Ανοικτή επιστολή-απάντηση κ. Κώστα Αγγελίδη προς κ. Μανόλη Χατζηγιακουμή

Status
Not open for further replies.

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Η σαν τη ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ του Πριγγου ....Κωνσταντινου :D:D:D:D .
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Καλά, ένα δεκαήμερο έλειψα εκτός Αθηνών, δεν περίμενα ότι θα έχανα τόσα επεισόδια... Πάμε λοιπόν, με τη σειρά:
Γιατί μόνο το γράμμα αυτό εδώ του κ. Αγγελίδη να διαβάσει κάποιος θα δει πως δε μιλά για εξέλιξη, αλλά για παράδοση. Δε μιλά για νέα στοιχεία, όπως λέτε εσείς αλλά για στοιχεία τα οποία με την πάροδο των ετών έχασαν τη σημασία τους ή τέλος πάντων μιλά για πράγματα που δεν είναι ούτε δικά του ούτε του αειμνήστου Σ. Καρά.
Αδελφέ Τάκη (και όχι Τάσο, όπως εσφαλμένως υπέθεσα αλλού...) δεν σε παρεξηγώ, καθότι η πορεία μας ομοιάζει αρκετά: κι εγώ ήμουν μαθητής του Διονύση Ηλιόπουλου απ' όπου πήρα και δίπλωμα, κι εγώ διάβαζα και παραδεχόμουν τυφλά το θεωρητικό του Καρά, δεδομένου ότι τότε δεν υπήρχε ένας ουσιαστικός μουσικός αντίλογος σ' αυτό (υπερασπιζόμενος μάλιστα στις εξετάσεις -άκουσον, άκουσον!- μία θεωρητική θέση του... Καρά, πράγμα το οποίο παρολίγο να μου στοίχιζε μειωμένο βαθμό στα θεωρητικά από την "αντικαραϊκή" εξεταστική επιτροπή!!!), όταν όμως μου δημιουργήθηκε η απορία "καλά, πού τα βρήκα αυτά που λέει ο Καράς" κι έψαξα τις δικές του πηγές και είδα ότι άλλα λένε αυτές και άλλα έγραψε ο Καράς, άλλαξα πλεύση... Αν διαβάσεις κι εσύ θα δεις ότι ο Καράς μόνο το γράμμα από τα παλαιά θεωρητικά κρατάει, αλλοιώνοντας στις πλείστες των περιπτώσεων το πνεύμα τους, το οποίο διασώζεται εν πολλοίς από την κλασσική θεωρία, παρά τη διαφορά στο γράμμα, που υπάρχει πολλάκις! Για να το πω χοντρά, προσωπικά προτιμώ μια σωστή πράξη με λάθος θεωρία, παρά μια λάθος πράξη με σωστή θεωρία (αν και δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα). Είμαι σίγουρος ότι αν διαβάσεις κι εσύ απροκάλυπτα και ανεπηρέαστος από διδασκάλους, εκεί θα καταλήξεις. Δεν θέλει π.χ. και πολύ σοφία να δεις ότι οι λόγοι του Καρά στο θεωρητικό δίνουν φάλτσο μαλακό διάτονο, για να αναφέρω ένα θέμα στο οποίο είσαι σε κάποιο βαθμό εγκρατής πλέον, μετά τη συζήτηση που είχαμε.
Αλλά αν θέλετε να μας πείσετε εμάς τους αδαείς πως αυτό που πιστεύετε είναι το σωστό, χρειάζεστε στοιχεία. Οι επιστήμονες μουσικολόγοι μας λένε πως έχουν αποδείξεις σύμφωνα με τις οποίες τα περισσότερα, ή αρκετά από τα στοιχεία δεν είναι ανακαλύψεις του αειμνήστου Σ. Καρά και πως βοηθούν στην ψαλμωδία. Διαβάστε την επιστολή σχετικά με τα σημεία ποιότητας, έλξεις και απηχήματα.
Δέστε τους περισσότερους ναούς πως ήταν εσωτερικά. Η τέχνη. Τόσο η αγιογραφία ήταν δυτική, όσο και το ψάλσιμο πολυφωνικές χορωδίες. Μετά από παραπάνω από πενήντα χρόνια κάποιοι σιγά σιγά άρχιζαν να τα αλλάζουν και οι ναοί που δεν έχουν βυζαντινή αγιογραφία είναι λιγότεροι απο τους μισούς. Λοιπόν τι θα πούμε εδώ. Κακώς που τους άλλαξαν;
Μόνο που οι αλλαγές του Καρά ως προς το ύφος της ψαλτικής ήταν προς το χειρότερο και τα έχουμε γράψει πλέον ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΦΟΡΕΣ, κι εγώ κι ο Σολδάτος κι ο Συμεωνίδης και άλλοι: η ερμηνεία των σημείων ποιότητος καμία σχέση με την παραδοσιακή, το ίδιο κι οι έλξεις (καμία σχέση με τις έλξεις της Πατριαρχικής Επιτροπής), όλα αλλαγμένα. Τι να το κάνω το να επαναφέρεις απλώς κάποιες ορολογίες (άλλες εύστοχες, άλλες άχρηστες) και να αλλάξεις το νόημά τους σε σημείο που όλοι οι παραδοσιακοί ψάλτες, δηλ. οι κατεξοχήν αρμόδιοι κριτές του ακουστικού αποτελέσματος, να μην αναγνωρίζουν το άκουσμα που πρεσβεύεις;
Ακόμα οι γνώμες των Δανιηλαίων και Θωμάδων για το χορό των Βατοπαιδινών που μας αναφέρει ο κ. Αγγελίδης είναι πολύ σημαντικές, όπως επίσης και η συνεργασία του με τους αγιορείτες ψάλτες που ψάλλει μαζί τώρα ή στο παρελθόν και είναι ευχαρίστηση και για τους δύο.
Απλώς λέει ότι συνέψαλε μαζί τους στο ψαλτήρι. Δεν αναφέρει γνώμη του π. Δανιήλ και του π. Θωμά ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, αφού τα γράψαμε βρε Τάκη, δεν τα διάβασες;
Για να δούμε λοιπόν εάν η επαφή του κ. Αγγελίδη με τους παραδοσιακούς ψάλτες του Όρους είχε κάποιο αποτέλεσμα στον τρόπο που δίδαξε αυτός τη μουσική στο Βατοπαίδι, το απλούστερο είναι να ρωτήσουμε τους ίδιους τους πατέρες τη γνώμη τους για τη διδασκαλία του κ. Αγγελίδη. Αλλιώς όλα τα υπόλοιπα που γράφει ο αγαπητός Κώστας στο πολυσέλιδο υπόμνημά του είναι φύκια και μεταξωτές κορδέλες... Θα έλεγα λοιπόν να μας πει ο ίδιος πώς έχουν εκφραστεί οι πατέρες αυτοί (π.χ. ο π. Δανιήλ ή ο π. Θωμάς ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ) για τη διδασκαλία που έκανε αυτός στο Βατοπαίδι και για το ηχητικό αποτέλεσμα. Δεν το αναφέρει φυσικά στο υπόμνημά του γιατί θα ήταν άκομψο: είναι γνωστό ότι στο Α' συνέδριο του ΙΒΜ οι παριστάμενοι πατέρες εκφράστηκαν με τα λόγια "εκτός παραδόσεως" όταν τους έγινε ερώτηση για τις μουσικές εκδόσεις Βατοπαιδίου και Σιμωνόπετρας. Προσωπικά έχω και ιδία πείρα με κουβέντες που έχω κάνει με πατέρες και τα σχόλιά τους ήταν πολύ πιο καυστικά... Το ίδιο σίγουρα θα έχει συμβεί και με άλλους συναδέλφους. Όλοι πάντως οι πατέρες συμφωνούν -αυτό να το πούμε- ότι τελευταία στο Βατοπαίδι έχουν αλλάξει κάπως στάση και "μας ακούνε" (αν γνωρίζω καλά, δεν δραστηριοποιείται πλέον ο κ. Αγγελίδης).
μαθητής;78619 said:
Το να ανεβασω τις εφτά σειρες που ενοχλησαν τον Κ. Αγγελίδη αυτο δε λεει τιποτα, γιατι παλι δεν αποκτας σφαιρικη γνωση και αντιληψη των θεσεων του Μ. Χατηγιακουμη. Επισης δε θα ηταν σωστο και ηθικο να δημοσιοποιησω χωρις την αδεια του δημιουργου του κατι που υπαρχει στο εμποριο.
Όχι, έχεις το δικαίωμα να το κάνεις: ο νόμος επιτρέπει την παράθεση αποσπασμάτων από ένα έργο χωρίς την άδεια του δημιουργού εάν πρόκειται να υποστηριχθεί γνώμη ή άποψη στο μέτρο που δικαιολογείται εύλογα το μέγεθος της παράθεσης:
Άρθρο 19 του Ν. 2121/1993
«επιτρέπεται, χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή, η παράθεση σύντομων αποσπασμάτων από έργο άλλου νομίμως δημοσιευμένου για την υποστήριξη της γνώμης εκείνου που παραθέτει ή την κριτική της γνώμης άλλου, εφόσον η παράθεση των αποσπασμάτων αυτών είναι σύμφωνη προς τα χρηστά ήθη και η έκταση των αποσπασμάτων δικαιολογείται από τον επιδιωκόμενο σκοπό. Η παράθεση του αποσπάσματος πρέπει να συνοδεύεται από την ένδειξη της πηγής και των ονομάτων του δημιουργού και του εκδότη, εφόσον τα ονόματα αυτά εμφανίζονται στην πηγή».
μαθητής;78865 said:
Αν κάποιος πει μια γνώμη για τον Καρά που δε θ αρέσει στους μαθητές, οπαδούς και συνεχιστες των θεωριων του, αυτός θεωρείται ότι μιλάει αρνητικά για τον Καρά. Για τον Καρά οι άλλοι έχουνε δικαίωμα να λένε μόνο οσα ειναι αρεστά στους οπαδούς του, αλλιώς ειναι εχθροί του Καρά, δηλαδή εχθροι των σημερινών επιγόνων του. Σύμφωνα με αυτους το σύστημα του Καρά δεν ειναι καθολου πρωσοποπαγές αλλα αυτη η καθαρη και γνησια βυζαντινη μουσική, απολυτως αυθεντικη οπως την τραγουδούσαν οι αρχαιοι ψάλτες, ο Ρωμανός ο Μελωδός, ο Δαμασκηνός, ο Κοσμάς ο Μελωδός, ο Κουκουζέλης και άλλοι. Αυτος ο αυθαίρετος ισχυρισμός αποδεικνύεται απο ολες τις μελετες του Μ. Χατζηγιακουμή μία εξωπραγματική φαντασίωση
[...]
Στην πραγματικότητα ο λόγος των οπαδών του Καρά δεν ειναι μουσικός αλλα ψυχολογικός [...] Συγχέουν το επιστημονικό με το προσωπικό, θεωρούν οτι μειώνονται οταν αμφισβητούνται οι θεωρίες τους και οι (πραγματικές ή φανταστικές) ικανότητές τους, γιατι ολα αυτα αποτελούν την κοσμοθεωρία τους.
Καλά, μ' εσένα μαλώναμε παλιά για τον Ατζέμ Κιουρντί;;; Φυσικά και είναι πλ. α', έτσι;; :D
μαθητής;78865 said:
Ο Αγγελίδης εδω λέει ότι τα ισοκρατήματα στη σειρά του Χατζηγιακουμή γίνονται σύμφωνα μὲ τὴ διδασκαλία του Καρα, και ότι τα σημειώνει ο Λ. Αγγελόπουλος, κι οτι από εκεί διδάχτηκε ο Χατζηγιακουμής να αποφεύγει τα ισοκρατήματα της δυτικότροπης αρμονίας
Οσο για τον κ.Χατζηγιακουμη,οταν προεβαλλε το εργο του Αγγελοπουλου μεσα απο τα συμμεικτα,που καταφερε δλδ κ μαζεψε τοσους αγιορειτες ψαλτες,δεν ηταν κακος ο Αγγελοπουλος;Τωρα του θυμηθηκε;
Αυτή η έπαρση της σχολής Καρά, ότι κατέχουν τον αυθεντικό τρόπο ισοκρατήματος, θα πρέπει κάποτε να τελειώσει. Θα ήταν άκρως αποκαλυπτικό να ακούγατε τον ίδιο τον κ. Χατζηγιακουμή να σας μιλάει για το ρόλο τρίτων ατόμων στις ηχογραφήσεις του (εννοώ εκτός των εκτελεστών) και για το πώς προσπάθησαν να εκμαιεύσουν συγκεκριμένο τρόπο εκτέλεσης από τους παραδοσιακούς εκτελεστές. Επειδή όμως δεν μου αρέσει να μιλάω αφηρημένα, επιφυλάσσομαι στο μέλλον σε κάποιο άλλο θέμα να το θίξω αυτό. Τώρα, το ότι τα σύμμεικτα είναι στην ουσία "έργο του κ. Αγγελόπουλου", μόνο ως αστείο θα το εκλάβω.
Αλλά να φωνάζεις αυτόν που πιστεύει ότι θίγεται, κάνεις και κριτική και το παίζεις ολίγον tu είρων και απορείς και εξίστασαι; Τί τσίχλα είναι αυτή; ξεκόλλα λιγάκι. Άντε μπράβο.

Βέβαια, είσαι στρατευμένος και πρέπει να μη σε πληγώνουμε. Τέλος πάντων.

Υ.Γ.1. Ελπίζω να μην είσαι σκοπιά και πυροβολήσεις κανέναν:D.
Γιώργο, πάλι τα ίδια θ' αρχίσουμε... Αν αρχίσετε διαγωνισμό ειρωνείας εσύ κι ο Σκρέκας, η μάχη θα είναι πολύ σκληρή, σαν το σημερινό τελικό του μουντιάλ... Και πρόσεχε τι γράφεις, γιατί βλέπω να σου' ρχεται καμιά ξώφαλτση από κανά "γερμανικό" νούμερο τη νύχτα που εσύ θα κοιμάσαι, την κόβω τη δουλειά...
Κ στην τελικη,οσοι κατηγορουν τον Καρα,γιατι δεν ειχαν τον ανδρισμο να του τα πουν ολα αυτα οσο ζουσε,παρα περιμεναν να πεθανει;Γιατι εγω δεν ειδα καποιον να του αντιπαρατεθει.Πολυ απλα,γιατι ο Καρας ηταν ο μεγαλυτερος μουσικος Ελληνας του 20ου αιωνα.
Του τα είχαν πει και όσο ζούσε, απλώς άκου τη συνέντευξη του Στανίτσα (την πρωτότυπη, όχι την κομμένη του Τσιούνη) να δεις τι του σούρει. Επίσης, θα πρέπει να εξετάσεις το ενδεχόμενο κάποιοι να μη γνώριζαν καν τότε τι εστί Καράς, λόγω του σχετικά νεαρού της ηλικίας τους, όπως εγώ. Σ' αυτούς απαγορεύεται εξ ορισμού κάθε κρίσης για τον "μεγαλυτερο μουσικο Ελληνα του 20ου αιωνα";;; Ακόμα και ότι οι λόγοι των διαστημάτων στο Θεωρητικό του βγάζουν φάλτσο μαλακό διάτονο, που αποδεικνύεται με έναν απλό πολλαπλασιασμό;; (δες εδώ κι αν θέλεις και μπορείς απάντησε σε παρακαλώ με ΣΤΟΙΧΕΙΑ, όπως κάνω εγώ, και όχι με αφορισμούς, όπως συνηθίζεις)
4-5 χρονια τους ξερω.Χαχα!Καλο για το βυσμα!Οσο για τον β'ηχο,δες λιγο τι διαστηματα δινει η επιτροπη του 81 κ μετα τα λεμε!Οι πατερες ψαλλουν κανονικο β' ηχο με ολα τα διαστηματα,οπως κ ο Αγγελιδης.
Δεν καταλαβαίνω τον ισχυρισμό σου: τα διαστήματα της Πατριαρχικής Επιτροπής του Β' ήχου είναι τελείως διαφορετικά από αυτά που δέχεται ο Αγγελίδης, δηλ. τα του Καρά. Διαβάστε αναλυτικά από εδώ και πέρα για να δείτε το εσφαλμένο της άποψης του κ. Κωνσταντίνου, ότι χρειάζεται, και καλά, αλλαγή δύο φθόγγων για να παραχθεί νέο γένος σε ένα τετράχορδο, άποψη που έρχεται σε αντίθεση με όλα τα θεωρητικά της μουσικής μας, καθώς και την έννοια της μαλακής χρωματικής κλίμακας στο Χρύσανθο, στους παλαιούς και στην Επιτροπή, έννοια που διαστρέβλωσε τελείως ο Καράς. Κι αν έχετε κάτι μουσικό να πείτε, ευχαρίστως να το ακούσουμε, συνάδελφε.
Τεσπα,ισως κανω καπου λαθος σ'αυτο!Εσας παντως δεν σας εχω ακουσει τους αντι-καραικους κ αντι-αγγελοπουλικους να πειτε οτι κανατε καπου λαθος!Σου παραθετω κ την φραση του Γρηγορη Νταραβανογλου στην βραβευση του Λυκουργου Αγγελοπουλο:"Mπορει να ψαλλουμε διαφορετικα με τον Λυκουργο,ομως ο πολεμος που γινεται κ σ'αυτον κ στους μαθητες του ειναι ανηθικος"! Τι αλλο θελουμε;
Διάβασε το θέμα αυτό, στο οποίο έχω σύνδεσμο σε κείμενό μου στο οποίο καταφέρομαι ακόμα και εναντίον του σεβαστού δασκάλου μου Διονύση Ηλιόπουλου. Επίσης διάβασε τα σημεία που δέχομαι τη συμβολή του Καρά και εκείνα στα οποία τον απορρίπτω κατηγορηματικά. Αυτό δε νομίζω να θεωρείται "ανηθικότητα". Αν εννοείς ανηθικότητες τις συκοφαντικές και γελοίες πραγματικά κατηγορίες που έχουν ακουστεί περί αποδεδειγμένης σχέσης του με σιωνισμό και τέτοια, θα συμφωνήσω μαζί σου, κάτι τέτοιο νομίζω θα εννοούσε και ο Γρηγόρης Νταραβάνογλου.
Φυσικα και μοιαζουν οι ερμηνειες,αν βγαλουμε το κερι απο τα αυτια μας κ τις παρωπιδες κ ακουμε αντικειμενικα.Παρε τον π.Δανιηλ στο 23770-23316 να σου πουν κ οι αλλοι Δανιηλαιοι την αποψη τους για τον Αγγελιδη!Θες κ το τηλ. του π.Θωμα των Θωμαδων να δεις τι θα σου πει κ αυτος;
Παιδιά, αυτό το ΠΑΡΑΜΥΘΙ (λέω την έκφραση με ΑΠΟΛΥΤΗ συναίσθηση) θα πρέπει να τελειώσει: μόνο να ερχόταν κανείς στις ομιλίες που διοργάνωσε φέτος το ΣΧΟΛΕΙΟ ΨΑΛΤΙΚΗΣ και να άκουγε τι έλεγε ο π. Δανιήλ αλλά και ΟΛΟΙ οι αγιορείτες πατέρες που ομίλησαν, περί Αγγελόπουλου, Αγγελίδη κλπ., πολλές φορές μάλιστα χωρίς να τους τεθεί ερώτηση, θα καταλάβαινε... Αυτό που θα πρέπει να γίνει είναι κάποιος ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, να τους ρωτήσει ξεκάθαρα την άποψή τους για τα θέματα αυτά, να την καταγράψει ηχητικά και να την αναρτήσει εδώ, αφού πρώτα πάρει ευλογία. Γιατί κάποια πράγματα που ακούγονται εδώ μέσα έχουν ξεπεράσει κάθε όριο και δημιουργούν συνεχώς ψευδείς εντυπώσεις. Α Ρ Κ Ε Τ Α Π Ι Α . . .
Να πω όμως αγαπητέ αδερφέ αυτό που προσωπικά μου΄χει πει ο π.Δανιήλ για τον φίλο μου τον κ.Αγγελίδη ότι "μεταδίδει στην Αθήνα πιστά το γνήσιο αγιορείτικο ύφος".
Επειδή αυτό αποτελεί πραγματικά πρόκληση, να γράψω (αν και δεν το είχα σκοπό) ότι εμένα προσωπικά μου είπε τελείως άλλα πράγματα ο π. Δανιήλ για τον Αγγελίδη, και μάλιστα πρόσφατα. Ότι δηλ. το ύφος των ηχογραφήσεως των Βατοπαιδινών επί Αγγελίδη με το ύφος του ιδίου και των Δανιηλαίων γενικότερα δεν έχει "καμία σχέση" (επί λέξει το γράφω, το θυμάμαι χαρακτηριστικότατα). Ας γίνει λοιπόν αυτό που έγραψα πριν, μια ΞΕΚΑΘΑΡΗ άποψη των πατέρων για το θέμα αυτό, ώστε να δούμε πού είναι η αλήθεια και πού το ψέμα.
Η μόνη του αντίρρηση ήταν στο ότι,κατά τα λεγόμενά του,"ο Λυκούργος έχει γεμίσει τα βιβλία με έλξεις",προφανώς επειδή γι'αυτόν και τους λοιπούς Αγιορείτες οι έλξεις είναι αυτονόητες σε όποιον ξέρει και δεν χρειάζεται να μπαίνουν,με τη λογική του,στο κείμενο.Αν και διαφωνώ στο συγκεκριμένο,σαφώς και δέχομαι τη γνώμη του πολυσέβαστου π.Δανιήλ.Αυτά για τη γνώμη των Αγιορειτών για τον κ.Αγγελίδη και το κατά πόσο μεταλαμπαδεύει το γνήσιο αγιορείτικο ύφος.
Επειδή για το τι εννοούσε ο π. Δανιήλ σχετικά με τη φράση οπυ είπε στο Α'συνέδριο του ΙΒΜ "Μα έχει ανάγκη από έλξεις ο Ιάκωβος;" (κάπως έτσι το είπε) -πράγμα παρεμφερές με ό,τι λες εδώ-, δόθηκαν από υποστηρικτές της σχολής Καρά ποικίλες ερμηνείες (μέχρι και ότι... δεν εννοούσε τον Αγγελόπουλο ακούστηκε!), τον ρώτησα ο ίδιος και μου επιβεβαίωσε τα αυτονόητα: ότι δηλ. δεν χρειαζόταν να πει ποιον εννοούσε και ότι σαφώς εννοούσε τον Αγγελόπουλο και τη σχολή Καρά γενικώς. Και δεν εννοούσε μάλιστα μόνο τον τρόπο γραφής, όπως αφήνεις πονηρώς να εννοηθεί, αλλά και την εκτέλεση. Ο Δανιήλ δηλ. δεν εκτελεί τις έλξεις έτσι όπως τις δίδαξε ο Καράς. Πρωτού λοιπόν αποφανθούμε για κάτι, ας ρωτάμε πρώτα.
Κανε κ εσυ κ ολοι οσοι κατακρινετε τον Καρα και τον Αγγελοπουλο την ερευνα που εχουν κανει αυτοι κ τοτε τα λεμε.Να σας γνωστοποιησω με την ευκαιρια οτι εχω την τιμη να ειμαι μελος του Δ.Σ. του "Συλλογου προς διαδοση της Εθνικης Μουσικης-Σιμων Καρας" και επιμελουμαι,μαζι με τον Γιωργο Κωνσταντινου το υπο εκδοση εργο του μακαριστου Δασκαλου "Τα βασικα γνωρισματα της βυζαντινης μουσικης".Μια μνημειωδη εκδοση,οπου εκει θα μπει καθε κατεργαρης στον παγκο του.
Κοίτα, από τη μια μας λες ότι δεν δικαιούμαστε να κρίνουμε τον Καρά επειδή δεν έχουμε κάνει το έργο του, από την άλλη εσύ κρίνεις τους πάντες και τα πάντα, έχοντας επιδείξει μηδενικό έργο στο forum αυτό, σε ό,τι αφορά μουσικές θέσεις και επιχειρήματα! Τώρα, το αν θα μπει "κάθε κατεργάρης στον πάγκο του" μετά την έκδοση του έργου αυτού του Καρά, αφού παρατηρήσω ότι τα κίνητρά σου δεν δείχνουν και πολύ ενδιαφέρον για τη μουσική, παρά "ξεκαθάριση λογαριασμών" σε μουσικούς τομείς που δεν έχεις δείξει προς το παρόν κατά πόσο τους κατέχεις, θα πω ότι προσωπικά δεν περιμένω και πολλά πράγματα από τις νέες εκδόσεις του Καρά: έγραψα κι εδώ ότι στο βιβλίο του για τα διαστήματα, όποτε αυτό εκδοθεί, οι πληροφορίες λένε ότι δεν θα ανατρέπεται καμία από τις γνωστές ανακρίβειες που έχω γράψει εδώ, απλώς θα δίνονται περισσότερα στοιχεία για την τεκμηρίωση των όσων γράφονται στα "Αρμονικά", πολλά από τα οποία όμως είναι ξεκάθαρα εσφαλμένα μαθηματικώς στους συγκερασμούς, όπως θα δείτε αν διαβάσετε τα όσα έγραψα.
Ακουσε αγαπητε Φαρλεκα ηχογραφησεις του Παναγιωτιδη στο youtube πως αναλυει την πεταστη κ αλλα σημαδοφωνα και μετα τα λεμε!Οπως ακουσε κ την εκτελεση των τριαδικων μεγαλυναριων απο τον Στανιτσα στο δισκο της Εθνικης Τραπεζας,ειδικα στο τελος που εκτελει την τριπλη διεση στο Γα κ τοτε ελα να τα πουμε!
Άκου κι εσύ τι έχει πει ο ίδιος ο Νεραντζής (σου θυμίζω ότι είναι από τους πλέον γνωστούς μαθητές του Παναγιωτίδη) για την εκτέλεση της πεταστής και άλλων σημαδοφώνων από τον Παναγιωτίδη και τη σύγκρισή τους με την εκτέλεση της σχολής Καρά, άκου τι έχει πει κι ο ίδιος ο Στανίτσας στη συνέντευξή του για το ΓΑ δίεση στο Β' ήχο και μετά έλα να τα πούμε, συνάδελφε... (συγγνώμη για το ύφος, δεν το συνηθίζω, αλλά σου απαντώ ανάλογα) Αφού ξέρεις πώς έχουν εκφραστεί για τον Καρά αυτοί τους οποίους επικαλείσαι και δεν σε συμφέρει καθόλου να παραθέσουμε τις απόψεις τους (έχει ήδη γίνει άλλωστε αλλού), γιατί προσπαθείς να δημιουργήσεις εντυπώσεις με τόσο άκομψο τρόπο;
Βαγγελακη,δε μιλαω μαζι σου για μουσικολογικα,γιατι δεν πας καθολου καλα.Το αν εχω διαβασει η οχι δεν το ξερεις.Παντως,δεν γυρναω να φερθω τοσο αχαριστα στον δασκαλο μου,οσα λαθη κ αν εχει κανει.Του τα λεω κατ'ιδιαν,δεν τον ξεφτιλιζω,οπως κανεις εσυ με τον Καρα και τον Αγγελοπουλο,σε σημειο που εκανες τον Αγγελοπουλο να σε βριζει.Να'ξερες ποσοι σ'εχουν παρει στο ψιλο...!!Αχ καημενε Βαγγελακη!
Οι ύβρεις του Αγγελόπουλου στο Βαγγέλη Σολδάτο, μάλλον αποτελούν... στεφάνια! :D
Δηλαδη θα λετε τις αρλουμπες σας ατεκμηριωτες κ εμεις που εχουμε τεκμηρια απαγορευεται να μιλαμε;μηπως αρεσκεστε στον φασισμο;λεω εγω τωρα!
Ε, τώρα θα τρελαθούμε τελείως... Δείξε μου απλώς έστω και μία γραμμή από αυτά που έχεις γράψει που να περιέχει ένα ουσιαστικό θεωρητικό μουσικό τεκμήριο/επιχείρημα. Μία μου αρκεί να παραδεχτώ τον ισχυρισμό σου, δε θέλω παραπάνω...
Και αν ειναι δουλεια σαν το Αναστσηματαριο του Πριγγου,τοτε,ζωη σε λογου μας!....:D
Μη βιάζεσαι... Σε λίγες μέρες θα δείτε όλοι ιδίοις όμμασι τις ατασθαλίες και τα πλέον των 100 λαθών που υπάρχουν στο Αναστασιματάριο του Πρίγγου σε σχέση με το πρωτότυπο. Αναμείνατε.
μάρκελλος;79382 said:
[Σημείωμα συντονιστῆ ἀποκλειστικὰ ἀπευθυνόμενο σὲ κάθε βρίζοντα]: [...]
Κλειδιὰ νὰ κλειδώσω δὲν ἔχω, θυρωρὸς δὲν εἶμαι οὔτε νυκτοφύλακας. Νὰ σβήσω μερικὰ σάπια μαργαριτάρια; Οὔτε κι αὐτό: ὁ βρίζων τὸν ἀδελφό, σβήνει ἑαυτόν.
ΝΑΙ, ΝΑ ΣΒΗΣΕΙΣ!!! Και να αφήσεις μόνο τα μουσικά, όπως έγραψε ο Γιώργος Μ.!!! Δεν είναι δυνατό να διασύρεται το Ψαλτολόγιο επειδή το θέλουν μερικοί από 'δω μέσα. Το υποστήριζα και όταν ήμουν συντονιστής. Σε καταλαβαίνω βέβαια αν δεν το κάνεις, γιατί κι εγώ τ' άκουγα και ήμουν ο "φασίστας", ενώ όσοι έβριζαν είχαν "δημοκρατικό δικαίωμα"... Ελλαδιστάν...
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
ΝΑΙ, ΝΑ ΣΒΗΣΕΙΣ!!! Και να αφήσεις μόνο τα μουσικά, όπως έγραψε ο Γιώργος Μ.!!! Δεν είναι δυνατό να διασύρεται το Ψαλτολόγιο επειδή το θέλουν μερικοί από 'δω μέσα. Το υποστήριζα και όταν ήμουν συντονιστής. Σε καταλαβαίνω βέβαια αν δεν το κάνεις, γιατί κι εγώ τ' άκουγα και ήμουν ο "φασίστας", ενώ όσοι έβριζαν είχαν "δημοκρατικό δικαίωμα"... Ελλαδιστάν...
Ναι, αυτό λέω κι εγώ συνέχεια! Πως φαίνονται τα κατάλοιπα της πρότερης συντονιστικής μας ιδιοτητας... Μόνο που δεν πρόκειται περί φασισμού, όπως έγραψε ο Δημήτρης κάπου σαν απάντηση σε μένα, αλλά πιστεύω πως όλοι θεωρούν ανεπιθύμητα τα προκλητικά μηνύματα του θέματος αυτού! Απόδειξη ότι δεν έβαλε κανείς thanks...
 
ΝΑΙ, ΝΑ ΣΒΗΣΕΙΣ!!! Και να αφήσεις μόνο τα μουσικά, όπως έγραψε ο Γιώργος Μ.!!! Δεν είναι δυνατό να διασύρεται το Ψαλτολόγιο επειδή το θέλουν μερικοί από 'δω μέσα. Το υποστήριζα και όταν ήμουν συντονιστής. Σε καταλαβαίνω βέβαια αν δεν το κάνεις, γιατί κι εγώ τ' άκουγα και ήμουν ο "φασίστας", ενώ όσοι έβριζαν είχαν "δημοκρατικό δικαίωμα"... Ελλαδιστάν...

Συμφωνώ
Τα τρολς είναι πληγή για κάθε φόρουμ. Για τις πληγές υπάρχει το ανοσοποιητικό σύστημα που σβήνει τα σημάδια τους. Ας μη γεμίσει το φόρουμ ουλές.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Συνάδελφοι,

Τὸ Ψαλτολόγιο παίζει τρελή μπάλα! Καὶ μαθαίνεις καὶ βγάζεις τὸ ἄχτι σου καὶ πεθαίνεις στὸ γέλιο καὶ μαθαίνεις καὶ κατεβάζεις!

Τὶ ἄλλο νὰ ζητήσει κανείς ἀπὸ ἕνα forum;

ΥΓ. Ἁκόμη κι ἄν σβηστεῖ τὸ 99% τῶν μηνυμάτων. Σήμερα τὰ διάβασα ὅλα, ΑΠΟΛΑΥΣΗ καὶ ΤΡΕΛΟ ΓΕΛΙΟ. Πολλὴ σοβαροφάνεια εἶχε πέσει τώρα τελευταία. Ἄς ὄψονται οἱ «ἐπιστήμονες», ἔ! λοιπὸν ὑπάρχουμε κι ἐμεῖς ἡ «πλέμπα» καὶ τ᾿ ἀπολαμβάνουμε.

Λὲς κι ἕνα forum εἶναι πανεπιστημιακὸ σπουδαστήριο καὶ ὅλοι οἱ ορθόδοξοι εἴμαστε «στρατιῶτες τοῦ Χριστοῦ» (κατὰ τὸ γ'νωστὸ εὐσεβὲς ἄσμα) μὲ τὰ χέρια σταυρωμένα.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Αν κανείς θέλει να το διασκεδάσει, κανένα πρόβλημα. Αν όμως θέλει να παρακολουθήσει την συγκεκριμένη, ή άλλη με παρόμοια εξέλιξη συζήτηση, χρειάζεται ... GPS.:D
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Καλά, ένα δεκαήμερο έλειψα εκτός Αθηνών, δεν περίμενα ότι θα έχανα τόσα επεισόδια... Πάμε λοιπόν, με τη σειρά:
Αδελφέ Τάκη (και όχι Τάσο, όπως εσφαλμένως υπέθεσα αλλού...) δεν σε παρεξηγώ, καθότι η πορεία μας ομοιάζει αρκετά: κι εγώ ήμουν μαθητής του Διονύση Ηλιόπουλου απ' όπου πήρα και δίπλωμα, κι εγώ διάβαζα και παραδεχόμουν τυφλά το θεωρητικό του Καρά, δεδομένου ότι τότε δεν υπήρχε ένας ουσιαστικός μουσικός αντίλογος σ' αυτό (υπερασπιζόμενος μάλιστα στις εξετάσεις -άκουσον, άκουσον!- μία θεωρητική θέση του... Καρά, πράγμα το οποίο παρολίγο να μου στοίχιζε μειωμένο βαθμό στα θεωρητικά από την "αντικαραϊκή" εξεταστική επιτροπή!!!), όταν όμως μου δημιουργήθηκε η απορία "καλά, πού τα βρήκα αυτά που λέει ο Καράς" κι έψαξα τις δικές του πηγές και είδα ότι άλλα λένε αυτές και άλλα έγραψε ο Καράς, άλλαξα πλεύση... Αν διαβάσεις κι εσύ θα δεις ότι ο Καράς μόνο το γράμμα από τα παλαιά θεωρητικά κρατάει, αλλοιώνοντας στις πλείστες των περιπτώσεων το πνεύμα τους, το οποίο διασώζεται εν πολλοίς από την κλασσική θεωρία, παρά τη διαφορά στο γράμμα, που υπάρχει πολλάκις! Για να το πω χοντρά, προσωπικά προτιμώ μια σωστή πράξη με λάθος θεωρία, παρά μια λάθος πράξη με σωστή θεωρία (αν και δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα). Είμαι σίγουρος ότι αν διαβάσεις κι εσύ απροκάλυπτα και ανεπηρέαστος από διδασκάλους, εκεί θα καταλήξεις. Δεν θέλει π.χ. και πολύ σοφία να δεις ότι οι λόγοι του Καρά στο θεωρητικό δίνουν φάλτσο μαλακό διάτονο, για να αναφέρω ένα θέμα στο οποίο είσαι σε κάποιο βαθμό εγκρατής πλέον, μετά τη συζήτηση που είχαμε.

Μόνο που οι αλλαγές του Καρά ως προς το ύφος της ψαλτικής ήταν προς το χειρότερο και τα έχουμε γράψει πλέον ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΦΟΡΕΣ, κι εγώ κι ο Σολδάτος κι ο Συμεωνίδης και άλλοι: η ερμηνεία των σημείων ποιότητος καμία σχέση με την παραδοσιακή, το ίδιο κι οι έλξεις (καμία σχέση με τις έλξεις της Πατριαρχικής Επιτροπής), όλα αλλαγμένα. Τι να το κάνω το να επαναφέρεις απλώς κάποιες ορολογίες (άλλες εύστοχες, άλλες άχρηστες) και να αλλάξεις το νόημά τους σε σημείο που όλοι οι παραδοσιακοί ψάλτες, δηλ. οι κατεξοχήν αρμόδιοι κριτές του ακουστικού αποτελέσματος, να μην αναγνωρίζουν το άκουσμα που πρεσβεύεις;
Απλώς λέει ότι συνέψαλε μαζί τους στο ψαλτήρι. Δεν αναφέρει γνώμη του π. Δανιήλ και του π. Θωμά ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, αφού τα γράψαμε βρε Τάκη, δεν τα διάβασες;


Όχι, έχεις το δικαίωμα να το κάνεις: ο νόμος επιτρέπει την παράθεση αποσπασμάτων από ένα έργο χωρίς την άδεια του δημιουργού εάν πρόκειται να υποστηριχθεί γνώμη ή άποψη στο μέτρο που δικαιολογείται εύλογα το μέγεθος της παράθεσης:

Καλά, μ' εσένα μαλώναμε παλιά για τον Ατζέμ Κιουρντί;;; Φυσικά και είναι πλ. α', έτσι;; :D

Αυτή η έπαρση της σχολής Καρά, ότι κατέχουν τον αυθεντικό τρόπο ισοκρατήματος, θα πρέπει κάποτε να τελειώσει. Θα ήταν άκρως αποκαλυπτικό να ακούγατε τον ίδιο τον κ. Χατζηγιακουμή να σας μιλάει για το ρόλο τρίτων ατόμων στις ηχογραφήσεις του (εννοώ εκτός των εκτελεστών) και για το πώς προσπάθησαν να εκμαιεύσουν συγκεκριμένο τρόπο εκτέλεσης από τους παραδοσιακούς εκτελεστές. Επειδή όμως δεν μου αρέσει να μιλάω αφηρημένα, επιφυλάσσομαι στο μέλλον σε κάποιο άλλο θέμα να το θίξω αυτό. Τώρα, το ότι τα σύμμεικτα είναι στην ουσία "έργο του κ. Αγγελόπουλου", μόνο ως αστείο θα το εκλάβω.
Γιώργο, πάλι τα ίδια θ' αρχίσουμε... Αν αρχίσετε διαγωνισμό ειρωνείας εσύ κι ο Σκρέκας, η μάχη θα είναι πολύ σκληρή, σαν το σημερινό τελικό του μουντιάλ... Και πρόσεχε τι γράφεις, γιατί βλέπω να σου' ρχεται καμιά ξώφαλτση από κανά "γερμανικό" νούμερο τη νύχτα που εσύ θα κοιμάσαι, την κόβω τη δουλειά...
Του τα είχαν πει και όσο ζούσε, απλώς άκου τη συνέντευξη του Στανίτσα (την πρωτότυπη, όχι την κομμένη του Τσιούνη) να δεις τι του σούρει. Επίσης, θα πρέπει να εξετάσεις το ενδεχόμενο κάποιοι να μη γνώριζαν καν τότε τι εστί Καράς, λόγω του σχετικά νεαρού της ηλικίας τους, όπως εγώ. Σ' αυτούς απαγορεύεται εξ ορισμού κάθε κρίσης για τον "μεγαλυτερο μουσικο Ελληνα του 20ου αιωνα";;; Ακόμα και ότι οι λόγοι των διαστημάτων στο Θεωρητικό του βγάζουν φάλτσο μαλακό διάτονο, που αποδεικνύεται με έναν απλό πολλαπλασιασμό;; (δες εδώ κι αν θέλεις και μπορείς απάντησε σε παρακαλώ με ΣΤΟΙΧΕΙΑ, όπως κάνω εγώ, και όχι με αφορισμούς, όπως συνηθίζεις)
Δεν καταλαβαίνω τον ισχυρισμό σου: τα διαστήματα της Πατριαρχικής Επιτροπής του Β' ήχου είναι τελείως διαφορετικά από αυτά που δέχεται ο Αγγελίδης, δηλ. τα του Καρά. Διαβάστε αναλυτικά από εδώ και πέρα για να δείτε το εσφαλμένο της άποψης του κ. Κωνσταντίνου, ότι χρειάζεται, και καλά, αλλαγή δύο φθόγγων για να παραχθεί νέο γένος σε ένα τετράχορδο, άποψη που έρχεται σε αντίθεση με όλα τα θεωρητικά της μουσικής μας, καθώς και την έννοια της μαλακής χρωματικής κλίμακας στο Χρύσανθο, στους παλαιούς και στην Επιτροπή, έννοια που διαστρέβλωσε τελείως ο Καράς. Κι αν έχετε κάτι μουσικό να πείτε, ευχαρίστως να το ακούσουμε, συνάδελφε.
Διάβασε το θέμα αυτό, στο οποίο έχω σύνδεσμο σε κείμενό μου στο οποίο καταφέρομαι ακόμα και εναντίον του σεβαστού δασκάλου μου Διονύση Ηλιόπουλου. Επίσης διάβασε τα σημεία που δέχομαι τη συμβολή του Καρά και εκείνα στα οποία τον απορρίπτω κατηγορηματικά. Αυτό δε νομίζω να θεωρείται "ανηθικότητα". Αν εννοείς ανηθικότητες τις συκοφαντικές και γελοίες πραγματικά κατηγορίες που έχουν ακουστεί περί αποδεδειγμένης σχέσης του με σιωνισμό και τέτοια, θα συμφωνήσω μαζί σου, κάτι τέτοιο νομίζω θα εννοούσε και ο Γρηγόρης Νταραβάνογλου.
Παιδιά, αυτό το ΠΑΡΑΜΥΘΙ (λέω την έκφραση με ΑΠΟΛΥΤΗ συναίσθηση) θα πρέπει να τελειώσει: μόνο να ερχόταν κανείς στις ομιλίες που διοργάνωσε φέτος το ΣΧΟΛΕΙΟ ΨΑΛΤΙΚΗΣ και να άκουγε τι έλεγε ο π. Δανιήλ αλλά και ΟΛΟΙ οι αγιορείτες πατέρες που ομίλησαν, περί Αγγελόπουλου, Αγγελίδη κλπ., πολλές φορές μάλιστα χωρίς να τους τεθεί ερώτηση, θα καταλάβαινε... Αυτό που θα πρέπει να γίνει είναι κάποιος ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, να τους ρωτήσει ξεκάθαρα την άποψή τους για τα θέματα αυτά, να την καταγράψει ηχητικά και να την αναρτήσει εδώ, αφού πρώτα πάρει ευλογία. Γιατί κάποια πράγματα που ακούγονται εδώ μέσα έχουν ξεπεράσει κάθε όριο και δημιουργούν συνεχώς ψευδείς εντυπώσεις. Α Ρ Κ Ε Τ Α Π Ι Α . . .
Επειδή αυτό αποτελεί πραγματικά πρόκληση, να γράψω (αν και δεν το είχα σκοπό) ότι εμένα προσωπικά μου είπε τελείως άλλα πράγματα ο π. Δανιήλ για τον Αγγελίδη, και μάλιστα πρόσφατα. Ότι δηλ. το ύφος των ηχογραφήσεως των Βατοπαιδινών επί Αγγελίδη με το ύφος του ιδίου και των Δανιηλαίων γενικότερα δεν έχει "καμία σχέση" (επί λέξει το γράφω, το θυμάμαι χαρακτηριστικότατα). Ας γίνει λοιπόν αυτό που έγραψα πριν, μια ΞΕΚΑΘΑΡΗ άποψη των πατέρων για το θέμα αυτό, ώστε να δούμε πού είναι η αλήθεια και πού το ψέμα.
Επειδή για το τι εννοούσε ο π. Δανιήλ σχετικά με τη φράση οπυ είπε στο Α'συνέδριο του ΙΒΜ "Μα έχει ανάγκη από έλξεις ο Ιάκωβος;" (κάπως έτσι το είπε) -πράγμα παρεμφερές με ό,τι λες εδώ-, δόθηκαν από υποστηρικτές της σχολής Καρά ποικίλες ερμηνείες (μέχρι και ότι... δεν εννοούσε τον Αγγελόπουλο ακούστηκε!), τον ρώτησα ο ίδιος και μου επιβεβαίωσε τα αυτονόητα: ότι δηλ. δεν χρειαζόταν να πει ποιον εννοούσε και ότι σαφώς εννοούσε τον Αγγελόπουλο και τη σχολή Καρά γενικώς. Και δεν εννοούσε μάλιστα μόνο τον τρόπο γραφής, όπως αφήνεις πονηρώς να εννοηθεί, αλλά και την εκτέλεση. Ο Δανιήλ δηλ. δεν εκτελεί τις έλξεις έτσι όπως τις δίδαξε ο Καράς. Πρωτού λοιπόν αποφανθούμε για κάτι, ας ρωτάμε πρώτα.
Κοίτα, από τη μια μας λες ότι δεν δικαιούμαστε να κρίνουμε τον Καρά επειδή δεν έχουμε κάνει το έργο του, από την άλλη εσύ κρίνεις τους πάντες και τα πάντα, έχοντας επιδείξει μηδενικό έργο στο forum αυτό, σε ό,τι αφορά μουσικές θέσεις και επιχειρήματα! Τώρα, το αν θα μπει "κάθε κατεργάρης στον πάγκο του" μετά την έκδοση του έργου αυτού του Καρά, αφού παρατηρήσω ότι τα κίνητρά σου δεν δείχνουν και πολύ ενδιαφέρον για τη μουσική, παρά "ξεκαθάριση λογαριασμών" σε μουσικούς τομείς που δεν έχεις δείξει προς το παρόν κατά πόσο τους κατέχεις, θα πω ότι προσωπικά δεν περιμένω και πολλά πράγματα από τις νέες εκδόσεις του Καρά: έγραψα κι εδώ ότι στο βιβλίο του για τα διαστήματα, όποτε αυτό εκδοθεί, οι πληροφορίες λένε ότι δεν θα ανατρέπεται καμία από τις γνωστές ανακρίβειες που έχω γράψει εδώ, απλώς θα δίνονται περισσότερα στοιχεία για την τεκμηρίωση των όσων γράφονται στα "Αρμονικά", πολλά από τα οποία όμως είναι ξεκάθαρα εσφαλμένα μαθηματικώς στους συγκερασμούς, όπως θα δείτε αν διαβάσετε τα όσα έγραψα.
Άκου κι εσύ τι έχει πει ο ίδιος ο Νεραντζής (σου θυμίζω ότι είναι από τους πλέον γνωστούς μαθητές του Παναγιωτίδη) για την εκτέλεση της πεταστής και άλλων σημαδοφώνων από τον Παναγιωτίδη και τη σύγκρισή τους με την εκτέλεση της σχολής Καρά, άκου τι έχει πει κι ο ίδιος ο Στανίτσας στη συνέντευξή του για το ΓΑ δίεση στο Β' ήχο και μετά έλα να τα πούμε, συνάδελφε... (συγγνώμη για το ύφος, δεν το συνηθίζω, αλλά σου απαντώ ανάλογα) Αφού ξέρεις πώς έχουν εκφραστεί για τον Καρά αυτοί τους οποίους επικαλείσαι και δεν σε συμφέρει καθόλου να παραθέσουμε τις απόψεις τους (έχει ήδη γίνει άλλωστε αλλού), γιατί προσπαθείς να δημιουργήσεις εντυπώσεις με τόσο άκομψο τρόπο;
Οι ύβρεις του Αγγελόπουλου στο Βαγγέλη Σολδάτο, μάλλον αποτελούν... στεφάνια! :D
Ε, τώρα θα τρελαθούμε τελείως... Δείξε μου απλώς έστω και μία γραμμή από αυτά που έχεις γράψει που να περιέχει ένα ουσιαστικό θεωρητικό μουσικό τεκμήριο/επιχείρημα. Μία μου αρκεί να παραδεχτώ τον ισχυρισμό σου, δε θέλω παραπάνω...
Μη βιάζεσαι... Σε λίγες μέρες θα δείτε όλοι ιδίοις όμμασι τις ατασθαλίες και τα πλέον των 100 λαθών που υπάρχουν στο Αναστασιματάριο του Πρίγγου σε σχέση με το πρωτότυπο. Αναμείνατε.
ΝΑΙ, ΝΑ ΣΒΗΣΕΙΣ!!! Και να αφήσεις μόνο τα μουσικά, όπως έγραψε ο Γιώργος Μ.!!! Δεν είναι δυνατό να διασύρεται το Ψαλτολόγιο επειδή το θέλουν μερικοί από 'δω μέσα. Το υποστήριζα και όταν ήμουν συντονιστής. Σε καταλαβαίνω βέβαια αν δεν το κάνεις, γιατί κι εγώ τ' άκουγα και ήμουν ο "φασίστας", ενώ όσοι έβριζαν είχαν "δημοκρατικό δικαίωμα"... Ελλαδιστάν...


''Μη βιάζεσαι... Σε λίγες μέρες θα δείτε όλοι ιδίοις όμμασι τις ατασθαλίες και τα πλέον των 100 λαθών που υπάρχουν στο Αναστασιματάριο του Πρίγγου σε σχέση με το πρωτότυπο. Αναμείνατε.''

Ωχ,τρομαρα μας!...:eek:
Ευχαριστουμε για την διευκρινηση κε Θεοτοκατε και....αναμενουμε!...:)
 

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Συνάδελφοι,

Τὸ Ψαλτολόγιο παίζει τρελή μπάλα! Καὶ μαθαίνεις καὶ βγάζεις τὸ ἄχτι σου καὶ πεθαίνεις στὸ γέλιο καὶ μαθαίνεις καὶ κατεβάζεις!

Τὶ ἄλλο νὰ ζητήσει κανείς ἀπὸ ἕνα forum;

ΥΓ. Ἁκόμη κι ἄν σβηστεῖ τὸ 99% τῶν μηνυμάτων. Σήμερα τὰ διάβασα ὅλα, ΑΠΟΛΑΥΣΗ καὶ ΤΡΕΛΟ ΓΕΛΙΟ. Πολλὴ σοβαροφάνεια εἶχε πέσει τώρα τελευταία. Ἄς ὄψονται οἱ «ἐπιστήμονες», ἔ! λοιπὸν ὑπάρχουμε κι ἐμεῖς ἡ «πλέμπα» καὶ τ᾿ ἀπολαμβάνουμε.

Έχεις απολυτο δίκιο ...γιαυτό και γράφω καμια ιστορία στα ευτράπελα....
για να χαλαρώσουμε και να καταλάβουμε ότι μεριμνούμε και τυρβάζουμε περι πολλών .....ενός δε εστί χρεία.....και δεν πρεπει να ξεχνάμε ότι ημουσική είναι το μέσο...και μάλιστα όχι το μοναδικό......

τι να πω μόνοι μας βάζουμε τα χέρια μας και βγαζουμε τα μάτια μας....
και ερωτώ::μεχρι να βγει ο Καρας και και οι θεωρείες του ....είχε ο Ιεροψαλτικός κόσμος ....τόσες έριδες;;;
αυτό και μόνο αυτό δεν είναι μεμπτό;;
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Διάβασα απόψε απίστευτα πράγματα.
Δεν διαγράφω τίποτε, ας μείνει για καταισχύνη όσων τα έγραψαν.
Ωστόσο κλειδώνω το θέμα!
Τέλος!
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Και άλλο σημείωμα συντονιστή] Θα μπορούσα να πώ πολλά. Το μόνο που θα πώ είναι οτι λυπάμαι ειλικρινά.

Στο Δημήτρη Αναστασιάδη (dimitrios_32) έδωσα ολιγοήμερο (7 μέρες, strike 1) αποκλεισμό από το Ψαλτολόγιον για να επανεξετάσει τον τρόπο συμμετοχής του και να επανέλθει με διαφορετικό τρόπο. Το να μπαίνει κάποιος (οποιοσδήποτε, και δεν είναι ο μόνος) στο Ψαλτολόγιον απλά για την πεί με εριστικό μάλιστα τρόπο σε άλλα μέλη είναι απαράδεκτη συμπεριφορά και κατά καιρούς έχουμε κάνει πολλές παρατηρήσεις σε διάφορα μέλη. Ειλικρινά δεν θέλουμε η συνεχιζόμενη αυτή κατάσταση να γίνει αιτία να αποκλείονται φωνές από το Ψαλτολόγιον αλλά θα το κάνουμε εάν χρειαστεί. Το παραπάνω δεν σημαίνει οτι δικαιολογούμε καμία από τις απαράδεκτες δημοσιεύσεις άλλων μελών.

Στο Βασίλη Νικολόπουλο (farlekas_1980) που παρότι αποκλείσαμε παλαιότερα μετά από πολλές παρατηρήσεις και επανήλθε ανώνυμος στο ίδιο ακριβώς στύλ ειρωνίας και πολεμικής κρούω καμπανάκι. Βασίλη, κάναμε τα στραβά μάτια δίνοντάς σου μια ακόμα ευκαιρία συμμετοχής. Μην εκμεταλεύεσαι την ανοχή μας. Θέλεις να προσφέρεις στην ψαλτική κοινότητα, κάνε το προσφέροντας κάτι δικό σου ή των δασκάλων σου ή αυτών που θεωρείς σημαντικούς και ωφέλιμους (αρχείο, κείμενα, ηχογραφήσεις, στοιχεία, μελέτες). Τα υπόλοιπα τα έχουμε ακούσει ήδη πολλές φορές. Οι θέσεις σου γνωστές, δημοσιευμένες στο Ψαλτολόγιον εδώ και καιρό. Τα υπόλοιπα είναι trolling.

Στα μέλη Παναγιώτη Ρουστέμη και Ηλία Νεκτάριο: φαίνεται οτι τα περί το Σίμωνα Καρά θέματα σας απασχολούν ιδιαίτερα και έχετε ισχυρές γνώμες. Ο τρόπος που τις εκφράζετε όμως στο Ψαλτολόγιον (ειρωνίες, αφορισμοί, κόντρες κτλ.) συντελεί στην παραβίαση των κανόνων και παρεκτροπή των συζητούμενων θεμάτων (δεν είναι η πρώτη φορά). Δείτε τα μηνύματά σας και επανεξετάστε τον τρόπο συμμετοχής σας στο μέλλον παρακαλώ.
Δεν απαγορέψαμε ποτέ σε κανέναν να πει την οποιαδήποτε άποψή του για οποιοδήποτε θέμα. Το μόνο που ζητάμε είναι σεβασμό στους κανόνες συμμετοχής.

Στέλνω δριμύτατη παρατήρηση σε όλους όσους τελευταία ιδιαίτερα βρήκαν ευκαιρία στο Ψαλτολόγιον να βγάλουν το κάθε λογής άχτι τους αναμασώντας κόντρες και αψιμαχίες γνωρίζοντας οτι καταστρέφουν ενδιαφέροντα θέματα, αψηφώντας παρατηρήσεις των συντονιστών που τους φιλοξενούν στο χώρο αυτό και εν τέλει ευτελίζοντας την προσπάθεια και το έργο άλλων μελών που θέλουν πραγματικά να παρακολουθήσουν ένα θέμα να κάνουν την κριτική τους και να διαλεχθούν υποστηρίζοντας τις θέσεις τους. Στα μέλη αυτά αξίζει ένα ευχαριστώ και όχι αυτή η αντιμετώπιση.

Όσο ψυχοφθόρες είναι για κάποια μέλη οι κόντρες, δέκα φορές είναι για τους συντονιστές που καλούνται και να μαζέψουν τα σπασμένα μετά. Καλή η δημοκρατία. Καλή η ελευθερία. Αλλά υπάρχουν και νόμοι. Υπάρχουν και όρια. Η ελευθερία του ενός σταματάει εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου. Προσυπογράφω τις παρατηρήσεις των άλλων συντονιστών και χαίρομαι γιατί δεν είμαι ο μόνος που σκέφτομαι έτσι.

Επειδή βλέπω και άλλα πρόσφατα θέματα που κινούνται στο ίδιο μοτίβο θα επαναλάβω οτι είναι καιρός να ξανασκεφτεί ο καθένας τον τρόπο συμμετοχής τους στις συζητήσεις του Ψαλτολογίου. Μην μας αναγκάσετε να λάβουμε μέτρα που δεν ούτε μας αρέσουν ούτε θέλουμε. Δώστε ευκαιρία στο διάλογο με κάθε θυσία. Αυτό προσπαθούν και οι συντονιστές με όλη τους την καλή διάθεση, συχνά υπερβαίνοντας ακόμα και τις ίδιες τις αντοχές τους (και για αυτό τους ευχαριστώ).

Μην το ξεφτιλίζετε κύριοι. Δεν είναι αστείο.


ΥΓ. Εάν κάποιο μέλος θέλει να προσθέσει κάτι αυστηρά σχετικό με την επιστολή του κ. Αγγελίδη που δεν ακούστηκε ώς τώρα ας επικοινωνήσει μαζί μου με ΠΜ.
 
Status
Not open for further replies.
Top