Ο Σίμων Καράς και η Βυζαντινή Μουσική στην Ελλάδα κατά τον 20ο αιώνα

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Το έργο του Σίμωνα Καρά είναι τεράστιο. Θα τον ευχαριστούν γενεές γενεών για τα τραγούδια που έσωσε και κατέγραψε, είτε στο χαρτί είτε με το κασετόφωνο του γυρίζοντας όλον τον Ελληνικό κόσμο. Πολλά όπως το σύστημα παρουσίασης των κλάδων των ήχων είναι αρκετά αξιόλογο επεκτείνοντας το κεφάλαιο των τριών διδασκάλων περί χορών, τα περί ρυθμού και άλλα . Μελετώντας λοιπόν σε βάθος το έργο του Σίμωνα Καρά έχω καταλάβει την τεράστια αξία του αλλά έχω εντοπίσει και μερικά σημεία τα οποία φρονώ πως πρέπει να επανεξεταστούν από όλους μας, από πρωτοψάλτες, μουσικολόγους έως και απλούς εραστές της μουσικής μας . Σε δημοσιεύσεις μου θα δείτε τις θέσεις μου για αυτά τα μουσικά ζητήματα τα οποία παραθέτω:

α) Απορρίπτει το σύστημα της ομοίας διφωνίας. Η μη αποδοχή του συγκεκριμένου συστήματος έχει αποτέλεσμα λάθος προσεγγίσεις αρκετών περιπτώσεων του β ήχου κυρίως, του βαρύ, του τετάρτου-λεγέτου (δείτε και το διάγραμμα μου για τις σχέσης των συστημάτων). Έχει γίνει αρκετά δυναμικός διάλογος εδώ,εδώ και όχι μόνο.
β)Θεωρεί μείζωνα τόνο μόνο τον επόγδοο(8/9). Ο Χρύσανθος θεωρεί περιπτώσεις του μείζωνα μεγαλύτερες των 12/68 τμημάτων. πχ Βλ κεφάλαιο χρόες και το αντίστοιχο θέμα για τον τόνο Νη Πα
γ)Πολλά από τα κενά που δημιουργούνται από την απόρριψη των παραπάνω και άλλων προσπαθεί να τα καλύψει με την θεωρία των έλξεων η οποία είναι εφεύρημα της μουσικής επιτροπής του 1881. Δείτε το αντίστοιχο θέμα περί έλξεων εδώ
δ)Η "κονσερβοποίηση" των αχρόνων υποστάσεων (χαρακτήρων ποιότητας) σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο το οποίο μόνο από την συγκεκριμένη σχολή ακούγεται έτσι. Ο κύριος Αγγελόπουλος το συνέχισε χάριν συγχρονισμού της χορωδίας. Έτσι χάνεται η μεγάλη ποικιλία αναλύσεων των υποστάσεων και η ψαλμωδία καταντά βαρετή και μονότονη. Αυτό οφείλεται και στην
ε)Σύγχυση των εννοιών χρόνου και ρυθμού οι οποίες διαφοροποιούνται στο θεωρητικό του Χρυσάνθου αλλά και σε άλλα έντυπα όπως "Ο ΡΥΘΜΟΓΡΑΦΟΣ" του Αγαθαγγέλου Κυριαζίδου.
στ)Ακολουθώντας την εσφαλμένη θεωρία των έλξεων περιόρισε την ισχύ του εναρμονίου γένους μόνο στην απόδοση αναγνωσμάτων ,σπάνια σε παπαδικά μέλη, παραδοσιακά τραγούδια και μανέδες. Τα μέλη δε του εναρμονίου τα απέδοσε μόνο στο σύντονο-σκληρό διάτονο.
ζ)Η μή παραδοχή της συνέχειας της πατριαρχικής παράδοσης.
η)Η θεωρητική του προσέγγιση κάποιων θεμάτων υποτιμόντας την τρέχουσα παράδοση οδήγησε σε αυθερεσίες όπως:
i)Η πεποίθηση ότι οι κανόνες σε πλ β ήχο ψάλλονται σε σκληρό χρωματικό γένος κάτι που κατά την γνώμη μου δεν ισχύει για την μεγάλη μερίδα της ελληνικής παράδοσης.
ii)Η θεωρία ότι τα προσόμοια "Τον τάφον σου σωτήρ" ακολουθούσαν τον δίφωνο χρωματικό - νάο ήχο έχει αποτέλεσμα το φαινόμενο της "δημιουργικής παράδοσης" αφού δεν έχει σωθεί κάτι τέτοιο τους τελευταίους αιώνες. Επίσης η θεωρία αυτή μπορεί και να μήν ισχύει καθόλου. Περισσότερες λεπτομέριες εδώ
θ)Η ελλιπής διδασκαλία σωστής τοποθέτησης της φωνής του ιεροψάλτη και του τρόπου σύνδεσης των φθόγγων. Πιο ειδικός σε αυτά είναι ο κύριος Μιχαλάκης. Μπορείτε να διαβάσετε δημοσιεύσεις του.
ι)Η δογματοποίηση της παράδοσης και η a priori απόρριψη κάθε εξελικτικής έκφρασης της μουσικής μας όπως διαμορφώθηκε τον 20 αιώνα.
ΥΓ Τα παραπάνω είναι τα μέχρι τώρα συμπεράσματα μου από την μέχρι τώρα έρευνά και μελέτη μου, διαλόγους μου με ειδικούς μέσα και έξω από το ψαλτολόγιο, μουσικολόγους και ιεροψάλτες. Δεν θέλω να θεωρηθεί ότι είμαι απόλυτος και δογματικός ούτε ότι υποτιμώ την αξία του έργου του Σίμωνα Καρά.
 
Last edited:

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
Συγχαρητήρια Ευάγγελε για το μήνυμά σου.
Σε κάποια συμφωνώ, σε άλλα διαφωνώ,
δεν μπορώ όμως να μην επισημάνω την ωριμότητα και αξιοπρέπεια της τοποθέτησής σου.
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Συγχαρητήρια Ευάγγελε για το μήνυμά σου.
Σε κάποια συμφωνώ, σε άλλα διαφωνώ,
δεν μπορώ όμως να μην επισημάνω την ωριμότητα και αξιοπρέπεια της τοποθέτησής σου.
Συμφωνώ για τον φίλο Ευάγγελο, αλλά και τη δική σου ωριμότητα και αξιοπρέπεια θα επισημάνω, γιατί τέτοιου είδους και επιπέδου διάλογος είναι το ζητούμενο πια και αποδεικνύει ότι τελικά η αδυναμία συνύπαρξης των διαφορετικών, αν βρίσκεται κάπου, βρίσκεται στην ψυχή μας.

Θα είχε ιδιαίτερο ενδἶαφέρον για μένα να μας πεις σε ποια από τα παραπάνω σημεία συμφωνείς ως (έστω μερικώς, όπως έχεις δηλώσει κάπου) θιασώτης αυτή της Σχολής.
 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
Διαβάζοντας όμως και άλλα μηνύματα, θα προτιμούσα να μην ρίξω λάδι στη φωτιά. [τουλάχιστον τώρα]
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Αγαπητοί,

Για πολλοστή φορά συνιστώ μελέτη των κανόνων λειτουργίας του φόρουμ και συμμετοχής σε αυτό. Το τι μας αρέσει προσωπικώς είναι σεβαστό. Μηνύματα ειρωνικά, υβριστικά κλπ. είναι απαράδεκτα.

Ευχαριστώ για τη συνεργασία.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Μου φαίνεται μάταια περιμένουμε, Ευάγγελε, τόσο εσύ όσο κι εγώ. Αλλά, θα μου πεις, πρώτη φορά είναι; Όταν κάποιος απαντά συγκεκριμένα και με στοιχεία, δεν ρίχνει λάδι στη φωτιά, αλλά προάγει το διάλογο.

Να πω πάντως, χωρίς διάθεση πρόκλησης έντασης, ότι όταν κάποιος κάνει copy-paste ένα κείμενο και το υποστηρίζει, χαρακτηρίζοντας μάλιστα "ασυναρτησίες" τα όσα λένε όσοι διαφωνούν με αυτό, καλό θα είναι να ξέρει και να απαντήσει στις "ασυναρτησίες" των διαφωνούντων. Εφόσον δεν το κάνει, σημαίνει είτε ότι ο ίδιος δεν έχει διαβάσει καλά το κείμενο αυτό και απλώς πάτησε ένα Ctrl+C / Ctrl+V επειδή εμπιστεύτηκε το συντάκτη του, είτε ότι το έχει διαβάσει αλλά δεν έχει μελετήσει καλά τα όσα γράφει το κείμενο. Και οι δύο περιπτώσεις πάντως δεν δικαιολογούν τέτοιους πρόχειρους χαρακτηρισμούς για τους αντιθέτως φρονούντες περί του Σίμωνα Καρά.
 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
Μου φαίνεται μάταια περιμένουμε, Ευάγγελε, τόσο εσύ όσο κι εγώ. Αλλά, θα μου πεις, πρώτη φορά είναι;
Εμένα πάντως θα με προβλημάτιζε, μήπως η στάση μου αποτρέπει πολλούς να μου απαντήσουν.
Όταν κάποιος απαντά συγκεκριμένα και με στοιχεία, δεν ρίχνει λάδι στη φωτιά, αλλά προάγει το διάλογο.
Ή και τα δύο. Φαντάζομαι, το να επιλέξει κανείς την ησυχία από την μάταιη πολλές φορές φασαρία, είναι δικαίωμά του.

Δεν θα επανέλθω επί του θέματος.

Χαίρετε
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
Αυτά απάντησε κάποιο μέλος σε παλιότερη δημοσίευση

(Για τον Καρά παρατηρώ ότι κάνει κάτι "πετάγματα" που δεν τα ακούμε από παλαιότερους. Πού τα βρήκε?
Με ποιον μοιάζει για να πούμε ότι οδεύει μες στην παράδοση?
Μάλλον είναι κολπάκια δικά του.)

Αυτές τια απόψεις εννοώ ασυναρτησίες αγαπητέ κύριε Νίκος Θεοτοκάτος και το κείμενο το οποίο ανάρτησα το γνωρίζω πολύ καλά και γνωρίζω πολλά και άλλα θέματα και πράγματα .
Όμως τις απόψεις μου για το κείμενο δεν θέλω να τις εκφράσω εδώ δημοσίως διότι δεν έχω με κάποιον αντιπαράθεση οι γνώμες όλων και η δική σας πολύ σεβαστή και αξιόλογη
Δηλαδή η οξεία το τσάκισμα κτλ είναι κολπάκια
Ξέρετε ότι σας εκτιμώ και το κείμενο δεν το έβαλα για να κάνουμε κουβεντούλα και να λύσουμε τις ωραίες απόψεις εδώ και να γινει βαβουρα άλλωστε αυτό που με απασχολεί είναι να κάνω καλά το μάθημα μου με τους μαθητές μου και ελπίζω να ανεβάσω πολλούς στο ψαλτήρι για να συνεχίσουν την παράδοση μας
Δεν ασχολούμαι άλλο με το θέμα και θα παρακαλέσω τον συντονιστή η και τον διαχειριστή να διαγράψει όλο το θέμα πολύ φασαρία για το τίποτα γιατι εγω ειμαι η αιτια για την φασαρια γιατι εγω εβαλα το κειμενο
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Εμένα πάντως θα με προβλημάτιζε, μήπως η στάση μου αποτρέπει πολλούς να μου απαντήσουν.
Βλέπεις κάτι το προσβλητικό, που να αποτρέπει κάποιον να απαντήσει, στο μήνυμά μου αυτό, όπου εξέφρασα τις διαφωνίες μου;
Φαντάζομαι, το να επιλέξει κανείς την ησυχία από την μάταιη πολλές φορές φασαρία, είναι δικαίωμά του.
Σαφώς και είναι, αν και, ξαναλέω, διάλογος δεν σημαίνει πάντα μάταιη φασαρία. Αυτό που με ενόχλησε δεν είναι ούτε το κείμενο, ούτε η σιωπή αυτή καθαυτή, αλλά η σιωπή σε συνδυασμό με το χαρακτηρισμό "ασυναρτησίες".
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
Μου φαίνεται μάταια περιμένουμε, Ευάγγελε, τόσο εσύ όσο κι εγώ. Αλλά, θα μου πεις, πρώτη φορά είναι; Όταν κάποιος απαντά συγκεκριμένα και με στοιχεία, δεν ρίχνει λάδι στη φωτιά, αλλά προάγει το διάλογο.

Να πω πάντως, χωρίς διάθεση πρόκλησης έντασης, ότι όταν κάποιος κάνει copy-paste ένα κείμενο και το υποστηρίζει, χαρακτηρίζοντας μάλιστα "ασυναρτησίες" τα όσα λένε όσοι διαφωνούν με αυτό, καλό θα είναι να ξέρει και να απαντήσει στις "ασυναρτησίες" των διαφωνούντων. Εφόσον δεν το κάνει, σημαίνει είτε ότι ο ίδιος δεν έχει διαβάσει καλά το κείμενο αυτό και απλώς πάτησε ένα Ctrl+C / Ctrl+V επειδή εμπιστεύτηκε το συντάκτη του, είτε ότι το έχει διαβάσει αλλά δεν έχει μελετήσει καλά τα όσα γράφει το κείμενο. Και οι δύο περιπτώσεις πάντως δεν δικαιολογούν τέτοιους πρόχειρους χαρακτηρισμούς για τους αντιθέτως φρονούντες περί του Σίμωνα Καρά.

Αυτά απάντησε κάποιο μέλος σε παλιότερη δημοσίευση

(Για τον Καρά παρατηρώ ότι κάνει κάτι "πετάγματα" που δεν τα ακούμε από παλαιότερους. Πού τα βρήκε?
Με ποιον μοιάζει για να πούμε ότι οδεύει μες στην παράδοση?
Μάλλον είναι κολπάκια δικά του.)

Αυτές τις απόψεις εννοώ ασυναρτησίες αγαπητέ κύριε Νίκος Θεοτοκάτος και το κείμενο το οποίο ανάρτησα το γνωρίζω πολύ καλά και γνωρίζω πολλά και άλλα θέματα και πράγματα .
Όμως τις απόψεις μου για το κείμενο δεν θέλω να τις εκφράσω εδώ δημοσίως διότι δεν έχω με κάποιον αντιπαράθεση οι γνώμες όλων και η δική σας πολύ σεβαστή και αξιόλογη
Δηλαδή η οξεία το τσάκισμα κτλ είναι κολπάκια
Ξέρετε ότι σας εκτιμώ και το κείμενο δεν το έβαλα για να κάνουμε κουβεντούλα και να λύσουμε τις ωραίες απόψεις εδώ και να γινει βαβουρα άλλωστε αυτό που με απασχολεί είναι να κάνω καλά το μάθημα μου με τους μαθητές μου και ελπίζω να ανεβάσω πολλούς στο ψαλτήρι για να συνεχίσουν την παράδοση μας
Δεν ασχολούμαι άλλο με το θέμα και θα παρακαλέσω τον συντονιστή η και τον διαχειριστή να διαγράψει όλο το θέμα πολύ φασαρία για το τίποτα γιατι εγω ειμαι η αιτια για την φασαρια γιατι εγω εβαλα το κειμενο
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
...Δηλαδή η οξεία το τσάκισμα κτλ είναι κολπάκια..
Δεν αμφισβητείται η ύπαρξη και η ενέργεια των αχρόνων και εγχρόνων υποστάσεων αλλά ο τρόπος εκτέλεσή στους

δ)Η "κονσερβοποίηση" των αχρόνων υποστάσεων (χαρακτήρων ποιότητας) σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο το οποίο μόνο από την συγκεκριμένη σχολή ακούγεται έτσι. Ο κύριος Αγγελόπουλος το συνέχισε χάριν συγχρονισμού της χορωδίας. Έτσι χάνεται η μεγάλη ποικιλία αναλύσεων των υποστάσεων και η ψαλμωδία καταντά βαρετή και μονότονη.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Αυτά απάντησε κάποιο μέλος σε παλιότερη δημοσίευση

(Για τον Καρά παρατηρώ ότι κάνει κάτι "πετάγματα" που δεν τα ακούμε από παλαιότερους. Πού τα βρήκε?
Με ποιον μοιάζει για να πούμε ότι οδεύει μες στην παράδοση?
Μάλλον είναι κολπάκια δικά του.)

Αυτές τια απόψεις εννοώ ασυναρτησίες αγαπητέ κύριε Νίκος Θεοτοκάτος και το κείμενο το οποίο ανάρτησα το γνωρίζω πολύ καλά και γνωρίζω πολλά και άλλα θέματα και πράγματα .
Όμως τις απόψεις μου για το κείμενο δεν θέλω να τις εκφράσω εδώ δημοσίως διότι δεν έχω με κάποιον αντιπαράθεση οι γνώμες όλων και η δική σας πολύ σεβαστή και αξιόλογη
Δηλαδή η οξεία το τσάκισμα κτλ είναι κολπάκια
Εγώ θα χαρακτήριζα ασυναρτησίες τα όσα ακολούθησαν μετά από το μέλος priggos. Αυτά στα οποία αναφέρεστε αγαπητέ συνάδελφε, δεν τα βλέπω ασυνάρτητα, απλώς πρόχειρα διατυπωμένα: έχω ξαναπεί κι εγώ ότι η λεγόμενη "οξεία" ή το "τρομικό" κλπ. νοούμενα ως φωνητικά γυρίσματα (γιατί παλαιότερα βέβαια δεν είχαν αυτή την έννοια) εκτελούνται κατά κόρον από όλους του παραδοσιακούς ψάλτες, αλλά ο τρόπος εκτέλεσης των σημαδιών από τον Καρά δεν έχει ουδεμία σχέση με παραδοσιακό ψάλσιμο. Κι ο συνάδελφος ορθώς αναρωτιέται: ο κάθε παραδοσιακός ψάλτης έχει αναφορά σε κάποιον από τον οποίο πήρε την παράδοση. Ο Καράς, ως προς τον τρόπο που ψάλει, από πού την πήρε; Υπάρχει κάποιος που να του μοιάζει; Η απορία είναι εύλογη και καθόλου "ασυναρτησία".
Ξέρετε ότι σας εκτιμώ...
Παρομοίως και εγώ, αφού είστε από τα άτομα που έχουν προσφέρει πολλά στο forum αυτό με το πλούσιο υλικό που αναρτάτε συνεχώς! Ειδικά στις ηχογραφήσεις από ραδιοφώνου είστε, πιστεύω, από τους κορυφαίους στο είδος!
...και το κείμενο δεν το έβαλα για να κάνουμε κουβεντούλα και να λύσουμε τις ωραίες απόψεις εδώ και να γινει βαβουρα άλλωστε αυτό που με απασχολεί είναι να κάνω καλά το μάθημα μου με τους μαθητές μου και ελπίζω να ανεβάσω πολλούς στο ψαλτήρι για να συνεχίσουν την παράδοση μας
Και πολύ καλά κάνετε αγαπητέ, αυτό είναι που έχει σημασία, η συνέχιση της παράδοσης. Και με δεδομένο το ζήλο σας και την προτίμηση που τρέφετε για τον Κετσετζή, απορώ πώς ασπάζεστε στη θεωρία πράγματα που ο Κετσετζής ούτε κατά διάνοια εκτελεί. Ακούστε π.χ. στις κασσέτες του Αναστασιματαρίου πώς εκτελεί το ΖΩ στο δεύτερο ήχο και πόσο χαμηλότερα ακούγεται από τους ψάλτες της σχολής Καρά. Εάν λοιπόν ασπάζεστε την εκτέλεση του Κετσετζή, προς τι η υποστήριξη του κειμένου που αναρτάτε και συγκεκριμένα ότι το ΝΗ του πλ. β' έχει ίδια απόσταση από τη βάση του τετραχόρδου του με το ΖΩ του β' ; Αυτά τα πράγματα δεν πάνε μαζί... Ή να συγκρίνουμε τις έλξεις που κάνει ο Κετσετζής με αυτές που κάνει ο Καράς;; :eek:

Δεν καταλαβαίνω επίσης το ότι η ανάρτηση του κειμένου έγινε μόνο και μόνο για να μείνει και για να ΜΗΝ γίνει κουβέντα: τότε τι φόρουμ είμαστε, άμα δεν σχολιάζουμε κάτι που αναρτά κάποιος; Αλλά κι εσείς ο ίδιος είπατε ότι το κείμενο αυτό ήταν απάντηση σε κάποιες "ασυναρτησίες". Ε, κι εγώ με τη σειρά μου απαντώ σ' αυτό. Δεν καταλαβαίνω την ένστασή σας, ούτε βλέπω να έγινε καμιά βαβούρα. Κι αν κάποιος εκτραπεί, οι συντονιστές, όπως βλέπετε, ενεργούν άμεσα...
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Εστειλα μήνυμα προς διαχειριστή και το διέγραψε συντονιστής.:rolleyes:
Η πολύ δουλειά βλάπτει τον αφέντη Τζάκ.... :D
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Εστειλα μήνυμα προς διαχειριστή και το διέγραψε συντονιστής.:rolleyes:
Η πολύ δουλειά βλάπτει τον αφέντη Τζάκ.... :D
Αν και συντονιστής σε άλλη ενότητα, να σου θυμίσω κάτι από τους κανόνες συμμετοχής στο forum:
16. Οποιαδήποτε απορία ή διαφωνία για συντονιστική ενέργεια θα πρέπει να υποβάλλεται με προσωπικό μήνυμα (ΠΜ) στους συντονιστές ή στο διαχειριστή και όχι με δημιουργία νέου θέματος ή δημόσιου μηνύματος.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Αν και συντονιστής σε άλλη ενότητα, να σου θυμίσω κάτι από τους κανόνες συμμετοχής στο forum:
Νά τό πάρεις στήν ἑνότητά σου αὐτό τό θέμα.
Κατά λάθος ἀναρτήθηκε στίς ἠχογραφήσεις.

ΥΓ. Συγγνώμη, ἄν καί θά ἔπρεπε μέ ΠΜ νά στό πῶ. Διέγραψε αὐτό τό μήνυμά μου, ὅταν κάνεις τή μεταφορά. Ἔτσι γιά νά μαθαίνεις. Καλορίζικος.


 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
Βλέπεις κάτι το προσβλητικό, που να αποτρέπει κάποιον να απαντήσει, στο μήνυμά μου αυτό, όπου εξέφρασα τις διαφωνίες μου;
Σαφώς και είναι, αν και, ξαναλέω, διάλογος δεν σημαίνει πάντα μάταιη φασαρία. Αυτό που με ενόχλησε δεν είναι ούτε το κείμενο, ούτε η σιωπή αυτή καθαυτή, αλλά η σιωπή σε συνδυασμό με το χαρακτηρισμό "ασυναρτησίες".
Δεν είναι δική μου φράση κύριε Θεοτοκάτε.
Επιτέλους..
Αντίο σας
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Δεν είναι δική μου φράση κύριε Θεοτοκάτε.
Επιτέλους..
Αντίο σας
Δεν είπα ότι είναι δική σου η φράση περί ασυναρτησιών. Δική σου όμως είναι η εξής, στην οποία σου απάντησα:
Εμένα πάντως θα με προβλημάτιζε, μήπως η στάση μου αποτρέπει πολλούς να μου απαντήσουν.
Σ' αυτήν αναφέρθηκα και αναρωτιέμαι τι το προσβλητικό ή (αν σε πειράζει η έκφραση) αποτρεπτικό προς απάντηση βλέπεις σ' αυτό μου το μήνυμα, που εκφράζω δυο διαφωνίες μου με το αναρτηθέν άρθρο. Προς τι η αγανάκτηση;
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Εστειλα μήνυμα προς διαχειριστή και το διέγραψε συντονιστής.:rolleyes:
Η πολύ δουλειά βλάπτει τον αφέντη Τζάκ.... :D
Επί της ουσίας: το επίπεδο συντονισμού δεν μου επιτρέπει να βλέπω διαγραφέντα μηνύματα από την ενότητα αυτή, αλλά μου στάλθηκε με ΠΜ το μήνυμά σου και έχω να παρατηρήσω, σχετικά με την παράβαση των κανόνων συμμετοχής στο forum, ότι παρέβης τον κανόνα υπ' αριθμ. 16, όπως έπραξες και στη συνέχεια. Η διαφωνία σου σχετικά με το σε ποια ενότητα θα πρέπει να φιλοξενηθεί ο Καράς είναι θεμιτή και μπορείς να τη θέσεις να το συζητήσουμε. Όχι όμως να δημιουργείς θέμα κατά τέτοιον τρόπο.

Εάν διαφωνείς με τον κανόνα του forum περί μη δημόσιας κριτικής στους συντονιστές, μπορείς και αυτό να το θέσεις με ΠΜ και να το δούμε. Αν όμως, υπάρχοντος αυτού του κανόνα, συνεχίσεις έτσι, θα αναγκαστώ να προτείνω την ποινή της εβδομαδιαίας διαγραφής, που επεβλήθη και στο μέλος priggos.
 

Λάμπρος Λιασής

Παλαιό Μέλος
δ)Η "κονσερβοποίηση" των αχρόνων υποστάσεων (χαρακτήρων ποιότητας) σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο το οποίο μόνο από την συγκεκριμένη σχολή ακούγεται έτσι. Ο κύριος Αγγελόπουλος το συνέχισε χάριν συγχρονισμού της χορωδίας. Έτσι χάνεται η μεγάλη ποικιλία αναλύσεων των υποστάσεων και η ψαλμωδία καταντά βαρετή και μονότονη.

