Δίχως νὰ θέλω νὰ συνηγορήσω ὑπὲρ τοῦ (σχεδὸν) συνονόματου Χρίστου, σὲ μία κοινότητα ὅπου ἡ ψαλτικὴ τέχνη ἀντιμετωπίζεται ὅπως στὴν παρούσα, καλὸ εἶναι μία κριτικὴ ποὺ διαφωνεῖ μὲ μία σύνθεση μέλους νὰ συνοδεύεται καὶ ἀπὸ μία ἀμιγῶς μουσικὴ ἐπιχειρηματολογία, ὥστε ἡ ἀνάρτηση νὰ γίνει εὐκαιρία νὰ μάθουμε ὅλοι μας καὶ κάτι. Ἀναμένουμε μὲ ἐνδιαφέρον.... αλλά νομίζω πως η μουσική του δομή είναι λανθασμένη ... θα ήταν ωραίος ένας πολυχρονισμός σε ΄'Αγια" αλλά να είναι "Άγια" και όχι διάφορα άλλα πράγματα.
Έπρεπε να με «κόψετε» κ.καθηγητά…Δεν τον ξέρετε καλά τον "άγια", κ. Ψωμιάδη... Τς, τς, τς... Να επανέλθετε πιο διαβασμένος!
Επςιδη τις τελευταίες ημέρες έβλεπα νέα μηνύματα αλλά δεν τα διάβαζα και σήμερα το σχολιο σας με έκανε να δω το Πολυχρονιο και δεν κατανοώ τη συγκεκριμένη φράση σας, θα με ενδιέφερε να εξηγήσετε τι βρήκατε στο πολυχρονιο που δεν είναι αγια "διάφορα άλλα πράγματα". Ευχαριστώθα ήταν ωραίος ένας πολυχρονισμός σε ΄'Αγια" αλλά να είναι "Άγια" και όχι διάφορα άλλα πράγματα.
Ποια είναι αυτά τα "διάφορα άλλα πράγματα"; Κάποια ανάλυση/επεξήγηση επ' αυτού; Γιατί σ' εμένα μια χαρά Δ΄ άγια φαίνεται. Εκτός του ότι είναι και ομορφο σαν σύνθεση.,,, θα ήταν ωραίος ένας πολυχρονισμός σε ΄'Αγια" αλλά να είναι "Άγια" και όχι διάφορα άλλα πράγματα.
Χαίρομαι που με παρακολουθείς και καλά θα κάνεις να μου το λες όταν είμαι λάθος και διαφωνείς μαζί μου σε κάτι, ακόμα και σε προσωπικό μήνυμα, για να βελτιώνομαι.Δεν φημίζεσαι και για τα καλά σου σχόλια δεν πειράζει υγεία!
Τὸ «συνήθως» δὲν ἀρκεῖ γιὰ νὰ φτιάξει κανόνα, ὅταν μάλιστα ὐπάρχει «δεδικασμένο».1. Η μουσική του δομή δηλαδή η μουσικές του φράσεις ως 'Άγια" είναι λανθασμένη και αυτό το αποδεικνύουν πρώτα οι δύο αρχικές νότες .Ή υπερβατή ανάβαση από το νη στο δι είναι γνώρισμα του πλ δ και όχι του "άγια". Ο "άγια" συνήθως ξεκινάει από τον νη και οδεύει κλιμακωτά μέχρι τον ζω.
;;;;3. Το τέλος έχει κάτι από χαιρετισμούς΄.
Δὲν θεωρεῖτε τὸ νὰ πάρει κανεὶς ὠς πηγὴ ἄντλησης μουσικῶν φράσεων γιὰ ἕναν ἦχο μόνο μία δοξολογία λίγο; ὅποιος καὶ ἂν ἔγραψε τὴν δοξολογία, εἶναι δυνατὸν νὰ ἐξαντλεῖ σὲ αὐτὴν ὅλα τὰ μέρη τοῦ ἤχου; ἡ ἀντίστοιχη τοῦ Μπαλασίου π.χ. ἡ ὁποία δὲν κάνει χρήση καθόλου σκληροῦ χρώματος ὅπως αὐτὴ τοῦ Πέτρου (ὑποθέτω αὐτὴν ἐννοεῖτε ὡς πρότυπο), οὕτε καταβάσεις στὴν κάτω δι πολλῷ δὲ μὰλλον στὸν κάτω κε, μποροῦμε νὰ ποῦμε ὅτι εἶναι ἕνα ἀτελὲς κείμενο;4. Η κατάληξη είναι σωστή όπως επίσης και κάποιες άλλες γραμμούλες . Για να γράψει κάποιος σωστό "Άγια" πρέπει να μάθει απ έξω την αργή δοξολογία που είναι το τέλειο μουσικό κείμενο "Άγια"
Επιπλέον το επιχείρημα 2 πιο πολύ καλό κάνεις στο μουσικό κείμενο παρά το αποδομείς, καθώς δείχνεις πόσο καλά αναδυκνείεται η σχέση πλαγίου και κυριού.
Ο Άνθιμος ο Δομέστιχος της Λαύρας , ο Θεόδουλος Μοναχός ή ακόμα και ο Γεώργιος Α Ραιδεστινός αποτελούν βασικό ρεπερτόριο ; Πραγματικά χαίρομαι να συζητάω με βαθείς γνώστες της ψαλτικής αλλά μήπως είσαι υπερβολικός ;Μήπως η ψαλτική δεν έχει πάρει τον κατήφορο από την ειρωνεία αλλά από μουσικούς με βασικές ελλείψεις πάνω στο ρεπερτόριο;
...
Ο Άνθιμος ο Δομέστιχος της Λαύρας , ο Θεόδουλος Μοναχός ή ακόμα και ο Γεώργιος Α Ραιδεστινός αποτελούν βασικό ρεπερτόριο ; Πραγματικά χαίρομαι να συζητάω με βαθείς γνώστες της ψαλτικής αλλά μήπως είσαι υπερβολικός ;
Όχι αυτά τα ονόματα φίλε domesticus δεν αποτελούν βασικό ρεπερτόριο . Το τι θεωρείς εσύ και εγώ ως βασικό ρεπερτόριο αυτό είναι υποκειμενικό. Όταν λέμε βασικό εννούμε , 1ον τα κλασικά μαθήματα που διδάσκονται στα Ωδεία - που μακάρι να διδάσκονταν σωστά και να διαβάζονταν επίσης σωστά- και 2ον αυτά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους ναούς. Τα υπόλοιπα μπορεί να είναι ωραιότατα και χρησιμότατα μαθήματα αλλά είναι μόνο για ατομική χρήση. Πολλά από τα ονόματα που αναφέρατε παραπάνω όταν ήμουν εγώ μαθητής πριν από 35 χρόνια δεν τα ήξερε κανένας. Αυτά έγιναν γνωστά τα τελευταία 20 χρόνια με κάποιες καινούριες εκδόσεις. Μη βιαστείς όμως να βγάλεις συμπεράσματα γιατί ο γράφων ως φοιτητής όργωνε κυριολεκτικά τα βιβλιοπωλεία που είχαν βιβλία Β.Μ και ξόδευε όλα του τα χρήματα στην αγορά τους. Καλό είναι όμως, αφού μάθουμε να ψάλλουμε σωστά τα μαθήματα που είναι για αρχάριους στην ψαλτική τότε να περνάμε και στα άλλα.Οἱ παραπάνω εἶναι βαριὰ ὀνόματα τῆς ψαλτικῆς καὶ ἀποτελοῦν βασικὸ ρεπερτόριο κατ' ἐμένα. Μπορεῖ νὰ μὴν διδάσκονται σὲ σχολὲς γιὰ τοὺς ἀρχάριους στὴν ψαλτικὴ, ἀλλὰ οἱ ἔμπειροι ψάλτες ὀφείλουν νὰ τοὺς γνωρίζουν κατὰ τὴ γνώμη μου.
...
Όχι αυτά τα ονόματα φίλε domesticus δεν αποτελούν βασικό ρεπερτόριο . Το τι θεωρείς εσύ και εγώ ως βασικό ρεπερτόριο αυτό είναι υποκειμενικό. Όταν λέμε βασικό εννούμε , 1ον τα κλασικά μαθήματα που διδάσκονται στα Ωδεία - που μακάρι να διδάσκονταν σωστά και να διαβάζονταν επίσης σωστά- και 2ον αυτά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους ναούς. Τα υπόλοιπα μπορεί να είναι ωραιότατα και χρησιμότατα μαθήματα αλλά είναι μόνο για ατομική χρήση. Πολλά από τα ονόματα που αναφέρατε παραπάνω όταν ήμουν εγώ μαθητής πριν από 35 χρόνια δεν τα ήξερε κανένας. Αυτά έγιναν γνωστά τα τελευταία 20 χρόνια με κάποιες καινούριες εκδόσεις. Μη βιαστείς όμως να βγάλεις συμπεράσματα γιατί ο γράφων ως φοιτητής όργωνε κυριολεκτικά τα βιβλιοπωλεία που είχαν βιβλία Β.Μ και ξόδευε όλα του τα χρήματα στην αγορά τους. Καλό είναι όμως, αφού μάθουμε να ψάλλουμε σωστά τα μαθήματα που είναι για αρχάριους στην ψαλτική τότε να περνάμε και στα άλλα.
Αν είσαι σε τόσο μικρή ηλικία και επιχειρείς συνθέσεις Βυζαντινής Μουσικής εύγε σου ! σίγουρα κάποια στιγμή θα καταφέρεις να γράψεις και πολύ ωραία αλλά και σωστά πράγματα. Η σύνθεση χρειάζεται 1ον μεγάλη εμπειρία και 2ον Κάποιον έμπιστο ψάλτη, καλό μουσικό και καλό φίλο που να είσαι σίγουρος όμως ότι σου λέει αλήθειες για να του δείχνεις αυτά που γράφεις και ίσως να τα βλέπει και τρίτο άτομο. Αν έχεις αυτές τις προϋποθέσεις τότε κάνεις σωστά βήματα. Σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να σε Θίξω, έκανα απλά κριτική του μουσικού μέλους και μόνο. Ο Σεγκόβια κάποτε , ο Χιώτης της κιθάρας είχε πει " Τώρα που άρχισα να μαθαίνω κιθάρα γέρασα" οπότε καταλαβαίνουμε ότι ο δρόμος της μουσικής είναι μακρύς.Μπρε Υάκυνθε δεν σε υποχρέωσε κανείς να το ψάλλεις. Μια σύνθεση ενός 25άρη νέου είναι. Προσπέρασε την….