dkalpakidis
Dimitrios Kalpakidis
Στην μεσημεριανή συνομιλία μου με το εκλεκτόν μέλος του Ψαλτολογίου ["σειρούλα" μου στον Στρατό και φίλο μου] κ. Παναγιώτη Σόμαλη αναφερθήκαμε σε κάποιες τοπικές "παραδόσεις" όπου τα τροπάρια του Μικρού Εσπερινού χρησιμοποιούνται "συμπληρωματικά" στην Ακολουθία του Εσπερινού (ο οποίος δεν χαρακτηρίζεται Μέγας αφού δεν υπάρχει και Μικρός, αλλά εορτάσιμος).
Κάτι ανάλογο σημειώνει και στο ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΥΠΙΚΟΥ ο π. Κωνσταντίνος
Παπαγιάννης (όχι πάντα).
Κι αυτό φαίνεται κάπως "λογικό" διότι δεν συνηθίζουμε (παρότι οι παλαιοί αντιθέτως το επεδίωκαν...) την επανάληψη των ίδιων τροπαρίων.
Επιτρέψτε μου να έχω κάποιες επιφυλάξεις...
[ιδιαίτερα για τις Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές]
α) Πολλά τροπάρια Μικρού Εσπερινού χρησιμοποιούνται και ως μεθέορτα οπότε κι αυτά λέγονται σε άλλες ακολουθίες.
β) Η ακρίβεια της τάξεως -η οποία απαιτεί τις μεθέορτες Κυριακές τα της α' ημέρας της εορτής- "πάει περίπατο" αφού θα "συμψαλλούν" και τα υπόλοιπα τροπάρια.
αφήνω το τελευταίο και πιο σημαντικό
γ) Η απαξίωση του ΤΜΕ [και των Διπτύχων ως ερμηνεία του ΤΜΕ] και η μή συμμόρφωση προς τις υποδείξεις του ισχύοντος Τυπικού είναι κατακριτέα.
Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης
Κάτι ανάλογο σημειώνει και στο ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΥΠΙΚΟΥ ο π. Κωνσταντίνος
Παπαγιάννης (όχι πάντα).
Κι αυτό φαίνεται κάπως "λογικό" διότι δεν συνηθίζουμε (παρότι οι παλαιοί αντιθέτως το επεδίωκαν...) την επανάληψη των ίδιων τροπαρίων.
Επιτρέψτε μου να έχω κάποιες επιφυλάξεις...
[ιδιαίτερα για τις Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές]
α) Πολλά τροπάρια Μικρού Εσπερινού χρησιμοποιούνται και ως μεθέορτα οπότε κι αυτά λέγονται σε άλλες ακολουθίες.
β) Η ακρίβεια της τάξεως -η οποία απαιτεί τις μεθέορτες Κυριακές τα της α' ημέρας της εορτής- "πάει περίπατο" αφού θα "συμψαλλούν" και τα υπόλοιπα τροπάρια.
αφήνω το τελευταίο και πιο σημαντικό
γ) Η απαξίωση του ΤΜΕ [και των Διπτύχων ως ερμηνεία του ΤΜΕ] και η μή συμμόρφωση προς τις υποδείξεις του ισχύοντος Τυπικού είναι κατακριτέα.
Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης