνούμε μαζί τους να είναι πιο μετρημένες και στοχευμένες μόνο σ' αυτό που διαφωνούμε και όχι στην υποτίμηση των γνώσεών τους ή της προσωπικότητάς τους.
Γ. Αρβ.
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Αγαπητέ Νικόλαε
Χωρίς να θέλω να δημιουργήσω κι εγώ ένταση, θα ήθελα να δώσω μιαν απάντηση.
Η παρατήρηση η σχετική με την γνώση του Καρά είναι άσχετη με το παρόν θέμα, έτσι άσχετη θα είναι και η απάντηση. Επίτρεψ'ε μου όμως να πώ κάτι.
Για το τί θα έλεγε ο Ναυπλιώτης για την πορεία του Καρά δεν το ξέρουμε, όμως επικρότησε την ορθογραφία του Βουδούρη, η οποία πηγάζει από την παλαιά γραφή, όπως και του Καρά, και είναι ανάλογη μ' αυτή, λέγοντας μάλιστα ότι αυτή αποδίδει το πατριαρχικό ύφος. Επίσης, βλ. τί γράφει ο κ. Α. Αλυγιζάκης για τις εκφωνήσεις του Καρά και του Ναυπλιώτη στον τόμο των Πρακτικών του Α΄ Συνεδρίου Ψαλτικής Τέχνης (σ. 101, σημ. 22).
Επίσης, σύμφωνα με τον Βουδούρη, τον οποίο επικαλείσαι, "αυτό που λέμε εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική κατά το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας" δεν το γνώριζαν ούτε οι άλλοι ψάλτες τη Κων/πολης, αυτοί δηλ. που ζούσαν δίπλα στην Μ. Εκκλησία και που ίσως παρακολουθούσαν και μαθήματα και πρόβες από τους πατριαρχικούς ψάλτες. Πόσο μάλλον ο Καράς ή οποιοσδήποτε άλλος δεν είχε άμεση επαφή με την Μ. Εκκλησία, σε μια εποχή που ηχογραφήσεις και ΜΡ3 κλπ δεν υπήρχαν. Επίσης, σύμφωνα με όσα λένε οι ίδιοι οι ελθόντες σε επαφή με τον Στανίτσα και που, δικαίως, τον υπερασπίζονται και τον αγαπούν, "αυτό που λέμε εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική κατά το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας" δεν το ήξερε ούτε αυτός, πριν πάει στον πατριαρχικό Ναό και διδαχθεί από τον Αν. Μιχαηλίδη (τόν οποίο είχε προτείνει ο Καράς όταν το '39 ήταν στην Πόλη, για να πάρει για λίγο έστω το οφίκιο του Άρχοντος Λαμπαδαρίου, και μετά να προσληφθεί ο Στανίτσας) ή τριφτεί με την διαρκή του παρουσία εκεί.

Επειδή όμως το θέμα μας εδώ είναι τα χειρόγραφα, να πώ ότι την προέλευση των χφφ του Καρά θα μας την πεί ο Μ. Γιαννόπουλος, όταν με το καλό ολοκληρώσει την εργασία του. Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι ο Καράς στερούνταν και στοιχειωδών πραγμάτων, για να εξοικονομήσει χρήματα να αγοράσει κάποια χφφ. Στο δε Άγιον Όρος έκανε "διπλωματικά" αντίγραφα με πεννάκι ολόκληρων θεωρητικών συγγραφών και μελών, για να τα μελετήσει και τα διασώσει. Το αν "υπεξαίρεσε" κάτι, το οποίο φαίνεται να υπονοείς, δεν το ξέρουμε, όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι αυτός που φρόντισε να έρθει στην Ελλάδα ολόκληρη η συλλογή χφφ του Μετοχίου Παναγίου Τάφου με τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου. Αυτά τουλάχιστον δεν τα "υπεξαίρεσε". Έχω γράψει ξανά γι' αυτό, όπως και για την προσφορά του Κ. Ψάχου και του κ. Γρ. Στάθη στην διάσωση των αυτογράφων των 3 Διδασκάλων. Μπορεί κανείς να διαφωνεί σε κάτι ή σε πολλά με αυτούς. Ωστόσο αυτή τους την προσφορά δεν μπορεί να την αρνηθεί και, επειδή η προσφορά αυτή είναι σημαντική, επιβάλλει οι κρίσεις μας γι' αυτούς και για πράγματα στα οποία δεν συμφωνούμε μαζί τους να είναι πιο μετρημένες και στοχευμένες μόνο σ' αυτό που διαφωνούμε και όχι στην υποτίμηση των γνώσεών τους ή της προσωπικότητάς τους.
Γ. Αρβ.


