Γράφει ὁ Γεώργιος Χατζηχρόνογλου:
Ὅταν ἐγὼ μελοποιῶ τροπάρια βασιζόμενος στὶς παραδοσιακὲς θέσεις (ποὺ κωδικοποίησα ἐδῶ) χωρὶς ὅμως νὰ ξέρω τὴν παλαιὰ παρασημαντική, μήπως ἀναποφεύκως οἱ συνθέσεις μου θὰ ἔχουν κάποια ἐλαττώματα; Μήπως ξέρει κανεὶς τί συγκεκριμένα θὰ κέρδιζα σὰν μελοποιὸς ἐὰν μάθαινα τὴν παλαιὰ παρασημαντική;
Πιστεύεται ὅτι ἡ ἀπώλεια τῆς γνώσης τῆς ἐνέργειας τῶν μεγάλων ὑποστάσεων καὶ τῶν μελικῶν σχηματισμῶν, ποὺ προέκυπτε ἀπὸ τὴ συμπλοκή τους μὲ τὰ ἔμφωνα σημεῖα, τὶς «θέσεις», ἔπληξε κυρίως τὴν τέχνη τῆς μελοποιΐας, γιατί οἱ ὅποιες ἀναλύσεις δὲν εἶναι ἱκανὲς νὰ παραστήσουν ἐπακριβῶς τὸ περιεχόμενο αὐτῶν τῶν παλαιῶν θέσεων, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ χάνεται ἡ λεπτὴ σὲ πολλὲς περιπτώσεις μεταξύ τους διάκριση καὶ ἡ λεπτόλογη χηρσιμοποίησή τους.
—Βιογραφία τῆς Βυζαντινῆς Ἐκκλησιαστικῆς Μουσικῆς, σελ. 40.
Ὅταν ἐγὼ μελοποιῶ τροπάρια βασιζόμενος στὶς παραδοσιακὲς θέσεις (ποὺ κωδικοποίησα ἐδῶ) χωρὶς ὅμως νὰ ξέρω τὴν παλαιὰ παρασημαντική, μήπως ἀναποφεύκως οἱ συνθέσεις μου θὰ ἔχουν κάποια ἐλαττώματα; Μήπως ξέρει κανεὶς τί συγκεκριμένα θὰ κέρδιζα σὰν μελοποιὸς ἐὰν μάθαινα τὴν παλαιὰ παρασημαντική;
Last edited: