Ὁ Διογένης ὁ Κορίνθιος ὁ ὁποῖος ντάλα μεσημέρι ἄναβε τό φανάρι του καί φώναζε μέσα στήν ἀγορά «Ἄνθρωπον ζητῶ»Γνωρίζουμε όλοι το τεράστιο αυτό Ψαλτικό ''τρίγωνο''.
Ποιος όμως είναι πιο ''κοντά'' στο Φανάρι;;;
Εννοώ φυσικά στο Πατριαρχικό άκουσμα.
Αναμένω τα σχόλιά σας και τις γνώμες σας...
Ε.
Γνωρίζουμε όλοι το τεράστιο αυτό Ψαλτικό ''τρίγωνο''.
Εξέδοσαν και οι 3 βιβλία.
Έργα σημαντικά και των τριών.
Ποιος όμως είναι πιο ''κοντά'' στο Φανάρι;;;
Εννοώ φυσικά στο Πατριαρχικό άκουσμα.
Αναμένω τα σχόλιά σας και τις γνώμες σας...
Ε.
Απλά θα επιθυμούσα και κάποια δικαιολόγηση σε όλες τις γνώμες.
Και εγώ προς τον Θεοδοσόπουλο κλείνω, όμως κάτι και σε εκείνον δε με πείθει...
Ίσως πρεπει να ακούσω πολύ ακόμα...
Η αλήθεια είναι όμως ότι και το ερώτημα είναι γενικού χαρακτήρα και άπτεται εν πολλοίς της προσωπικής αίσθησης του καθενός για το τι εστι Φανάρι ακουστικώς ή γραπτώς.Απλά θα επιθυμούσα και κάποια δικαιολόγηση σε όλες τις γνώμες.
Και εγώ προς τον Θεοδοσόπουλο κλείνω, όμως κάτι και σε εκείνον δε με πείθει...
Ίσως πρεπει να ακούσω πολύ ακόμα...
Off topic Υ.Γ. Το θέμα τελικά κατ' εμέ (αν και άσχετο με την σύγκριση των Θεσσαλονικέων) είναι ότι στον Πατριαρχικό Ναό η ψαλμωδία κρατάει μία ιεροπρέπεια, αποστάλαγμα μίας εκκλησιαστικής παιδείας η οποία καθορίζει την αισθητική των εκκλησιαστικών τεχνών που περιβάλλουν τον πιστό κατά την τέλεση των ιεροπραξιών, όχι μόνο κατά το κοινώς ωραίο και όμορφο όπως θεωρούμε οι περισσότεροι σήμερα (δηλαδή την απλοϊκή εξήγηση και αρνητική διάσταση του folclore), αλλά κυρίως κατά το αρχαιοπρεπές, παραδοσιακό και ουσιώδες, όπως προβλέπει η Ανατολική Εκκλησία, κάτι που οι νεοέλληνες το χάσαμε (άγνωστο από πότε κι αν το είχαμε ποτέ), γιαυτό και όταν κάποιος εξ αυτών κατέβαινε προς τα μέρη μας άλλαζε λίγο ή πολύ τον τρόπο έκφρασής του, αναγκαστικά για να προσαρμοστεί.
[Σημ. συντ.] Παρακαλῶ (ἰδίως ὅταν γράφουμε ἀνωνύμως[;]) νά προσέχουμε πῶς γράφουμε γιά καταξιωμένα ἤ κεκοιμημένα πρόσωπα.
Εκτός αυτού το παράδειγμα με τον άρχ. Παϊκόπουλο δεν είναι σωστό. Είναι σημείο αναφοράς για την τήρηση και συνέχιση ορισμένου Κωνσταντινοπολίτικου ύφους.
Συμφωνώ απόλυτα..
Κωνσταντινουπολίτικου ύφους, όχι Πατριαρχικού... Αυτό ανέφερα και εγώ!
Σκοπός δεν είναι η παράδοσις και ειδικά η Πατριαρχική που όπως βλέπω μεσα εδώ από τα γραφόμενά σας είσαστε υπέρμαχος; Το ίδιο και εγώ φυσικά.
Δηλ εσείς κ.Σκρέκα ψάλλετε (δεν ξέρω κατ' αρχήν αν ψάλλετε) ή εγώ (που δεν ψάλλω, αν έψελνα) για να έχουμε απήχηση;;;
Και τι εννοείτε με τη λέξη απήχηση;;;
Δεν το καταλαβαίνω αυτό.
Σκοπός δεν είναι η παράδοσις και ειδικά η Πατριαρχική που όπως βλέπω μεσα εδώ από τα γραφόμενά σας είσαστε υπέρμαχος; Το ίδιο και εγώ φυσικά.
Ας παρακαλέσω το συντονιστή επειδή εκτροχιαστήκαμε από το θέμα, να διαγράψει τα άσχετα μνμ μας.
Υπάρχει φτασμένος ψάλτης που να έμεινε μόνο σε όσα έλεγαν στο Πατριαρχείο;
Τότε λοιπόν τι αναφέρετε αυτά εδώ εφόσον
''και αν μιλάμε για Πατριαρχική παράδοση ωσαν τη γοργόνα του Μεγαλέξανδρου, τότε χάσμα μέγα εστήρικται...''
Αντιφάσκεται...;;
Πρίγγος... ίσως;;;