Ποιούς ψάλτες προτιμάτε;

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Χρηστο Χρονια Πολλα για την γιορτη σου .
Χωρις να μπω στην ουσια του μηνυματος σου , θα πω απλα οτι δεν μου αρεσει
ο τροπος διατυπωσης του . Οποιος δεν συμφωνει με τις αποψεις σου , δεν εχει
ἠ εχει χαμηλη , ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ , ΑΝΤΙΛΗΨΗ , ΠΑΙΔΕΙΑ . Και ουτε και εγω θα γραψω πολλα γιατι και εγω λυπαμαι πραγματικα .
Μονο μια ερωτηση : Ποια ''αγιορειτικη ψαλτικη ειναι πιο αναγκαια απο ποτε ..."
η του τοτε (παλαια)' ή η σημερινη ; Ειναι οι ιδιες ; ''Διασωζουν'' και οι δυο ''κατι
που εχει χαθει απο παληα'' ; Η μονο η μια και αν ναι ποια απο τις δυο ;

Βαγγέλη, συμφωνούμε απόλυτα για το θέμα του Χριστάκη. Το Άγιο Όρος, είχε ΚΑΠΟΤΕ σωστές βάσεις και ακολουθούσε την Αθωνίτικη Παράδοση, την οποία ακούγαμε και Θαυμάζαμε το ιδιόρρυθμο στύλ της. Σήμερα όμως τα πάντα έχουν αλωθεί από εξωαγιορείτικες ιδέες και ακούς πράγματα, που μάλλον σε εκνευρίζουν, παρά σε ικανοποιούν. Παραδείγματα, οι Φιρφιρής, Κάρτσωνας, Δανιηλαίοι, Θωμάδες κ.λ.π. Σήμερα ; Τι να ακούσεις ; Τους Σιμωνοπετρίτες ή τους Βατοπεδινούς ;
 
Last edited by a moderator:

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
κλασικός νίκος πορωμένος με χρύσανθο!!!
Αμάν πια....
1. Στανίτσας
2. Στανίτσας
3. Στανίτσας
10. Τσαμκιράνης, Πρίγγος, Ναυπλιώτης, Δανιηλαίοι και μετά οι υπόλοιποι...

Μπράβο βρε Κωστάκη. Τουλάχιστον εσύ ξέρεις από ποιό πιάτο πρέπει να φάς.
Συνέχισε να τρώς για να γίνεις μεγάλος.
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Χαιρετω ολους σας!ηθελα να καταθεσω και εγω την αποψη μου.προσωπικα θεωρω δασκαλο και τεχνιτη μεγιστο της βυζαντινης μουσικης τον αρχοντα πρωτοψαλτη Κυριαζη Δασκαλουδη.τον γνωριζω προσωπικως και ειχα την τυχη επι πολλα χρονια να ειμαι διπλα του.η διαφορα του προς τους υπολοιπους ειναι οτι ο κ.Δασκαλουδης εχει την δυνατοτητα να ψαλλει οπως ολοι, αλλα κανεις δεν μπορει να ψαλλει οπωσ εκεινος!

Μάλλον θα ήθελες να πείς, ότι κανένας δεν τραγουδφάει όπως εκείνος. Έτσι ;
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Ξέχασα και εγώ να πω και τα δικά μου! Αλλά παιδιά, μάλλον το έχετε καταλάβει μέχρι τώρα ότι είμαι φανατικός ΣΤΑΝΙΤΣΑΣ. Από 13 χρονων που τον πρωτοάκουσα σε μπομπίνες που απέκτησε ο πατέρας μου σαν δώρο από μία ενορήτισσά του, μόνον Στανίτσα άκουγα μέχρι και τα 23 μου. Φαντασθήτε: έβαζα και έπαιζε το κασσετόφωνο και όταν κοιμόμουνα! Έτσι, για να μπούν οι φθόγγοι και οι κλίμακες και οι εκτελέσεις του στο μυαλό μου κατά την ώρα του ύπνου. Ώρες ατελείωτες τον άκουγα, τι να σας πω. Και ξαναβάλλε την κασσέτα, και "τσακ τσουκ" με το Stop-Rewind-Play για να ακούσω και να ξανα-ακούσω έναν συγκεκριμένο λαρυγγισμό ή μία εκτέλεση... άραγε τρίγοργο ήταν, ή τετράγοργο; Και έγραφα από κασσέτα σε χαρτί, για να εκτελώ και εγώ στο αναλόγιο. Πορωμένος, σας λέω. Και γιατί τόση τρελλαμάρα; Θα σας εξηγήσω: ήθελα να έχω ΔΑΣΚΑΛΟ. Εδώ στην Αμερική, ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ (και ακόμα δεν υπάρχουν, εδώ που τα λέμε) δάσκαλοι με..... προσωπικότητα.... για να διδάξουν... για να συμβουλέψουν... για να πάει κάποιος δίπλα του για δέκα χρόνια για να ακούση.. και να ξανα-ακούση... και να μάθη. Οπότε, αυτόν τον Δάσκαλο τον βρήκα μέσα στις ηχογραφήσεις του Στανίτσα. Αυτόν τον "δάσκαλο" τον άκουγα και προ πάντων τον ΜΕΛΕΤΟΥΣΑ. Μετά, αφού τον είχα ρουφίξει καλά-καλά, άρχιζα και άκουγα και άλλους, αλλά πάντα με το στύλ του: δηλαδή, Πρίγγος, Ναυπλιώτης, Θεοδοσόπουλος, Ταλιαδώρος, Μουτάογλου, κλπ. Όλους αυτούς μου αρέσουν. Και ο Χατζηχρόνογλου μου αρέσει γιατί είναι σωστός. Ο Βασιλικός, π.χ. για μένα, άν και ψάλλαμε Χαιρετισμούς μαζί εδώ στην Αμερική, δεν μου κάνει τίποτα. Ο Δασκαλούδης, άν και έχει καλή φωνή, για μένα ακούγεται σαν "τραγουδιστής". Οι Πατριαρχικοί έχουν άλλο χάρισμα, άλλο ύφος. Δεν είναι μόνον πόσο ψηλά θα φτάσης. Και μην νομίζεται, μερικές φορές που άκουγα Στανίτσα και ανέβαινε οκταφωνία+5 και σκεύτηκα, "Α, ρε Δάσκαλε, τι πήγες να κάνεις τώρα;" Με άλλα λόγια, η υψηφωνία δεν κάνει τον ψάλτη, αλλά ο τρόπος του ψάλλειν... η κατάνυξη. Ο Στανίτσας ήταν μάστορας στην εκκλησιαστική "ατμόσφαιρα". Ήξευρε και έπαιζε τις κλίμακες και τις μελωδίες στα δάκτυλά του. Μέσον της φωνής του ήξευρες εάν ήταν ώρα να κλάψης από χαρά ή από λύπη. Ας είναι ελαφρό το χώμα που τον σκεπάζει.

Απόστολος

Απόστολε, δύο φορές στην Ιεροψαλτική μου καριέρα, μου ζήτησαν να αξιολογήσω τους Ψάλτες στηνΕλλάδα. Μία το 1976 που είχα πρασκληθεί να ψάλλω Μ. Εβδομάδα στην Άμφισα και μία το 1998 στο Ναύπλιο, που με είχαν καλέσει να ψάλλω του Αγ. Νικολάου. Ξέρεις τι τους είπα ; Εάν πάρουμε μία δεκαβάθμιδη πυραμίδα και θελήσουμε να τοποθετήσουμε επάνω τους Ψάλτες, πάνω - πάνω, αδιαφιλονίκητα, θα πάει ο Στανίτσας. Στα επόμενα σκαλοπάτια ΚΑΝΕΝΑΣ.Όλοι οι άλλοι, κάτω από τη βάση. Μάλιστα με ρώτησαν που τοποθετώ τον εαυτό μου, και τους απάντησα κάτω απ' όλους τους άλλους. Το 1976, όλοι το δέχτηκαν Το 1998 όμως όλοι γύρισαν και μου " θύμισαν " ότι ο Στανίτσας, είχε πεθάνει πριν 10 χρόνια. Ξέρεις τι τους είπα ; Ο στανίτσας πέθανε, αλλά αυτά που μας έμαθε και ακούσαμε, ΔΕΝ πρόκειται να πεθάνουν ποτέ !!!!
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Τσακιτζής;15585 said:
Τι να ακούσεις ; Τους Σιμωνοπετρίτες ή τους Βατοπεδινούς ; Καλά οι τελευταίοι, έχουν εγκαταλείψει τον προορισμό τους και γίνανε κτηματομεσίτες. Αίσχος !

Κ.Ιωαννίδη θα σας παρακαλούσα, σεβόμενος την ηλικία σας και την προσφορά σας στην ψαλτική, να μην γράφετε με τέτοιο ύφος...τόσες μέρες κανένας εδώ στο ψαλτολόγιον δεν έθιξε αυτό το θέμα της μονής Βατοπαιδίου...μην γίνεστε αιτία να ξεσπάσει "πόλεμος" για θέματα που πάνω από όλα δεν αφορούν τα ψαλτική, ας περιοριστούμε "στα του οίκου μας" σας παρακαλώ...
Ευχαριστώ.
 
Last edited:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Μάλλον θα ήθελες να πείς, ότι κανένας δεν τραγουδφάει όπως εκείνος. Έτσι ;

Αρχωντα , παρακαλω πιο ευγενικες κρισεις .

ΣΗΜΕΙΩΣΗ (επ' ευκαιρειας) ΠΡΟΣ ΟΛΑ τα μελη :
Παρακαλω Ολα τα μελη που τυχουν θα διατυπωσουν κρισεις για παλαιωτερους ή νεωτερους συναδελφους , να ειναι στις κρισεις τους οσο πιο ευγενικοι γινεται .
Το ποιος αρεσει στον καθενα , ειναι θεμα κυριως υποκειμενικο . Ολοι οι μεγαλοι ψαλτες του παρελθωντος (η σειρα ειναι τυχαια :Πριγγος , Στανιτσας , Θεσσαλονικεις , Χ''Μαρκος , Φιρφιρης , Περιστερης , Συρκας κλπ κλπ ) , ειχαν
φανατικους θαυμαστες και φανατικους πολεμιους . Κατα την γνωμη μου ΟΛΟΙ
αυτοι προσεφεραν τα μεγιστα στο ψαλλειν . Εξ'αλλου δεν αρεσει καποιος σε καποιους , ας μην ακολουθουν τον τροπο ψαλσιματος του .
Και εχω ξαναπει οτι και το ''κακο'' ψαλσιμο ειναι χρησιμο , γιατι μαθαινει κανεις τι να αποφευγει . Ευχαριστω .
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Βαγγέλη, συμφωνούμε απόλυτα για το θέμα του Χριστάκη. Το Άγιο Όρος, είχε ΚΑΠΟΤΕ σωστές βάσεις και ακολουθούσε την Αθωνίτικη Παράδοση, την οποία ακούγαμε και Θαυμάζαμε το ιδιόρρυθμο στύλ της. Σήμερα όμως τα πάντα έχουν αλωθεί από εξωαγιορείτικες ιδέες και ακούς πράγματα, που μάλλον σε εκνευρίζουν, παρά σε ικανοποιούν. Παραδείγματα, οι Φιρφιρής, Κάρτσωνας, Δανιηλαίοι, Θωμάδες κ.λ.π. Σήμερα ; Τι να ακούσεις ; Τους Σιμωνοπετρίτες ή τους Βατοπεδινούς ;