Φιλε λαοσυνακτη , δε νομιζω πως η "υποτιμηση" οπως τη λες των γνωσεων καποιων , αγγιζει και την προσωπικοτητα τους . Ολοι γνωριζουμε πως ο μακαριστος Καρας , υπηρξε λογιωτατος με την ευρεια εννοια του ορου .
Τωρα αν καποιοι μη λογιοι πλην ομως Αρχοντες Πρωτοψαλτες , οπως ο Ναυπλιωτης , ο Στανιτσας και αλλοι τον αμφισβητησαν ευθεως ως προς τις
μουσικες του γνωσεις , αυτο σε καμια περιπτωση δεν συνιστα καθολικη αμφισβητηση ,της ουτως η αλλως σημαντικης προσωπικοτητας του .
 
Αγαπητέ Νικόλαε
Χωρίς να θέλω να δημιουργήσω κι εγώ ένταση, θα ήθελα να δώσω μιαν απάντηση.
Η παρατήρηση η σχετική με την γνώση του Καρά είναι άσχετη με το παρόν θέμα, έτσι άσχετη θα είναι και η απάντηση. Επίτρεψ'ε μου όμως να πώ κάτι.
Για το τί θα έλεγε ο Ναυπλιώτης για την πορεία του Καρά δεν το ξέρουμε, όμως επικρότησε την ορθογραφία του Βουδούρη, η οποία πηγάζει από την παλαιά γραφή, όπως και του Καρά, και είναι ανάλογη μ' αυτή, λέγοντας μάλιστα ότι αυτή αποδίδει το πατριαρχικό ύφος. Επίσης, βλ. τί γράφει ο κ. Α. Αλυγιζάκης για τις εκφωνήσεις του Καρά και του Ναυπλιώτη στον τόμο των Πρακτικών του Α΄ Συνεδρίου Ψαλτικής Τέχνης (σ. 101, σημ. 22).
Επίσης, σύμφωνα με τον Βουδούρη, τον οποίο επικαλείσαι, "αυτό που λέμε εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική κατά το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας" δεν το γνώριζαν ούτε οι άλλοι ψάλτες τη Κων/πολης, αυτοί δηλ. που ζούσαν δίπλα στην Μ. Εκκλησία και που ίσως παρακολουθούσαν και μαθήματα και πρόβες από τους πατριαρχικούς ψάλτες. Πόσο μάλλον ο Καράς ή οποιοσδήποτε άλλος δεν είχε άμεση επαφή με την Μ. Εκκλησία, σε μια εποχή που ηχογραφήσεις και ΜΡ3 κλπ δεν υπήρχαν. Επίσης, σύμφωνα με όσα λένε οι ίδιοι οι ελθόντες σε επαφή με τον Στανίτσα και που, δικαίως, τον υπερασπίζονται και τον αγαπούν, "αυτό που λέμε εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική κατά το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας" δεν το ήξερε ούτε αυτός, πριν πάει στον πατριαρχικό Ναό και διδαχθεί από τον Αν. Μιχαηλίδη (τόν οποίο είχε προτείνει ο Καράς όταν το '39 ήταν στην Πόλη, για να πάρει για λίγο έστω το οφίκιο του Άρχοντος Λαμπαδαρίου, και μετά να προσληφθεί ο Στανίτσας) ή τριφτεί με την διαρκή του παρουσία εκεί.

Επειδή όμως το θέμα μας εδώ είναι τα χειρόγραφα, να πώ ότι την προέλευση των χφφ του Καρά θα μας την πεί ο Μ. Γιαννόπουλος, όταν με το καλό ολοκληρώσει την εργασία του. Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι ο Καράς στερούνταν και στοιχειωδών πραγμάτων, για να εξοικονομήσει χρήματα να αγοράσει κάποια χφφ. Στο δε Άγιον Όρος έκανε "διπλωματικά" αντίγραφα με πεννάκι ολόκληρων θεωρητικών συγγραφών και μελών, για να τα μελετήσει και τα διασώσει. Το αν "υπεξαίρεσε" κάτι, το οποίο φαίνεται να υπονοείς, δεν το ξέρουμε, όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι αυτός που φρόντισε να έρθει στην Ελλάδα ολόκληρη η συλλογή χφφ του Μετοχίου Παναγίου Τάφου με τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου. Αυτά τουλάχιστον δεν τα "υπεξαίρεσε". Έχω γράψει ξανά γι' αυτό, όπως και για την προσφορά του Κ. Ψάχου και του κ. Γρ. Στάθη στην διάσωση των αυτογράφων των 3 Διδασκάλων. Μπορεί κανείς να διαφωνεί σε κάτι ή σε πολλά με αυτούς. Ωστόσο αυτή τους την προσφορά δεν μπορεί να την αρνηθεί και, επειδή η προσφορά αυτή είναι σημαντική, επιβάλλει οι κρίσεις μας γι' αυτούς και για πράγματα στα οποία δεν συμφωνούμε μαζί τους να είναι πιο μετρημένες και στοχευμένες μόνο σ' αυτό που διαφωνούμε και όχι στην υποτίμηση των γνώσεών τους ή της προσωπικότητάς τους.
Γ. Αρβ.

Αγαπητέ κύριε Αρβανίτη χαίρετε!
Επιτρέψτε μου να μη συμφωνώ με την εξιδανίκευση του έργου του μακαριστού Καρά και φυσικά αυτό είναι δικαίωμα του καθενός, να έχει δηλαδή την άποψή του.
Δεν υπονοώ ότι υπεξαίρεσε κάτι, το λέω ευθέως και το εννοώ: κάθε ένας που έχει τέτοια αρχεία και τα κρατάει στο συρτάρι του, και το χειρότερο κερδοσκοπεί από αυτά(δεν μιλάω απαραίτητα ή μονο για τον Καρά), είναι για μένα κλέφτης. Τί είναι η μουσική μας; Μία καμπαλιστική τέχνη που μόνο οι μυημένοι πρέπει να μετέχουν σε αυτήν; Ποιανών την προσφορά να εκτιμήσω; Αν δεν ήταν αυτοί θα ήταν κάποιοι άλλοι που ίσως να κάναν καλύτερα αυτό που έπρεπε.
Σκεφτείτε εγώ και σεις να μεταγράφαμε όλα τα κείμενα βυζαντινής μουσικής σε μία νέα γραφή η οποία θα υπερίσχυε στο διάβα του χρόνου και μετά από εκατό διακόσια χρόνια, κάποιοι θα είχαν τα αυτόγραφά μας στις βιβλιοθήκες τους και όταν που και που θα έβγαζαν κανά βιβλίο, όχι με τα μαθήματά (ούτε καν), αλλά με τα περιεχόμενα των μαθημάτων (κοροϊδία δηλαδή), όλοι έπρεπε να βγουν και να πουν: "μωρέ μπράβο για την προσφορά".
Συγγνώμη που οι απόψεις μου μπορεί να ενοχλούνε, αλλά κάνω χρήση του δημοκρατικού δικαιώματός μου, περί ελευθερίας του λόγου.
Επειδή όμως ξεφύγαμε από το θέμα, ας αφήσουμε τον αγαπητό κ.Γιαννόπουλο να κάνει τη δουλειά του και ο καθένας ας μείνει με τις ούτως ή άλλως σεβαστές απόψεις του.
Καλό σας βράδυ!
Ν.Μ.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
200 χειρόγραφα... ούτε μοναστήρι να ταν. Ξέρει κανείς που τα βρήκε τόσα πολλά?
Είναι να μην πας κάποιον...ούτε έναν καλό λόγο...
Να αρχίσουμε να ρωτάμε που τα βρήκε και ο Ψάχος?
 
Top