dimitrios.zaganas
Παλαιό Μέλος
Άλλο ρώτησα όμως....Τώρα θα μου απαντήσετε σ' αυτό που ρώτησα;
Ειλικρινά, δεν σας προβληματίζει καθόλου το γεγονός ότι η φιλοσοφία των κλασικών εκδόσεων δεν άλλαξε από τις αρχές του 19ου αιώνα μέχρι τα μέσα του 20ού ;
Άλλο ρώτησα όμως....Τώρα θα μου απαντήσετε σ' αυτό που ρώτησα;
Πολύ σίγουρους σας βλέπω για τις απόψεις των πατέρων...εγώ γνωρίζω πως όταν ο π.Δανιήλ ρωτήθηκε από κάποιους νέους στην Αθήνα σχετικά με το που θα τους συνιστούσε να πάνε για ψαλτική, κάπου αλλού τους έστειλε που σίγουρα σε αρκετούς στο forum δεν θα τους άρεσε...κάποιοι από αυτούς τους νέους είναι και μέλη εδώ του forum...φυσικά αυτό δεν το γράφω για να υποστηρίξω ότι κάποιοι έχουν το "χρίσμα" από τους πατέρες της ερήμου, απλά και μόνο επειδή κάποιοι υποστήριξαν το αντίθετο για να προβάλουν τις θέσεις τους...κάποιοι επίσης έγραψαν ότι οι πατέρες άλλα λένε παραέξω και άλλα λένε μεταξύ τους...ας προσέξουμε όμως μήπως τελικά τα επίπεδα δεν είναι δύο αλλά τρία![]()
Έφτασεεε.....
View attachment 12184
Λέει πολλά! Δεν μιλάει, βέβαια, για νέες Αγιορείτικες εκτελέσεις, μιλάει, όμως, για έλξεις και για πάρα πάρα πολλά άλλα!!!
...Αλλά είπαμε, μια ομάδα Δ΄κατηγορίας βλέπει σαν σούπερ ομάδα μια άλλη Γ΄ ή Β΄ κατηγορίας.
Με Champions League δεν ασχολείται κανείς; :wink:
Τι να πεί ο άνθρωπος εκεί μέσα.. Για να να φτάσουμε σε σημείο να αφήνουν οι μοναχοί τα κελιά τους για να μιλήσουν για ..έλξεις φανταστείτε πως έχουμε καταντήσει.
Όπως είπα κι εδώ αν ήξεραν τα μέλη της επιτροπής πως θα χρησιμοποιούσαν τις έλξεις σήμερα, δεν θα έκαναν αυτή την τραγική καινοτομία όσων αφορά την χρήση των υφεσοδιέσεων του Χρυσάνθου.
Λάμπρος Λιασής;33826 said:Ευάγγελε, επέτρεψε μου να πω ότι είσαι άδικος. Καλά έκανες και είπες για τις έλξεις, αλλά ο γέρο-Δανιήλ, που ήταν καλεσμένος από την οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου, δεν ήρθε να μιλήσει για έλξεις. Και από τα σχεδόν 7 λεπτά της ομιλίας του, για τις έλξεις μίλησε 5 δευτερόλεπτα πριν τελειώσει. Αν είναι να κρατάμε κάτι, όχι ότι μας συμφέρει.
Να το πω διαφορετικά? Που έχουμε καταντήσει που ο καθένας γράφει με τις δικές του φωνητικές αναλύσεις, ένα κλασσικό κείμενο και μετά το ονοματίζει και δικό του, και λένε μετά "θα πούμε το δύναμις του τάδε ή το δοξαστικό από το δοξαστάριο του τάδε δασκάλου", τα οποία είναι τα κλασσικά αναλυμένα. Και όταν πεις, "μα αυτό είναι το κλασσικό αναλυμένο", ακούς την απάντηση "τι λες ρε καημένε, αυτό δεν είναι σκέτο και άτεχνο, όπως το κλασσικό, αυτό είναι του τάδε". Αυτό δεν είναι κατάντημα?
Λάμπρος Λιασής;33826 said:...Που έχουμε καταντήσει που ο καθένας γράφει με τις δικές του φωνητικές αναλύσεις, ένα κλασσικό κείμενο και μετά το ονοματίζει και δικό του, και λένε μετά "θα πούμε το δύναμις του τάδε ή το δοξαστικό από το δοξαστάριο του τάδε δασκάλου", τα οποία είναι τα κλασσικά αναλυμένα. Και όταν πεις, "μα αυτό είναι το κλασσικό αναλυμένο", ακούς την απάντηση "τι λες ρε καημένε, αυτό δεν είναι σκέτο και άτεχνο, όπως το κλασσικό, αυτό είναι του τάδε". Αυτό δεν είναι κατάντημα?