Θα συμφωνήσω πολύ λίγο με όσα γράφετε...διαπιστώνω όμως ότι το "φαινόμενο" αυτό δεν συμβαίνει μόνο στο Άγιον Όρος, αλλά και αλλού, και έχει να κάνει όχι μόνο με τα διάφορα στυλ των σχολών της ψαλτικής, αλλά και σε άλλες παραδόσεις (π.χ.και οι Τούρκοι παραπονιούνται ότι χάνεται διαρκώς το πατροπαράδοτο "ύφος" τους ακριβώς όπως εμάς)...το ίδιο ακριβώς πράγμα που λέτε εσείς για το Όρος θα σας πω και εγώ για το πατριαρχικό ύφος. Βεβαίως υπάρχουν και σήμερα πολλοί καλοί "άρχοντες" (το αναφέρω με την γενικότερη έννοια και όχι με τα οφίκια) που θα αποτελέσουν ίσως κεφάλαιο για την ψαλτική του 21 αιώνα, αλλά δεν βλέπω να βγαίνουν Ιάκωβοι και Στανίτσες και Πρίγγοι κ.α. με τα διάφορα "ματζορομίνορα", να λέμε την πικρή αλήθεια...το φαινόμενο λοιπόν είναι πιο γενικό και έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες (ακούσματα, βιώματα, περιβάλλον κτλ) και δεν συμβαίνει μόνο στο Όρος...
Συγκεκριμένα όμως για το Όρος θα έλεγα ότι αν δεν έχει πάει κάποιος (δεν γνωρίζω εσείς αν έχετε πάει), δεν θα "ανακαλύψει" τους ψαλτικούς θησαυρούς που ακόμα ευτυχώς διασώζει...θα πρέπει όμως να κατεβάσουμε τον πήχη, δεδομένου ότι οι παλαιοί που αναφέρατε είχαν πάει στο Όρος από 8 και 9 χρονών (διακο-Διονύσης, παπα-Κυπριανός, παπα-Θωμάς κ.α.) και μάθαν τα ψαλτικά μέσα στο Όρος, σε αντίθεση με τους σημερινούς που τα έχουν μάθει ήδη "απ έξω"...ε δεν είναι και λίγο αυτό αν το συνδιάσουμε και με τα υπόλοιπους παράγοντες που προανέφερα...
εγώ πάντως ακούγοντας αυτά
http://psaltologion.com/showpost.php?p=13072&postcount=1
http://psaltologion.com/showpost.php?p=11910&postcount=2
http://psaltologion.com/showpost.php?p=11917&postcount=3
http://psaltologion.com/showpost.php?p=11920&postcount=4
http://psaltologion.com/showpost.php?p=11924&postcount=6
http://psaltologion.com/showpost.php?p=3590&postcount=1
http://psaltologion.com/showpost.php?p=3591&postcount=2
http://psaltologion.com/showthread.php?t=1300
http://psaltologion.com/showthread.php?t=410
http://psaltologion.com/showthread.php?t=408
και άλλα πολλά λέω δόξα τω Θεώ πάλι καλά είναι...και πολύ καλά μάλιστα...
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Ἐκτίμησα στὴν Ἰβήρων τὸν π.Μάξιμο καὶ τὸν μακαρίτη γέρο-Ἄνθιμο τὸ 1992 καὶ φυσικὰ τὸν π. Ἀκάκιο Δανιηλαῖο τοῦ ὁποίου ἡ γλυκίτης συγγενεύει μὲ αὐτὴν τοῦ ἐξαίρετου Ἄρχοντος κ. Βασιλείου Ἐμμανουηλίδου.
 

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
Εκείνο που χαίρομαι ιδιαίτερα στο forum είναι το υψηλό του επίπεδο.Γι΄αυτό και μετέχω, και γι΄αυτό αξίζουν έπαινοι και συγχαρητήρια στους συντονιστές του. Ας βοηθήσουμε όλοι μας, το επίπεδο αυτό να το διατηρήσουμε, διατυπώνοντας τις απόψεις, σκέψεις και κρίσεις μας ελεύθερα μεν, αλλά με ευπρέπεια, ευγένεια και αλληλοσεβασμό.
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Θα συμφωνήσω πολύ λίγο με όσα γράφετε...διαπιστώνω όμως ότι το "φαινόμενο" αυτό δεν συμβαίνει μόνο στο Άγιον Όρος, αλλά και αλλού, και έχει να κάνει όχι μόνο με τα διάφορα στυλ των σχολών της ψαλτικής, αλλά και σε άλλες παραδόσεις (π.χ.και οι Τούρκοι παραπονιούνται ότι χάνεται διαρκώς το πατροπαράδοτο "ύφος" τους ακριβώς όπως εμάς)...το ίδιο ακριβώς πράγμα που λέτε εσείς για το Όρος θα σας πω και εγώ για το πατριαρχικό ύφος. Βεβαίως υπάρχουν και σήμερα πολλοί καλοί "άρχοντες" (το αναφέρω με την γενικότερη έννοια και όχι με τα οφίκια) που θα αποτελέσουν ίσως κεφάλαιο για την ψαλτική του 21 αιώνα, αλλά δεν βλέπω να βγαίνουν Ιάκωβοι και Στανίτσες και Πρίγγοι κ.α. με τα διάφορα "ματζορομίνορα", να λέμε την πικρή αλήθεια...το φαινόμενο λοιπόν είναι πιο γενικό και έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες (ακούσματα, βιώματα, περιβάλλον κτλ) και δεν συμβαίνει μόνο στο Όρος...
Συγκεκριμένα όμως για το Όρος θα έλεγα ότι αν δεν έχει πάει κάποιος (δεν γνωρίζω εσείς αν έχετε πάει), δεν θα "ανακαλύψει" τους ψαλτικούς θησαυρούς που ακόμα ευτυχώς διασώζει...θα πρέπει όμως να κατεβάσουμε τον πήχη, δεδομένου ότι οι παλαιοί που αναφέρατε είχαν πάει στο Όρος από 8 και 9 χρονών (διακο-Διονύσης, παπα-Κυπριανός, παπα-Θωμάς κ.α.) και μάθαν τα ψαλτικά μέσα στο Όρος, σε αντίθεση με τους σημερινούς που τα έχουν μάθει ήδη "απ έξω"...ε δεν είναι και λίγο αυτό αν το συνδιάσουμε και με τα υπόλοιπους παράγοντες που προανέφερα...

Φαίνεται ότι ή υπάρχει μόνιμη παρερμηνεία των μυνημάτων μου ή συμβαίνει κάτι άλλο. Εγώ δεν απαξίωσα όλο το Άγιον Όρος. Είπα και πιστεύω απόλυτα, ότι υπάρχουν πηγές πάνω σ' αυτό, που μυρίζουν λιβάνι και αντανακλούν την απ' αιώνων παράδοση του Όρους. Οι 2 όμως συγκεκριμένες Μονές, έχουν όχι αλώσει, αλλά ξεσαλώσει αυτήν την παράδοση. Ελπίζω τώρα να γίνω αντιληπτός!!!!
 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
Φαίνεται ότι ή υπάρχει μόνιμη παρερμηνεία των μηνυμάτων μου ή συμβαίνει κάτι άλλο. Εγώ δεν απαξίωσα όλο το Άγιον Όρος. Είπα και πιστεύω απόλυτα, ότι υπάρχουν πηγές πάνω σ' αυτό, που μυρίζουν λιβάνι και αντανακλούν την απ' αιώνων παράδοση του Όρους. Οι 2 όμως συγκεκριμένες Μονές, έχουν όχι αλώσει, αλλά ξεσαλώσει αυτήν την παράδοση. Ελπίζω τώρα να γίνω αντιληπτός!!!!

''Διαφορά, ἀνομοιότης, ἑτερότης, παραλλαγή, τὴν ἑνοειδῆ χάριν οὐ διεκώλυσεν''. (PG101,949) Αὐτὰ τὰ λόγια τοῦ Μεγάλου Φωτίου ἐξαίρουν τὴν ποικιλομορφία. Στὴν Ἐκκλησία δὲν χωροῦν οὔτε κινδυνολογίες αλλ' οὔτε καὶ Ἱερὲς Ἐξέτασεις.
Καὶ ὅσον ἀφορᾶ στὸν τρόπο ψαλμωδίας, ὁ Μέγας Βασίλειος παρατηρεῖ: ''Οὐκ εἴ τις τῶ στόματι προφέρει τὰ τοῦ ψαλμοῦ ῥήματα, οὗτος ψάλλει τῶ Κυρίω, ἀλλ' ὅσοι ἀπὸ καρδίας καθαρᾶς ἀναπέμπουσι τὰς ψαλμωδίας ...'' (PG29,312C). Γιὰ τὸν Θεό, ὑπάρχει ἄραγε ἄλλο κριτήριο;
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Υπενθυμίζω οτι εδώ το θέμα είναι να λέει ο καθένας ποιούς ψάλτες προτιμάει. Όχι άλλα εκτός θέματος μηνύματα παρακαλώ. Εάν κάποιος θέλει να σχολιάσει κάτι εκτός θέματος ας ανοίξει νέο θέμα εάν δεν υπάρχει ήδη.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
''Διαφορά, ἀνομοιότης, ἑτερότης, παραλλαγή, τὴν ἑνοειδῆ χάριν οὐ διεκώλυσεν''. (PG101,949) Αὐτὰ τὰ λόγια τοῦ Μεγάλου Φωτίου ἐξαίρουν τὴν ποικιλομορφία. Στὴν Ἐκκλησία δὲν χωροῦν οὔτε κινδυνολογίες αλλ' οὔτε καὶ Ἱερὲς Ἐξέτασεις.
Καὶ ὅσον ἀφορᾶ στὸν τρόπο ψαλμωδίας, ὁ Μέγας Βασίλειος παρατηρεῖ: ''Οὐκ εἴ τις τῶ στόματι προφέρει τὰ τοῦ ψαλμοῦ ῥήματα, οὗτος ψάλλει τῶ Κυρίω, ἀλλ' ὅσοι ἀπὸ καρδίας καθαρᾶς ἀναπέμπουσι τὰς ψαλμωδίας ...'' (PG29,312C). Γιὰ τὸν Θεό, ὑπάρχει ἄραγε ἄλλο κριτήριο;


Αγαπητε Μαρκελλε
Εδω και καιρο , παρα πολοι (ψαλτες , χορωδιες , ναοι , μονες ανδρικες και γυναικειες και αλλοι) , εχουν στησει μια βιομηχανια CDs . Ολοι αυτοι αραγε ,
'' καρδιας καθαρας αναπεμπουσι τις ψαλμωδιες'' ; Ευχαριστω .
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
...Εδω και καιρο , παρα πολοι (ψαλτες , χορωδιες , ναοι , μονες ανδρικες και γυναικειες και αλλοι) , εχουν στησει μια βιομηχανια CDs . Ολοι αυτοι αραγε ,
'' καρδιας καθαρας αναπεμπουσι τις ψαλμωδιες'' ; Ευχαριστω .

ΕΥΣΤΟΧΟ, ΕΠΙΚΑΙΡΟ κλπ, κλπ.

Κάποιοι ίσως ΝΑΙ, μικρή παρηγοριά για μας αυτό...
 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
Τὸ κριτήριο βάσει τοῦ ὁποίου μποροῦμε νὰ ἀπαντήσουμε στὸ τεθὲν ἐρώτημα ἀφορᾶ καὶ τὴν οὐσία τῆς ψαλμωδίας, ἡ ὁποία ''ἐνσαρκώνεται'' σὲ ποικίλες ἐκφράσεις (φωνή, ὕφος, τρόπο ἐκτελέσεως, στάσι στὸ ἀναλόγιο ...). Λέγοντάς δε -βάσει ἐξωτερικῶν καὶ ὑποκειμενικῶν κριτηρίων- πως εκτιμῶ τὸν τάδε ψάλτη ἐπειδὴ μὲ ἀναπαύει, δὲν σημαίνει πὼς ὀφείλω νὰ ἀναθεματίσω κάποιους ἄλλους. Ἡ παράδοσι δὲν εἶναι μονολιθική, οὔτε στὸν τόπο οὔτε στὸν χρόνο, διότι τὰ χαρίσματα εἶναι πολλὰ καὶ ποικίλλουν, καὶ ἡ τρεπτότης εἶναι γνώρισμα τῆς ἀνθρώπινης φύσεως, ἄρα καὶ τῶν ἔργων τοῦ ἀνθρώπου.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Φαίνεται ότι ή υπάρχει μόνιμη παρερμηνεία των μυνημάτων μου ή συμβαίνει κάτι άλλο. Εγώ δεν απαξίωσα όλο το Άγιον Όρος. Είπα και πιστεύω απόλυτα, ότι υπάρχουν πηγές πάνω σ' αυτό, που μυρίζουν λιβάνι και αντανακλούν την απ' αιώνων παράδοση του Όρους. Οι 2 όμως συγκεκριμένες Μονές, έχουν όχι αλώσει, αλλά ξεσαλώσει αυτήν την παράδοση. Ελπίζω τώρα να γίνω αντιληπτός!!!!

[σημείωμα συντονιστή]Κ.Ιωαννίδη θα σας παρακαλούσα για δεύτερη φορά, να περιοριστείτε σε μουσικά θέματα και όχι σε χαρακτηρισμούς όπως τους παραπάνω...ευχαριστώ.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
[σημείωμα συντονιστή]Κ.Ιωαννίδη θα σας παρακαλούσα για δεύτερη φορά, να περιοριστείτε σε μουσικά θέματα και όχι σε χαρακτηρισμούς όπως τους παραπάνω...ευχαριστώ.

Mουσικό θέμα νομίζω ότι είναι κι αυτό κ συντονιστά.
Νομίζω καποιοι ανθρωποι εχουν το "δικαίωμα" να μπορούν να πουν κ μια κουβεντα παραπανω...
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
''Διαφορά, ἀνομοιότης, ἑτερότης, παραλλαγή, τὴν ἑνοειδῆ χάριν οὐ διεκώλυσεν''. (PG101,949) Αὐτὰ τὰ λόγια τοῦ Μεγάλου Φωτίου ἐξαίρουν τὴν ποικιλομορφία. Στὴν Ἐκκλησία δὲν χωροῦν οὔτε κινδυνολογίες αλλ' οὔτε καὶ Ἱερὲς Ἐξέτασεις.
Καὶ ὅσον ἀφορᾶ στὸν τρόπο ψαλμωδίας, ὁ Μέγας Βασίλειος παρατηρεῖ: ''Οὐκ εἴ τις τῶ στόματι προφέρει τὰ τοῦ ψαλμοῦ ῥήματα, οὗτος ψάλλει τῶ Κυρίω, ἀλλ' ὅσοι ἀπὸ καρδίας καθαρᾶς ἀναπέμπουσι τὰς ψαλμωδίας ...'' (PG29,312C). Γιὰ τὸν Θεό, ὑπάρχει ἄραγε ἄλλο κριτήριο;


Σωστά όλα αυτά... πιστεύω πως εννοείτε οτι πρέπει να ειμαστε επιφυλακτικοί με τις κρίσεις μας... ΟΧΙ ομως να μην έχουμε και καθόλου κρίση... Όλα καλά δηλαδή... ειτε ειναι Σακελλαριδης, ειτε Στανιτσας είτε οτιδηποτε...
 
Top