"Πολύ ωραία τονισμένα τα κείμενα με απλές, λιτές και ιεροπρεπείς γραμμές οι οποίες επιδέχονται πολλών ωραίων αναλύσεων."
Όλο το νόημα της γραφής της Βυζαντινής είναι αυτό. Πόσες και ποιες αναλύσεις μπορούν να γίνουν στον Καραμάνη;
Άπειρες!
Αν δείτε τα παλιά προσωπικά του χειρόγραφα θα καταλάβετε. Εκεί είχε όλο το πλήθος των αναλύσεων. Τόπους-τόπους υπάρχουν τέτοια στρώματα και στα βιβλία του. Παράδειγμα: το έτερον "Άγιος Αθάνατος" που έχει στο Δύναμις Κορώνη σε υποσημείωση αποτελεί τμήμα ενός εξόχου Δύναμις Κρητός επί χειρογράφου του '50 (χτυπούσε άνω Δι εκεί...). Όταν τον ρωτούσα γιατί δεν χρησιμοποίησε αυτές τις γραφές αναλύσεων στα βιβλία του μού απαντούσε: "Ήθελα να μπορεί να τα ψάλλει όλος ο κόσμος"!!!
Ακούστε από καθαρή εγγραφή τι μισοδιακρινόμενες αναλύσεις κάνει ακόμα και στα πιο δεδομένα μέλη του. Μάλιστα μερικές πιο απαιτητικές αναλύσεις των βιβλίων του, γνωρίζοντας την αρχική μετροφωνική γραμμή την οποία αναλύουν τις μετέτρεπε σε απλούστερες, φωνητικά ευκολότερες και καταλληλότερες για ταχύτερη χρονική αγωγή νέες αναλύσεις. Είναι από τα Καραμανικά μυστικά.
Ο Στανίτσας όπου μονωδούσε, ακόμα και στα γεροντικά του, καθιστά την ανάλυση των γραφομένων επί του χάρτου πολύ πιο περίπλοκη και βιρτουόζικη. Όχι απαραίτητα ευδιάκριτη για απροπόνητα ώτα.
Συγγνώμη για το όποιο δασκαλίστικο ύφος μου. Μόνον ζήλο έχω και τον μοιράζομαι μαζί σας.