Λοιπόν, πρόχειρα διατυπωμένες σκέψεις:
Σε ποιές διασκευές αναφέρεται ο γερο-Δανιήλ; Τον έχετε ακούσει να ψάλλει κανένα μάθημα από βιβλίο νεότερο σε διασκευή; Γιατί; Τί διαφορά έχουν οι συντμήσεις από τις διασκευές; Ταυτίζονται και κατά πόσο; Ας αναφερθούμε στον Ιάκωβο. Ποιά κείμενά του διασκευάστηκαν και σε ποιά βιβλία; Υπάρχει παραπλήσια αντίληψη διασκευαστών περί το διασκευάζειν; Τελευταία καλόπιστη ερώτηση: Σε ποιές έλξεις αναφέρεται ο γέροντας στα ελάχιστα δευτερόλεπτα: του μεγάλου δασκάλου Σίμωνος Καρά, του Άρχοντος Λυκούργου Αγγελοπούλου, των Βατοπεδινών και του τότε δασκάλου τους, του ( ήκιστα γνωστού τότε) σημερινού μεγαλοεκδότου, των μουσικοδιδασκάλων και πρωτοψαλτών κκ Κλέντου, Μάρκου, Αρβανίτη, Ρεμούνδου, του διακο-Διονύση, τίνος;
απορίαι ψάλτου,
Δ.
Φυσικά και είναι και αυτό κατάντημα, αν γίνεται επιτιδευμένα και αδιάκριτα για λόγους αυτοπροβολής.Μην ξεχνάμε όμως ότι και του Πρίγγου δεν είναι του Πρίγγου αλλά της παραδόσεος, του Πέτρου δεν είναι του Πέτρου αλλά της παραδόσεος που έσωσε με την πένα του. Ο πατέρας εδώ μίλησε για διασκευές ανοιξανταρίων Κουκουζέλή. Ξέρεις κανέναν από αυτούς που βγάζουν βιβλία του στυλ που ανέφερες να έχει "διασκευάσει" τα μέγιστα ανοιξαντάρια του Κουκουζέλη; Άρα σε ποιούς απευθύνεται...;
Όλα αυτά όσων αφορά τα ..."5 δευτερόλεπτα"... των έλξεων. Στα πνευματικά, στα οποία αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του, όλοι χωλαίνουμε και είμαστε αμαρτωλοί και λάθος. Τα πνευματικά όμως δεν τα λύνουμε σε αυτό το forum αλλά ο καθένας μας με τον πνευματικό του.
Πολλά πολλά εύγε Γιάννη!! Ο γέροντας είναι ΚΑΘΑΡΟΣ συνάδελφοι, τα υπόλοιπα που λέτε είναι σοφιστείες. Ο άνθρωπος λέει καθαρά: "Επιδέχεται ο Ιάκωβος έλξεις;;" Προφανώς δεν εννοεί τις έλξεις ως απαραίτητο - δομικό στοιχείο της μουσικής μας, αυτές που ονόμασε η Επιτροπή "νόμο της φύσεως", αλλά τις "παρά φύσιν" έλξεις. Ξέρετε πολλές σχολές να πρεσβεύουν τέτοιες;;Έφτασεεε.....
View attachment 12184
Λέει πολλά! Δεν μιλάει, βέβαια, για νέες Αγιορείτικες εκτελέσεις, μιλάει, όμως, για έλξεις και για πάρα πάρα πολλά άλλα!!!
Το φαινόμενο κατάληξης τέτοιων συζητήσεων στιγματίζει πολύ πετυχημένα (όπως πάντα άλλωστε) ο Αρκάς...
Αυτό περικλείει όλο το θέμα κατ' εμένα. Ασχολούμαστε με το τί δεν θέλουμε απ΄τους άλλους στην προσπάθειά μας να ξεχάσουμε τί πραγματικά θέλουμε απ' τους εαυτούς μας.... εν ονόματι της "παραδόσεως" όχι κατά πώς την καταλαβαίνει ο καθείς αλλά κατά πώς δεν θέλει να την έχουν οι άλλοι ...
Δυστυχώς δεν το έχω! Μόνο αυτό που ανέβασα και την διάλεξη του Αλυγιζάκη έχω...Δεν ξέρω Γιάννη αν έχεις ένα άλλο απόσπασμα από το ίδιο συνέδριο, όταν, στο πλαίσιο του διαλόγου με το ακροατήριο, έγινε ερώτηση στους γέροντες Δανιηλαίους για τις νέες εκδόσεις ορισμένων μονών και εξανέστησαν αμφότεροι λέγοντας "εκτός παράδοσης, εκτός παράδοσης!!!". Αν το έχεις βάλτο σε παρακαλώ, για να πάψουν να λέγονται εδώ μέσα πράγματα που δεν ισχύουν.