Εσπερινός από Αγία Ειρήνη Αιόλου εορτή αρχιεπισκόπου κ.κ. Ιερωνύμου

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Γενικά πάντως, πιστεύω ότι μακάρι να είχαν όλοι οι Ναοί την πλαισίωση χορών στα αναλόγια και την δυνατότητα ύπαρξης δομεστίκων και χορικής ψαλμώδησης των μελών...
Δεν είναι τόσο η "δυνατότητα" του ναού, όσο το μεράκι των ανθρώπων που πλαισιώνουν τον ναό αυτό. Από τον ιερέα μέχρι και τους διακονητές στο ιερό βήμα. Αυτό όμως δεν το βλέπει κανείς, γιατί...ανέβηκε η βάση! Στον μακαρίτη τον Θεοδοσόπουλο (το ανέφερε παραπάνω κι ο Νίκος) η βάση έφευγε συχνότατα, αλλά κανείς δεν φαίνεται να ενοχλείται από αυτό. Και καλά κάνει δηλαδή...

Ξεκολλήστε (με την θετικότερη χροιά που μπορεί να ερμηνευθεί ο όρος) λιγάκι από τα επουσιώδη και δείτε λιγάκι και τα ουσιώδη... Ποιά είναι όμως αυτά τα ουσιώδη, νομίζω ότι είναι θέμα προτεραιοτήτων που βάζει ο καθένας. Αν για εσένα το ουσιώδες είναι το ότι ανέβηκε η βάση, ε τότε οκ!

Αν πας με σκοπό ν' ακούσεις φάλτσα, κι ο ίδιος ο Πρίγγος (το όνομα αλλάζει κατα το δοκούν) να έψελνε, φάλτσα θα άκουγες. Αν πας για να μην ακούσεις φάλτσα, κι εγώ να έψελνα, σωστό θα με άκουγες. (αφού έχω πάρει το επίσημο χρήσμα του φάλτσου)

Ας πούμε, έτσι πολύ πρόχειρα, για το τυπικό που τηρήθηκε (όσο αυτό ήταν δυνατό) σε εορτή Αρχιεπισκόπου, με την μισή και παραπάνω Σύνοδο (με ότι αυτό συνεπάγεται-και ο νοών νοείτω) από κάτω, κανείς δεν σχολίασε... (εκτός από τον Χρήστο) Ανέβηκε η βάση κι αυτό είναι εγκληματικό όμως...

Δεν θέλω να κάνω συζήτηση, αλλά χάνουμε το δάσος, επειδή...ανεβαίνουν οι βάσεις! Κρίμα δεν είναι;

Και ο Φιρφιρής έκανε 15 αναλύσεις το δευτερόλεπτο αλλά δεν ήταν κάτι σαν "στημένες", ήταν ελεύθερες. Καλές οι αναλύσεις αλλά αυτό το κάπως...

Άνευ παρεξηγήσεως, έτσι;
Απλά ο Φιρφιρής ήταν ένας (αλλά ΛΕΟΝ...) που έψελνε μόνος του και που ακόμα κι όταν συνέψαλλε ΠΟΤΕ δεν "βρίσκονταν" με κανένα (είτε με Δανιηλαίους, είτε με οποιονδήποτε άλλο-με στοιχεία από ηχογραφήσεις μιλάω), ενώ εδώ 30 που προσπαθούσαν τουλάχιστον να πουν το ίδιο πράγμα. Όσοι έχουν δουλέψει χορωδία ως μέλη και ως χοράρχες νομίζω καταλαβαίνουν το πόσο δύσκολο είναι να "βγουν" τα "τσαλιμάκια" που κάνει η μία φωνή, στο σύνολο...

Απλά το δικηγόρο του διαβόλου κάνω. Κι εγώ θα ήθελα το άκουσμα να βγαίνει τόσο φυσικό και αβίαστο όσο στον Φιρφιρή και στον Στανίτσα από 30 άτομα, γίνεται όμως; Ακούστε και την χορωδία που διευθύνει ο ίδιος ο Στανίτσας, από τις πιο δουλεμένες και "δεμένες". Έχει καμία σχέση το άκουσμά της με το σόλο άκουσμα του ίδιου του Στανίτσα;

Ευχαριστώ.

Υ.Γ.1
Δεν πάω να βγάλω κάποιον αλάθητο, άλλωστε τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει, απλά κάποια πράγματα πρέπει να λέγονται έστω κι αν είσαι απόλυτα σίγουρος ότι δεν κατανοούνται ή ότι κατανοούνται αλλιώς απ' ότι τα γράφεις...

Υ.Γ.2
...άντε κι έχουμε δουλειά στην Βιβλιοθήκη Καμαράδου...
 
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Όποιος βιάζεται σκοντάφτει. Υπάρχει στο προφίλ.

Συγγνώμη.
 
Last edited:

