Ευχαριστούμε !!!! .....επιτέλους .....εκεί στην Μητρόπολη δεν δίνουν ούτε μια σελίδα......!!!! τα κρατούν μυστικά!!!Μεγάλη Εβδομάς - Επιμέλεια Ε. Τζελά
Ευχαριστίες! Αν υπάρχει και το πρωτότυπο πλήρες, καλό να αναρτηθεί και στη χειρόγραφη μορφή του.Μεγάλη Εβδομάς - Επιμέλεια Ε. Τζελά
Καλά κάνουνΕυχαριστούμε !!!! .....επιτέλους .....εκεί στην Μητρόπολη δεν δίνουν ούτε μια σελίδα......!!!! τα κρατούν μυστικά!!!
Πολύ καλή δουλειά ευχαριστούμε πολύ !Μεγάλη Εβδομάς - Επιμέλεια Ε. Τζελά
Χωρίς να δώσω κάποια περαιτέρω συνέχεια, θα σας πω ότι κάπως έτσι ηγάπησα την φράση "στον τάφο θα τα πάρ(ετε);"Καλά κάνουν
Ναί, είναι εξ αρχής. Τις παρτιτούρες αυτές τις γνωρίζω από παιδί (δεκαετία '70) και ήταν πάντα έτσι (πρίν επικρατήσουν οι πολλές διέσεις από άλλους μεταγενεστέρους). Μην ξεχνάμε την Επιτροπή του 1881, την οποία ακολουθεί ο Ψάχος που είχε μαθητές τον Ν. Χρυσοχοΐδη και τον Σ. Περιστέρη.Πολύ καλή δουλειά ευχαριστούμε πολύ !
Απορία : Ο αείμνηστος Ε .Τζελάς σημείωσε όλες αυτές τις υφεσοδιέσεις ή είναι παρέμβαση μεταγενεστέρων ; διότι κατά την άποψη μου, είναι περιττές αλλά και σε πολλά σημεία λανθασμένες .
Χαίρετε!Πολύ καλή δουλειά ευχαριστούμε πολύ !
Απορία : Ο αείμνηστος Ε .Τζελάς 1. σημείωσε όλες αυτές τις υφεσοδιέσεις ή 2. είναι παρέμβαση μεταγενεστέρων ; ..................................................................................
Σαφώς οι έλξεις είναι βασικό συστατικό των μελών της Β Μουσικής. χωρίς αυτές δεν υπάρχει Βυζαντινό μέλος ! Όμως άλλο η χρήση και άλλο η υπερβολή. Νομίζω ότι στο συγκεκριμένο έργο οι αλλοιώσεις χρησιμοποιούνται κατά κόρον και μάλιστα σε σημεία που δεν πρέπει. Δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες ο κάθε ψάλτης ας το καταλάβει μόνος του ανάλογα με τις γνώσεις του ,τις σπουδές του και τα ακούσματα του. Οι παλιές εκδόσεις γιατί δεν χρησιμοποιούσαν πουθενά αλλοιώσεις ; δεν είχαν ανακαλύψει το καλούπι να τις τυπώσουν; όχι βέβαια ,αλλά θεωρούσαν αυτονόητη την γνώση των έλξεων από κάποιον προχωρημένο.Χαίρετε!
1. "Έχουμε δαιμονοποιήσει" τα σημεία αλλοίωσης, ενώ είναι βασικά συστατικά, (προσδιορίζοντας τις έλξεις), των ήχων της Ε.Β.Μ.
Το μαρτυρούν όλα τα θεωρητικά! (Εάν δεν τα εκτελούμε, πολλοί εξ' ημών, δεν σημαίνει πως δεν θα πρέπει να υπάρχουν)!
Εξ' άλλου, εκτελούνται (τα σημεία αλλοίωσης) και χωρίς να σημειώνονται στο μ. κείμενο, απ' όλους τους εκφραστές "των διαφόρων Μ. Σχολών". (Ακούστε ηχογραφήσεις Ιακ. Ναυπλιώτη, Αθ. Καραμάνη, Αγιορειτών Πατέρων κ.ά.)
2. Οι μεταγενέστεροι, που τις εντοπίζουν και τις σημειώνουν, το κάνουν για να διευκολύνουν "τους εκτελεστές" - ερμηνευτές των μελών, ώστε να γίνει πιο εύκολα η απόδοση του μέλους!
Αυτό δεν το ήξερα !! ήταν όντως μαθητής του Καρρά ; Είχα την εντύπωση ότι ήταν του Περιστέρη.Ο Τζελάς δεν ήταν μαθητής του Καρρά; Χρειάζεται άλλη συζήτηση;
Όμως, ο αείμνηστος Άρχων Λ. Αγγελόπουλος (κύριος εκφραστής & συνεχιστής του έργου "της Σχολής του μακαριστού ερευνητή Σ. Καρρά"), ήταν μαθητής & του μακαριστού Ευ. Τζελά, εδώ.Ο Τζελάς δεν ήταν μαθητής του Καρρά; Χρειάζεται άλλη συζήτηση;
Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο ο δάσκαλος στη Βυζαντινή Μουσική και συνήθως επηρεάζει αθεράπευτα το μαθητή ,θετικά ή αρνητικά .Και επίσης ήθελα να πω, ότι δεν είναι θέμα αν έμαθε ή δεν έμαθε κάποιος στον Καρά.
Έχετε δίκαιο! Αναιρώ την θέση μου ότι «…δεν είναι θέμα αν έμαθε ή δεν έμαθε κάποιος στον Καρά».Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο ο δάσκαλος στη Βυζαντινή Μουσική και συνήθως επηρεάζει αθεράπευτα το μαθητή ,θετικά ή αρνητικά .