Γεώργιος Καραγιαννάκης
Νεοσύλλεκτος
1. Η ακολουθία έχει ένα ιδιόμελο στα εσπέρια για τον Καλυβίτη, ένα ιδιόμελο στα απόστιχα των αίνων για τον Θηβαίο και ένα ιδιόμελο στα απόστιχα κοινό για οσίους. Σε ποιόν ανήκει το κοινό ιδιόμελο; (μάλλον στον Καλυβίτη).
2. Αφού ο Θηβαίος έχει ιδιόμελο, θα πρέπει να δικαιούται και αυτός απολυτίκιο. Ποιό; Μήπως πρέπει το κοινό «Ο Θεός των πατέρων ημών...»; Στα μηναία δεν υπάρχει απολυτίκιο του Θηβαίου, παρά μόνο του Καλυβίτου.
3. Η ακολουθία εν Κυριακή (15/01/2017) έχει την αξία εις στ΄, γι αυτό και τα δίπτυχα θέλουν απολυτίκιο και εξαποστειλάριο μετά τα αναστάσιμα (χωρίς όμως απολυτίκιο του Θηβαίου). Δεν έχει όμως κοντάκιο μετά την γ΄ (Καλυβίτου). Ο Θηβαίος δεν έχει κοντάκιο στο μηναίο.
4. Οι όσιοι όμως έχουν ξεχωριστό βίο και δεν έχουν κοινό κανόνα, ούτε και τρία ιδιόμελα τουλάχιστον ο ένας, ώστε να αξίζει η ακολουθία τους σε εις στ΄.
Γνωρίζουμε από πότε δημιουργήθηκε αυτή η ακολουθία με την υπάρχουσα δομή;
*Μηναίο 1595 & Ανθολόγιον 1738. Το ιδιόμελο στα απόστιχα του όρθρου δεν έχει το όνομα «Παύλε», άρα είναι κοινό. Εάν όμως το αποδώσουμε στον Καλυβίτη, δικαιολογείται η ακολουθία του εις στ΄ με 3 ιδιόμελα... (άρα μένει για Κυριακή, το κοντάκιο με τον οίκο μετά την γ΄, χωρίς εξαποστειλάριο ο Θηβαίος και για την ορθή τυπική τάξη, όπως λέει ο φίλτατος Παναγιώτης στο ΤΟΕ, ο κανών του Καλυβίτου εις στ΄).
2. Αφού ο Θηβαίος έχει ιδιόμελο, θα πρέπει να δικαιούται και αυτός απολυτίκιο. Ποιό; Μήπως πρέπει το κοινό «Ο Θεός των πατέρων ημών...»; Στα μηναία δεν υπάρχει απολυτίκιο του Θηβαίου, παρά μόνο του Καλυβίτου.
3. Η ακολουθία εν Κυριακή (15/01/2017) έχει την αξία εις στ΄, γι αυτό και τα δίπτυχα θέλουν απολυτίκιο και εξαποστειλάριο μετά τα αναστάσιμα (χωρίς όμως απολυτίκιο του Θηβαίου). Δεν έχει όμως κοντάκιο μετά την γ΄ (Καλυβίτου). Ο Θηβαίος δεν έχει κοντάκιο στο μηναίο.
4. Οι όσιοι όμως έχουν ξεχωριστό βίο και δεν έχουν κοινό κανόνα, ούτε και τρία ιδιόμελα τουλάχιστον ο ένας, ώστε να αξίζει η ακολουθία τους σε εις στ΄.
Γνωρίζουμε από πότε δημιουργήθηκε αυτή η ακολουθία με την υπάρχουσα δομή;
*Μηναίο 1595 & Ανθολόγιον 1738. Το ιδιόμελο στα απόστιχα του όρθρου δεν έχει το όνομα «Παύλε», άρα είναι κοινό. Εάν όμως το αποδώσουμε στον Καλυβίτη, δικαιολογείται η ακολουθία του εις στ΄ με 3 ιδιόμελα... (άρα μένει για Κυριακή, το κοντάκιο με τον οίκο μετά την γ΄, χωρίς εξαποστειλάριο ο Θηβαίος και για την ορθή τυπική τάξη, όπως λέει ο φίλτατος Παναγιώτης στο ΤΟΕ, ο κανών του Καλυβίτου εις στ΄).