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Εφ'όσον γνωρίζετε τόσο καλά τους εκεί ερμηνευτές, θα ήθελα να μου λύσετε τις απορίες που έχω:
1. Σε πόσα ωδεία είναι Καθηγητής Μουσικής ο Λ.Αγγελόπουλος?
2. Σε πόσες Μητροπόλεις προϊσταται ως Μουσικός Επόπτης?
Κύριε Ιγνατιάδη, μπορείτε να μου πείτε τι σχέση έχουν τα παραπάνω με το γεγονός της...αναβάσεως της βάσης; Πέρα του να αποσυντονίσουν την συζήτηση δηλαδή.
3. Πως ερμηνεύετε την απίστευτη ευκολία με την οποία Αγγελόπουλος και Αγγελίδης βρίσκονται στο Μέγαρο για διάφορες συναυλίες? Αυτή τη στιγμή ο μεγαλύτερος εν ζωή θρήλος της Βυζαντινής Μουσικής, Χαρίλαος Ταλιαδώρος, έχει κληθεί ποτέ στο Μέγαρο με τη χορωδία του?
4. Γιατί συγκεκριμένος δημοσιογραφικός Οργανισμός προβάλλει συνεχώς το έργο της ΕΛΒΧ και των παραφυάδων αυτής?
Θέλετε να μας τα ερμηνεύσετε εσείς και να μας δώσετε και τα στοιχεία που στηρίζουν αυτό που λέτε; Είστε πολύ σίγουρος ότι ο κ.Ταλιαδώρος δεν έχει κληθεί στο Μέγαρο;
5. Με ποιά κριτήρια έχει αναλάβει τη Διεύθυνση της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής του Ωδείου Αθηνών ενώ από τις αρχές του αιώνα μέχρι το '98 που εκοιμήθη ο Σπ. Περιστέρης, ακολουθούσε -καλώς ή κακώς- μια τελείως διαφορετική κατεύθυνση(Ιωακείμ Γ' ->Ψάχος->Νάζος->Μαργαζιώτης->Περιστέρης).
Στο ωδείο Αθηνών ρωτήσατε και δεν σας είπαν;
6. Με ποιο πρίσμα λογικής ο Αγγελόπουλος οργανώνει τη χορωδία των Βατοπεδινών, διαμορφώνοντας ένα απόλυτα Σιμωνοκαραϊτικό τρόπο, το οποίο κατάφερε να προκαλέσει έριδες μεταξύ των Πατέρων?
Ο κ.Αγγελόπουλος δεν έχει οργανώσει καμία χορωδία Βατοπαιδινών. Τα υπόλοιπα είναι εκ του πονηρού.
7. Με ποιο κριτήριο επιλέγεται αυτή η χορωδία να συνοδεύει, σε μεγάλες ακολουθίες και τελετές, τον Πατριάρχη(Ρώμη, Κίεβο, Γενέβη)?
Εγώ, καλόπιστα σκεφτόμενος, θέλω να πιστεύω ότι τα προαναφερθέντα είναι αποτελέσματα της μεγάλης φυσιογνωμίας του ανδρός, ενός ρηξικέλευθου μουσικού που ανοίγει νέους μουσικούς ορίζοντες.
Στο Πατριαρχείο ρωτήσατε άραγε; Αυτό καλεί τις χορωδίες που συνοδεύουν τον Πατριάρχη...
Είναι, επίσης γνωστό τοις πάσι, ότι η Αγία Ειρήνη Αιόλου, θέλει να καταστή πρότυπο λατρευτικό κέντρο στην απανταχού Ορθοδοξία.
Τι χαζομάρες είναι αυτές; Ποιοι είναι οι..."πάσι"; Οι δικές σας (βάζω πληθυντικό γιατί δεν ξέρω πόσοι είναι οι..."πάσι") φαντασίες, δεν αντιπροσωπεύουν την αλήθεια. Άκου πρότυπο κέντρο... Απλά προσπαθούν να κάνουν σωστά την δουλειά τους. Αλλά τους ανεβαίνουν οι βάσεις...
Για να ισχύουν όμως όλα αυτά και για να μην υπάρχουν υπόνοιες σε κανέναν για "παρασκήνιο", πρέπει η απόδοση της χορωδίας αυτής να είναι άκρως επαγγελματική. Να αγγίζει δηλαδή το τέλειο. Έτσι, ώστε να μην πηγαίνει και το μυαλό σε υποψίες... Και στον Εσπερινό, μόνο αυτό δεν έγινε. Ανέβηκε ένα τόνο η βάση στα Ανοιξαντάρια. Πόσο θέλατε να ανέβη για να χαρακτηριστεί "θλιβερό" ?
Αν σας βάλω ηχογραφήσεις παλαιών ψαλτών (και μάλιστα ΣΟΛΟ και όχι με χορωδία) που ανεβαίνουν μία φωνή ή και παραπάνω, θα τους χαρακτηρίσετε θλιβερούς κι εκείνους;
Γιατί οι μαθητές του Περιστέρη στη Μητρόπολη Αθηνών(Απ. Παπαδόπουλος) δεν φέυγουν ούτε μόριο?
Μπράβο τους... Δεν φτάνει φυσικά μόνο αυτό για να είσαι ψάλτης, ε;
Όλα αυτά, τα αναφέρω, βασιζόμενος σε βασικούς κανόνες της μουσικής, και όχι σε προσωπικές μου επιλογές για το ύφος, που σημειωτέον μου προκαλεί ίλιγγο, αλλά αυτό είναι υποκειμενικό.
Ναι φάνηκε ότι είναι βασισμένα πάνω σε βασικούς κανόνες. Καμία εμπάθεια...
 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
Παρακαλώ πολύ, να μην ανεβαίνει η "τονικότητα" της συζήτησης.
Ευχαριστώ
:D:D
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Θα ήθελα κάποιος να μου λύσει την απορία γιατί το γεγονός αυτό παρακάμπτεται με "ελαφρά πηδηματάκια" όταν αφορά ας πούμε Άρχοντες πρωτοψάλτες του Πατριαρχείου (όταν βρίσκονται εκτός) και μη Πατριαρχικούς που απλά φέρουν τον τίτλο του άρχοντα τέλος πάντων και που στην ενορία που έχουν "ακούγονται διάφορα" στο αναλόγιο. Και άλλους επίσης που έχουν κάνει τοπικές "παραδόσεις", πχ εδώ στην Θεσσαλονίκη
Δεν παρακάμπτεται ΚΑΘΟΛΟΥ με ελαφριά πηδηματάκια! Κι αν θέλεις να τ' ακούσεις από εραστή του πατριαρχικού ύφους, άκου τα: ποιος είπε ότι τα τρίφωνα σε κάποιες ηχογραφήσεις του Ταλιαδώρου είναι παράδοση; Ποιος είπε ότι οι διφωνιούλες του Χρυσάνθου στα μινοράκια είναι παράδοση; Απ' την άλλη όμως, οι ΤΙΤΑΝΕΣ αυτοί έχουν προσφέρει τόσα, που δεν μπορεί κανείς να τους κατηγορήσει αν ούτε το 1% των ηχογραφήσεών τους περιέχει τέτοια πράγματα. Όταν όμως αυτό το ποσοστό δεν είναι 1% αλλά πάνω από 50%, κι εμένα μου τη βαράει... Π.χ. (αφού θες να τ' ακούσεις από "πατριαρχικό") ο Πέττας στον Πειραιά, όσο κι αν η φωνή του είναι στεντόρεια, όσο κι αν παλαιότερα έψαλε υποδειγματικά, τώρα όμως κάθε άλλο παρά δομέστιχο του Στανίτσα θυμίζει. Ο Βασιλικός δε δείχνει καθόλου ψάλτη που ήταν βασικό στέλεχος της χορωδίας του Στανίτσα, όπως και πολλοί άλλοι από τη χορωδία του. Ε, θες κι άλλα τώρα; (αυτό δεν σημαίνει ότι δεν τους σέβομαι για την προσφορά τους στη μουσική μας και τα καλά δείγματα που μας έχουν δείξει στον παρελθόν, μην παρεξηγηθούμε, έτσι; Αλλά η σύγκριση με παραδοσιακά ακούσματα νομίζω πως επιβεβαιώνει τα γραφόμενά μου -ισχύει βέβαια το "Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω", αλλά το γράφω μόνο και μόνο επειδή με προκάλεσες Ευθύμη, όχι για να θίξω συναδέλφους με μεγάλη ιστορία στα ψαλτικά δρώμενα, προς Θεού!-)

Δεν είδα πουθενά κρίση του στυλ "κύριε, ΔΕΝ μπορείς στο Πατριαρχείο να είσαι ΟΚ και εκτός ώρες ώρες να είσαι μια παρατυπία".

Δηλαδή, όλα τα χρόνια στο Πατριαρχείο (για παράδειγμα) ήταν χρόνια υποκρισίας που ο ψάλτης απλά έπρεπε να ακολουθήσει τον προκάτοχό του σε ύφος αλλά μόλις βρήκε την ευκαιρία (εκτός) ξέδωσε;

Αυτό δεν το καταλαβαίνω.

Αν είσαι έτσι εντός, να είσαι έτσι και ΕΚΤΟΣ, αλλιώς μας λες ο ίδιος "ναι, υποκρινόμουνα και τώρα ξεδίνω επιτέλους"...
Σ' αυτό σου απάντησα προηγουμένως, ο Στανίτσας το είπε ξεκάθαρα ότι στο Πατριαρχείο ήταν "στάνταρ πράγματα, 20 χρόνια το ίδιο εωθινό". Αυτό δε σου λέει ότι το σπάνιο αυτό φωνητικό τάλαντο περιοριζόταν κάπως; Λες να μην του ερχόταν να πει κάτι άλλο πάνω στο εωθινό; Όπως λοιπόν ξεσπάς κι εσύ, που τόσον καιρό δεν έλεγες τίποτα στο Ψαλτολόγιο :)D), έτσι ξέσπασε κι ο Στανίτσας! Το θέμα είναι ότι αυτό το ξέσπασμα συνεχίζει να είναι παράδοση (εννοείται όταν δεν ξεφεύγει από τα όρια με τρίφωνα κλπ., κοίτα και παρακάτω).

Και απλά πετάμε το "αυτά τα λέμε για κανα πανηγύρι, όμως να ξέρετε ότι ΔΕΝ είναι παραδοσιακά".
Βλέπω μεγάλε ότι κρίνεις και τον Πρίγγο, αφού τα λόγια που λες αυτός τα είπε... Λοιπόν, το εξήγησα πάνω κάτω και στο προηγούμενό μου μήνυμα: όταν λέει ο άνθρωπος ότι "αυτά δεν είναι παραδοσιακά" εννοεί την παράδοση του πατριαρχικού ναού, αφού αυτής φορέας είναι. Αλλά για μας το πολίτικο ψάλσιμο είναι κι αυτό παραδοσιακό. Το αγιορείτικο επίσης. Για τον Πρίγγο όμως όχι, αφού αυτό το στυλ ψαλσίματος δεν λεγόταν ΜΕΣΑ στον πατριαρχικό ναό. Μην πιάνεσαι λοιπόν από τις λέξεις, αλλά από το τι πραγματικά εννοούν.
Ε ρε μεγάλε, αφού δεν είναι ΤΙ ΤΑ ΛΕΣ; αλλού είσαι η παράδοση και αλλού η κακοποίησή της; ΔΕΝ το καταλαβαίνω...
Να ξεκαθαρίσουμε Ευθύμη σε τι αναφερόμαστε: Όταν λες για παραδοσιακό ή μη, αναφέρεσαι στην επιλογή των μαθημάτων ή στον τρόπο εκτέλεσης; Γιατί εδώ ο Πρίγγος είναι προφανές ότι αναφέρεται όχι στο δεύτερο, αλλά στο πρώτο. Αυτά είναι είπαμε νεώτερα μαθήματα που δεν λέγονταν ΕΝΤΟΣ του πατριαρχικού ναού και με αυτή την έννοια δεν είναι παραδοσιακά. Επίσης δεν είναι παραδοσιακά με αυτή την έννοια τα όσα λέγονταν στις εκκλησίες ΕΚΤΟΣ του πατριαρχικού ναού. Σωστά λοιπόν τα έλεγε ο Πρίγγος από μεριά του.

Όμως εμείς σήμερα δίνουμε στην παράδοση πιο ευρεία έννοια από αυτήν των ψαλλομένων στον πατριαρχικό ναό, που εννοεί ο Πρίγγος. Άρα λοιπόν: το ύφος του Πρίγγου είναι όντως παραδοσιακό (δε νομίζω να υπάρχει διαφωνία σ' αυτό). Το γεγονός ότι τα μαθήματα είναι νεώτερα μέλη έχω ξαναπεί ότι κατ' εμέ δεν είναι αποφασιστικό κριτήριο. Σε κάθε μουσική υπάρχει η παλαιά και η νεώτερη μορφή της. Αν λοιπόν αποτελεί παράδοση ένα δοξαστικό του Φιλανθίδη από το Φιρφιρή, μήπως αποτελούν και τα λειτουργικά του Πρίγγου σε πλ. α' επτάφωνο; (ρωτώ, δεν αποφαίνομαι). Σε 100 χρόνια τα λειτουργικά ή τα άξιόν εστί του Πρίγγου θα θεωρούνται παραδοσιακά; Και θα θεωρούνται όλα ή μόνο ένα μέρος; (και όχι π.χ. το μινόρε χερουβικό, ας πούμε).
Φανταστείται τον γερο-Δανιήλ να πάει από τα Κατουνάκια στην Θεσσαλονίκη και να αρχίσει "αμάν, αμάν, ωχ αμάν"...

Το διανοείται κανείς αυτό; ΟΧΙ.
Δε μιλάμε για "ωχ αμάν" και για περιπτώσεις που σαφώς εκφεύγουν της παράδοσης, όπως τα τρίφωνα. Και πριν 100 χρόνια αν έλεγες Φιλανθίδη στο Όρος ή χερουβικά Καραμάνη (που δεν υπήρχαν τότε...) δε θα φάνταζαν παραδοσιακά. Σήμερα όμως λέγονται. Αυτό που κάποτε κάποιοι δεν μπορούσαν να διανοηθούν, σήμερα θεωρείται παραδοσιακό. Έχω ξαναπεί ότι η παράδοση είναι δυναμική: τηρεί αυστηρά το παρελθόν, αλλά δε μένει προσκολλημένη σ' αυτό, προχωράει. Όχι όμως από τον κάθε τυχαίο ψάλτη, αλλά από τους άξιους φορείς της. Δεν μπορώ εγώ να γράψω ένα δικό μου χερουβικό στα καλά καθούμενα με τρίφωνα μέσα ή με αμανέδες και να πω ότι "η παράδοση προχωράει". Ο Στανίτσας όμως, ο Πρίγγος, που ξέρουν τα παραδοσιακά καλούπια και όρια, μπορούν.

Θέλετε μέτρο σύγκρισης της παράδοσης; Επιλέξτε ένα σταθερό και όχι ανεμόμυλο που γυρίζει ΟΠΟΥ ΦΥΣΑΕΙ Ο ΑΝΕΜΟΣ!
Γι αυτό ν' αγιάσει το στόμα σου: αυτός είναι και ο λόγος που οι παραδοσιακοί ψάλτες έμειναν. Ενώ άλλοι με μεγάλο φωνητικό τάλαντο (πολλές φορές και μεγαλύτερο απ' αυτούς) δεν έμειναν και δεν θα μείνουν γιατί κάνουν τα δικά τους. Σήμερα οι συνεπείς πατριαρχικοί ψάλτες, όπως ο Δημοσθένης Παϊκόπουλος ή ο κ. Τζανάκος (που είναι και μέλος του φόρουμ μας) χαίρουν συνολικής εκτίμησης. Ε, όσοι παλαντζάρουν τελικά δεν θα μείνουν στη συνείδηση του κόσμου ως σταθερές αξίες.
Και εδώ ήθελα αν μπορεί κάποιος να μου το εξηγήσει.

