Χρυσάφου του παλαιού σε βαρύ σε κάνει???
Και σε χειρόγραφη εκδοχή..
Τα ισοκρατήματα και τις έλξεις δεν γνωρίζω ποιος τα έχει βάλει .
ΟΚ
Στο Όρος δεν έχει νηστεία τώρα ε; Μου φαίνεται θα 'ρθω κατα πάνω...
... Που να βγει η φωνή; .
Και σε χειρόγραφη εκδοχή. Τα ισοκρατήματα και τις έλξεις δεν γνωρίζω ποιος τα έχει βάλει (ίσως ο κ.Ι.Αρβανίτης-αλλά δεν είμαι σίγουρος). Καλλιγράφος ο κ.Κων/νος Θεοχάρης.
Ο Βαρύς όπως τον γνωρίζουμε σήμερα είναι νεωτέρας...κοπής. Ο παλαιός Βαρύς είναι όπως ακριβώς αυτό το κοινωνικό. Και καταλήγει στο Πα. Δίφωνος Βαρύς ή πρωτόβαρυς όπως θα λέγαμε εμείς σήμερα. Σχεδόν όλα τα κομμάτια του βαρέως είναι έτσι.Παιδιά, έχω μόνο ένα μικρό πρόβλημα με το Κοινονικό αυτό, το οποίο όντως είναι πολύ ωραίο. Αλλά γιατί το λεει ο Χρυσάφης ότι είναι στον ήχο τον Βαρύ; Βασικά πρώτος ήχος είναι και μόνο σε δύο μέρη κάνει κάποια αλλαγή σε βαρύ. Στο τέλος, καταλήγει το όλο Κοινονικό στο ΠΑ. Βαρύς είναι αυτός;
Απόστολος
Ο Βαρύς όπως τον γνωρίζουμε σήμερα είναι νεωτέρας...κοπής. Ο παλαιός Βαρύς είναι όπως ακριβώς αυτό το κοινωνικό. Και καταλήγει στο Πα. Δίφωνος Βαρύς ή πρωτόβαρυς όπως θα λέγαμε εμείς σήμερα. Σχεδόν όλα τα κομμάτια του βαρέως είναι έτσι.
Είναι Βαρύς δίφωνος όπως βλέπεις κι από την μαρτυρία. Κι έχεις δίκιο σε αυτό που λες για τον πρωτόβαρυ, αφού σήμερα τελειώνει στον Ζω. Παλαιότερα όμως τελείωνε στον Πα.(ως δίφωνος)Βασίλη,
Δεν με πείθει η απάντησή σου ως προς το Κοινονικό του Χρυσάφη. Πρόσεχε καλά τι εξηγείς... μην λέμε άλλαν-τ'άλλων και πούμε μετά ότι είναι και παράδωση!
Ακριβώς για ποιον "παλαιό" Βαρύ μιλάς; Αν πραγματικά είναι πρωτόβαρυς, τότε υποχρεωτικά θα πρέπει να καταλήγει στον ΖΩ και όχι στον ΠΑ. Αλλά όπως βλέπεις, ΔΕΝ καταλήγει στο ΖΩ, οπότε δεν είναι σίγουρα βαρύς. Είναι καθαρός πρώτος. Οι καταλήξεις του σε βαρύ είναι τόσες λίγες που δεν το κατατάσσουν στον βαρύ, ό,τι και να κάνεις.
Καταρχήν είπα "σχεδόν" αν πρόσεξες στο αρχικό μου μήνυμα. Κατα δεύτερον το έχω βρει, από την σύγκριση διαφόρων κομματιών του βαρέως κυρίως κοινωνικών από παλαιότερους συνθέτες. Είναι σχεδόν όλα έτσι. Βαρύς δίφωνος ή διφωνών (κάπου είχα δει και διφωνούντα).Και με συγχωρείς, αλλά που το βρήκες ότι έτσι ήταν ο παλαιός βαρύς; Το "Άνωθεν οι προφήται", το "Περίζωσαι την ρομφαίαν σου".... αυτά τι είναι, παλαιός βαρύς και ξαναβαφτίστηκαν ως νέος; (Και αυτά μάλιστα είναι μαθήματα προ της Αλώσεως.) Μπορείς σε παρακαλώ, να μου εξηγήσης ποια είναι η κλίμακα του τότε Βαρύ, άλλη από αυτή που ξεύρουμε; (Ξεύρω 'γω... μπας και κάνω κάποιο λάθος!)
Το κομμάτι είναι σε βαρύ δίφωνο. Ψάλλετε ως πρώτος (ή πλ.πρώτος) στο μεγαλύτερο μέρος του. Αλλά έτσι ακριβώς ήταν η μελωδική συμπεριφορά των περισσοτέρων παλαιών κοινωνικών του βαρέως ήχου. Ο βαρύς όπως τον ξέρουμε σήμερα, στα κοινωνικά εμφανίζετε αν θυμάμαι καλά από τον Μπερεκέτη κι έπειτα.Το γιατί το ονόμασε βαρύ ο Χρυσάφης εξηγείται, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα που χρειάζεται πολύς χρόνος να εξηγηθή. (Δεν μιλάμε για κλίμακες και ήχους, αλλά για φωνές που σχηματίζουν φράσεις μελωδικές, οι οποίες μπορεί να είναι άσχετες με την επιγραφή του ήχου. Και αυτό διότι η μουσική μας είναι μελωδική και όχι αρμονική, τροπική ως προς τη χρήση των ήχων). Αλλά ένα είναι το σίγουρο, ότι το Κοινονικό δεν είναι βαρύς· είναι καθαρός πρώτος. Ο συνθέτης είχε την δυνατότητα αφού δεν ήθελε να βάλει βαρύ στο μάθημα, να τον βάλει στο κράτημα, αλλά ούτε και εκεί έχει βαρύ.
Ο βαρύς όπως τον ξέρουμε σήμερα, στα κοινωνικά εμφανίζετε αν θυμάμαι καλά από τον Μπερεκέτη κι έπειτα.