P
ptz
Guest
Πάντως το χειρόγραφο του Στανίτσα της δοξολογίας του Ιακώβου είναι γραμμένο με τις μαρτυρίες του σκληρού χρώματος. Δηλαδή το έγραψε σε σκληρό και το έλεγε σε μαλακό; Εγώ όπως την ακούω, σκληρή χρωματική κλίμακα ακούω (όπως και από Παναγιωτίδη).
Παραπέμπω σε Βουδούρη (τόμος 15:"Εισαγωγή στην Εκκλησιαστική Μουσική, σελίδα 223-226) και σε Ιωαννίδη ("Η Θεωρία της Βυζαντινής Μουσικής στην πράξη" σελίδα 67-68 απ' όπου και αντιγράφω: "Σχετικά με την παρατήρηση γύρω από την αρκτική μαρτυρία του Β΄ ήχου, πρέπει να τονίσουμε τα εξής:
Οι παλαιοί έπαιρναν σαν βάση τον Βου διότι χρησιμοποιούσαν κλίμακα με 68 μόρια, οπότε ο ήχος βάδιζε κατά "διφωνίαν ομοία"...Επειδή όμως εμείς, παίρνουμε την κλίμακα των πεπραγμένων της Πατριαρχικής Επιτροπής του 1881,η οποία καθορίστηκε σε 72 μόρια, παύει να υπάρχει διφωνία ομοία, οπότε η βάση μετετέθη στον Δι και χρησιμοποιούμε κλίμακα με 2 όμοια χρωματικά τετράχορδα".
Φίλε domesticus αν την πεις έτσι όπως την έχει γράψει ο Ματθαίος με τα διαστήματα που παραδεχόμαστε σήμερα, δεν θα είναι η δοξολογία του Ιακώβου, τουλάχιστον όπως την έχουμε ακούσει από τους παραδοσιακούς διδασκάλους.
Με αγάπη
Νίκος
-Αγαπητέ Νικόλαε,συνέχισε ως ''αιμοδότης'' την τροφοδοσία του ψαλτολογίου με ανθολογίες και κώδικες από την ''φλέβα'' της ΕΒΕ που έχεις βρεί.Τώρα το ''σφάξιμο'' για τα μαλακά ή τα σκληρά,τα τρομικα τα κουφίσματα κλπ δεν το γλυτώνουμε.Αλλά είναι γόνιμο.Πάντως μεταξύ Ματθαίου Βατοπε[αι]δινού και Βουδούρη ή επιτροπής,προσωπικά επιλέγω τον πρώτο.Και ας τρέχει η ανάκριση για το Βατοπέ[αι]δι....Π.ΤΖ