Γι αυτό το θέμα μπορώ να απαντήσω ότι, πλέον οι μαθητές του κ. Αγγελόπουλου, όπως π.χ ο κ. Αγγελίδης και ο κ. Κωνσταντίνου, κατά τη διδασκαλία της χορωδίας, δεν περιορίζονται σε συγκεκριμμένες "κονσερβοποιημένες" εκφράσεις. Απλά τα σημαδόφωνα όπως τα οριοθέτησε ο Καράς, ίσως βοηθούν στη ομαδοποίηση για το συντονισμό της χορωδίας και ΜΟΝΟ. Κατά τη μονοδιακή ψαλμώδιση ο εκάστοτε ψάλτης πρέπει να έχει την ευχέρια να χρησιμοποιεί όλο τον πλούτο των αναλύσεων, ανάλογα με την περίσταση (χώρος, χρόνος, ήχος, γένος κτλ κτλ). Επίσης και κατά τη διδασκαλία της χορωδίας δεν είναι μόνο η ύπαρξη των 7-8 υποστάσεων που έχει αφήσει ο Σ. Καράς, αλλά όλες οι υπόλοιπες που έχει διασώσει η παράδοση, οι οποίες μπορούν να αντιπροσωπεύονται στα μουσικά κείμενα με όποιοδηποτε τρόπο, ούτως ώστε να υπάρχει συντονισμός του χορού.
Τώρα αν ο Σ. Καράς περιορίστηκε σε συγκεκριμμένα μοτίβα γιατί πίστευε ότι ΜΟΝΟ αυτά υπάρχουν τότε ΛΑΘΟΣ του. Αν το έκανε ως αρχή για να οργανώσει και να συντονίσει τη χορωδία, τότε καλούμαστε εμείς να δώσουμε συνέχεια σε αυτό που ξεκίνησε. Μην ξεχνάμε ότι τότε η Αθήνα έπασχε από τη μετροφωνία και τους οπαδούς του ευρωπαϊσμού. Άρα για αρχή αυτά που έκανε, καλώς τα έκανε. Απλά δεν είναι τα μόνα.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Επί της ουσίας: το επίπεδο συντονισμού δεν μου επιτρέπει να βλέπω διαγραφέντα μηνύματα από την ενότητα αυτή, αλλά μου στάλθηκε με ΠΜ το μήνυμά σου και έχω να παρατηρήσω, σχετικά με την παράβαση των κανόνων συμμετοχής στο forum, ότι παρέβης τον κανόνα υπ' αριθμ. 16, όπως έπραξες και στη συνέχεια. Η διαφωνία σου σχετικά με το σε ποια ενότητα θα πρέπει να φιλοξενηθεί ο Καράς είναι θεμιτή και μπορείς να τη θέσεις να το συζητήσουμε. Όχι όμως να δημιουργείς θέμα κατά τέτοιον τρόπο.

Εάν διαφωνείς με τον κανόνα του forum περί μη δημόσιας κριτικής στους συντονιστές, μπορείς και αυτό να το θέσεις με ΠΜ και να το δούμε. Αν όμως, υπάρχοντος αυτού του κανόνα, συνεχίσεις έτσι, θα αναγκαστώ να προτείνω την ποινή της εβδομαδιαίας διαγραφής, που επεβλήθη και στο μέλος priggos.
Δεν είπα τίποτα περί Καρά.
Απλά είπα υπέρ του Γ. Κωνσταντίνου, Μιχαλάκη κ.α.
Και υπέρ της ταπεινώσεως.
Δεν μου αρέσουν οι ποινές προς τα μέλη.
Ημουν μοντεράτορ σε φόρουμ με χιλιάδες μέλη πρίν πολλά χρόνια με το ίδιο όνομα και πολλοί με ξέρουν. Έγινε η καρδιά μου περιβόλι αλλά δεν έσβησα ούτε ένα μήνυμα απ τα εκατοντάδες που έβριζαν εμένα και τα πιστεύω μου. Απλά πιστεύω στον δημοκρατικό διάλογο και όχι στις υποκειμενικές παρεμβάσεις.
Αφού πήρε διαγραφή ο Πρίγγος και Μιχαλάκης , ευχαρίστως να πάρω κι εγώ.
Δεν συμφωνώ να θέσω προβλήματα σε ΠΜ γιατί αυτό μου θυμίζει - η εξουσία και ο λαός. Δημόσια για να το μάθει ο Λιναρδάκης και π. Μάξιμος και όλοι.

Πολλοί ενοχλήθηκαν με την γλώσσα του Κυρίου Μιχαλάκη και άλλοι με του Κυρίου Κωνσταντίνου του Πρίγγου κα

Λες και όταν πίνουμε το ποτάκι μας μιλάμε άλλη γλώσσα.

Πρέπει να φοράμε γραβάτα πριν γράψουμε στο φόρουμ;
Προτεστάντες ή ορθόδοξοι;
 
Top