Πρέπει να θμιατίζει ο κληρικός και κατα την ανάγνωση του Απόστολου;
Κατά την διάρκεια του Αποστόλου όχι.
Πρέπει να θυμιάζει μετά τον Απόστολο και κατά την διάρκεια των Αλληλουιαρίων.
(Όπως ορθά - και μετά από εισηγήσεις τυπικολόγων και μουσικολόγων! - έκαμε και ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλους)
Η ψαλμωδία τους - κατά την γραφή του κ. Γρηγορίου Στάθη- δεν ξεπερνάει τα 3 λεπτά- χρόνος που νομίζω αρκεί να θυμιάσει ο Διάκονος και να ανέβει στον Άμβωνα.
Η μή ψαλμωδία του Αλληλουιαρίου μετά των στίχων έφερε κι άλλα δεινά στην ορθή τάξη.
Θυμίαση κατά τον Απόστολο
(έτσι υποβιβάζεται ο Απόστολος σαν κάτι το πολύ δευτερεύον και αποσπάται η προσοχή του πιστού από την ανάγνωση του Αποστόλου)
Μετάβαση του Διακόνου στον άμβωνα
(ισχύουν και εδώ τα άνω- ενώ διδασκόμαστε ότι στο Ευαγγέλιο ΜΙΛΑ Ο ΘΕΟΣ και δεν κινούμαστε μέσα στον Ναό, στους μαθηταίς του -Αποστολικό ανάγνωσμα- οι ίδιοι οι λειτουργούντες δίνουν το κακό παράδειγμα...)
Υ.Γ.
Βέβαια κάποιος μπορεί να σας πεί ότι αυτό δεν προβλέπεται από το ΤΜΕ ή ότι είναι λάθος να έχουμε άλλη τάξη από το Πατριαρχείο
(ως και αίρεση μπορούν να το αποκαλέσουν).
Επειδή έχω ακούσει και έχω διαβάσει τέτοιου είδους αθλιότητες θα συνηστούσα να ρίξεται και μια ματιά εδώ:
http://www.saintlucas.gr/_arthra_meletes/leitourgika3.html
Αφορά το Εωθινό Ευαγγέλιον αλλά γίνεται αναφορά σε διατάξεις που δεν συνηθίζονται.