Η δημοτική στη Θ. Λειτουργία;

Status
Not open for further replies.

kotsman

μέλος
π. Μάξιμος;47301 said:

Κε kotsman. Μετά ἀπό ἕνα χρόνο ἀποφασίσατε νά συμμετάσχετε στίς συζητήσεις τοῦ Ψαλτολογίου, ἐπιλέγοντας ὅμως ἕνα θέμα καί σ᾿ αὐτό γράψατε 16 (!) μηνύματα ἀπανωτά. Δέν ξέρω πῶς ἑρμηνεύεται αὐτό καί τί ἐπιδιώκετε. Ἐμπεδώσαμε τίς ἀπόψεις σας καί σᾶς εὐχαριστοῦμε. Πάντως τό #112 τό θεωρῶ ἀπαράδεκτο καί ἀνάρμοστο, καθώς δέ δέν καταλαβαίνω τί σημαίνει αὐτό:


Ὅσο γιά τίς ἄλλες «φωτοβολίδες» περί μεθόδων ἁγίων Πατέρων, ἱστορίας κ.λπ. ἔχω νά καταθέσω τά ἐξῆς:
Βλέπω μπροστά μου τό ἅγιο Ἰωάννη τόν Χρυσόστομο. Θά γνωρίζετε ὅτι τά ᾄσματα γενικῶς πού σήμερα ἔχουμε καί ἡ ὅλη ἀνάπτυξη τῆς ὑμνολογίας δέν ἦταν κάτι πού ἔγινε ἀποδεκτό ἀπό τήν Ἐκκλησία χωρίς ἀντιδράσεις. Ἡ Ἐκκλησία τά προσέλαβε καί τά καλλιέργησε ἀκριβῶς ἐπειδή ἀναπτύχθηκαν στούς ναούς τῶν αἱρετικῶν ἀρειανῶν, ὅπου καί κατέφευγε ὁ κόσμος.
Βλέπω μπροστά μου τόν Μέγα Φώτιο μέ ὅλη τήν ρηξικέλευθη ἱεραποστολική του δράση πρός τούς λαούς τοῦ «σκότους» καί τίς μεθόδους του. Ἐπιγραμματικά αὐτά.

Ὅσο γιά τήν τουρκοκρατία βλέπω τόν ἅγιο Κοσμᾶ τόν Αἰτωλό νά μιλάει μέ πολύ ἀπλᾶ λόγια στούς ἀνθρώπους, σέ μιά γλῶσσα πού γιά μᾶς σήμερα δείχνει καί μορφή της ἐκεῖνα τά χρόνια τῆς δουλείας. Βλέπω τόν ἅγιο Ἀρσένιο τόν Καππαδόκη· διαβᾶστε βίο του. Βλέπω τή θ. λειτουργία στά καραμανλίδικα. Δέν βλέπω θ. λειτουργία βέβαια μεταγλωτισμένη στήν καθομιλουμένη. Νά μήν ξεχνᾶμε τή προσέγγιση τῶν ἱερῶν γραμμάτων, πού ὄντως στό Κρυφό Σχολειό, ἦταν μέσον ἐκπαιδεύσεως καί διατηρήσεως τῆς γλώσσας μας, πού γι᾿ αὐτήν καί σήμερα ἀγωνιζόμαστε καί πρέπει νά ἀναχθοῦμε στό ὕψος της. Ἀλλά βλέπω καί τήν προσέγγιση τῆς θ. λειτουργίας ὅμως, μέ ἰδιωτική προσευχή καί ὄχι μέ τά λόγια τίς θ. λειτουργίας, δηλ. μέ ἰδιωτικές προσευχές. Τά λόγια τῆς θ. λειτουργίας ἔμεναν ἀκατάληπτα, ὅπως καί ἡ συμμετοχή στό μυστήριο, πού περιορίστηκε μέ σαφεῖς ὁδηγίες σέ τρεῖς φορές τό χρόνο. Ἀμφιβάλλει κανείς γι᾿ αὐτό; Μᾶς τό μαρτυρᾶ ὁ ἀγῶνας τῶν ἁγίων κολλυβάδων Πατέρων.

Ὁ περιορισμός τῆς ἐνεργείας τοῦ ἁγίου Πνεύματος μόνον μέχρι κάποια ἐποχή καί ἡ ἀπαξίωση τοῦ ὅτι τό πανάγιον Πνεῦμα «ὅλον συγκροτεῖ τόν θεσμόν τῆς ἐκκλησίας» συνιστᾶ αἵρεση ἐκκλησιολογική, στήν ὁποία ἔχουν πέσει ἰεχωβάδες καί προτεστάντες. Καί βέβαια συνοδικῶς θά ἐνεργήσει καί διά τῶν ἁγίων θεοφόρων καί πνευματοφόρων Πατέρων, ἀλλά ποιός θά τό κρίνει; Ἡ Ἐκκλησία εἶναι τό ὑπέρτατο κριτήριο, ξέρετε, πάνω καί ἀπό τήν Ἁγία Γραφή. Ἡ Ἐκκλησία μᾶς ἔδωσε τήν Ἁγία Γραφή, δηλ. συνέταξε τόν Κανόνα τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί ξεχώρισε τά κανονικά ἀπό τά ἀπόκρυφα. Ἄντε νά τό πεῖς αὐτό σέ ἰεχωβάδες καί προτεστάντες.

