Εφαρμόστηκε ο νέος νόμος για τους Ιεροψάλτες;

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Ας μου επιτραπεί να πω και εγώ κάτι...
Πιστεύω οτι ψάλτης κάποιος γίνεται δια ζώσης στο αναλόγιο με δάσκαλο ΨΑΛΤΗ και όχι φοιτώντας σε οποιαδήποτε σχολή, ωδείο ή πανεπιστήμιο.
Και για να μην παρεξηγηθώ, άλλο η πράξη και άλλο η θεωρία.
Οι θεωρητικοί της μουσικής έχουν προσφέρει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ στον ιεροψαλτικό κόσμο στις μέρες μας, αλλά για θέση στο αναλόγιο πιστεύω οτι τα κριτήρια πρέπει να είναι πιο σύνθετα...
Ο Ναυπλιώτης δεν είχε πτυχίο, ούτε και ο Στανίτσας, νομίζω ούτε και ο Πρίγγος. Φαντάζεσαι νά μην του ήξερε κάποιος και να πήγαιναν σε ένα Ναό να προσληφθούν, ξέρεις συγνώμη, προηγούνται οι έχοντες πτυχίου (φτυχίου!)!! :D:D
Κύριε Νίκο, συμφωνώ με την λογική που το θέτετε, όμως εάν καταλάβατε, τους τίτλους τους θεωρώ απαραίτητους για την ψαλτική μας κατωχύρωση καθαρά στον επαγγελματικό τομέα και όχι ότι αυτά μας κάνουν καλύτερους ψάλτες, προς Θεού. Όμως, άλλο η ποιότητα και η πρακτική εμπειρία ενός συναδέλφου, και άλλο τα τυπικά προσόντα που κατ' εμέ πρέπει να απαιτούνται εάν επιθυμούμε αντικειμενικά κριτίρια να μας κατάσσουν στις θέσεις μας. Ο Στανίτσας που αναφέρετε (τουλάχιστον όταν κατέβηκε στην Αθήνα), υποτάσσονταν στο σημερινό καθεστώς (καλό ή κακό) όπου ο προϊστάμενος Ιερέας του Ναού με το εκλησιαστικό συμβούλιο διάλεγαν ή απέρριπταν τους ψάλτες τους. Στον Πατριαρχικό Ναό υπήρχε μία επιτροπή απ'ότι έχω ακούσει χωρίς να είμαι σίγουρος, που ενέκρινε τις μετατοπίσεις των Δομέστικων σε Λαμπαδάριους κλπ. Εάν κάποιος έχει στοιχεία επ' αυτού ας τα μοιραστεί μαζί μας, θα μας έδιναν και ιδέες για περαιτέρω προτάσεις. Ο Ναυπλιώτης και ο Πρίγγος, εφόσον δίδασκαν στην Μεγάλη του Γένους Σχολή, λογικά πρέπει να είχαν κάποιο πτυχίο, ειδάλλως... Παρακαλώ, εάν έχει και σ'αυτό κάποιος στοιχεία θα μας διαφώτιζαν και μας τους ανίδεους :rolleyes:.
Όπως και νάχει, θα ήθελα πάρα πολύ να ακούσω ιδέες για το ποιος (ποιοί) τελικά μπορεί να μας κρίνει για τον διορισμό μας σε έναν Ναό και με ποια ακριβώς (ή στο περίπου) κριτίρια.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
... θα παρακαλεσω να εχω στα παρακατω ερωτηματα , τις απαντησεις-αποψεις σας .

1ον :Τον συγκεκριμενο νομο τον εγκρινεται (δηλαδη σας αρεσει η οχι) . Ναι ή οχι και γιατι

Το νόμο τον διάβασα στα γρήγορα (θέλει πιό πολύ μελέτη) και εκ πρώτης απόψεως η εντύπωση μου ήταν οτι οποιοσδήποτε νόμος τέτοιας φύσεως είναι ανεφάρμοστος στη σημερινή Ψαλτική πραγματικότητα τουλάχιστον. Το κατεστημένο δεν αλλάζει τόσο εύκολα και αν και ο νόμος αποτελεί ένα (θεωρητικά τουλάχιστον) βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση σε κάποια πράγματα π.χ.

- την πρόσληψη των κατάλληλων ιεροψαλτών (και όχι των οποιοδήποτε ημετέρων)
- την αναγνώριση των έμπειρων ιεροψαλτών με βάση την εμπειρία και τις σπουδές τους
- την ανάγκη αξιοπρεπών αποδοχών και διακοπών των ιεροψαλτών
και άλλα.

Άλλες "διατάξεις" απότι θυμάμαι (πάει καιρός που τον διάβασα) μου φάνηκαν παράξενες και ανεξήγητες, π.χ.

- το ψάλσιμο απο διφθέρας (άρθρο 6, παρ 4) και μάλιστα από τα κλασσικά κείμενα (τα οποία δεν διευκρινίζονται) ενώ αφήνεται παραθυράκι προσθήκης της προσωπικής έκφρασης χωρίς να αλλοιώνεται ο χαρακτήρας και το ήθος του αρχικού μαθήματος (πότε τελειώνει η προσωπική έκφραση και αρχίζει η αλλοίωση; ) το βρίσκω γενικό και αόριστο και ακόμα και άδικο σε κάποιες περιπτώσεις π.χ. για τους Πατριαρχικούς και τόσους άλλους ψάλτες που ψάλλουν πολλά "εκ στήθους".

- η κατηγοριοποίηση των ιεροψαλτών είναι παράξενη και αυτή. Οι εμπειρικοί μη-πτυχιούχοι Πατριαρχικοί, Αγιορείτες και άλλοι ψάλτες θα λογίζονται αυτομάτως 5ης κατηγορίας;! Ένας μουσικολόγος που κουτσοψάλλει ή δεν ψάλλει καθόλου θα λογίζεται 1ης κατηγορίας ιεροψάλτης; Αυτές τις κατηγορίες ειλικρινά δεν τις κατάλαβα. Το πρόβλημα πάντως της αξιολόγησης των ιεροψαλτών είναι ευαίσθητο και περίπλοκο και δε βλέπω να υπάρξει ποτέ μία ξεκάθαρη και γενικά αποδεκτή λύση.

Το άν εξυπηρετεί τα Ωδεία και τις σχολές δεν ξέρω. Μακάρι να τα εξυπηρετήσει και να τραβήξει τα παιδιά κυρίως να μελετήσουν μέσα από σχολές με δασκάλους που θα τα παροτρύνουν να έρχονται στο ψαλτήρι και να συμμετέχουν ώστε να πάρουν εμπειρία σιγά σιγά.

Σχετικά με το πόσοι είναι οι ψάλτες των χωριών και των πόλεων, δε γνωρίζω ποσοστά. Ίσως στις πόλεις είναι περισσότεροι (στην Αυστραλία υπάρχουν πολύ λίγα χωριά με Ελληνικές εκκλησίες και συνήθως δεν έχουν ψάλτη, ούτε και λειτουργούνται τακτικά). Και δεν καταλαβαίνω τί σχέση έχει αυτό με το νόμο. Μπορείς να εξηγήσεις τί εννοείς (συγνώμη αν το έχεις ήδη εξηγήσει, δεν έχω παρακολουθήσει τις λεπτομέρειες της συζήτησης ώς τώρα).

Ως προς το επάγγελμα των ψαλτών των πόλεων πάλι δε γνωρίζω. Ίσως οι περισσότεροι είναι δημόσιοι υπάλληλοι ώστε να έχουν τις επίσημες αργίες κτλ. Τί σημασία έχει αυτό; Τί θές να πείς;

Για τον τρόπο αμοιβής των ιεροψαλτών δεν έχω να προτείνω κάτι. Κατά τη γνώμη μου ότι οδηγίες και συστάσεις και να γίνουν, η κάθε ενορία, ο κάθε ψάλτης, η κάθε προσωπική περίπτωση είναι διαφορετική και θα είναι διαφορετική. Περιπτώσεις από την εμπειρία μου:

- μία ενορία έχει περισσότερο πληθυσμό και αμοίβει καλύτερα τους ψάλτες από ότι π.χ. άλλη ενορία που λόγω τις τοποθεσίας της έχει λίγο πληθυσμό και συνεπώς λιγότερα έσοδα.

- αρκετοί ψάλτες προτιμούν να προσφέρουν αφιλοκερδώς (κάποτε και για να μην δεσμεύονται)

- αρκετοί βλέπουν την αμοιβή του ψάλτη σαν "συμβολική" και όχι σαν επαγγελματικό μισθό ο οποίος κατοχυρώνεται, αυξάνεται, διεκδικείται κτλ. Δυστυχώς αυτό κατά τη γνώμη μου έχει οδηγήσει σε παρερμηνείες και παρεξηγήσεις.

- δεν υπάρχει συγκεκριμένη λίστα με "υποχρεώσεις" των ιεροψαλτών με βάση τις οποίες αμοίβονται. Υπάρχουν ψάλτες που εμφανίζονται μόνο τις Κυριακές, άλλοι που κάνουν και καθημερινές και μυστήρια, άλλοι που λείπουν για μήνες και επανέρχονται κτλ.

- η αξιολόγηση με τυπικά προσόντα των ιεροψαλτών για πολλούς (και για μένα εν μέρει) δεν έχει νόημα. Στο τέλος ο προιστάμενος ιερέας ή η Επιτροπή θα προσλάβουν αυτόν που τους "αρέσει" καλύτερα είτε έχει δίπλωμα μουσικολογίας είτε είναι σπουδαστής, είτε εμπειρικός 5ης κατηγορίας. Εδώ παίζει ρόλο και η φωνή και οι προσωπικές προτιμήσεις και περί ορέξεως ουδείς λόγος. Δέστε το και από την πλευρά της Αγιογραφίας, πώς αξιολογούνται οι Αγιογράφοι;

Είναι μεγάλο θέμα η αμοιβή των ιεροψαλτών και βγαίνουμε εκτός θέματος. Αν νομίζεις, άνοιξε καινούργια συζήτηση πάνω σε αυτό.

Προσπάθησα να απαντήσω σε όλες τις ερωτήσεις σου και να μην έχεις παράπονο :rolleyes:
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Το νόμο τον διάβασα στα γρήγορα (θέλει πιό πολύ μελέτη) και εκ πρώτης απόψεως η εντύπωση μου ήταν οτι οποιοσδήποτε νόμος τέτοιας φύσεως είναι ανεφάρμοστος στη σημερινή Ψαλτική πραγματικότητα τουλάχιστον. Το κατεστημένο δεν αλλάζει τόσο εύκολα και αν και ο νόμος αποτελεί ένα (θεωρητικά τουλάχιστον) βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση σε κάποια πράγματα π.χ. :

