Πρέπει ο άνθρωπος να προσπαθεί για το καλύτερο.
Ο ψάλτης πρέπει να είναι και μουσικός γενικά.
Μπορεί να τελειώσει σε άριστο ψάλτη π.χ. στον Πρίγγο και να τα μάθει άριστα, αλλά καλό είναι να πάει μετά στο ωδείο να πάρει πτυχίο, να προχωρήσει σε μαθήματα αρμονίας. Φυσικά θα ψέλνει όπως έμαθε απ΄τον Πρίγγο αλλά δεν θα υστερεί σε γνώσεις από μουσικούς της ευρωπαϊκής.
Καλό είναι από μικρός να μαθαίνει και κάποιο όργανο. Μπορεί να του χρειαστεί ή όχι αλλά εξασκούνται χιλιάδες νευρώνες του εγκεφάλου.
Οι γονείς επιβάλλουν τη μάθηση περισσοτέρων ξένων γλωσσών και άλλων εξωσχολικών μαθημάτων και αδιαφορούν για τη μουσική παιδεία.
Οι αρχαίοι την είχαν μαζί με τα μαθηματικά στα πρωτεύοντα μαθήματα.
Γιαυτό και τα παιδιά σήμερα αρχίζουν μουσική ή όργανο και μετά τα παρατάνε.
Όλα αρπακόλλα χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Παλαιότερα έδιναν σημασία στο παραμικρό.
Μου έχει τύχει δύο φορές σε αναλόγια μεγάλων ψαλτών να ξεφύγουν λίγο (όλοι το παθαίνουν) σε φθορά τη μία και χρόα την άλλη και να τα ακούσουν από γεροντότερους μουσικούς που καθόντουσαν συνήθως πίσω από το ψαλτήρι.
Τα παιδιά έχουν τεράστιες δυνάμεις αλλά χρειάζονται και λίγο ενδιαφέρον και ενθάρρυνση ή και σπρώξιμο.
Σε μεγαλύτερες ηλικίες εάν κάποιος εκδηλώσει το ενδιαφέρον να μάθει βυζαντινή μουσική τα πράγματα δυσκολεύουν και φυσικά δεν μιλάμε και για παράλληλη ευρωπαϊκή.
Ο ψάλτης πρέπει να είναι και μουσικός γενικά.
Μπορεί να τελειώσει σε άριστο ψάλτη π.χ. στον Πρίγγο και να τα μάθει άριστα, αλλά καλό είναι να πάει μετά στο ωδείο να πάρει πτυχίο, να προχωρήσει σε μαθήματα αρμονίας. Φυσικά θα ψέλνει όπως έμαθε απ΄τον Πρίγγο αλλά δεν θα υστερεί σε γνώσεις από μουσικούς της ευρωπαϊκής.
Καλό είναι από μικρός να μαθαίνει και κάποιο όργανο. Μπορεί να του χρειαστεί ή όχι αλλά εξασκούνται χιλιάδες νευρώνες του εγκεφάλου.
Οι γονείς επιβάλλουν τη μάθηση περισσοτέρων ξένων γλωσσών και άλλων εξωσχολικών μαθημάτων και αδιαφορούν για τη μουσική παιδεία.
Οι αρχαίοι την είχαν μαζί με τα μαθηματικά στα πρωτεύοντα μαθήματα.
Γιαυτό και τα παιδιά σήμερα αρχίζουν μουσική ή όργανο και μετά τα παρατάνε.
Όλα αρπακόλλα χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Παλαιότερα έδιναν σημασία στο παραμικρό.
Μου έχει τύχει δύο φορές σε αναλόγια μεγάλων ψαλτών να ξεφύγουν λίγο (όλοι το παθαίνουν) σε φθορά τη μία και χρόα την άλλη και να τα ακούσουν από γεροντότερους μουσικούς που καθόντουσαν συνήθως πίσω από το ψαλτήρι.
Τα παιδιά έχουν τεράστιες δυνάμεις αλλά χρειάζονται και λίγο ενδιαφέρον και ενθάρρυνση ή και σπρώξιμο.
Σε μεγαλύτερες ηλικίες εάν κάποιος εκδηλώσει το ενδιαφέρον να μάθει βυζαντινή μουσική τα πράγματα δυσκολεύουν και φυσικά δεν μιλάμε και για παράλληλη ευρωπαϊκή.