Βέβαια, νομίζω, ὅτι τό θέμα ἔχει ξεφύγει ἀπό τά πλαίσια τοῦ φόρουμ. Ἐγώ εἶχα δηλώσει ὅτι δέν θά συμμετάσχω, ἐπειδή ἀκριβῶς δέν γνώριζα περί τίνος πρόκειται καί τί ἀκριβῶς δηλ. γίνεται σέ μία μητρόπολη πού δείχθηκε καί σέ μία ἄλλη ἐκ τῶν ὑστέρων. Καί ἔτσι δέν μποροῦσα νά κρίνω· ἀλλά καί νά γνώριζα, θεώρησα τόν ἑαυτό μου ἀναρμόδιο νά κρίνω.

Πολλά εἰπώθηκαν (γράφτηκαν)· τό καταλάβαμε τό θέμα, γιά παραπάνω δέν πάει στό Ψαλτολόγιον.

Τό μόνον που καταθέτω εἶναι γνῶμες τοῦ ἁγίου Νεκταρίου βασισμένες (ἤ ἔστω προσθετικά ἀπό μένα) πάνω στά ἑξῆς χωρία:

«μαρτυρῶ γὰρ αὐτοῖς ὅτι ζῆλον Θεοῦ ἔχουσιν, ἀλλ᾿ οὐ κατ᾿ ἐπίγνωσιν» (Ρωμ. ι΄, 2).

«τοῖς πᾶσι γέγονα τὰ πάντα, ἵνα πάντως τινὰς σώσω» (Α΄ Κορ. θ΄,22).​

γιά προβληματισμό.



Πάτερ, δεν επιδιώκω τίποτε ούτε είμαι προβοκάτορας.

Τα 16 μαζεμένα μηνύματα οφείλονται στο ότι μόλις πριν δύο μέρες πληροφορήθηκα την ύπαρξη του συγκεκριμένου θέματος στο forum, ενώ το θέμα έχει δημιουργηθεί και σε μας και στο forum πολύ πριν και βρήκα να υπάρχουν ήδη στ' αυτό πολλά ενδιαφέροντα μηνύματα. 'Εκανα λοιπόν τα σχόλιά μου και σας έπεσαν μαζεμένα.

Έχω συμμετάσχει αλλού στην ιστοσελίδα κατα το παρελθόν, σε ψαλτικά θέματα, αλλά δεν είμαι συστηματικός blogger, στο συγκεκριμένο θέμα είναι που θεώρησα πως μου πέφτει λόγος. Λάθος μου απ' ό, τι φαίνεται.

Προς τί η (εμφανώς έντονη) ενόχλησή σας και η ειρωνία (φωτοβολίδες); Τι νομίζετε, ότι κάποιο συμφέρον κρύβεται; Πόθεν αυτή η υποψία;

Απλώς είμαι ένας ακόμη απλός πιστός, αγαπώ και σπουδάζω την ψαλτική και το όλο θέμα μου προκαλεί μεγάλη αγωνία, συνδυαζόμενο με τα τεκταινόμενα στην συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, κατα την διάρκεια της δικής μου ζωής, των παιδιών μου, των φίλων μου, της Ελλαδικής κοινωνίας γύρω μου.
Κατάγομαι από ιερατική οικογένεια Ποντίων, και μάλιστα διωχθέντων, αν αυτό σας λέει κάτι. (Στην φωτογραφία είναι ο παπα Γιώργης ο μακαρίτης παππούς μου).

Όσο για το "συνωμοσιολογικά" που σας ενόχλησε έτι, παραθέτω ξανά τα επάλληλα σχόλια:
1.Κων/νος Βαγ: Κατά την γνώμη μου, αποτελεί πράγματι μείζον θέμα το θεμιτόν ή αθέμιτον μιας τέτοιας μετάφρασης.
2.kotsman: Σύμφωνοι.
Όμως αυτό που ερωτώ είναι αν η αναγκαιότητα μετάφρασης αποτελεί το εξέχον, κύριο θέμα που πρέπει να αντιμετωπισθεί και μάλιστα σ' αυτή την ιστορική συγκυρία.
Κάποιος, ξέρετε, θα μπορούσε να σκεφτεί και συνωμοσιολογικά, παρεμπιπτόντως
.

Πολλοί, ίσως και με μια δόση παράνοιας κάποιοι, ανησυχούμε για την δράση των άλλων εκκλησιών (Φράγκων και Αγγλικανών) και άλλων, εναντίων δυνάμεων και των ανθρώπων τους (έξωθεν και έσωθεν), καθώς έχουν καταγραφεί πολλά στον πόλεμό τους ενάντια στην Εκκλησία. Είμαι αρκούντως σαφής;

Ευλόγησον, αν σας εσκανδάλισα, δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου. Μπορώ και να σιγήσω, αν νομίζετε, και αφού, απ' ό, τι φαίνεται, γίνομαι ενοχλητικός (μου τό 'χουν ξαναπεί). Άλλωστε... εμπεδώσατε τις απόψεις μου. Ευχαριστώ.
Με τον προσήκοντα σεβασμό
Γεώργιος Β. Κοτσμανίδης, Βόλος
 
Last edited:
Έτυχε να έχω το παρόν και αναφέρεται ακριβώς στο θέμα το οποίο είναι και ιεροψαλτικό, αφορά τους ψάλτες. Μας αφορά σε τι γλώσσα θα μας θέλουν κάποιοι να ψέλνουμε σε λίγο καιρό...

Είναι του γνωστού γέροντος Σωφρονίου.

View attachment 16318

"...είναι αδύνατον να αντικατασταθεί άνευ ουσιώδους βλάβης αυτής ταύτης της λατρείας."
Συμφωνώ!
 

agrippas

Μέλος
Σας έχει τύχει να δείτε τον κόσμο κάτω την ώρα που ο ψάλτης διαβάζει τη Μεγάλη Εβδομάδα το "φέρει μαλακίαν"; Ή την ώρα που λέει το ευαγγέλιο ο παπάς τη Μεγάλη Τρίτη και διαβάζει ότι "ο πρώτος γαμήσας ετελεύτησε, ο δεύτερος γαμήσας ετελεύτησε" και εν δε τη αναστάσει "ούτε γαμούσιν ούτε εκγαμίζονται"; Που σκουντάνε ο ένας τον άλλο και χαχανίζουνε;

Τι γλώσσα είναι αυτή; Της παραδόσεως; Ή μήπως βοηθάει στη λατρεία; lol

Βεβαίως και να μεταφραστούν σε γλώσσα που μιλάει ο κόσμος βρε και την καταλαβαίνει, διότι ούτε κι εγώ δεν καταλαβαίνω γρι έτσι όπως είναι. Είμαι 20 χρόνια ψάλτης και δεν καταλαβαίνω τα κείμενα που διαβάζω. Αν με αμφισβητείτε πιάστε και ρωτήστε τον κόσμο να σας πει τι έλεγε ο απόστολος που διαβάστηκε, μια Κυριακή. Αν βρεθεί ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑΣ να μπορεί να σας πει, από μένα ό,τι θέλετε.

Μήπως το πρόβλημα είναι αλλού; Δηλαδή μήπως βολεύει το κορακίστικο στο λόγο της εκκλησίας και το πραγματικό κώλυμα είναι στο ότι αν μεταφραστούν τα κείμενα και αρχίσει να καταλαβαίνει ο κόσμος τι λένε, τότε μαύρο φίδι που μας έφαγε; (λέω).

----

Όσο για το βυθού ανεκάλυψε τον πάτο. Τι πυθμένα να πεις, τι πάτο, τι απόπατο. Άμα το πεις από την καρδιά σου και το δώσεις στον κόσμο να το σεβαστεί να το καταλάβει και να το αγαπήσει, και η πιο ταπεινή λέξη γίνεται ποίηση. Πήξαμε πια στις παραμορφώσεις και στην αρχαιοπρέπεια και δεν κοιτάζουμε τι γίνεται γύρω μας.
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Η συζήτηση αυτή μάλλον ολοκλήρωσε την πορεία της και επαναλαμβάνεται και αναπόφευκτα ξεφεύγει από τη θεματολογία του φόρουμ. Θα παρακαλέσω όλους να την αφήσουμε στο εξής εφόσον είναι ξεκάθαρο ήδη οτι υπάρχουν διαφορετικές απόψεις επί του θέματος.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
....................................
Απλώς είμαι ένας ακόμη απλός πιστός, αγαπώ και σπουδάζω την ψαλτική και το όλο θέμα μου προκαλεί μεγάλη αγωνία, συνδυαζόμενο με τα τεκταινόμενα στην συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, κατα την διάρκεια της δικής μου ζωής, των παιδιών μου, των φίλων μου, της Ελλαδικής κοινωνίας γύρω μου.
Κατάγομαι από ιερατική οικογένεια Ποντίων, και μάλιστα διωχθέντων, αν αυτό σας λέει κάτι. (Στην φωτογραφία είναι ο παπα Γιώργης ο μακαρίτης παππούς μου).

..............................................
Ευλόγησον, αν σας εσκανδάλισα, δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου. Μπορώ και να σιγήσω, αν νομίζετε, και αφού, απ' ό, τι φαίνεται, γίνομαι ενοχλητικός (μου τό 'χουν ξαναπεί). Άλλωστε... εμπεδώσατε τις απόψεις μου. Ευχαριστώ.
Με τον προσήκοντα σεβασμό
Γεώργιος Β. Κοτσμανίδης, Βόλος
Ἀγαπητέ Γεώργιε Κοτσμανίδη,
Μήν «ξύνεις πληγές» καί μήν «ξυπνᾶς μνῆμες». Μέ συγκίνησες σέ ἀφάνταστο σημεῖο. Διάβασε ἐδῶ, ἰδιαίτερα τό #10. Βρισκόμαστε ἀκριβῶς σ᾿ αὐτές τίς μέρες. Ἡ γιαγιά μου καί πρόγιαγιά μου ἀπό τή μητέρα μου (τίς γνώρισα καί τίς δύο) ἀπό Καππαδοκία. Ἡ φωτο τοῦ παπποῦ σου ἰδιαίτερα συγκινητική, εἰδικά γιά μένα, καί σ᾿ εὐχαριστοῦμε πολύ γιά τήν πληροφορία.
Καί βέβαια δέν εἶσαι καθόλου ἐνοχλητικός καί σέ καμμία περίπτωση δέν πρέπει νά σιγήσεις. Ἁπλᾶ τό θέμα ἦταν διαδικαστικό. Μέ περισσότερη «τεχνογνωσία» τῶν διαδικαδιῶν τοῦ φόρουμ, ὅλα τά μηνύματά σου μποροῦσαν νά ἦταν σέ ἕνα. Ἀλλά κανένα πρόβλημα.
Καλή συνέχεια....
Ἰδιαίτερα μετά ἀπ᾿ ὅλα αὐτά τά συγκινητικά!


Τακηρτάκογλου;47366 said:
Πάτερ Μάξιμε,
Παρακαλώ να με ενημερώσετε για την καραμανλήδικη θεία λειτουργία για την οποία γράφετε. Από όσα, μέχρι στιγμής, γνωρίζω, οι Καραμανλήδες Ρωμηοί δεν απομακρύνθηκαν από την υμνογραφία και τις ευχές της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Αυτή ακριβώς- η ρωμαίικη γλώσσα- συνέχισε να μαρτυρά το λάδι της βαπτίσεώς τους. Ο Γερμανός ιερομόναχος, προ του 1800, μετέφρασε στην γλώσσα του κράτους για την κατ΄οίκον ανάγνωση, ορισμένες ευαγγελικές περικοπές και αν δεν κάνω λάθος το εξομολογητάριο. Είμαι Ρωμηός Καραμανλής και το θέμα με αφορά. Ευχαριστώ.
Παρομοίως καί σέ σένα κ. Τακηρτάκογλου, τήν ἴδια συγκίνηση, μαζί μέ τό καλωσόρισμα, ἐκφράζω, ὅπως τά ἔγραψα παραπάνω.
Στήν «Ἀνέμη» σίγουρα ἔχουμε δεῖ τή λειτουργία στά καραμανλίδικα, καθώς καί ἄλλα λειτουργικά βιβλία. Δέν μπόρεσα τώρα νά τήν βρῶ. Ἄν μπορεῖ κάποιο ἄλλο μέλος πού θυμᾶται καλύτερα νά τό ὑποδείξει. Πρός τό παρόν, βρῆκα αὐτούς τούς δύο μόνον συνδέσμους, μιᾶς ἴδιας ἐκδόσεως (*) σέ διαφορετική χρονολογία, [ἐδῶ] κι [ἐδῶ].

Εὐχαριστῶ καί εὐχαριστοῦμε καί τούς δύο γιά τά μηνύματά σας.
Μόλις μοῦ ἔστειλαν καί κάτι πολύ συγκινητικό!

Νά εἶστε καλά!
Καί καλή συνέχεια στό Ψαλτολόγιον!


(*) Πρόκειται περί Εὐχολογίου, πού περιέχει πάρα πολλά, ἀποσπάσματα λειτουργίας (;), τήν παράκληση, τήν προηγιασμένη, πολλές εὐχές καί ἄλλα. Δεῖτε καλύτερα κι ἐσεῖς.


 
Last edited:
Σας έχει τύχει να δείτε τον κόσμο κάτω την ώρα που ο ψάλτης διαβάζει τη Μεγάλη Εβδομάδα το "φέρει μαλακίαν"; Ή την ώρα που λέει το ευαγγέλιο ο παπάς τη Μεγάλη Τρίτη και διαβάζει ότι "ο πρώτος γαμήσας ετελεύτησε, ο δεύτερος γαμήσας ετελεύτησε" και εν δε τη αναστάσει "ούτε γαμούσιν ούτε εκγαμίζονται"; Που σκουντάνε ο ένας τον άλλο και χαχανίζουνε;

Τι γλώσσα είναι αυτή; Της παραδόσεως; Ή μήπως βοηθάει στη λατρεία; lol

Βεβαίως και να μεταφραστούν σε γλώσσα που μιλάει ο κόσμος βρε και την καταλαβαίνει, διότι ούτε κι εγώ δεν καταλαβαίνω γρι έτσι όπως είναι. Είμαι 20 χρόνια ψάλτης και δεν καταλαβαίνω τα κείμενα που διαβάζω. Αν με αμφισβητείτε πιάστε και ρωτήστε τον κόσμο να σας πει τι έλεγε ο απόστολος που διαβάστηκε, μια Κυριακή. Αν βρεθεί ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑΣ να μπορεί να σας πει, από μένα ό,τι θέλετε.

Μήπως το πρόβλημα είναι αλλού; Δηλαδή μήπως βολεύει το κορακίστικο στο λόγο της εκκλησίας και το πραγματικό κώλυμα είναι στο ότι αν μεταφραστούν τα κείμενα και αρχίσει να καταλαβαίνει ο κόσμος τι λένε, τότε μαύρο φίδι που μας έφαγε; (λέω).

----

Όσο για το βυθού ανεκάλυψε τον πάτο. Τι πυθμένα να πεις, τι πάτο, τι απόπατο. Άμα το πεις από την καρδιά σου και το δώσεις στον κόσμο να το σεβαστεί να το καταλάβει και να το αγαπήσει, και η πιο ταπεινή λέξη γίνεται ποίηση. Πήξαμε πια στις παραμορφώσεις και στην αρχαιοπρέπεια και δεν κοιτάζουμε τι γίνεται γύρω μας.

Όσον αφορά τα επίμαχα σημεία που σε σκανδάλισαν κύριε αγρίπα έχω μερικές παρατηρήσεις.Η Αγία Γραφή και ο Κύριος μέσω αυτής, ως η Αλήθεια, μιλάει και τη γλώσσα της αληθείας. Δεν υπήρχε αυτός ο sic πουριτανισμός των πονηρών μυαλών για να φοβηθούν να πούνε τη λέξη "γαμούσιν" ή "μαλακίαν" αφού έτσι ήταν. Και για τα σκουντίγματα και τα χαζογελάκια μερικών, ας απαντήσει ο ποιητής και ήρωας Λορέντζος Μαβίλης "δεν υπάρχουν αισχρές λέξεις παρά μόνο αισχροί άνθρωποι". Αν τα μετάφραζες στη δημοτική πως θα τα έγραφες; Προφανώς δεν θα τα έβαζες καθόλου καταργώντας τα λεγόμενα του Κυρίου.

Αναφέρεις ότι είσαι 20 χρόνια ψάλτης και ότι δεν καταλαβαίνεις αυτά που λες. Και ο Βύντρα παίζει 20 χρόνια ποδόσφαιρο, αλλά μπάλα δεν ξέρει το παιδί.

Εγώ γνωρίζω προσωπικά πάνω από πενήντα ανθρώπους που θα σου εξηγήσουν τον Απόστολο της Κυριακής. Από σένα ότι θέλω λοιπόν...

Η άποψή σου ότι αν γίνει μετάφραση θα καταλάβει δήθεν ο κόσμος κάτι κακό και μαύρο φίδι θα μας φάει, δείχνει επακριβώς την γνώμη που έχεις για την ορθοδοξία. Δηλαδή ποιο ακριβώς σκοτεινό μυστικό θα αποκαλυφθεί και θα μας φάει μαύρο φίδι;

Τέλος χαρακτηρισμοί του τύπου "παραμόρφωση" και "αρχαιοπρέπεια", υποδηλώνουν την τάση να κατακρίνουμε ότι αγνοούμε.
 

kotsman

μέλος
Όσον αφορά τα επίμαχα σημεία που σε σκανδάλισαν κύριε αγρίπα έχω μερικές παρατηρήσεις.Η Αγία Γραφή και ο Κύριος μέσω αυτής, ως η Αλήθεια, μιλάει και τη γλώσσα της αληθείας. Δεν υπήρχε αυτός ο sic πουριτανισμός των πονηρών μυαλών για να φοβηθούν να πούνε τη λέξη "γαμούσιν" ή "μαλακίαν" αφού έτσι ήταν. Και για τα σκουντίγματα και τα χαζογελάκια μερικών, ας απαντήσει ο ποιητής και ήρωας Λορέντζος Μαβίλης "δεν υπάρχουν αισχρές λέξεις παρά μόνο αισχροί άνθρωποι". Αν τα μετάφραζες στη δημοτική πως θα τα έγραφες; Προφανώς δεν θα τα έβαζες καθόλου καταργώντας τα λεγόμενα του Κυρίου.

Αναφέρεις ότι είσαι 20 χρόνια ψάλτης και ότι δεν καταλαβαίνεις αυτά που λες. Και ο Βύντρα παίζει 20 χρόνια ποδόσφαιρο, αλλά μπάλα δεν ξέρει το παιδί.

Εγώ γνωρίζω προσωπικά πάνω από πενήντα ανθρώπους που θα σου εξηγήσουν τον Απόστολο της Κυριακής. Από σένα ότι θέλω λοιπόν...

Η άποψή σου ότι αν γίνει μετάφραση θα καταλάβει δήθεν ο κόσμος κάτι κακό και μαύρο φίδι θα μας φάει, δείχνει επακριβώς την γνώμη που έχεις για την ορθοδοξία. Δηλαδή ποιο ακριβώς σκοτεινό μυστικό θα αποκαλυφθεί και θα μας φάει μαύρο φίδι;

Τέλος χαρακτηρισμοί του τύπου "παραμόρφωση" και "αρχαιοπρέπεια", υποδηλώνουν την τάση να κατακρίνουμε ότι αγνοούμε.

Είναι και θέμα καλαισθησίας.
 

kotsman

μέλος

Ἀγαπητέ Γεώργιε Κοτσμανίδη,
Μήν «ξύνεις πληγές» καί μήν «ξυπνᾶς μνῆμες». Μέ συγκίνησες σέ ἀφάνταστο σημεῖο. Διάβασε ἐδῶ, ἰδιαίτερα τό #10. Βρισκόμαστε ἀκριβῶς σ᾿ αὐτές τίς μέρες. Ἡ γιαγιά μου καί πρόγιαγιά μου ἀπό τή μητέρα μου (τίς γνώρισα καί τίς δύο) ἀπό Καππαδοκία. Ἡ φωτο τοῦ παπποῦ σου ἰδιαίτερα συγκινητική, εἰδικά γιά μένα, καί σ᾿ εὐχαριστοῦμε πολύ γιά τήν πληροφορία.
Καί βέβαια δέν εἶσαι καθόλου ἐνοχλητικός καί σέ καμμία περίπτωση δέν πρέπει νά σιγήσεις. Ἁπλᾶ τό θέμα ἦταν διαδικαστικό. Μέ περισσότερη «τεχνογνωσία» τῶν διαδικαδιῶν τοῦ φόρουμ, ὅλα τά μηνύματά σου μποροῦσαν νά ἦταν σέ ἕνα. Ἀλλά κανένα πρόβλημα.
Καλή συνέχεια....
Ἰδιαίτερα μετά ἀπ᾿ ὅλα αὐτά τά συγκινητικά!



Παρομοίως καί σέ σένα κ. Τακηρτάκογλου, τήν ἴδια συγκίνηση, μαζί μέ τό καλωσόρισμα, ἐκφράζω, ὅπως τά ἔγραψα παραπάνω.
Στήν «Ἀνέμη» σίγουρα ἔχουμε δεῖ τή λειτουργία στά καραμανλίδικα, καθώς καί ἄλλα λειτουργικά βιβλία. Δέν μπόρεσα τώρα νά τήν βρῶ. Ἄν μπορεῖ κάποιο ἄλλο μέλος πού θυμᾶται καλύτερα νά τό ὑποδείξει. Πρός τό παρόν, βρῆκα αὐτούς τούς δύο μόνον συνδέσμους, μιᾶς ἴδιας ἐκδόσεως (*) σέ διαφορετική χρονολογία, [ἐδῶ] κι [ἐδῶ].

Εὐχαριστῶ καί εὐχαριστοῦμε καί τούς δύο γιά τά μηνύματά σας.
Μόλις μοῦ ἔστειλαν καί κάτι πολύ συγκινητικό!

Νά εἶστε καλά!
Καί καλή συνέχεια στό Ψαλτολόγιον!


(*) Πρόκειται περί Εὐχολογίου, πού περιέχει πάρα πολλά, ἀποσπάσματα λειτουργίας (;), τήν παράκληση, τήν προηγιασμένη, πολλές εὐχές καί ἄλλα. Δεῖτε καλύτερα κι ἐσεῖς.



Πάτερ, ευχαριστώ πολύ για το link με τα videos. Η κυρία μιλάει σαν την γιαγιά την παπαδιά. Δεν ακούγεται πιά στα μέρη μας ο Ποντιακός τόνος. Ο πατέρας μου θα ενθουσιαστεί.
 

agrippas

Μέλος
Προς τον admin: Μα το θέμα ενός φόρουμ είναι να αναπτύσσεται μια συζήτηση με διαφορετικές απόψεις, όχι να συμφωνούνε όλοι!

Προς Nikolaos: Ούτε εσύ δεν κατάλαβες τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις. Το "σώμα που φέρει μαλακίαν" σημαίνει "σώμα που είναι σημαδεμένο με χτυπήματα" και το "γαμούσιν" σημαίνει παντρεύονται.

Και πολλοί παπάδες και δεσποτάδες που τα διαβάζουν δεν καταλαβαίνουν τι λένε. Δεν έχετε δει ποτέ δεσπότη να διαβάζει τις ευχές της γονυκλισίας και να ζορίζεται να βγάλει τις λέξεις ή να κάνει λάθη που δείχνουν ότι δεν τις κατέχει;

Ναι πιστεύω ακράδαντα ότι αν μεταφραστούν (σωστά και με σεβασμό) θα γίνουν πιο άμεσα τα νοήματα και θα πρέπει να δοθούν πιο πειστικές εξηγήσεις, κάτι που η σύγχρονη εκκλησία δεν είναι σε θέση να κάνει.
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
« ... δεσμεύουσιν γάρ φορτία βαρέα και επιτιθέασιν επί τους ώμους των ανθρώπων,

Αν εννοείτε ότι η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι φορτίο βαρύ και ασήκωτο, τότε να σας υπενθυμίσω ότι αρχαία ελληνικά μαθαίνουν και στο εξωτερικό και μάλιστα μαθαίνουν αρχαία λογοτεχνία από το αμετάφραστο κείμενο (όπως Ιλιάδα και Οδύσσεια).

ο μαθητής του Δημοτικού, Γυμνασίου κλπ., που δεν πρόκειται να μάθει ΠΟΤΕ τα αρχαία,
το παιδί που δεν θα βγάλει κάν την υποχρεωτική εκπαίδευση, το παιδί που δεν θα πάει καν στο σχολείο, ο μετανάστης και τόσοι άλλοι.
Σ' όλους αυτούς τι λέμε;
Έλα να σου μάθουμε αρχαία ; ή
Δεν πειράζει που δεν καταλαβαίνεις, αρκεί να τα νιώσεις;

Θα ήταν δηλαδή καλύτερο να του λέγαμε: <<Εφ’ όσον δεν μπορείς να καταλάβεις την Θ. Λειτουργία, πήγαινε στο bar και, που ξέρεις, ποτήρι- ποτήρι θα σου έρθει η επιφοίτηση κατά τις 5 το πρωί που θα έρθεις (τύφλα) στο σπίτι. Τότε ίσως να βρεις και τη δύναμη να σηκωθείς να πας στη Λειτουργία.

Εγώ νομίζω ότι είμαστε για κλάμματα.

Πράγματι. Με τέτοια (νέο)ελληνική παιδεία που παρέχουμε στα παιδιά, όχι μόνο για κλάματα είμαστε, αλλά και για καρπαζιές.

Σας έχει τύχει να δείτε τον κόσμο κάτω την ώρα που ο ψάλτης διαβάζει τη Μεγάλη Εβδομάδα το "φέρει μαλακίαν"; Ή την ώρα που λέει το ευαγγέλιο ο παπάς τη Μεγάλη Τρίτη και διαβάζει ότι "ο πρώτος γαμήσας ετελεύτησε, ο δεύτερος γαμήσας ετελεύτησε" και εν δε τη αναστάσει "ούτε γαμούσιν ούτε εκγαμίζονται"; Που σκουντάνε ο ένας τον άλλο και χαχανίζουνε;

Τι γλώσσα είναι αυτή; Της παραδόσεως; Ή μήπως βοηθάει στη λατρεία; lol

Τώρα άρχισε να μας σκανδαλίζει και το Ευαγγέλιο, δηλαδή ο ίδιος ο Κύριος!!!!
ΜΗ ΓΕΝΟΙΤΟ!!!!!!!!!!!!!!
Απορώ και εξίσταμαι με την αφέλεια ορισμένων που προσπαθούν να αλλάξουν τις λέξεις του ευαγγελίου με πρόσχημα την αποφυγή σκανδαλισμού των πιστών. Ποιος τους έδωσε τέτοιο δικαίωμα άραγε; Όπως δεν μπορούμε από τους ι. κανόνες να αλλάξουμε το σύμβολο της πίστεως, έτσι ούτε στο Ευαγγέλιο μπορούμε να αλλάξουμε κάτι. Το ίδιο ισχύει και στον μικρό παρακλητικό κανόνα στο τροπάριο ‘’Σωμάτων μαλακίας’’ της ενάτης ωδής. (Εγώ πάντως έτσι το ψέλνω, όπως είναι γραμμένο)

πιάστε και ρωτήστε τον κόσμο να σας πει τι έλεγε ο απόστολος που διαβάστηκε, μια Κυριακή. Αν βρεθεί ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑΣ να μπορεί να σας πει, από μένα ό,τι θέλετε.

Υπάρχει και ο Τρεμπέλας...
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Προς τον admin: Μα το θέμα ενός φόρουμ είναι να αναπτύσσεται μια συζήτηση με διαφορετικές απόψεις, όχι να συμφωνούνε όλοι!

Ακριβώς, αυτό είπα και εγώ. Η συζήτηση έγινε ήδη (τουλάχιστον για τα ψαλτικά πλαίσια), οι διαφωνίες ακούστηκαν και πλέον φαίνεται να επαλαμβάνονται τα ίδια επιχειρήματα.

Εάν θέλει κάποιος ας κάνει μία αμερόληπτη ανακεφαλαίωση των διαφορετικών θέσεων που ακούστηκαν ώς τώρα σε αυτό το θέμα υπέρ και κατά της μετάφρασης των λειτουργικών κειμένων και μάλιστα της Θείας Λειτουργίας (όπως λέει ο τίτλος) στη δημοτική και το αφήσουμε εκεί εφόσον δεν υπάρχει κάτι καινούριο να προστεθεί. Ευχαριστώ.
 

christos_v

Παλαιό Μέλος
Ευτυχώς, η ποιμαντική μέριμνα της Εκκλησίας είναι ακόμη ζωντανή!

http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=652

Προ μηνών, με μεγάλη συγκίνηση, υπήρξα αυτόπτης μάρτυς αυτης της ποιμαντικής και κοινωνικής ευαισθησίας στον Ιερό Ναό Αγίου Ελευθερίου, Άρεως - Γκύζη, ενορία ποιμαντικής μέριμνας και ευθύνης του σεβαστού και δραστήριου πατρός Αρχιμ. Βαρνάβα Θεοχάρη.

Κύριος ο Θεός να τον στερεώνει στη διακονία του.

Ο Θεός μαζί σας, καλημέρα σας.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Λαμβάνοντας ἀφορμὴ ἀπὸ ἐδῶ, ἀνεβάζω τό κειμενο τῆς Θ. Λειτουργίας σὲ δημοτικὴ γλῶσσα ὅπως χρησιμοποιεῖται στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου Πρεβἐζης, τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Νικοπόλεως καὶ Πρεβέζης.

Ὑπῆρξα αὐτήκοος καὶ ὑπηρέτησα ὡς ψάλτης στὴν τέλεση τῆς Θ. Εὐχαριστίας μὲ βάση τὸ παραπάνω κείμενο. Μυσταγωγικὴ ἐμπειρία, τὴν συνιστῶ σὲ ὅλους.

Καὶ οἰκουμενιστὴς καὶ δημοτικιστὴς, κεραυνοὶ θὰ πέσουν ἐπὶ τῆς κεφαλῆς μου :D

Στὸ τρίτο καζάνι δεξιὰ θὰ μὲ βράζουν μετὰ θάνατον :D
 

Attachments

  • ST_Iwan_Xristostomoy.pdf
    781.4 KB · Views: 43

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Είχα διαβάσει προ καιρού το παρακάτω «ανέκδοτο», πραγματικό περιστατικό, για μια παρέα ελλήνων (φοιτητών ;) που επισκεύθηκαν αγγλόφωνη χώρα του εξωτερικού, όπου συμμετείχαν σε κάποια ακολουθία που έγινε, φυσικά, στα αγγλικά. Στο τέλος είπαν: «Πρώτη φορά καταλάβαμε πραγματικά τι λέγεται στην εκκλησία».
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Είχα διαβάσει προ καιρού το παρακάτω «ανέκδοτο», πραγματικό περιστατικό, για μια παρέα ελλήνων (φοιτητών ;) που επισκεύθηκαν αγγλόφωνη χώρα του εξωτερικού, όπου συμμετείχαν σε κάποια ακολουθία που έγινε, φυσικά, στα αγγλικά. Στο τέλος είπαν: «Πρώτη φορά καταλάβαμε πραγματικά τι λέγεται στην εκκλησία».

Μήπως ξέρανε καλύτερα αγγλικά, κατά το δόγμα της Διαμαντοπούλου?
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Καὶ οἰκουμενιστὴς καὶ δημοτικιστὴς, κεραυνοὶ θὰ πέσουν ἐπὶ τῆς κεφαλῆς μου :D

Στὸ τρίτο καζάνι δεξιὰ θὰ μὲ βράζουν μετὰ θάνατον :D
Και οικουμενιστής και δημοτικιστής, αλλά στα μουσικά "ες άκρον" παραδοσιακός....
Πού να βρεθεί τέτοιο καζάνι;;:D
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Και οικουμενιστής και δημοτικιστής, αλλά στα μουσικά "ες άκρον" παραδοσιακός....
Πού να βρεθεί τέτοιο καζάνι;;:D

Αν ήσουνα και Σακελλαριδιστής (καλή ώρα:rolleyes:) το είχες σίγουρο το μεγάλο! Θα 'ρχονταν να σου μουρμουρίζουν και στο αυτί και κανένα μέγιστο Χερουβικό με κράτημα - τί με περιμένει!!!:D:D:D
 
Status
Not open for further replies.
Top