Ο Πεντηκοστός Ψαλμός του Χουρμουζιου από το βιβλίο του Κεσσανιέως. Είναι σε Βαρύ Τετράφωνο και "παρα Oθωμανοις" σε Bestenigar που λέει ο εκδότης. Νομίζω ότι ο μεγαλύτερος μέρος δεν έχει σχέση με το makam Bestenigar (ο ΔΙ φαίνεται ότι έψαλλαν κυρίως φυσικό). Αυτό ίσως αποδεικύει την σύγχυση των ψαλτών το τι είναι Bestenigar. Ενδιαφέρον έχει επίσης ο ΒΟΥ ύφεση που σημειώνει ο εκδότης σε μερικά σημεία...
Υπάρχει κάπου το original του Χουρμουζιου;
Ο Πεντηκοστός Ψαλμός του Χουρμουζιου από το βιβλίο του Κεσσανιέως. ..Ενδιαφέρον έχει επίσης ο ΒΟΥ ύφεση που σημειώνει ο εκδότης σε μερικά σημεία.
Υπάρχει κάπου το original του Χουρμουζιου;
Οι δυτικοί έχουν δύο κλίμακες των άκρων, Minore - Maggiore και τις συνδυάζουν. Εμείς έχουμε ότι μπορείς να φανταστείς και μία διά το μέσον για να μας κρατάει στην ισορροπία
Αν και δεν είμαι ειδικός στην αραβοπερσική μουσική Bestenigar δεν νομίζω να σημαίνει σωνει και καλά πάντα δι ύφεση.
Η γνώμη μου είναι ότι πολύ ορθά τον ονομάζει έτσι ο Κεσσανιεύς.
Η μεταβολή από ένα βαρύ με το ΖΩ-ΠΑ ~ 24 εις τον άλλο με το ΖΩ-ΠΑ ~ 22 η αντίστροφα είναι πράγμα δύσκολο, αυτό λέω, όχι ότι είναι αδύνατο. Σωστή μεταβολή με σταθερή βάση ΖΩ εις την αρχή και τέλος. Εάν έχεις τέτοια παραδείγματα, με ενδιαφέρον θα ακούω.
Κανεις όλα Bestenigar: Irak, Sultani-Irak κτλ;
Τελικά τη είναι Bestenigar;
Προτείνω όμως να ακούσετε από τα μνημεία εκκλησιαστικής μουσικής τον καλοφωνικό ειρμό του Γεωργίου Κρητός " Τὴν δέησίν μου δέξαι τὴν πενιχράν" σε ήχο πλάγιο του τετάρτου από τον Στανίτσα. Σε αυτόν τον ειρμό παρατηρούμε πως ο άρχοντας στην φράση "εἰ νεύσεις ἔτι μόνον" χαμηλώνει επιδεικτικά τον Ζω και μαζί του και τον φθόγγο Νη για να καταλήξει στον βαρύ. Ακούστε το και πείτε μου την γνώμη σας.
Δεν έχω editor εδω που είμαι, θα το ανέβαζα όλο αλλά δυστυχώς υπερισχύουν τα © της κοινοκτημοσύνης....Δεν την έχω παρα μονο το κείμενο.
Το Σουλατανί Αράκ, όπως το περιγράφει ο Κωνσταντίνος Πρωτοψάλτης, είναι μάλλον ένας πρωτόβαρυς που καταλήγει στον πα (ντουγκιάχ). Δεν έχω ακούσει κάποιο μέλος ώστε να το συγκρίνω με το Μπεστενκιάρ, αν έχετε κάτι θα με ενδιέφερε να ακούσω πως πορεύεται αυτό το μακάμι στην πράξη.
Δεν τα κάνω όλα Μπεστενκιάρ, απλά θεωρώ ότι στην καθαρά δική μας μουσική η επίσιμη και πιο συνηθισμένη θέση του ζω είναι σε "ύφεση"
Καίρια παρατήρηση, καθώς είναι (για μένα τουλάχιστον) μια ακόμα απόδειξη του χαμηλού, στη θέση του εναρμονίου, ΖΩ (στην περίπτωση αυτού του μέλους).
Ένα αχτύπητο δίδυμο σε μια ανεπανάληπτη εκτέλεση στον Άγ. Αχίλλειο Λάρισας στις 10.8.1958, αφιερωμένη στον αιτήσαντα.
Στο θεωρητικό του Στεφάνου και σ'αυτό του Κηλτζανίδη ο Μπεστενγκιάρ εμφανίζεται με ΓΑ φυσικό. Ε, αφού εκείνη την εποχή λέγανε ότι το ΓΑ είναι φυσικό, αφού οι Τούρκοι ακόμα και σήμερα παίζουν Μπεστενγκιάρ με ΓΑ φυσικό (τζαργκιάχ), ποιός ο λόγος εμείς να θεωρήσουμε ότι ο ΓΑ στα μέλη που εκείνη την εποχή επιγράφονται μπεστεγκιάρ δεν θέλουν ΓΑ φυσικό;
Το να παρουσιάζεις ως γεγονώς ότι τα μέλη μπεστενγκιάρ στη εκκλησιαστική μουσική ψάλλονται με ΓΑ δίεση δεν ευσταθεί.Εφόσον έχουμε σαφής μαρτυρίες από τους συγχρόνους των συνθετών, και γνωρίζουμε ότι το μακάμι διαχρονικά είναι με ΓΑ φυσικό, πώς είναι δυνατόν να δεχόμαστε ως ασφαλέστερους οδηγούς τις πολύ μεταγενέστερες ηχογραφήσεις; (Επειδή δεν θυμάμαι, αν έχεις την καλοσύνη πες μου απο ποιόν και πότε είναι η παλιότερη ηχογράφηση που έχεις υπ'όψιν σου).
Αργή Δοξολογία Ιακώβου Πρωτοψάλτου - ( Ήχος Βαρύς) - Αθανάσιος Καραμάνης - YouTubeΕυχαριστίες για την ανάρτηση και καταγραφή του δύναμις του Καραμάνη. Είναι η μόνη που γνωρίζω που χρησιμοποιεί τη σπάθη για να δείξει το μονίμως υψωμένο ΒΟΥ και χαμηλό ΔΙ στο Βαρύ Τετράφωνο. Δεν έχω την πρακτική δυνατότητα να συγκρίνω με ακρίβεια αλλά έχω την εντύπωση τα διαστήματα που χρησιμοποιεί (δάσκαλος και μαθητές) διαφέρουν από εκτελέσεις άλλων. Δεν ξέρω τί ακριβώς κάνει τη διαφορά. Χαμηλότερο ΔΙ ύφεση; Ψηλότερη δίεση του ΒΟΥ; Δεν είμαι σίγουρος. Εάν, όπως λέει και ο άρχοντας κ. Ιωαννίδης στο θεωρητικό του (σ. 98) «Ο Βού έλκεται προς τον Γα σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από το εάν φέρει σημείο αλλοιώσεως (δίεση) ή όχι.» τότε τα διαστήματα ΓΑ - ΒΟΥ - ΠΑ δεν μπορεί να είναι διαστήματα πρώτου ήχου (8 - 10) και ίσως αυτό θέλει να δείξει ο Καραμάνης με τη σπάθη. Με αυτή τη θεώρηση, το επιχείρημα περί Σαμπάχ σε θέσεις με ΓΑ φυσικό, ΔΙ ύφεση και ΠΑ ισοκράτημα μάλλον δεν ευσταθεί.
Έχουμε άραγε τη δοξολογία του Ιακώβου από τον άρχοντα Καραμάνη;
Μπορεί ίσως να τον ρωτήσει κανείς που έχει επαφή μαζί του σχετικά με το συζητούμενο θέμα ή εάν κάποιος από τους μαθητές του έχει διδαχθεί συγκεκριμένες λεπτομέρειες από τον άρχοντα να μας πει;
Κατά πρώτον το τραγούδι δεν είναι του Γκέϊβελη, αλλά του Ντεντέ Εφέντη, περίφημου συνθέτη και δασκάλου του Γρηγορίου καθώς και πολλών άλλων. Κατά δεύτερον αν παρατηρήσετε θα δείτε ότι η φθορά του β΄ ήχου στον γα έχει να κάνει από τον φθόγγο γα και προς τα πάνω και μόνο. Με άλλα λόγια το παθητικό του ήχου, ήτοι μόνο το δι με ύφεση. Αμέσως μετά διατονίζει και επανέρχεται και πάλι διατονίζοντας το μέλος.Ενδιαφέρουσα χρήση της φθοράς του δευτερου επί του ΓΑ σε τουρκικο τραγούδι "Ben seni sevdim seveli..." από την Απάνθισμα του Κεϊβελη. Ποια η σημασία της; Ο Κεϊβέλης έχει και αλλα τραγούδια σε Bestenigar, αλλα μονο εδώ χρησιμοποιεί την φθορά.