tsak77
Χρῆστος Τσακίρογλου
Το πρώτο έντυπο που τις παρουσιάζει ως καταβασίες είναι αυτό του Κων/νου Πρωτοψάλτου (1839). Στην έκδοση του 1865 αναφέρονται ως "Καταβασίες της Παρακλητικής". Σε κώδικες κάποιας παλαιάς γραφής υπάρχει κάτι τέτοιο; Φυσικά ουδέ μία σχέση έχουν θεματολογικά με την ανάσταση όπως πολύ σωστά αναφέρει και ο Δημήτρης.
Οι Ειρμοί ανά ωδή έχουν κατά κανόνα συγκεκριμένη θεματολογία:
Οι Ειρμοί ανά ωδή έχουν κατά κανόνα συγκεκριμένη θεματολογία:
εκτός φυσικά ελαχίστων εξαιρέσεων όπως ο Ειρμός "Αναστάσεως ημέρα" κ.α.α) Ο ειρμός της πρώτης ωδής αναφέρεται στην ωδή του Μωυσή μετά τη διάβαση της Ερυθράς θάλασσας (Έξοδ. 15.1-19).
β) Ο ειρμός της δεύτερης ωδής αναφέρεται στην ωδή του Μωυσή μετά την παράδοση του θείων εντολών στους Εβραίους (Δευτ. 32.1-43).
γ) Ο ειρμός της τρίτης ωδής αναφέρεται στην ωδή της προφήτισσας Άννας μετά τη γέννηση του γιου της Σαμουήλ (Α' Βασιλ. 2.1-10).
δ) Ο ειρμός της τέταρτης ωδής αναφέρεται στην ωδή του Αββακούμ (Αββακ. 3.2-19).
ε) Ο ειρμός της πέμπτης ωδής αναφέρεται στην ωδή του Ησαΐα (Ησ. 26.1-21).
στ) Ο ειρμός της έκτης ωδής αναφέρεται στην ωδή του Ιωνά μέσα την κοιλιά του κήτους (Ιων. 2.3-10).
ζ) Ο ειρμός της έβδομης ωδής αναφέρεται στην προσευχή των Τριών Παίδων στην κάμινο της Βαβυλώνας (Δαν. 3.26-45 και 52-56).
η) Ο ειρμός της όγδοης ωδής αναφέρεται στον ύμνο των Τριών Παίδων στην κάμινο της Βαβυλώνας (Δαν. 3.57-88).
θ) Ο ειρμός της ένατης ωδής αναφέρεται στην ωδή της Θεοτόκου μετά τον ευαγγελισμό του Γαβριήλ (Λουκ. 1,46-55).
Από εδώ.