Εδώ και 1000 χρόνια μουσικής μελοποιίας, δεν είδα πουθενά καταγραφή περί "ελεύθερου" και "πυρ κατά βούλησιν" χρόνου και ρυθμού.

Πώς εξηγείται η αστάθεια αυτή μεγάλων ψαλτών; Αυτοί δε θέλουν να ακολουθήσουν την παράδοση;

Δεν μπορείς να λες σε κάποιον "που το βρήκες αυτό;" και να μη λες στον ευατό σου "που το βρήκα αυτό;".

Όπως ο άλλος κάνει λάθος στο Α, εσύ κάνεις στο Β, γιατί δεν πυροβολείς και τον ευατό σου; ΑΡΑ, δεν βλέπεις καλά, κακά τα ψέματα.

Ή δεν θέλεις να δεις, χειρότερα...
[...]
Όσοι έχετε διαβάζει έστω και λίγο κάτι πιο παλιό, θα δείτε ότι καλοφωνία και εκεί υπάρχει, ΔΕΝ ξεφεύγει όμως του χρόνου και του ρυθμού. Χιλιάδες οι μαρτυρίες "...ο καλοφωνάρης..." κ.α..

Ούτε μία όμως "...ο καλοφωνάρης όπως του καπνίσει...".

Πραγματικά, δύο μέτρα και δυο σταθμά διακρίνω...
Επειδή δεν ξέρω ακριβώς σε τι αναφέρεσαι, αλλά ο νους μου πάει σε πολλούς ψάλτες, θα σου πω το εξής: άλλο ο ψάλτης που έψελνε παραδοσιακά και με ρυθμό-κανόνι πριν 30-40 χρόνια και τώρα έχει κουραστεί και τα λέει χύμα, και άλλο ο ψάλτης που τα λέει χύμα μια ζωή. Ο πρώτος, εφόσον έχει προσφέρει και ξέρουμε ποιος ήταν στο παρελθόν, αλλά και σήμερα το ύφος του το μαρτυρεί (άσχετα αν ξεφεύγει στο χρόνο λόγω γήρατος ή ακόμα και λόγω προσωπικής επιλογής), εγώ ΤΟΝ ΣΕΒΟΜΑΙ. Ο δεύτερος όμως είναι ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΟΣ!! Όταν όμως κάνεις λόγο για "αστάθεια μεγάλων ψαλτών", προφανώς αναφέρεσαι στην πρώτη περίπτωση. Γιατί δεν μπορεί κάποιος να ψέλνει στα κουτουρού και να μην έχει ψάλει ΠΟΤΕ σωστά και να θεωρείται μεγάλος ψάλτης. Το έχω παρατηρήσει κι εγώ σε θεωρούμενες ως πολύ καλές φωνές αυτό το πράγμα. Τους δικαιολογώ λόγω ηλικίας και σέβομαι το παρελθόν τους, γιατί έχω ακούσε πολύ καλά δείγματα από ηχογραφήσεις τους. Αλλά ένα έχω να πω: ο Στανίτσας κύριοι ήταν πάντα Στανίτσας! Ακόμα και στα τελευταία του, είχε μέσα του το ρυθμό! Γι' αυτό ήταν ΜΕΓΑΛΟΣ, γι' αυτό λέμε ότι θα κάνει χρόνια να εμφανιστεί όμοιός του, αν ποτέ εμφανιστεί.
Αν οι τραβηγμένες έλξεις είναι μη παραδοσιακές (σωστό, έτσι;) επειδή δεν καταγράφονται πουθενά, το "αλαλούμ" στον χρόνο που επίσης δεν καταγράφεται ΓΙΑΤΙ δεν στηλιτεύεται;
[...]
Τα λάθη μας να καταγράφονται ΟΛΑ για να βοηθούμαστε ΟΛΟΙ. Ο κάθε ψάλτης και η κάθε σχολή έχει λάθη επείδή ακριβώς ήμαστε ΑΝΘΡΩΠΟΙ, δεν έχει νόημα να βλέπουμε το λάθος του άλλου για να "του την πούμε" και να μη βλέπουμε το δικό μας ή να μην το ακούμε όταν μας το λένε.

Άρα, δεν θέλουμε πρόοδο...

Πρόσεξα ότι οι καλύτεροι ψάλτες ήταν αυτοί που εκτός από φωνή δεν ασχολήθηκαν παθιασμένα με το λάθος του γείτονά τους.

Απλά έψελναν σωστά και η ψαλμωδία τους έκρινε από μόνη της τον άλλον.

Πόσο απλό, ε;
Όχι στηλιτεύεται ΚΑΙ το αλαλούμ στο χρόνο!! Ειδικά ο Μιχαλάκης τα λέει έξω από τα δόντια (καλά, αυτός λέει του Θεσσαλονικής "μπεκρήδες", εκεί θα κολλήσει;;:D) Απλώς είμαστε συγκρατημένοι σε περιπτώσεις που στο παρελθόν έχουν δείξει λαμπρά δείγματα, σεβόμενοι το παρελθόν τους. Προσωπικά την έχω πει για το χρόνο ακόμα και σε πολύ καλούς φίλους.

Αυτό για τους καλούς ψάλτες που δεν έκριναν τους άλλους έχεις δίκιο: η καλύτερη κριτική είναι αυτό που έχεις προσφέρει. Άμα ο άλλος απέχει παρασάγγας, τότε η διαφορά φαίνεται (μην ξεχνάς βέβαια ότι για τη σχολή Καρά έχουν εκφραστεί δυσμενώς όλοι οι μεγάλοι παραδοσιακοί ψάλτες).

Το μόνο που διαφωνώ είναι αυτό που λες ότι "η κάθε σχολή έχει λάθη επείδή ακριβώς ήμαστε ΑΝΘΡΩΠΟΙ". Και για μεν το θέμα του ρυθμού έχεις δίκιο: προκαλείται ακριβώς επειδή και οι εκτελεστές είναι ΑΝΘΡΩΠΟΙ, δηλ. είτε έχουν γεράσει, είτε από ένα σημείο και πέρα ήθελαν να δοκιμάσουν το ελεύθερο ψάλσιμο επειδή τους ξεκούραζε και βαριούνται να κρατάνε χρόνο και χίλια δυο. Κανείς τους όμως δεν διενοήθη να αναγάγει το άχρονο ψάλσιμο σε θεωρητικό κανόνα! Απεναντίας, οι υπερβολικές έλξεις της σχολής Καρά δεν οφείλονται ούτε στην ηλικία, ούτε σε επιλογή, αλλά σε νοοτροπία και δυστυχώς έχουν γραφεί επίσημα σε θεωρητικά συγγράμματα, διδάσκονται συστηματικά και υποστηρίζονται και στην πράξη ως "παραδοσιακό ψάλσιμο"! Ε, αυτό πλέον είναι και επικίνδυνο και έχει κάποια διαφορά από το άχρονο ψάλσιμο που γίνεται λόγο παραξενιάς ή ηλικίας ή ιδιοσυγκρασίας, δε νομίζεις;

Υ.Γ. Μόλις τώρα είδα πως ό,τι γράφουμε είναι AΣΧΕΤΟ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ!!! Καλά, μπορείτε να μου πείτε πώς είναι δυνατόν κάθε συζήτηση να καταλήγει πάντα στο ίδιο πράγμα;;;:confused::eek:
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Απλά ο Φιρφιρής ήταν ένας (αλλά ΛΕΟΝ...) που έψελνε μόνος του και που ακόμα κι όταν συνέψαλλε ΠΟΤΕ δεν "βρίσκονταν" με κανένα (είτε με Δανιηλαίους, είτε με οποιονδήποτε άλλο-με στοιχεία από ηχογραφήσεις μιλάω), ενώ εδώ 30 που προσπαθούσαν τουλάχιστον να πουν το ίδιο πράγμα. Όσοι έχουν δουλέψει χορωδία ως μέλη και ως χοράρχες νομίζω καταλαβαίνουν το πόσο δύσκολο είναι να "βγουν" τα "τσαλιμάκια" που κάνει η μία φωνή, στο σύνολο...

Απλά το δικηγόρο του διαβόλου κάνω. Κι εγώ θα ήθελα το άκουσμα να βγαίνει τόσο φυσικό και αβίαστο όσο στον Φιρφιρή και στον Στανίτσα από 30 άτομα, γίνεται όμως; Ακούστε και την χορωδία που διευθύνει ο ίδιος ο Στανίτσας, από τις πιο δουλεμένες και "δεμένες". Έχει καμία σχέση το άκουσμά της με το σόλο άκουσμα του ίδιου του Στανίτσα;
Θα σου βαζα thanks Βασίλη στο μήνυμά σου, αν δεν διαφωνούσα με αυτό: το ότι σε μια χορωδία δεν ακούγονται οι λεπτομέρειες της μονωδίας, είναι γνωστό και επόμενο να συμβαίνει. Στις χορωδίες όμως της σχολής Καρά το θέμα είναι ότι ελάχιστη διαφορά έχει το χορωδιακό από το μονωδιακό ψάλσιμο! Δηλ. ακόμα και μονωδία να άκουγες έναν απ' αυτούς (δεν εννοώ απαραίτητα εσένα, μια και βλέπω ότι συμμετείχες αλλά δεν ξέρω πώς ψέλνεις, εννοώ έναν τυπικό εκπρόσωπο, καταλαβαίνεις νομίζω), πάλι τα γυρίσματα θα ήταν βεβιασμένα!

Θυμάσαι που ο Στανίτσας έλεγε στη συνέντευξη ότι για τη συγκρότηση χορωδίας δε χρειάζεται να λες περίπλοκες θέσεις και τέτοια, αλλά ομοιογένεια (κάπως έτσι τέλος πάντων, δεν το θυμάμαι τώρα ακριβώς). Βλέπεις ότι το γύρισμα δε βγαίνει; Άστο, πες το απλά. Όμως στις χορωδίες της σχολής Καρά, το να μην κάνεις μια έξω πεταστή σε ειρμολογικό μέλος με σύντομο ρυθμό, όταν αυτό έχει σημειωθεί στην πάρτα με τα "καραδόφωνα", θεωρείται "προδοσία" της παράδοσης. Προτιμούν δηλ. να το κάνουν, έστω κι αν ακουστεί, παρά να μην το κάνουν, για το λόγο ότι δεν ξέρουν να χρωματίζουν τους φθόγγους έτσι όπως είναι, χωρίς να κάνουν αναλύσεις, δηλ. με γυρίσματα της φωνής, χωρίς να προσθέτουν φθόγγους (η πλειοψηφία τουλάχιστον, σίγουρα θα υπάρχουν και εξαιρέσεις, όπως ο κ. Κουτράς, ίσως περισσότερες τα τελευταία χρόνια).
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Αν και συντονιστής σε άλλη ενότητα, επειδή όμως έχουμε τα... γαλόνια :cool: και για το λόγο ότι μόλις διάβασα προσεχτικά ολόκληρη τη συζήτηση αυτή, θα παρακαλέσω τα παρακάτω μέλη να τροποποιήσουν προαιρετικά το περιεχόμενο των μηνυμάτων που τους υποδεικνύω, για το λόγο ότι είναι απαξιωτικό για συνομιλητές τους (το ποιες φράσεις είναι απαξιωτικές από όλο το μήνυμα το αφήνω φυσικά στην κρίση τους):
  • Firfiris: 8
  • greek487: 16 (επίσης κ. Νάσση, τροποποιήστε υποχρεωτικά τον τίτλο του μηνύματός σας αυτού, είναι απαράδεκτος, διαφορετικά θα παρακαλέσω κάποιον συντονιστή να το κάνει)
  • lefme: 22
  • V_Zacharis: 24
 

greek487

Tasos N.
κ. Ιγνατιαδη,

Επειδη δεν ειδα ονομα στα μηνηματα σας και σας φωναζαν απλα λεφμε, νομιζα πως γραφατε ανωνημα και πετουσατε πετρες ανευθηνα. Γι αυτο και αλλαξα το μηνημα μου.

Αλλα.......

οταν στον τομεα τον "Ηχογραφησεων" μιλατε οτι τα κινητρα προσωπων που ξερω ειναι ανηθικα* δεν μιλατε περι μουσικολογιας. Υποτιματε προσωπα. Δεν μιλαμε πλεον για το ΤΙ λενε οι ψαλτες, οι κανοναρχες, οι ισοκρατες κτλ., μιλαμε περι το ΓΙΑΤΙ το κανουν. Ποτε δεν εχω ακουσει εναν μουσικολογο να μιλαει για τα κινητρα προσωπων. Μιλαει για μουσικη.


Και οταν σας εξηγω εγω και αλλοι που ξερουν, οτι δεν ψελνουν για "φιλοδοξιες" και "Πρωταθληματα," ακομα επιμενετε. Επιμενετε οτι ψελνουν για να "καταστήσουν πρότυπο λατρευτικό κέντρο στην απανταχού Ορθοδοξία." Και παλι σας ρωτω, που το βρικατε αυτο, αφου ειναι και "γνωστό τοις πάσι." Γιατι εγω για πρωτη φορα το ακουω και πηγαινω στην Αγ. Ειρηνη Αιολου απ το 1995.

Αλλα, και γιατι να επιμενετε? Να μιλησουμε για τα κινητρα σας? Μηπως εισθε εγωιστης, κακος, και δυσκολος? Οχι, οχι, οχι. Δεν το πιστευω αυτο. Πιστευω οτι απλα πρεπει να ενημερωθειτε ακομη και περισσοτερο και πιο καθαρα. Γι αυτο και σας μιλαω.

Τωρα για τις αποριες που εχετε εχω να σας πω κατι πολλη απλο.....οταν δουλευεις με ταπεινωση, αγαπη, και αφοσιωση, πολλα μπορεις να προσφερεις. Αλλα μετα αντι για ενα ευχαριστω και εναν καλο λογο, θα φας και βρισιδι.



* "ότι φιλοδοξία των κοπιόντων και ψαλλόντων στην Αγία Ειρήνη οδού Αιόλου, είναι να αναδείξουνε τον συγκεκριμένο Ναό ως πρότυπο Ναό λατρευτικής ζωής σε ολόκληρη την Εκκλησία της Ελλάδος και όχι μόνο. Και καλά κάνουν. Εφ΄όσον όμως έχουν τέτοιες φιλοδοξίες "Πρωταθλητισμού" επιβάλλεται να είναι προσεκτικοί σε ΟΛΑ τα σημεία της μουσικής τους ερμηνείας"
 
Last edited:

lefme

Νέο μέλος
κ. Θεοτοκάτε,
αν και ΔΕΝ συμφωνώ με αυτού του είδους τις παρεμβάσεις σε έναν δημόσιο διάλογο,αποσύρω άμεσα το μήνυμά μου, σεβόμενος πρώτα απ'όλα τον εαυτό μου.
Θεωρούσα ότι μπορεί να ισχύσει κι εδώ η βασική αρχή της ελευθερίας έκφρασης απόψεων, όπως ισχύει σε χιλιάδες forum στον κόσμο. Με μια ιδιομορφία όμως εδώ. Στο συγκεκριμένο forum διακρίνω κάποια στοιχεία "Εκκλησιαστικής Εξουσίας" με την απολυταρχική ορισμένες φορές μορφή άσκησης της εξουσίας.
Αν κάποιος από τους συνομιλητές μας αισθάνεται προσβεβλημένος, ας το εκφράσει ώστε να το συζητήσουμε. Και, ή να με πείσει ή να τον πείσω. Και αμέσως να ζητήσω και δημοσίως συγνώμη.
Μπορεί ορισμένες φορές να έγινα κάπως γήινος,ρεαλιστής ή και περισσότερο ριζοσπαστικός σε κάποιες μου απόψεις ή θεσεις. Όμως ποτέ δεν είχα σκοπό να γράψω κάτι με στόχο να προσβάλω συνομιλητή μου. Αν κάποιος σκανδαλίστηκε, ζητώ ταπεινά συγνώμη.

Κύριοι συνομιλητές.
Αν και μουσικός με αρκετά μεγάλη πορεία σε αναλόγια και μουσικές σκηνές, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι το forum πια αυτό ΔΕΝ ΜΕ ΕΚΦΡΑΖΕΙ.
Οι στόχοι σας και οι ορίζοντές μου, είναι εκ διαμέτρου αντίθετα.
Αποχωρώ από το forum σας, σεβόμενος τις σπουδές μου, την πίστη μου στον Δημιουργό και τον εαυτό μου.
Σας ευχαριστώ που με ανεχθήκατε και με διδάξατε πολλά(!!) για τον στενόχώρο της Εκκλησίας.
Καλή πορεία.
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
κ. Θεοτοκάτε,
αν και ΔΕΝ συμφωνώ με αυτού του είδους τις παρεμβάσεις σε έναν δημόσιο διάλογο,αποσύρω άμεσα το μήνυμά μου, σεβόμενος πρώτα απ'όλα τον εαυτό μου.
Θεωρούσα ότι μπορεί να ισχύσει κι εδώ η βασική αρχή της ελευθερίας έκφρασης απόψεων, όπως ισχύει σε χιλιάδες forum στον κόσμο. Με μια ιδιομορφία όμως εδώ. Στο συγκεκριμένο forum διακρίνω κάποια στοιχεία "Εκκλησιαστικής Εξουσίας" με την απολυταρχική ορισμένες φορές μορφή άσκησης της εξουσίας.
Αν κάποιος από τους συνομιλητές μας αισθάνεται προσβεβλημένος, ας το εκφράσει ώστε να το συζητήσουμε. Και, ή να με πείσει ή να τον πείσω. Και αμέσως να ζητήσω και δημοσίως συγνώμη.
Μπορεί ορισμένες φορές να έγινα κάπως γήινος,ρεαλιστής ή και περισσότερο ριζοσπαστικός σε κάποιες μου απόψεις ή θεσεις. Όμως ποτέ δεν είχα σκοπό να γράψω κάτι με στόχο να προσβάλω συνομιλητή μου. Αν κάποιος σκανδαλίστηκε, ζητώ ταπεινά συγνώμη.

Κύριοι συνομιλητές.
Αν και μουσικός με αρκετά μεγάλη πορεία σε αναλόγια και μουσικές σκηνές, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι το forum πια αυτό ΔΕΝ ΜΕ ΕΚΦΡΑΖΕΙ.
Οι στόχοι σας και οι ορίζοντές μου, είναι εκ διαμέτρου αντίθετα.
Αποχωρώ από το forum σας, σεβόμενος τις σπουδές μου, την πίστη μου στον Δημιουργό και τον εαυτό μου.
Σας ευχαριστώ που με ανεχθήκατε και με διδάξατε πολλά(!!) για τον στενόχώρο της Εκκλησίας.
Καλή πορεία.
Αγαπητέ Κύριε ……lefme
Κατά την γνώμη μου γράψατε στοιχεία για τα οποία δεν διαφωνώ, διότι τα θεωρώ σωστά αυτά που επισημάνατε, όμως και κατά την δική μου γνώμη με τρόπον όχι σωστό.
Στους φίλους σας, και γενικά στο φιλικό σας περιβάλλον δεν νομίζω πως εκφράζεσθε προσβλητικά για τους συνομιλητές σας, διότι αυτόματα θα ήσασταν εκτός ομάδας’’.
Όσοι διάβασαν τις απόψεις σας, ένοιωσαν νομίζω την ‘’προσβολή’’ , με αποτέλεσμα να ασχοληθούμε κατ αρχήν με τον ‘’αρνητικό’’ τρόπο διατύπωσης των απόψεών σας, και όχι με την ουσία των απόψεών σας που διατυπώσατε.
Η ουσία των απόψεών σας, φανερώνει προσωπικότητα που γνωρίζει πάρα πολύ καλά στα όσα γράφει, και εγώ προσωπικά σας ευχαριστώ που διαθέσατε ένα μέρος του χρόνου σας, για θέματα που μας αφορούν.
Στα αναφερόμενά σας για τους συντονιστές ‘’διακρίνω κάποια στοιχεία "Εκκλησιαστικής Εξουσίας" με την απολυταρχική ορισμένες φορές μορφή άσκησης της εξουσίας’’, εξακολουθούν να προσβάλλουν, που σημαίνει πως και εσείς μετά από τόση συζήτηση δεν καταλάβατε σωστά την ουσία των συστάσεων, και εμμένετε ( απόλυτο δικαίωμα σας φυσικά και απόλυτα σεβαστό όσο και εάν διαφωνώ).
Αναφέρετε:
Μπορεί ορισμένες φορές να έγινα κάπως γήινος,ρεαλιστής ή και περισσότερο ριζοσπαστικός σε κάποιες μου απόψεις ή θέσεις. Όμως ποτέ δεν είχα σκοπό να γράψω κάτι με στόχο να προσβάλω συνομιλητή μου. Αν κάποιος σκανδαλίστηκε, ζητώ ταπεινά συγνώμη.
Ακόμη δεν το καταλάβατε ότι προσβάλλετε!!!!!! Συνεχώς τους συνομιλητές σας, ειλικρινά αυτό θα πρέπει να σας προβληματίσει. Σε όλους μας η αυτογνωσία κάνει καλό.
Ακόμη και η ταπεινή σας συγνώμη, έχω την αίσθηση πως μάλλον δεν φαίνεται να είναι ‘’τελωνική’’. Μακάρι να μην είναι έτσι.
Ακόμη και το ευχαριστήριό σας ως προς την ανοχή, νομίζω πως είναι προσβλητικό, και δεν εξαιρέσατε ούτε και την πίστη σας στην Δημιουργό. Που το βρήκατε αυτό???
Αυτά σας τα γράφω ειλικρινά με Αγάπη, και για προβληματισμό σας για τον τρόπο που διατυπώνετε τις απόψεις σας, και όχι για να σας αντιπαρατεθώ.
Δεν έχω καμμία απολύτως όρεξη για ανταπαραθέσεις που προσβάλλουν διότι σέβομαι αυτούς που προσβάλλουν διότι έχουν ασφαλώς και κάποιους λόγους.
Άλλωστε αυτός ήταν ο λόγος που δεν έγραψα τίποτε μέχρι τώρα στα όσα αναφερθήκατε.
Άκουσα στο ραδιόφωνο το γνωστό άσμα '' άμα θες να μείνεις μείνε, αμα θες να κάτσεις κάτσε, κλπ κλπ κλπ γνωστά ...'' που φυσικά ισχύει για όλους μας.
Βασίλης
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Στις χορωδίες όμως της σχολής Καρά το θέμα είναι ότι ελάχιστη διαφορά έχει το χορωδιακό από το μονωδιακό ψάλσιμο! Δηλ. ακόμα και μονωδία να άκουγες έναν απ' αυτούς (δεν εννοώ απαραίτητα εσένα, μια και βλέπω ότι συμμετείχες αλλά δεν ξέρω πώς ψέλνεις, εννοώ έναν τυπικό εκπρόσωπο, καταλαβαίνεις νομίζω), πάλι τα γυρίσματα θα ήταν βεβιασμένα!
Νίκο κάνεις λάθος, γιατί μιλάς χωρίς να έχεις ακούσει (όπως κι ο ίδιος αναγνωρίζεις). Δεν υπάρχει "τσουβάλι", και καλό είναι να μην "τσουβαλιάζουμε" ανθρώπους. Άκου πρώτα και μετά κρίνε. Να μου επιτρέψεις να έχω διαφορετική άποψη.

Δεν γύρισα για να κάνω συζήτηση, κάτι χρωστούσα στην βιβλιοθήκη του Καμαράδου, γι αυτό επέστρεψα και δεν θέλω να επεκταθώ. Ευχαριστώ για την κατανόηση.

Υ.Γ.
Αν έγραψα σε αυτό το θέμα, έγραψα γιατί πιστεύω ότι είναι άδικη και άνευ ουσίας αυτού του είδους η κριτική (και όχι γενικά η κριτική-αυτού του είδους επαναλαμβάνω) στο παρόν θέμα κι ακόμη επειδή συμμετείχα κι ο ίδιος σε αυτή την ακολουθία.

(Ξανα-)Ευχαριστώ.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δεν γύρισα για να κάνω συζήτηση, κάτι χρωστούσα στην βιβλιοθήκη του Καμαράδου, γι αυτό επέστρεψα και δεν θέλω επεκταθώ. Ευχαριστώ για την κατανόηση.

Ἄν μοῦ ἐπιτρέπεις, γιὰ ὅποιον λόγο κι ἄν γύρισες, ἔστω καὶ γιὰ λίγα μηνύματα, καλὸ εἶναι. Ἡ ἀπουσία τῆς συνεισφορᾶς σου στὸ διάλογο καὶ στὸ forum γενικότερα εἶναι αἰσθητή .

Ταῦτα παρὰ ἀνωνύμου κι εὐχαριστῶ.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Ναι βρε παιδί μου, λίγο πιο ελεύθερα. Και ο Φιρφιρής έκανε 15 αναλύσεις το δευτερόλεπτο αλλά δεν ήταν κάτι σαν "στημένες", ήταν ελεύθερες. Καλές οι αναλύσεις αλλά αυτό το κάπως...

Άνευ παρεξηγήσεως, έτσι;
[...]
Αν οι τραβηγμένες έλξεις είναι μη παραδοσιακές (σωστό, έτσι;) επειδή δεν καταγράφονται πουθενά, το "αλαλούμ" στον χρόνο που επίσης δεν καταγράφεται ΓΙΑΤΙ δεν στηλιτεύεται;
+100 Ευθύμη!!! (για να μη λες ότι είμαι και τσιγγούνης...) Όταν η διαφορά του αγιορείτικου ύφους από το καραϊκό επισημαίνεται από έναν μύστη του αγιορείτικου, όπως τον Ευθύμη, έχει αξία! Απορώ πώς κάποια μέλη θεωρούν το ύφος του Καρά "αγιορείτικο"!! Μα δεν χρειάζεται καν να ξέρεις μουσική για να καταλάβεις ότι το ένα με το άλλο απέχουν έτη φωτός... Μόνο ν'ακούσεις έναν καραϊκό ψάλτη και μετά το Φιρφιρή ή το Δανιήλ, μόνο ν' ακούσεις την ΕΛΒΥΧ και μετά τους Θωμάδες, τελείωσε, φτάνει!
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
κ. Θεοτοκάτε,
αν και ΔΕΝ συμφωνώ με αυτού του είδους τις παρεμβάσεις σε έναν δημόσιο διάλογο,αποσύρω άμεσα το μήνυμά μου, σεβόμενος πρώτα απ'όλα τον εαυτό μου.
Αγαπητέ, η συμμετοχή σας στο φόρουμ προϋποθέτει την αποδοχή των κανόνων συμμετοχής. Αντιγράφω μερικούς:
14. Ο διαχειριστής και οι συντονιστές έχουν το δικαίωμα να μεταφέρουν, αφαιρέσουν, κλειδώσουν, τροποποιήσουν μηνύματα ή θέματα σε κάθε περιοχή του forum, κατά την κρίση τους με σκοπό το σεβασμό των κανόνων και την καλύτερη λειτουργία του forum.
16. Οποιαδήποτε απορία ή διαφωνία για συντονιστική ενέργεια θα πρέπει να υποβάλλεται με προσωπικό μήνυμα (ΠΜ) στους συντονιστές ή στο διαχειριστή και όχι με δημιουργία νέου θέματος ή δημόσιου μηνύματος.
Δεν μπορεί λοιπόν να μη συμφωνείτε με παρεμβάσεις συντονιστή και να συμμετέχετε στο φόρουμ.
Επίσης, εγώ δεν σας ζήτησα να αποσύρετε το μήνυμά σας, αλλά να το τροποποιήσετε προαιρετικά. Και απ' ότι βλέπω είστε ο μόνος που είχε πρόβλημα με αυτό.
Θεωρούσα ότι μπορεί να ισχύσει κι εδώ η βασική αρχή της ελευθερίας έκφρασης απόψεων, όπως ισχύει σε χιλιάδες forum στον κόσμο.
Ισχύει εφόσον δεν προσβάλλετε το συνομιλητή σας και αυτό ισχύει επίσης σε χιλιάδες forum στον κόσμο.
Αν κάποιος από τους συνομιλητές μας αισθάνεται προσβεβλημένος, ας το εκφράσει ώστε να το συζητήσουμε. Και, ή να με πείσει ή να τον πείσω. Και αμέσως να ζητήσω και δημοσίως συγνώμη
Μα κύριε Ιγνατιάδη, ακριβώς την περαιτέρω προσβολή πάμε να προλάβουμε με το να συνιστάμε καλύτερη συμπεριφορά. Ίσα ίσα που είναι και για μένα ψυχοφθόρο αυτό, να κάνω τη νταντά κάθε λίγο και λιγάκι, αλλά τι να κάνουμε, αν ήσαστε στη θέση μου και βλέπατε να πέφτει το επίπεδο διαλόγου στο forum θα το καταλαβαίνατε.
Αν και μουσικός με αρκετά μεγάλη πορεία σε αναλόγια και μουσικές σκηνές, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι το forum πια αυτό ΔΕΝ ΜΕ ΕΚΦΡΑΖΕΙ.
Οι στόχοι σας και οι ορίζοντές μου, είναι εκ διαμέτρου αντίθετα.
Αποχωρώ από το forum σας, σεβόμενος τις σπουδές μου, την πίστη μου στον Δημιουργό και τον εαυτό μου.
Σας ευχαριστώ που με ανεχθήκατε και με διδάξατε πολλά(!!) για τον στενόχώρο της Εκκλησίας.
Καλή πορεία.
Λυπάμαι πραγματικά, γιατί φαίνεται ότι η δική μου παρέμβαση σας ανάγκασε. Απλά σας θυμίζω ότι σε μέλη που έκανα αυστηρότερη παρατήρηση και στους επέβαλα υποχρεωτική και όχι προαιρετική τροποποίηση μηνύματος, το κατάλαβαν δεν αντέδρασαν έτσι. Ακόμα κι εγώ έχω τροποποιήσει δικά μου μηνύματα, άνθρωποι είμαστε, δεν είμαστε άγιοι, ξεφεύγουμε πού και πού, γιατί να μην το παραδεχτούμε;

Επίσης: ο χώρος της Εκκλησίας δεν έχει καμία σχέση με το Ψαλτολόγιο! Δεν εκπροσωπούμε κανέναν φορέα, παρά μόνο τους εαυτούς μας.

Να είστε καλά, εύχομαι να επανέλθετε στις συζητήσεις μας.
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
Παρακαλώ πολύ, να μην ανεβαίνει η "τονικότητα" της συζήτησης.
Ευχαριστώ
:D:D

Ἀγαπητέ Ματθαῖε... συχαρητήρια γιά τήν καταπληκτική ἀτάκα...
Εἰλικρινά ἀπολαμβάνω τούς φίλους πού προσπαθοῦν νά βάλουν στοιχειώδεις κανόνες στό "ψαλτολόγιον" μέ ὄμορφο τρόπο.
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
Νίκο κάνεις λάθος, γιατί μιλάς χωρίς να έχεις ακούσει (όπως κι ο ίδιος αναγνωρίζεις). Δεν υπάρχει "τσουβάλι", και καλό είναι να μην "τσουβαλιάζουμε" ανθρώπους. Άκου πρώτα και μετά κρίνε. Να μου επιτρέψεις να έχω διαφορετική άποψη.

Φρονῶ ὅτι ὁ ἀγαπητός Βασίλης κάνει λάθος ἐδῶ. Σίγουρα δέν πρέπει νά τσουβαλιάζονται οἱ ἄνθρωποι, ὅμως προσωπικά γνωρίζω ἀνθρώπους πού συμμετέχουν σέ χορωδίες στύλ Καρᾶ καί ἐνστερνίζονται φυσικά τό συγκεκριμένο ὕφος, οἱ ὁποῖοι καί στίς μονωδίες τους εἶναι ἴδιοι, σάν νά ἀκοῦς ΕΛΒΥΧ π.χ. Καί εἶναι φυσικό αὐτό. Χωρίς ὅμως αὐτό νά ὑποδηλώνει ὅτι ὅλοι εἶναι πιστά ἀντίγραφα...
 
Σε κάθε είδος μουσικής ή λατρευτικής, ή συναυλιακής ή βυζαντινής ή ευρωπαϊκής, αγαπητέ φίλε, υπάρχουν κάποιοι νόμοι και κανόνες οι οποίοι πρέπει να τηρούνται. Δεν μπορούμε να μιλάμε για ερμηνεία μουσικού κομματιού, εάν δεν υπάρχει η "θεμελιώδης αρχή" της μουσικής επιστήμης.Η διατήρηση της τονικότητας.
Σ' ότι αφορά το ερώτημά σου εάν δηλαδή κατάλαβα μόνον αυτό από τον σημερινό εσπερινο, σε διαβεβαιώ πως σαν μουσικός εξετάζω την μουσικολογική του πλευρά. Η πνευματική του διάσταση, δεν με απασχολεί σ'αυτή τη φάση.[/FONT]
Μεγάλε ανώνυμε μουσικολόγε εσύ δεν έχεις ανέβει ποτέ όταν ψάλεις;;; (εάν ψάλεις δηλαδή). Εγώ πάλι έχω και όχι μόνο εγώ, αλλά και τα θεωρούμενα "ιερά τέρατα" της ψαλτικής, υπάρχει πλήθος ηχογραφήσεων, ΖΩΝΤΑΝΩΝ και όχι σε studio, που κυκλοφορούν ευρέως (ψάξε βρες τις), στις οποίες εμφανέστατα ανεβαίνουν κατά τη διάρκεια της ερμηνείας του μέλους. Κράτα εσύ τους κανόνες και την τονικότητα και άσε τα υπολοιπα που υποτίθεται ότι ως μουσικός εξετάζεις για εμάς.....
 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
κ. ΑΛΕΞ. ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ, είστε ο ηθοποιός;

Καλέ μου φίλε Αλέξανδρε, όπως είναι πλέον προφανές, ο αγαπητός επώνυμος lefme [το όνομά του είναι στο προφίλ του], ενοχλείται από άλλα πράγματα και η βάση είναι μια πρόφαση.
Σαν να πω εγώ ότι δεν μου αρέσει το μαλλί του Γαϊτάνου...

Ψυχραιμία..
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
...ο αγαπητός επώνυμος lefme [το όνομά του είναι στο προφίλ του], ενοχλείται από άλλα πράγματα και η βάση είναι μια πρόφαση.
Σαν να πω εγώ ότι δεν μου αρέσει το μαλλί του Γαϊτάνου...
Ρε τον άτιμο, δεν παίζεται, πάλι έγραψε!!!
 
Top