π. Μάξιμος
Γενικός Συντονιστής
Στό τεῦχος "Νοέμβριος - Δεκέμβριος 2019" τοῦ Περιοδικοῦ ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ (σελ. 44-46), δημοσιεύθηκε ἕνα ἐνδιαφέρον ἄρθρο τοῦ Ἀρχιμ. Ἰωάννου Γ. Γαζέτα, Ἐφημ. Ἱ. Ν. Ἁγ. Δώδεκα Ἀποστόλων Βριλησσίων - Ψυχοθεραπευτοῦ, μέ τίτλο «Ἀμφισβήτηση τῆς ἱστορικότητας τοῦ προσώπου τοῦ Ἁγίου Φανουρίου» (ἐπισυνάπτεται).
Πραγματικά μέ κατέπληξε, διότι κι ἐγώ (ὅπως πολλοί) πολλά δέν τά ἐγνώριζα, μάλιστα τήν ἀρχαιότητα θά λέγαμε τοῦ μάρτυρος (ιδ΄ αἰ.), πού ἡ προσωνυμία «Νεοφανής» μᾶς κάνει νά τόν θεωροῦμε κάπως πρόσφατον.
Ἀξίζει νά τό διαβάσετε καί νά θαυμάσετε τήν ἐξονυχιστική ἔρευνα τοῦ συντάκτου καί τήν ἀνατροπή τῶν ὅσων ἀμφισβητήσεων, πού λίγο πολύ πάρα πολλοί ἐνδεχομένως παρασυρθήκαμε, ὅταν ἐγράφοντο καί ἐλέγοντο ἀπό (δῆθεν) ἐπιστήμονες.
Ἐκ τοῦ ἄρθρου αὐτοῦ παραπέμπω στό Νέον Λειμωνάριον καί ἀναρτῶ τήν ἀκολουθία τοῦ Ἁγίου Φανουρίου ἀπό τίς ἐκδόσεις 1819 καί 1873.
Ἐπίσης παραπέμπω στή διδακτορική διατριβή γιά τόν Μαλαξό καί ἀναρτῶ τήν σελ. ἀναφορᾶς τῶν ὑμνογραφημάτων στόν Ἅγιο ἀπό τή Μαρκιανή Βιβλιοθήκη.
Ἀναρτῶ ἐπίσης φωτο ἀπό Ἁγιολόγιον Εὐστρατιάδου, σελ. 457, γιά τό τροπάριο ἀπό τόν μουσικό Λαυριωτικό χφ κώδικα Λ164.
Πραγματικά μέ κατέπληξε, διότι κι ἐγώ (ὅπως πολλοί) πολλά δέν τά ἐγνώριζα, μάλιστα τήν ἀρχαιότητα θά λέγαμε τοῦ μάρτυρος (ιδ΄ αἰ.), πού ἡ προσωνυμία «Νεοφανής» μᾶς κάνει νά τόν θεωροῦμε κάπως πρόσφατον.
Ἀξίζει νά τό διαβάσετε καί νά θαυμάσετε τήν ἐξονυχιστική ἔρευνα τοῦ συντάκτου καί τήν ἀνατροπή τῶν ὅσων ἀμφισβητήσεων, πού λίγο πολύ πάρα πολλοί ἐνδεχομένως παρασυρθήκαμε, ὅταν ἐγράφοντο καί ἐλέγοντο ἀπό (δῆθεν) ἐπιστήμονες.
Ἐκ τοῦ ἄρθρου αὐτοῦ παραπέμπω στό Νέον Λειμωνάριον καί ἀναρτῶ τήν ἀκολουθία τοῦ Ἁγίου Φανουρίου ἀπό τίς ἐκδόσεις 1819 καί 1873.
Ἐπίσης παραπέμπω στή διδακτορική διατριβή γιά τόν Μαλαξό καί ἀναρτῶ τήν σελ. ἀναφορᾶς τῶν ὑμνογραφημάτων στόν Ἅγιο ἀπό τή Μαρκιανή Βιβλιοθήκη.
Ἀναρτῶ ἐπίσης φωτο ἀπό Ἁγιολόγιον Εὐστρατιάδου, σελ. 457, γιά τό τροπάριο ἀπό τόν μουσικό Λαυριωτικό χφ κώδικα Λ164.