chanendes
Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
Καλησπέρα σε όλους.
για να σας προλάβω, γνωρίζω ότι είμαστε ψαλτολόγιον, και όχι ιερατικολόγιον ή αρχιερολόγιον.
Μου δημιουργήθηκε, ωστόσο πρόσφατα μία απορία, την οποία μόνο στα γνωρίζοντα μέλη του forum μπορώ να υποβάλω και να πάρω μία πειστική απάντηση.
Υπάρχει εκκλησιαστικός κανόνας που να απαγορεύει σε αρχιερέα να ιερουργήσει σε ναό ο οποίος δεν έχει εγκαίνια;
Το συγκεκριμένο, το άκουσα πρόσφατα από δύο διαφορετικούς αρχιερείς, ως αιτία για την οποία δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν σε πανηγύρεις Ναών.
Πλην όμως, συγκρούεται με την όλη ευχαριστιακή εκκλησιολογία που γνωρίζω μέχρι τώρα, η οποία λέει ότι:
Όμως τα τρία ανωτέρω γεγονότα, αντιτίθενται στον κανόνα που αναφέρεται με έντονα γράμματα, εφόσον αυτός υπάρχει.
τι ισχύει στην πραγματικότητα;
για να σας προλάβω, γνωρίζω ότι είμαστε ψαλτολόγιον, και όχι ιερατικολόγιον ή αρχιερολόγιον.
Μου δημιουργήθηκε, ωστόσο πρόσφατα μία απορία, την οποία μόνο στα γνωρίζοντα μέλη του forum μπορώ να υποβάλω και να πάρω μία πειστική απάντηση.
Υπάρχει εκκλησιαστικός κανόνας που να απαγορεύει σε αρχιερέα να ιερουργήσει σε ναό ο οποίος δεν έχει εγκαίνια;
Το συγκεκριμένο, το άκουσα πρόσφατα από δύο διαφορετικούς αρχιερείς, ως αιτία για την οποία δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν σε πανηγύρεις Ναών.
Πλην όμως, συγκρούεται με την όλη ευχαριστιακή εκκλησιολογία που γνωρίζω μέχρι τώρα, η οποία λέει ότι:
- ο αρχιερεύς είναι ο πρώτος και βασικός λειτουργός στην αρχιερατική του περιφέρεια, και οι ιερείς που υπάγονται σε αυτόν λειτουργούν κατόπιν εξουσιοδότησης του και αντιπροσωπεύοντας τον
- το αντιμήνσιο είναι πλήρης Αγία Τράπεζα εφόσον φέρει λείψανα αγίων Μαρτύρων και μπορεί στερεωμένο οπουδήποτε [ σε ευπρεπές σημείο] να αντικαταστήσει πλήρως την Αγία Τράπεζα και
- υπάρχουν περιπτώσεις αρχιερέων οι οποίοι λειτούργησαν χρησιμοποιώντας ως Αγία Τράπεζα όχι αντιμήνσιο αλλά τα χέρια των διακόνων τους.
Όμως τα τρία ανωτέρω γεγονότα, αντιτίθενται στον κανόνα που αναφέρεται με έντονα γράμματα, εφόσον αυτός υπάρχει.
τι ισχύει στην πραγματικότητα;
Last edited: