Μ.Β.
Ματθαίος Βλάχος
Ένας απ΄τους σημαντικότερους εκπροσώπους της τυνησιακής σχολής ούτι είναι ο Ahmed El Kalaϊ.Το ιδιόμορφο παίξιμό του που θυμίζει έντονα λιβανέζικο buzuq και οι ταχύτατες εναλλαγές στα maqam, τον έχουν καθιερώσει στον κύκλο των μεγάλων Τυνήσιων μουσικών.
Στο παρακάτω Sama'ι σε maqam Nahawand αξίζει να παρατηρηθεί ότι ενώ σέβεται το τυπικό σχήμα κατά την αράβικη μουσουλμανική παράδοση, τολμά να καταλήξει το μέλος στον τέταρτο Khana χωρίς να επαναλάβει το Teslim, και μάλιστα σε Hijaz-kar ,διαφορετικό δηλαδή maqam απ΄το κύριο του Sama'i. Ενδιαφέρον έχουν ακόμη οι αυτοσχεδιασμοί στον τελευταίο Khana σε ρυθμό darij.
Sama'ι (Σεμάι) : Λόγια μουσική σύνθεση αποτελούμενη από 4 Οίκους και μία επαναλαμβανόμενη Υπακοή
Khana (Χανέ) : Οίκος του Σεμάι
Teslim (Τεσλίμ) : Υπακοή του Σεμάι
Ενημερώθηκα ότι το κομμάτι ενδεχομένως να περιέχεται σε εμπορικό δίσκο και να προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα και το απέσυρα.
Παραθέτω Link απ΄όπου μπορείτε να το ακούσετε.
Είναι το #2 με τίτλο Nahawant Sama'i.
Από εδώ μπορεί κανείς να κατεβάσει, χωρίς όμως να γνωρίζω για πνευματικά δικαιώματα.
Στο παρακάτω Sama'ι σε maqam Nahawand αξίζει να παρατηρηθεί ότι ενώ σέβεται το τυπικό σχήμα κατά την αράβικη μουσουλμανική παράδοση, τολμά να καταλήξει το μέλος στον τέταρτο Khana χωρίς να επαναλάβει το Teslim, και μάλιστα σε Hijaz-kar ,διαφορετικό δηλαδή maqam απ΄το κύριο του Sama'i. Ενδιαφέρον έχουν ακόμη οι αυτοσχεδιασμοί στον τελευταίο Khana σε ρυθμό darij.
Sama'ι (Σεμάι) : Λόγια μουσική σύνθεση αποτελούμενη από 4 Οίκους και μία επαναλαμβανόμενη Υπακοή
Khana (Χανέ) : Οίκος του Σεμάι
Teslim (Τεσλίμ) : Υπακοή του Σεμάι
Ενημερώθηκα ότι το κομμάτι ενδεχομένως να περιέχεται σε εμπορικό δίσκο και να προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα και το απέσυρα.
Παραθέτω Link απ΄όπου μπορείτε να το ακούσετε.
Είναι το #2 με τίτλο Nahawant Sama'i.
Από εδώ μπορεί κανείς να κατεβάσει, χωρίς όμως να γνωρίζω για πνευματικά δικαιώματα.
Last edited: