Θα διαφωνήσω εν μέρει. Στον πρώτο ήχο για παράδειγμα κατά γενική ομολογία το βασικό ίσον είναι ΠΑ. Στο πότε αλλάζει και σε τί υπάρχουν διαφορές. Αλλά όλοι (οι παραδοσιακοί τουλάχιστον θεωρούμενοι ψάλτες) συμφωνούν οτι το βασικό ίσον είναι το ΠΑ και αυτό συνήθως επικρατεί. Αυτό είναι ένας κανόνας και μία πρακτική που φαίνεται να προϋπήρχε. Και ο Καράς δεν νομίζω να έβγαλε αυτούς τους κανόνες από το μυαλό του, κάπου τους είδε και τους κατέγραψε. Δεν είναι έτσι;
Έπειτα έχουμε και την (κάπως ασαφή ομολογουμένως αλλά) μαρτυρία του Αποστόλου Κώνστα από το 18ο αιώνα (χφ ΕΒΕ 1867, 1800) που λέει "το δε ίσον του κάθε μαθήματος που βαστά ο ισοκράτης ευρίσκονται άπαντα τα ίσα των ήχων από τον κύριον ήχον πρώτον μέχρι τις κάτω επταφωνία αυτού, το λεγόμενο ασιράν". Πώς κρίνετε αυτή τη μαρτυρία; Μιλάει για μάθημα και όχι για φράσεις (εκτός και παρανοώ κάτι.
Έπειτα έχουμε και την (κάπως ασαφή ομολογουμένως αλλά) μαρτυρία του Αποστόλου Κώνστα από το 18ο αιώνα (χφ ΕΒΕ 1867, 1800) που λέει "το δε ίσον του κάθε μαθήματος που βαστά ο ισοκράτης ευρίσκονται άπαντα τα ίσα των ήχων από τον κύριον ήχον πρώτον μέχρι τις κάτω επταφωνία αυτού, το λεγόμενο ασιράν". Πώς κρίνετε αυτή τη μαρτυρία; Μιλάει για μάθημα και όχι για φράσεις (εκτός και παρανοώ κάτι.