Εισαι σχεδον ο μονος που απαντησες στο μηνυμα μου και σ΄ευχαριστω γιαυτο .
Θα σου απαντησω εν μερει και συνοπτικα και μονο γενικα οσο αναφορα τον ''κανονισμο'' , γιατι θα περιμενω ακομα καποιες μερες μηπως και καποιο-α
μελος-λη μου απαντησει-σουν .
Κατα την αποψη μου ο κανονισμος ετσι οπως τελικα εχει διατυπωθει , δεν επιλυει προβληματα αλλα προσθετει . Ολα αυτα που γραφεις ειναι σωστα και συμφωνω . Ενα απο τα τελευταια Δ.Σ. της ΟΜΣΙΕ και ειδικα ο προεδρος θελησε ''να μεινει στην ιστορια'' φτιαχνωντας επι τον ημερων του κανονισμο για τους ιεροψαλτες . Εχωντας λοιπον το Δ.Σ. αυτο και ΚΥΡΙΩΣ ο προεδρος του μεγαλη ''πρεμουρα'' , εκαμε το εξης . Συνεταξε ενα προσχεδιο κανονισμου
το οποιο εστειλλε στους ιεροψαλτικους συλλογους ή σωματεια της Ελλαδος ,
ζητωντας συμπληρωσεις , παρατηρησεις κλπ . Δεν ξερω τι εκαμαν οι διαφοροι
συλλογοι , ξερω οτι εδω ο δικος μας (Ηρακλειου) απεριψε το προσχεδιο και
υπεβαλλε καποιες προτασεις που δεν εληφθησαν υπ'οψιν . Τελικα ο προεδρος της ΟΜΣΙΕ (μεγαλοστελεχος της πολυ αποδοτικης επιχειρησης που λεγεται ''ωδεια και Β.Μ.'' -γιαυτο και η προτεραιοτα σε διπλωματουχους-) και με το προσχημα να γινει καποια αρχη , υπεβαλλε στην Εκκλησια της Ελλαδος
ενα τελικο προσχεδιο , το οποιο βεβαια η Ιεραρχια της εκκλησιας της Ελλαδος
τροποποιησε κατα το δοκουν (συμφερον) , το υπεβαλλε στην κυβερνηση η οποια το εκαμε νομο του κρατους . Αποτελεσμα η ιεραρχια της εκκλησιας της Κρητης , χωρις να εχει ενημερωθει σχετικα απο τα πριν , χωρις καν να εχει διατυπωσει τις οποιες αποψεις τις επι του θεματος , ενημερωθηκε μονο πια οταν εγινε ο νομος . Και μιας και η Κρητη ειναι και αυτη μερος του κρατους της
Ελλαδος , ειναι ''υποχρεωμενη'' η τοπικη ιεραρχια να τον δεχθει (εννοω απο
τυπικης πλευρας γιατι στην πραξη ο νομος αυτος ειναι ευτυχως ανεφαρμοστος
και απ'οτι ξερω το ιδιο και στην υπολοιπη Ελλαδα) .
Ετσι λοιπον δημιουργηθηκε αυτος ο νομος-εκτρωμα (κατα την γνωμη μου) .
Και ναι μεν ειπαμε δεν εφαρμοζεται αλλα αν προκυψουν θεματα (ενστασεις για προσληψεις , αποζημιωσεις για απολυσεις κλπ) που θα πρεπει να επιλυθουν σε
δικαστηρια , οι δικαστες ειναι υποχρωμενοι να δικασουν βασει του περι ου ο
λογος νομου . Αυτα γενικα για τον νομο , επι της αρχης (οπως λενε και στην
βουλη) , γιτι συζητηση αναλυτικη ''κατ'αρθρο'' , απαιτει ''πολλες σελιδες'' .
Ομως θα μου επιτρεψεις να επισημανω την αδιαφορια των περισσοτερων μελων του ΦΟΡΟΥΜ για συμετοχη στο τοσο σημαντικο αυτο θεμα (ναι ξερω καθε μελος απαντα οπου θελει , οποτε θελει και μαλιστα αν θελει και ανωνυμως) . Να μια απαντηση για τα χαλια της ιεροψαλτικης ταξεως και για τις πολυ χαμηλες (σε σχεση με το τι προσφερουν) αποδοχες τους . Υπαρχει σε
πανελληνιο επιπεδο ενας ''ζαμανφουτισμος'' : ''Τι με νοιαζει εμενα . Εγω βολεμενος ειμαι με την οποια θεση κατεχω και με τα οποια χρηματα παιρνω'' .
Δεν ξερω τι συμβαινει στο εξωτερικο . Οι του εξωτερικουν ας μας ενημερωσουν σχετικα .
Δημητρη πως και που θα ανοιξω θεμα (συζητηση) ''αμοιβες ιεροψαλτων'' οπως σωστα προτεινεις . Αν θελεις ανοιξε το εσυ μην μπερδευθω .
Για τις απαντησεις σου στις ερωτησεις μου ειπαμε , να περιμενω μερικες μερες
ακομα . Και νομιζω οτι αυτο θα πρεπει να μει στο νεο θεμα ''αμοιβες ιεροψαλτων''. Τι λες ;
 

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
- η αξιολόγηση με τυπικά προσόντα των ιεροψαλτών για πολλούς (και για μένα εν μέρει) δεν έχει νόημα. Στο τέλος ο προιστάμενος ιερέας ή η Επιτροπή θα προσλάβουν αυτόν που τους "αρέσει" καλύτερα είτε έχει δίπλωμα μουσικολογίας είτε είναι σπουδαστής, είτε εμπειρικός 5ης κατηγορίας. Εδώ παίζει ρόλο και η φωνή και οι προσωπικές προτιμήσεις και περί ορέξεως ουδείς λόγος. Δέστε το και από την πλευρά της Αγιογραφίας, πώς αξιολογούνται οι Αγιογράφοι;


Αυτός που θα δώσει την χαμηλότερη προσφορά είναι ο καλύτερος!
(Ευτυχώς υπάρχουν και εξαιρέσεις.)
 

teofilos3

Γεώργιος Παλιούρας
Πρώτον Θα ήθελα να μου πείτε αν εορτάστηκε
σύμφωνα με τον Νέο Κανονισμό η εορτή των ιεροψαλτών την κυριακή αμέσως μετα την εορτή της Αγιας Βαρβαρας &Αγιου Ιωαννου του Δανασκηνού ,στις Μητροπόλεις σας και στους ιερούς Ναούς και τι περιελάμβανε το πρόγραμμα,το θεωρώ ουσιώδεςως αρχή.Στη συνέχεια θέλω να πω ότι το προβλημα των ιεροψαλτών δεν επιλύεται έτσι πρόχειρα και με τέτοιους νόμους.Θα έπρεπε η ιερά Σύνοδος πριν τον ψηφήσει να καλέσει όλους τους εκπροσώπους των κατα τόπους συνδέσμων -συλλογων ιεροψαλτών να υποβάλλουν τις απόψεις -προτάσεις τους.Αν δεν ξεκαθαριστεί το εργασιακό καθεστώς στο οποίο πρέπει να υπαχθούν οι ψάλτες δεν προκειται το προβλημα να επιλυθει.Επί του παρόντος και μέχρι επιλύσεως του οι ιερείς-δεσποτάδες κλ.π. ποντάρουν στο μεράκι των ψαλτών.
 

ieropsaltis

Δημήτρης Πετρόπουλος
Κατά την γνώμη μου όποιος νόμος και να βγεί περί Ιεροψαλτών τίποτα δεν πρόκειται να γίνει διότι εμείς κατά κύριο λόγο οι ψαλτάδες βγάζουμε τα μάτια μας και αυτό το καθεστός που επικρατεί μην μου πεί κανείς ότι την κύρια ευθύνη δεν την φέρουμε εμείς οι Ιεροψάλτες ;
Και πρέπει να κινηθούμε πρός άλλη κατεύθυνση τι εννοώ ; Να πάψει η Εκκλησία η δοιηκούσα να μας βλέπει υποδιεστέρους και να μην μας θεωρεί μόνο στα λόγια σαν συνεργάτες και κατώτερους κληρικούς . Μπορούσε κάλιστα να το λύσει το θέμα η διοικούσα εκκλησία το θέμα των Ιεροψαλτών μέσα σε μια νύχτα αλλά έπρεπε να είναι αλλιώς το καθεστός δηλαδή να πληρώνονται
απο τον λαό και όχι να είναι δημόσιοι υπάλληλοι όπως είναι και θα σας έλεγα εγώ. Ή μήπως κάνω λάθος ; Τώρα όσους νόμους και να βγάλουν τι είναι ;Είναι στάχτη στα μάτια μας . " Αποφασίζωμεν και διατάσωμεν " Αυτά νομίζω

Συμφωνώ απόλυτα!!
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Κάποιες απαντήσεις, σε κάποια από τα ερωτήματα που τέθηκαν, δίνει η παρακάτω εγκύκλιος : http://www.imml.gr/webpages/egkyklioi/2006/16_en.pdf του Σεβ. Μεσογαίας & Λαυρεωτικής κ. Νικολάου. Νομίζω ότι έχει ενδιαφέρον. Δυστυχώς, δεν έχω χρόνο να τοποθετηθώ προσωπικά τώρα για τα πολύ ενδιαφέροντα που συζητούνται. Ελπίζω αργότερα.
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
Κάποιες απαντήσεις, σε κάποια από τα ερωτήματα που τέθηκαν, δίνει η παρακάτω εγκύκλιος : http://www.imml.gr/webpages/egkyklioi/egkyklioi_2006-01-28_ieropsaltes.htm του Σεβ. Μεσογαίας & Λαυρεωτικής κ. Νικολάου. Νομίζω ότι έχει ενδιαφέρον. Δυστυχώς, δεν έχω χρόνο να τοποθετηθώ προσωπικά τώρα για τα πολύ ενδιαφέροντα που συζητούνται. Ελπίζω αργότερα.

Προσοχή! Αναύπαυσις! :)
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Κι όμως στις παρατηρήσεις που κάνει (κάτω από την υπογραφή του) τον βρίσκω πολύ σωστό! (αν εξαιρέσουμε το Νο6 στο οποίο έχω κάποιες αμφιβολίες)
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
Πέραν του αστείου που έκανα, βρίσκω τις τοποθετήσεις που κάνει λίγο υπερβολικές-λόγω χρόνου δεν προλαβαίνω να απντήσω σε κάθε μιά, αλλά ενδεικτικά:
"Τα ψαλτήρια να τοποθετηθούν κεντρικά,...για να μην αστειεύονται και συνομιλούν οι ψάλτες."
Πότε και πόσο συχνά ας πούμε γίνεται αυτό απο τους ψάλτες, ώστε να αναδιαρθρωθεί η χωροταξία στην εκκλησία;
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Και όμως θα ήταν πολύ χρήσιμο (όχι τόσο για να μην συνομιλούν οι ψάλτες) ιδίως γιατί έτσι έχεις καλύτερη οπτική επαφή με το Δεσποτικό και κυρίως με το ιερό και τους ιερείς.

Και το λέω έχοντας ψάλει στον ίδιο Ναό και όταν τα ψαλτήρια ήταν πίσω και όταν ήρθαν στο επίπεδο του Δεσποτικού και η διαφορά ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής. Σε εκείνο τον Ναό μάλιστα βελτιώθηκε και η ακουστική (αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι παντού θα γίνεται αυτό-μπορεί να συμβεί και το αντίθετο).
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Κοίτα κι εγώ δεν είπα ότι συμφωνώ σε όλα τα σημεία της. Με τις παρατηρήσεις είπα ότι συμφωνώ (εκτός από την 6η όπου έχω αμφιβολίες).

Σε αυτό που σχολιάζεις θα συμφωνήσω.
 

ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ (ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ)
ΑΓΑΠΗΤΗ ΜΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ
ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΨΑΛΤΕΣ ΚΟΥΒΑΛΑΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΑ ΤΩΝ ΨΑΛΤΩΝ.ΕΓΩ ΕΤΣΙ ΤΗΝ ΛΕΩ.
ΤΑ ΟΣΑ ΠΩ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΧΑΛΑΣΤΟΥΝ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΞΕΡΟΥΜΕ.
ΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ?
ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ?
ΠΟΙΟΣ ΜΑΣ ΑΚΟΥΕΙ?
ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΛΑΤΡΕΣ ΜΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΛΙΓΟ ΛΙΓΟ ΣΒΗΝΕΙ.
ΦΤΑΙΝΕ ΠΟΛΛΑ ΠΟΥ ΑΡΓΟΣΒΗΝΕΙ ΟΙ ΤΕΧΝΗ Κ ΕΜΕΙΣ.
ΜΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΦΤΑΙΜΕ ΕΜΕΙΣ.
Κ ΓΙΑΤΙ?ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΨΩΝΑΡΕΣ.
ΝΑΙ ΝΑΙ ΨΩΝΑΡΕΣ.ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΕΤΡΙΑ ΦΩΝΗ, ΞΕΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ Κ 5 ΑΓΚΛΟΥΤΣΕΣ Κ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ ΨΑΛΤΕΣ.
ΓΕΛΑΤΕ? Ε ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ. ΤΟ ΝΑ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ ΕΝΑΣ ΨΑΛΤΗΣ ΣΕ ΕΝΑ ΝΑΟ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΙΣ ΕΠΑΡΧΙΕΣ, ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΛΗΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΠΠΑ Ή ΤΣΙΡΑΚΙ ΚΑΝΕΝΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗ.
Ε ΝΑΙ.ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ....
ΠΟΙΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ Κ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Κ ΣΙΓΑ ΜΗ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ....
ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ? ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ.
ΤΩΡΑ ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΝΟΜΟΣ Κ ΤΕΤΟΙΑ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ.ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ.ΤΙ ΝΑ ΒΑΛΩ ΘΗΛΙΑ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΜΟΥ?
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΨΑΛΤΗΣ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΓΟΥΣΤΑΡΩ, ΜΕ ΤΡΕΛΑΙΝΕΙ, ΜΕ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟΥ.
Κ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΤΕΤΟΙΟΙ.ΑΛΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ..................
ΑΝΕΡΓΙΑ, ΤΕΜΠΕΛΙΑ, ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΗ...
ΤΟ ΠΑΙΖΕΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ, ΕΡΕΥΝΙΤΗΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ.
ΣΕ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΨΑΛΤΕΣ ΤΑ ΛΕΜΕ...
ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ
ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ Γ.Τ.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
ΑΓΑΠΗΤΗ ΜΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ
ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΨΑΛΤΕΣ ΚΟΥΒΑΛΑΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΑ ΤΩΝ ΨΑΛΤΩΝ. .....

ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΛΑΤΡΕΣ ΜΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΛΙΓΟ ΛΙΓΟ ΣΒΗΝΕΙ.
ΦΤΑΙΝΕ ΠΟΛΛΑ ΠΟΥ ΑΡΓΟΣΒΗΝΕΙ ΟΙ ΤΕΧΝΗ Κ ΕΜΕΙΣ.
ΜΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΦΤΑΙΜΕ ΕΜΕΙΣ. .......................

ΠΟΙΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ Κ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Κ ΣΙΓΑ ΜΗ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ....

ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ
ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ Γ.Τ.

Γιωργο ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΕΣ στην παρεα μας .
Εχεις δικιο στα οσα γραφεις και κυριως στο ''ΜΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΦΤΑΙΜΕ ΕΜΕΙΣ'' . Ετσι ειναι εν πολλοις τα πραγματα και ακομα χειροτερα .
Και πουσαι , μη χαθεις .
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
ΑΓΑΠΗΤΗ ΜΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ [...]

[Σημείωμα συντονιστή] Γιώργο, καλωσήρθες στο forum. Σε παρακαλώ μήν γράφεις όλο κεφαλαία. Δές τους κανόνες του forum. Επίσης καλό είναι όταν στέλνουμε ένα μήνυμα στο forum να το στηρίζουμε με συγκεκριμένα και ξεκάθαρα επιχειρήματα. Γενικοί και στήρικτοι αφορισμοί δεν βοηθούν τη συζήτηση.
 

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
Επισυνάπτω και το κείμενο του νόμου.

Αγαπητοί φίλοι,
Διαβάζω τις απόψεις και σκέψεις σας για τον Κανονισμό του Ιεροψάλτη. Θεωρώ το θέμα σοβαρό και ίσως πρέπει να αποτελέσει χωριστή θεματική ενότητα στο forum. Θα περιοριστώ συνοπτικά σε ένα μόνο θέμα, από τα πολλά με τα οποία μπορεί να ασχοληθεί κανείς, μελετώντας τό περιεχόμενο του.
Σύμφωνα με τα άρθρα 3,4,5 και 7 του κανονισμού, ο διορισμένος Ιεροψάλτης συνδέεται με τον Ενοριακό Ναό (ΝΠΔΔ) με έμισθη εργασιακή σχέση δημοσίου δικαίου.
Τί γίνεται με την διάταξη του άρθρου 35 του Ν. 3528/2007 (ΦΕΚ 26 Α) (Δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας) που δεν επιτρέπει τον διορισμό δημοσίου υπαλλήλου με οποιαδήποτε σχέση, σε δεύτερη θέση δημοσίων υπηρεσιών ΝΠΔΔ, ΟΤΑ κλπ.
Γνωρίζει κάποιος αν υπάρχουν ειδικές διατάξεις που εξαιρούν τους Ιεροψάλτες από την παραπάνω διάταξη;
Περιμένω τις απόψεις σας. Θα επανέλθουμε.
 

Bασίλης

Παλαιό Μέλος
[Σημείωμα συντονιστή] Γιώργο, καλωσήρθες στο forum. Σε παρακαλώ μήν γράφεις όλο κεφαλαία. Δές τους κανόνες του forum. Επίσης καλό είναι όταν στέλνουμε ένα μήνυμα στο forum να το στηρίζουμε με συγκεκριμένα και ξεκάθαρα επιχειρήματα. Γενικοί και στήρικτοι αφορισμοί δεν βοηθούν τη συζήτηση.

Με το συμπαθειο κυριε Δημήτρη, αλλα ο κύριος Γιώργος στηρίζει και δεν αφορίζει!!! και κατα τη προσωπική μου εμπειρία λέει την ίδια αλήθεια που συνάντουσα 10 χρόνια στιν Αθήνα και 5 χρόνια στο Λονδίνο....... ασχολούμαστε με μια τέχνη που αργοπεθαίνει.... δείτε για παράδειγμα πόσα εμαιλ αναλώθηκαν να συζητούν περι ήχου νάου ή περί του κανονισμού...... ή διάφορα άλλα θεματα τα οποία ειναι ενδιαφέροντα μεν αλλα δεν βοηθούν τον ασθενή δε. και πολλά εγραψα, πάω πίσω να χαναδιαβάσω τον κ. ΓΙΏΡΓΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! και αυτό θα συνιστούσα σε όλους μας.....ας τον διαβάσουμε μερικές φορες.............
 

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
Και ναι μεν ειπαμε δεν εφαρμοζεται αλλα αν προκυψουν θεματα (ενστασεις για προσληψεις , αποζημιωσεις για απολυσεις κλπ) που θα πρεπει να επιλυθουν σε δικαστηρια , οι δικαστες ειναι υποχρωμενοι να δικασουν βασει του περι ου ο λογος νομου . Αυτα γενικα για τον νομο , επι της αρχης (οπως λενε και στην βουλη) , γιτι συζητηση αναλυτικη ''κατ'αρθρο'' , απαιτει ''πολλες σελιδες'' .
Αγαπητέ Βαγγέλη,
Το θέμα δεν είναι αν εφαρμόζεται ή όχι ο κανονισμός. Δεν ξεύρω αν έχομε αντιληφθεί τα παραπάνω σου λόγια. Δυστυχώς δεν ζούμε σε μια κοινωνία αγγέλων. Μπορεί να υπάρξουν κακόβουλοι άνθρωποι που να θελήσουν να βλάψουν συναδέλφους. Ο κανονισμός ατυχώς, έχει δημοσιευθεί και δεν παύει τυπικά να ισχύει.
Χθές έδωσα στο forum το παρακάτω μήνυμα που νομίζω πως πρέπει να απασχολήσει τους ιεροψάλτες που υπηρετούν ως δημόσιοι υπάλληλοι (είναι κάποιες χιλιάδες).
"Αγαπητοί φίλοι,
Διαβάζω τις απόψεις και σκέψεις σας για τον Κανονισμό του Ιεροψάλτη. Θεωρώ το θέμα σοβαρό και ίσως πρέπει να αποτελέσει χωριστή θεματική ενότητα στο forum. Θα περιοριστώ συνοπτικά σε ένα μόνο θέμα, από τα πολλά με τα οποία μπορεί να ασχοληθεί κανείς, μελετώντας τό περιεχόμενο του.
Σύμφωνα με τα άρθρα 3,4,5 και 7 του κανονισμού, ο διορισμένος Ιεροψάλτης συνδέεται με τον Ενοριακό Ναό (ΝΠΔΔ) με έμισθη εργασιακή σχέση δημοσίου δικαίου.
Τί γίνεται με την διάταξη του άρθρου 35 του Ν. 3528/2007 (ΦΕΚ 26 Α) (Δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας) που δεν επιτρέπει τον διορισμό δημοσίου υπαλλήλου με οποιαδήποτε σχέση, σε δεύτερη θέση δημοσίων υπηρεσιών ΝΠΔΔ, ΟΤΑ κλπ.
Γνωρίζει κάποιος αν υπάρχουν ειδικές διατάξεις που εξαιρούν τους Ιεροψάλτες από την παραπάνω διάταξη;
Περιμένω τις απόψεις σας. Θα επανέλθουμε."

Αναμένω σχόλια και απόψεις συναδέλφων. Σταδιακά, πιστεύω, να έχω το χρόνο να ασχοληθώ και με άλλα άρθρα του κανονισμού. Ο γράφων εκτός από ψάλτης περίπου 40 χρόνια, υπηρέτησε στο δημόσιο επί 33 χρόνια από τα οποία 17 σε διευθυντική θέση. Επισυνάπτω αρχείο με "επίμαχα" 'αρθρα του κανονισμού και του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα.
 

Attachments

  • kanonismos-kodikas dimosiou.pdf
    55.3 KB · Views: 41
Top