Ο γενικός «κανόνας» ως γενικός αναφέρεται, θεωρώ, γενικά στο ότι όταν ψαλμωδούνται παραπάνω από ένας κανόνες ψάλλεται μόνο ένας ειρμός. Πολύ σωστά. Η συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, δεν ανήκει στο γενικό κανόνα. Είναι περίπτωση Θεομητορικής (εξ απόψεως τυπικού) εορτής σε Κυριακή. Εκεί νομίζω πως ο κανόνας είναι μετά των ειρμών.
Υπάρχει, κατά την γνώμη μου, μία λεπτή διαφορά ανάμεσα σε δύο διατυπώσεις. Αν ο ειρμός, δηλαδή, έχει θέμα σχετικό με την εορτή ή αν ανήκει στον κανόνα της εορτής. Δεν είναι το ίδιο. Δεν αναφέρομαι στο θέμα του ειρμού, το οποίο όντως είναι βιβλικό, αλλά στο ό, τι είναι μέρος του κανόνα. Δεν είναι σκέτος ειρμός, αλλά το πρώτο τροπάριο κάθε ωδής του κανόνα της εορτής. Γι αυτό δεν ανέφερα το θέμα αλλά την ακροστιχίδα. Και στην περίπτωση του Γενεσίου και των Εισοδίων ο ειρμός δεν είναι κομμάτι του κανόνα, στα Εισόδια γίνεται εμφανές και από την ακροστιχίδα, γι αυτό και ορθώς δεν ψάλλονται εν Κυριακή.
Σε κάθε περίπτωση ευχαριστώ για το σχόλιο.
ΥΓ- Όπως μπορούμε να «διορθώνουμε» το ΤΜΕ στην περίπτωση του προτασσόμενου στίχου, πολύ ορθά, έτσι μπορούμε να διατυπώνουμε άποψη και για άλλα θέματα. Δεν σημαίνει πως το απαξιώνουμε ή πως απαξιώνουμε τον ικανότατο συντάκτη των διπτύχων αν διατυπώσουμε μια διαφορετική γνώμη.